Постанова
від 20.01.2011 по справі 2а-261/11
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

м. Черкаси, вул. Гоголя, 316, 18001, (0472) 37-30-76

справа № 2а-261/11

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2011 року Придніпровський районний суд м . Черкаси в складі :

-головуючого - КЛОЧКО О.В.

-при секретарі - ТУЗ Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м . Черкаси справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси про визнання відмови у нарахуванні та виплаті недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги Дітям війни протиправною та зобов`язання про нарахування та виплату недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги Дітям війни -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси про визнання відмови у нарахуванні та виплаті недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги Дітям війни протиправною та зобов`язання нарахувати та виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу в розмірі 30% від мінімального розміру пенсії за віком за період з 1.01.2006 року по 31.12.2010 року та в подальшому. Просив суд стягнути з відповідача на його користь заборгованість недоплаченої державної соціальної допомоги за 2006-2009 роки в сумі 5132,10 гривень.

В обгрунтування своїх позовних вимог ОСОБА_1 вказує на те , що він належить до соціальної категорії Дитина війни та відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни з 1 січня 2006 року має право на отримання соціальної допомоги в розмірі 30% від мінімального розміру пенсії за віком .

Відповідач всупереч рішення Конституційного Суду України від 9.07.2007 року за № 6-рп\ 2007, яким були визнані неконституційними окремі положення Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік та рішення Конституційного Суду України № 10- рп\ 200В від 22 .05.2008 року , яким були визнані неконституційними окремі положення Закону України Про Державний бюджет України 2008 рік , в тому чйслі й щодо зупинення ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , не здійснив нарахування та виплату відповідного підвищення до пенсії.

Такі дії відповідача мають бути визнанні протиправними , а вказане Управління має бути зобов`язано нарахувати та виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, починаючи з 1 січня 2006 року по 2010 рік включно та в подальшому.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився , надавши заяву від 13.12.2010 року про можливість розгляду справи без його участі, позовні вимоги просив суд задовольнити в повному обсязі.

Представник Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси в судове засідання не з`явився , надавши клопотання від 13.12.2010 року про можливість розгляду справи у їхню відсутність , проти позову заперечують та при вирішенні спору просили застосувати ст.ст. 99,100 КАС України .

Дослідивши письмові матеріали справи , суд вважає, що адміністративний позов підлягає до часткового задоволення , виходячи з наступних підстав .

Позивач ОСОБА_1 ,1942 року народження , має статус Дитини війни відповідно до пенсійного посвідчення і у відповідності до статусу та ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни має право на отримання державної соціальної допомоги, а саме , підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком .

Згідно письмової відповіді Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси на заяву позивача , вбачається , що ОСОБА_1 та іншим особам даної соціальної категорії Діти війни відповідач не здійснює зазначених виплат, посилаючись на відсутність у нього коштів та на невизначеність розрахункової величини \ мінімальної пенсії за віком \ для розрахунку підвищень до пенсії категорії громадян, які мають статус дітей війни .

року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна . допомога , що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком.

Згідно ст. 7 Закону України Про соціальний захист дітей війни від 22.05.2008 року , фінансове забезпечення державних соціальних гарантій , передбачених цим Законом , здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

Стосовно позовних вимог щодо здійснення ОСОБА_1 доплати до пенсії, суд вважає їх частково підлягаючими задоволенню з наступних підстав .

Відповідно до п.12 ст. 71 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік дію статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни з урахуванням ст. 111 цього Закону було зупинено.

Рішенням Конституційного Суду України від 9.07.2007 року за № 6рп\2007 року , у справі за поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України \ конституційності \ положень статей 29, 36 ч,2 ст. 56, ч.2 ст. 62, ч.І ст. 66, пп. 7, 9, 12,13,14,23,2930,39,41,43,44,45,46 , ст. 71, ст. 98,101,103,111 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік \ справа про соціальні гарантії громадян \, визнано таким , що не відповідає Конституції України \ є неконституційним \ положення п. 12 ст. 71 Закону України Про Державний бюджет на 2007 рік , яким зупинено дію ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни з урахуванням ст. 111 цього Закону .

Також , рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10рп\2008 року у справі щодо відповідності Конституції України \ конституційності \ положень статей Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік \ справа про соціальні гарантії громадян \, визнано таким , що не відповідає Конституції України \ є неконституційним \ положення Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік , яким зупинено дію ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .

Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв`язку з правовідносинами , які виникли внаслідок дії положень статей зазначеного закону , що визнані неконституційними .

Рішення Конституційного Суду України є обов`язковим для виконання на території України, остаточним і не може бути оскарженим .

Відповідно до 4.2 ст. 152 Конституції України закони , інші правові акти або їх окремі положення , що визнані неконституційними , втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Відповідно до ст. 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків , передбачених Конституцією України.

В даному ж випадку конституційні права ОСОБА_1 обмежені .

Згідно ст. З Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави .

Держава відповідає перед людиною за свою діяльність.

Стаття 8 Конституції України встановлює що норми Конституції України є нормами прямої дії.

Відповідно до ст. 22 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод .

Згідно з 4.2 ст. З Закону України Про соціальний захист дітей війни державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим Законом , не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно - правовими актами .

Позивач ОСОБА_1 відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни має право на отримання доплати до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком . За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за правилами , передбаченими ст. 28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , іншого нормативно - правового акта , який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір , немає

Пенсійний фонд України діє у відповідності Положення Про Пенсійний фонд України і здійснює свої повноваження на підставі п. 15 зазначеного Положення через створені в установленому порядку його територіальні управління .

Відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаються районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів .

Таким чином , обов`язок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії позивача , передбаченої ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни обгрунтовано покладено на Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м .

Черкаси, за місцем проживання позивача ОСОБА_1 .

Задовольняючи частково позов ОСОБА_1 , суд виходить з того , що вимоги про стягнення з Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси доплати до пенсії за період з 2006 року до задоволення не підлягають , оскільки відсутні будь - які докази щодо пропуску терміну звернення до суду саме з поважних причин.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод або інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який якщо не встановлено інше, обчислюється з дня , коли особа дізналась або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів \ ч.2 ст.99 КАС України \.

Також, враховуючи обставини справи та надані в розпорядження суду письмові докази , суд вважає , що позов ОСОБА_1 підлягає до задоволення частково , а саме , в частині задоволення вимог про нарахування та виплату недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги в розмірі ЗО % мінімальної пенсії за віком , починаючи з 23 травня 2010 року та по 20 січня 2011 року \ позовну заяву позивач подав до суду 23 листопада 2010 року \, тобто , лише в межах строку звернення до суду ,у зв`язку з пропуском ОСОБА_1 терміну звернення до суду без надання доказів про пропуск цього терміну саме з поважних причин .

Згідно до ст. 99 КАС України строк звернення до адміністративного суду обчислюється в шість місяців , а тому , позов підлягає до задоволення саме з 23 травня 2010 року по 20 січня 2011 року включно , за виключенням 10% мінімальної пенсії за віком , виплаченої позивачу в 2010-2011 роках .

Що стосується вимог позивача в частині нарахування та виплати недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги в подальшому \ без конкретизації періоду часу \, то в цій частині вимог суд має відмовити , оскільки суд не може вирішувати спір про права та обов`язки сторін у майбутньому , виходячи за межі позовних вимог та має приймати рішення у межах встановлених повноважень суду , визначених статтею 162 КАС України .

Крім того , до задоволення не підлягає і визначена позивачем сума недоплаченої державної соціальної допомоги в сумі 5132,10 грн., оскільки така сума коштів позивачу не була нарахована ,а суд не може перебирати на себе функції органу , до повноважень якого належить нарахування \ перерахунок \ державної соціальної допомоги .

Таким чином , в решті вимог позивача має бути відмовлено.

Державне мито по розгляду даної категорії справ слід віднести на рахунок Держави .

На підставі ст.ст. 3,8, ч.2 ст. 19, ч.І ст. 21 ,ст. 152 Конституції України , ст.ст. 17,19, 49,69 , 99, 100 КАС України , керуючись ст. ст. 158 -163 КАС України , рішеннями Конституційного Суду України від 9.07.2007 року та від 22.05.2008 року , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково .

Визнати відмову Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси про відмову ОСОБА_1 у нарахуванні та виплаті недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком протиправною.

Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, починаючи з 23 травня 2010 року по 20 січня 2011 року включно за виключенням 10% мінімальної пенсії за віком , виплаченої в 2010 - 2011 роках згідно Закону України Про соціальний захист дітей війни . В решті позовних вимог відмовити .

Апеляційна скарга на постанову суду першої дистанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення20.01.2011
Оприлюднено15.09.2020
Номер документу91510973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-261/11

Постанова від 20.01.2011

Адміністративне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Клочко О. В.

Ухвала від 10.08.2017

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Єдаменко С. В.

Ухвала від 03.02.2011

Адміністративне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Лошак О. О.

Ухвала від 23.02.2011

Адміністративне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Попов Г. Г.

Ухвала від 06.05.2011

Адміністративне

Городоцький районний суд Львівської області

Малахова-Онуфер А. М.

Ухвала від 23.11.2015

Адміністративне

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Прижигалінська Т. В.

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Новік Л. М.

Ухвала від 02.02.2011

Адміністративне

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Новік Л. М.

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Постанова від 19.01.2011

Адміністративне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Собко В.М. В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні