Справа №: 671/1433/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 серпня 2020 року Волочиський районний суд
Хмельницької області в складі:
головуючої - судді Бабій О.М.,
з участю: секретаря судового засідання Краснай Л.П.,
позивача ОСОБА_1 ,
представника позивача
ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Волочиську цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Волочиської міської об`єднаної територіальної громади в особі Волочиської міської ради Хмельницької області, третьої особи - комунального підприємства Волочиське районне бюро технічної інвентаризації про визнання нежитлового приміщення житловим та надання дозволу на приватизацію,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Волочиської міської об`єднаної територіальної громади в особі Волочиської міської ради Хмельницької області, третьої особи - комунального підприємства Волочиське районне бюро технічної інвентаризації, в якому просив: визнати нежитлове приміщення за адресою - АДРЕСА_1 , загальною площею 35,4 кв.м., житловим; зобов`язати Волочиську міську раду надати дозвіл позивачу на приватизацію вказаного приміщення.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що з 20 березня 1985 року він зі згоди сільського голови с. Лозова Волочиського району, та відповідно до реєстрації місця проживання, постійно проживає та веде домашнє господарство за вищевказаною адресою (у будинку АДРЕСА_1 ).
На даний час квартира потребує ремонту, а тому ОСОБА_1 тимчасово проживає зі своєю дружиною ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_3 у будинку сестри ОСОБА_3 - ОСОБА_4 . Однак, зі слів позивача, вони разом із дружиною по АДРЕСА_1 продовжують вести домашнє господарство, планують здійснити капітальний ремонт після вирішення питання приватизації житла.
28 березня 2019 року ОСОБА_1 звернувся до Волочиської міської ради із заявою про надання дозволу на приватизацію квартири, однак йому було відмовлено із посиланням на те, що дана нежила будівля із вбудованою квартирою була передана у власність Волочиської міської об`єднаної територіальної громади в особі Волочиської міської ради Хмельницької області, та було рекомендовано звернутися із позовом до суду.
Зазначає, що станом на 01 січня 2013 року відповідно до довідки комунального підприємства Волочиське районне бюро технічної інвентаризації реєстрація права власності не проводилась.
ОСОБА_1 у позовній заяві вказав, що за період проживання у вбудованій квартирі він сплачував орендну плату. Спочатку по 250 грн. щомісячно за усною домовленістю із сільським головою ОСОБА_5 до сільської ради, а потім відповідно до рішення Копачівської сільської ради сплачував по 50 грн., 900 грн. щомісячно через банківську установу, що підтверджується банківськими квитанціями. Крім цього, користувався комунальними послугами та оплачував їх.
Таким чином, вважає, що оскільки він правомірно був вселений та проживав у вказаному приміщенні, позовні вимоги підлягають задоволенню.
В судовому засіданні позивач та його представник ОСОБА_2 підтримали позов з викладених у ньому підстав. Позивач зазначив, що вселився за вказаною адресою на підставі усного дозволу колишнього голови колгоспу, підтверджуючих документів немає. Наразі проживає по АДРЕСА_3 , у сестри, оскільки приміщення по АДРЕСА_1 для проживання не придатне, потребує ремонту. Проживали там разом із дружиною. Оплачували кошти за проживання без документів.
Представник відповідача ОСОБА_6 в суді позов визнав. Вказав, що приміщення перебуває у комунальній власності, положення про порядок переведення нежитлового приміщення у житлове на рівні міської ради не приймалося. На підставі чого вселився позивач за вказаною адресою - не відомо. Чи придатне для проживання вказане приміщення - не відомо.
Представник третьої особи - комунального підприємства Волочиське районне бюро технічної інвентаризації в судове засідання повторно не з`явився, про час та місце слухання справи повідомлений належним чином.
Судом було роз`яснено сторонам право на звернення із клопотанням про призначення експертизи у справі для встановлення технічного стану будівлі та її відповідності санітарно-будівельним нормам (зокрема, квартири АДРЕСА_1 ), відповідних клопотань заявлено не було.
Допитана у якості свідка ОСОБА_3 в суді показала, що вона разом з чоловіком - ОСОБА_1 проживала в АДРЕСА_1 з 2000 по 2013 рік, оплачували всі комунальні послуги, вселились на підставі усної домовленості з головою колгоспу, працювали в той час на заводі.
Допитаний у якості свідка ОСОБА_7 в суді показав, що ОСОБА_1 є його дальнім родичем і йому відомо, що колишній голова колгоспу ОСОБА_8 заселив його ( ОСОБА_1 ) за спірною адресою, ОСОБА_1 з сім`єю провели світло, газ, проживали там ніби з 1989 року по 2016 рік.
Допитаний у якості свідка ОСОБА_5 в суді показав, що працював на посаді сільського голови з 04 листопада 1992 року. Зазначив, що згідно з документами (погосподарською книгою) ОСОБА_1 проживав по АДРЕСА_1 з 2006 по 2010 роки. Приміщення знаходилось на балансі Копачівської сільської ради, згодом було передане на баланс Волочиської міської ради. Вселився ОСОБА_1 приблизно у 2003-2004 році на підставі договору оренди, який було укладено пізніше (копію договору не надано), на прохання голови колгоспу. За 2006-2007 роки ще оплачував комунальні послуги.
Заслухавши учасників судового процесу, дослідивши докази у справі, суд знаходить позов таким, що задоволенню не підлягає.
Розподіл і надання житлових приміщень здійснюється згідно з Житловим кодексом Української РСР та Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм житлових приміщень в Українській РСР , затвердженими постановою Ради Міністрів УРСР та Укрпрофради № 470 від 11.12.1984 р., і відносяться виключно до компетенції органів місцевої влади, на які, відповідно до ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , покладені повноваження щодо обліку громадян, що згідно з чинним законодавством потребують поліпшення житлових умов, розподілу й надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності.
Відповідно до ст. 58 ЖК на підставі рішення про надання житлового приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду виконавчий комітет районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ради народних депутатів видає громадянинові ордер, що є єдиною підставою для вселення в це житлове приміщення. Ордер може бути виданий тільки на вільне житлове приміщення.
Законодавством не передбачено переведення нежитлових приміщень у житлові. Відповідно до ст.ст. 6 - 8 ЖК житлові будинки і приміщення призначаються для постійного проживання громадян. Надання приміщень у житлових будинках для потреб промислового характеру забороняється. Якщо приміщення визнали непридатним для проживання, житлові будинки і приміщення переобладнуються для використання в інших цілях.
Єдиною умовою переведення житлових будинків або приміщень у нежитлові та навпаки є непридатність їх (або ж, навпаки, придатність) до проживання. Порядок обстеження стану житлових будинків для встановлення їх відповідності санітарним нормам і технічним вимогам та визначення житлових будинків і приміщень непридатними для проживання встановлюється відповідно до Положення про порядок обстеження стану житлових будинків для встановлення їх відповідності санітарним і технічним вимогам та визнання житлових будинків і приміщень непридатними для проживання, затвердженого постановою Ради Міністрів Української РСР № 189 від 26.04.1984 р.
Статтею 13 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна передбачено, що приватизація державного або комунального майна здійснюється шляхом:
1) продажу об`єктів права державної або комунальної власності на аукціоні, у тому числі:
аукціоні з умовами;
аукціоні без умов;
аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій;
аукціоні із зниженням стартової ціни;
аукціоні за методом вивчення цінових пропозицій;
2) викупу об`єктів приватизації.
Порядок приватизації визачений статтею 10 вказаного Закону.
Порядок приватизації об`єктів державної та комунальної власності, переданих в оренду, передбачений статтею 18 цього Закону.
Судом встановлені наступні обставини.
Листом Волочиської міської ради Хмельницької області № 374 від 24 квітня 2019 року ОСОБА_1 повідомлено, що відповідно до рішення V позачергової сесії від 11 березня 2016 року № 7-5/2016 Про затвердження передавальних актів, щодо передачі майна сільських рад, які припиняються в результаті реорганізації шляхом приєднання до Волочиської міської ради прийнято основні засоби та товарно-матеріальні цінності, відображені у передавальних актах, у власність Волочиської міської об`єднаної територіальної громади в особі Волочиської міської ради, а саме: нежила будівля із вбудованою квартирою с. Лозова.
Як зазначено у листі, даний об`єкт (площею 75,1 кв.м.) зареєстрований відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за Волочиською міською радою. Нежила будівля з вбудованою квартирою, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 використовується як ФАП, планується здійснити ремонтні роботи у службовій квартирі і виділити для проживання спеціалісту ПМСД.
Роз`яснено у листі заявнику ОСОБА_1 порядок приватизації комунального майна. Зокрема, що право на викуп має орендар, що орендує об`єкт комунального майна (будівлі, споруди, нежитлові приміщення), а також - те, що закон передбачає обов`язкове оприлюднення переліку об`єктів, що підлягають приватизації, та інформацію про ті об`єкти, щодо яких прийнято рішення про приватизацію. Вказано, що у разі прийняття органом місцевого самоврядування рішення про приватизацію об`єкта комунальної власності, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , йому- заявнику буде додатково надано інформацію.
Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 111082745 від 19 січня 2018 року, нежила будівля загальною площею 75,1 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 перебуває у комунальній власності та належить Волочиській міській раді.
До складу сім`ї позивача входить його дружина - ОСОБА_3 , 1968 року народження (довідка Волочиської міської ОТГ № 321 від 17 липня 2019 року).
Відповідно до довідки комунального підприємства Волочиське районне бюро технічної інвентаризації № 546 від 21 травня 2019 року, станом на 01 січня 2013 року об`єкт нерухомості за адресою: АДРЕСА_1 - свідоцтво не видавалося, реєстрація права власності не проводилась.
Згідно з листом Волочиської міської ОТГ № 55 від 14 травня 2019 року, приміщення фельдшерського пункту, яке знаходиться в АДРЕСА_1 , знаходилося на балансі колишньої Копачівської сільської ради. З приєднанням Копачівської сільської ради до Волочиської об`єднаної територіальної громади дане приміщення передано на баланс у Волочиську ОТГ.
Рішення про надання вбудованій квартирі за адресою: АДРЕСА_1 , статусу службового житла не приймалося (лист Волочиської міської ОТГ № 1279 від 21 червня 2019 року).
Волочиській міській раді 22 червня 2016 року було видано технічний паспорт на нежилу будівлю в АДРЕСА_1 (а.с. 17-19).
Відповідно до акту обстеження приміщення в АДРЕСА_1 від 19 липня 2019 року, складеного комісією в складі старости села Лозова ОСОБА_5 , депутата Волочиської міської ради Королюка В.В., діловода ОСОБА_9 , на час проведення обстеження в приміщенні ніхто не проживає, дане приміщення потребує ремонту як зовні, так і всередині приміщення. В житловій кімнаті потріскали стіни, кімната використовується як складське приміщення. На фото № 9 кладовка, в якій лежить борона і якісь дрова. На кухні потріскані стіни над дверима і на стелі облетіла штукатурка, зберігаються віконні рами. У віконних рамах на кухні немає скла, бур`яни ростуть у приміщенні через вікно. До акту додаються фото (а.с. 20-36).
Сторонами не заперечується факт проживання протягом певного періоду часу позивача за адресою: АДРЕСА_1 , тому суд бере до уваги долучені позивачем документи, що стосуються оплати ним комунальних послуг (а.с. 37-51).
На ім`я ОСОБА_1 видано виписку з погосподарської книги № 1 відносно адреси: АДРЕСА_1 за 2016-2020 роки (а.с. 13).
Отже, в судовому засіданні встановлено, що протягом певного періоду часу ОСОБА_1 дійсно проживав за адресою: АДРЕСА_1 , разом із дружиною - ОСОБА_3 у приміщенні, яке є нежитловим та належить до комунальної власності Волочиської міської ради. Рішення про приватизацію вказаного об`єкта комунальної власності не приймалось, що підтверджується матеріалами справи.
Законних підстав, підтверджених документально, для вселення ОСОБА_1 у приміщення за вищевказаною адресою, судом не встановлено.
Належних та допустимих доказів на підтвердження технічного стану спірного приміщення - суду не надано (на роз`яснення суду відповідних клопотань про призначення експертних досліджень сторонами не заявлено).
Як пояснив представник відповідача, на рівні міської ради положення про порядок переведення нежитлового приміщення у житлове не приймалось та відсутнє.
Передбачених законом підстав для приватизації позивачем спірного приміщення (яке є нежитловим) суд не вбачає.
Виходячи з викладеного, позов задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 77, 78, 80, 81, 89, 141, 259, 263-265, 354 ЦПК України; ст. ст. 6-8, 58 ЖК України, ст. ст. 10, 13, 18 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Волочиської міської об`єднаної територіальної громади в особі Волочиської міської ради Хмельницької області, третьої особи - комунального підприємства Волочиське районне бюро технічної інвентаризації про визнання нежитлового приміщення житловим та надання дозволу на приватизацію відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Хмельницького апеляційного суду через Волочиський районний суд Хмельницької області шляхом подання в тридцятиденний строк з дня його проголошення апеляційної скарги.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Відомості про учасників справи:
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 ) Відповідач:Волочиська міська об`єднана територіальна громада в особі Волочиської міської ради Хмельницької області (31200, Хмельницька область, м. Волочиськ, вул. Незалежності, 88; код ЄДРПОУ: 04060695) Третя особа:Комунальне підприємство Волочиське районне бюро технічної інвентаризації (31200, Хмельницька область, м. Волочиськ, вул. Слави, 2; код ЄДРПОУ: 14176524)
Повне судове рішення складено 20 серпня 2020 року.
Суддя О.М. Бабій
Суд | Волочиський районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2020 |
Оприлюднено | 22.09.2020 |
Номер документу | 91677185 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Волочиський районний суд Хмельницької області
Бабій О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні