Постанова
від 23.09.2020 по справі 300/1906/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2020 рокуЛьвівСправа № 300/1906/19 пров. № А/857/6451/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Обрізко І.М.,

суддів Онишкевича Т.В., Сеника Р.П.,

за участю секретаря судового засідання Лутчин А.М.,

за участю представника позивача Чумбей В.В.,

за участю представника відповідача Гедзика В.М.

за участю представника третьої особи Дейнеги В.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові апеляційну скаргу Цуцилівської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2020 року, прийняте суддею Тимощук О.Л. об 11 годині 51 хвилині у місті Івано - Франківську, повний текст складений 05.03.2020 року у справі за позовом фермерського господарства ПЛЕЯДА до Цуцилівської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, фермерське господарство Житні Лани , на стороні відповідача - фермерське господарство Іванчук про визнання протиправним та скасування протокольного рішення засідання комісії з використання коштів сільського бюджету, зобов`язання вчинити дії,-

встановив:

Фермерського господарства ПЛЕЯДА (надалі - ФГ Плеяда , позивач) звернулося з позовом до Цуцилівської сільської ради (надалі - відповідач) про визнання протиправним та скасування протокольного рішення засідання комісії з використання коштів сільського бюджету, зобов`язання комісії повторно провести конкурс на визначення переможця.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2020 року задоволено позов.

Задовольняючи позов, суд виходив з того, що на момент проведення конкурсу, доказів дослідження членами комісії земельних ділянок фермерських господарств суду не представлено, а землі ФГ Іванчук оглядав лише один член комісії.

Із матеріалів справи вбачається, що відповідачем прийнято Порядок використання коштів сільського бюджету на виконання заходу програми розвитку ягідництва і садівництва та підтримки фермерських господарств на території Цуцилівської сільської ради на 2019 рік (надалі - Порядок), який не передбачає методології проведення конкурсу, параметрів та критеріїв, які підлягатимуть дослідженню при визначенні переможця.

Разом з тим, в порушення п.12 Порядку, ФГ Іванчук не надано інформаційної довідки з ЄРП, замість бізнес - плану надано проект створення ягідних насаджень, не надано довідку про відсутність заборгованості за податковими зобов`язаннями та платежами, Отже, пакет документів не відповідає вимогам Порядку.

Крім того, як встановлено з матеріалів справи, у ФГ Іванчук не було достатніх площ земельних ділянок, а це - 1,32 га, передбачених Програмою розвитку ягідництва для здійснення насаджень, що також ставить під сумнів об`єктивність оскаржуваного рішення.

Звернута увага, що відповідачем ніяким чином не спростовано факту членства у ФГ Іванчук в.о. голови Цуцилівської сільської ради - ОСОБА_1 та можливого конфлікту інтересів.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, Цуцилівська сільська рада подала апеляційну скаргу. Вважає, що судом першої інстанції порушені норми матеріального та процесуального права.

В апеляційній скарзі звертає увагу на те, що суд помилково покликався на норми постанови Кабінету Міністрів України від 15.07.2005 року №857, яка не регулює спірні правовідносини.

З приводу відсутності необхідної землі, то з аналізу ст.ст. 1, 5, 7, 8, 12 Закону України Про фермерське господарство після одержання земельної ділянки громадянином у власність або у користування, фермерське господарство реєструється в установленому порядку і з дати реєстрації обов`язки землекористувача такої земельної ділянки здійснює фермерське господарство, а не громадянин, якому вона належить.

Довідки, яке мало передати фермерське господарство були замінені листами, що не може служити підставою для скасування оскаржуваного рішення, так як були наявні всі документи.

Звертається увага що належним відповідачем має бути конкурсна комісія, а не обрана Цуцилівська сільська рада.

Просить скасувати рішення суду та ухвалити постанову, якою відмовити у задоволенні позову.

ФГ Плеяда подано відзив на апеляційну скаргу, обґрунтування якого співпадають з мотивами судового рішення.

Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, приходить до наступного.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Розглядаючи спір, судова колегія вважає, що місцевий суд в повній мірі дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази.

Судом встановлено, що рішенням Цуцилівської сільської ради №4\09-2018 від 19.09.2018 року про участь у обласному конкурсі проектів та програм розвитку місцевого самоврядування (том 2, а.с.70), вирішено затвердити та направити проект: Лохину в кожну хатину (том 2, а.с.73-75) для участі в дев`ятому обласному конкурсі проектів та програм розвитку місцевого самоврядування.

Розпорядженням Івано-Франківської обласної ради №822-р від 27.11.2018 року про підсумки обласних конкурсів розвитку місцевого самоврядування визнано переможцем дев`ятого обласного конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування, в тому числі проект Цуцилівської сільської ради Надвірнянського району: Лохину в кожну хатину (том 2, а.с.87-88).

На підставі розпорядження, в.о. Цуцилівського сільського голови та перший заступник голови Івано-Франківської обласної ради уклали угоду щодо реалізації проекту Лохину в кожну хатину від 31.01.2019 року (том 2, а.с.89-90).

На виконання зазначеної державної програми, рішенням Цуцилівської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області №13/12-2018 від 15.12.2018 року Про затвердження програми розвитку ягідництва і садівництва та підтримки фермерських господарств на території Цуцилівської сільської ради на 2019-2020 роки (том 1, а.с.23), вирішено:

1. Затвердити Програму розвитку ягідництва і садівництва та підтримки фермерських господарств на території Цуцилівської сільської ради на 2019-2020 роки до проекту Лохину в кожну хатину (том 1, а.с.24-25).

2. Затвердити порядок використання коштів сільського бюджету на виконання заходу програми розвитку ягідництва і садівництва та підтримки фермерських господарств на території Цуцилівської сільської ради на 2019-2020 роки (том 1, а.с.27-30, том 2, а.с.97-98).

Рішенням Цуцилівської сільської ради №2\03-2019 від 15.03.2019 року затверджено склад комісії з використання заходу програми розвитку ягідництва і садівництва та підтримки фермерських господарства на території Цуцилівської сільської ради до проекту Лохину в кожну хатину на 2019-2020 роки (надалі також - комісія). Комісію створено у складі п`яти чоловік: Голова комісії - Зеленчук Б. І. (перший заступник голови Надвірнянської РДА); заступник голови комісії - Старків Я. В. (керівник відділу економічного розвитку, транспорту, промисловості та лісового господарства); секретар комісії - Остап`юк Н. О. (головний спеціаліст відділу економічного розвитку, транспорту, промисловості та лісового господарства); члени комісії: Савчук Г.Ф. - депутат сільської ради, голова бюджетної комісії; Андрусяк Б.М. - член виконкому. Також, вказаним рішенням оголошено конкурс з використання коштів сільського бюджету на виконання заходу програми розвитку ягідництва і садівництва та підтримки фермерських господарства на території Цуцилівської сільської ради до проекту Лохину в кожну хатину на 2019-2020 роки та розміщено на дошці оголошень сільської ради оголошення про конкурс з 22.03.2019 року по 21.04.2019 року (том 1, а.с.74).

ФГ ПЛЕЯДА , на виконання п. 12 порядку подало:

- супровідний лист із переліком усіх поданих документів №10/04-2019 від 16.04.2019 року (том 1, а.с.147);

- заявку за формою відповідно до додатку 1 (том 1, на звороті а.с.125);

- виробничу програму (бізнес план) з вирощування чорниці високорослої (садової) (лохини) на 2 га (в т. ч. 1,32 га) (том 1, а.с.126-139);

- інформацію про залучення власних коштів у розмірі не менше 10% від бюджетних коштів, згідно виписки про залишок коштів на рахунку №3/04-2019 від 16.04.2019 року (том 1, а.с.146);

- інформаційну довідку з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство №383760 станом на 09.04.2019 року (том 1, а.с.140);

- довідку територіального органу ДФС України про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи №559/10/09-19-53-17 від 12.04.2019 року (том 1, а.с.141);

- довідку про відсутність заборгованості перед місцевим бюджетом зі сплати податку з доходів фізичних осіб за підписом керівника №6/04-2019 від 16.04.2019 року (том 1, а.с.142);

- довідку про відкриття поточного рахунку (том 1, а.с.144);

- довідку про рахунок і залишок коштів (том 1, а.с.145);

- письмове зобов`язання повернути до сільського бюджету в місячний строк бюджетні кошти у разі встановлення факту незаконного отримання бюджетних коштів чи нецільового використання протягом двох років №8/04-2019 від 16.04.2019 року (том 1, на звороті а.с.144).

ФГ ЖИТНІ ЛАНИ , на виконання п. 12 порядку подало:

- супровідний лист із переліком усіх поданих документів №10/04-2019 від 16.04.2019 року (том 1, а.с.147);

- заявку за формою відповідно до додатку 1 (том 1, на звороті а.с.148);

- виробничу програму (бізнес план) з вирощування чорниці високорослої (садової) (лохини) на 2 га (в т. ч. 1,32 га) (том 1, а.с.149-165);

- інформацію про залучення власних коштів у розмірі не менше 10% від бюджетних коштів, згідно виписки про залишок коштів на рахунку (том 1, а.с.166);

- інформаційну довідку з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство №383763 станом на 09.04.2019 року (том 1, а.с.167);

- довідку територіального органу ДФС України про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи №558/10/09-19-53-17 від 12.04.2019 року (том 1, а.с.168);

- довідку про відсутність заборгованості перед місцевим бюджетом зі сплати податку з доходів фізичних осіб за підписом керівника №6/04-2019 від 16.04.2019 року (том 1, а.с.169);

- довідку про відкриття поточного рахунку №07-04/2019 від 16.04.2019 року (том 1, а.с.170);

- письмове зобов`язання повернути до сільського бюджету в місячний строк бюджетні кошти у разі встановлення факту незаконного отримання бюджетних коштів чи нецільового використання протягом двох років №8/04-2019 від 16.04.2019 року (том 1, а.с.171).

ФГ Іванчук , на виконання п. 12 порядку подало:

- супровідний лист без переліку доданих документів №05\04-2019 від 18.04.2019 року (том 1, а.с.172);

- заявку за формою відповідно до додаток №2 до порядку (том 1, а.с.173);

- довідку про відсутність заборгованості перед місцевим бюджетом зі сплати податку з доходів фізичних осіб за підписом керівника №06\04-2019 від 18.04.2019 року (том 1, а.с.174);

- письмове зобов`язання повернути до сільського бюджету в місячний строк бюджетні кошти у разі встановлення факту незаконного отримання бюджетних коштів чи нецільового використання (том 1, на звороті а.с.174);

- довідку АТ Приватбанк про відкриття рахунку від 03.04.2019 року (том 1, а.с.175);

- лист із інформацією про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) до бюджету (том 1, а.с.176);

- виробничий план створення насаджень чорниці канадської (лохини) на 2019 рік (том 1, а.с.177);

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (том 1, а.с.178-180);

- висновок №4 від 14.05.2018 про відповідність проектно-кошторисної документації Створення ягідних насаджень на площі 13,32 га для фермерського господарства ІВАНЧУК (том 1, а.с.182-183);

- робочий проект створення ягідних насаджень на площі 13,32 га в ФГ Іванчук , виконаний ТОВ НВП Ірігаційні системи №31484140.16/1-18-1 (том 1, а.с.185-249; том 2, а.с.1-15).

Комісією у складі чотирьох членів - ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , 24.04.2019 року проведено конкурс на використання коштів сільського бюджету на виконання заходів програми розвитку ягідництва і садівництва та підтримки фермерських господарства на території Цуцилівської сільської ради до проекту Лохину в кожну хатину на 2019 рік (надалі, також - захід програми), результати якого оформлені протоколом (том 1, а.с.30). Комісією вирішено визнати переможцем конкурсу ФГ Іванчук на використання коштів сільського бюджету на виконання заходу програми.

За результатами реалізації програми ІНФОРМАЦІЯ_1 , відповідачем та ФГ ОСОБА_6 укладено Угоду щодо використання коштів (том 2, а.с.116) та виділено кошти в розмірі 380 тисяч гривень, що підтверджується розпорядженнями про виділення коштів спеціального фонду місцевих бюджетів з рахунка 31520956700336 від 27.08.2019 року №46 (том 2, а.с.117), №46 (том 2, а.с.118), від 08.10.2019 року №55 (том 2, а.с.119).

Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.6 ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

Враховуючи те, що законом не врегульовано механізму використання коштів для реалізації програми Лохину в кожну хатину , то враховуючи вищезазначену статтю КАС України, суд застосовує аналогію закону.

Механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними врегульований порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 року № 587 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2012 року № 285) (також - Порядок №587).

Згідно з пунктом 6 порядку №587 для розгляду заяв про компенсацію та документів, поданих суб`єктами господарювання, вирішення інших питань щодо виплати компенсації за рахунок бюджетних коштів Мінекономіки утворює комісію в установленому ним порядку. Комісії із зазначених питань утворюють також Міністерство аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, обласні, районні, Севастопольська міська держадміністрації, до їх складу обов`язково входять представники відповідно Міністерства аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, структурних підрозділів з питань агропромислового розвитку обласних, структурних підрозділів з питань агропромислового розвитку районних та управління промисловості, розвитку інфраструктури та агропромислового комплексу Севастопольської міської держадміністрацій, відповідних фінансових органів, органів Держаудитслужби і представників відповідних громадських організацій з правом дорадчого голосу.

Комісії, утворені Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, Севастопольською міською держадміністрацією, районні та обласні комісії проводять протягом п`яти робочих днів з моменту отримання від суб`єкта господарювання документів, передбачених пунктом 7 цього Порядку, виїзні перевірки для підтвердження фактичних обсягів робіт, виконаних відповідними суб`єктами господарювання.

Суд зазначає, що на момент проведення конкурсу, доказів дослідження членами комісії земельних ділянок ФГ ПЛЕЯДА і ФГ ЖИТНІ ЛАНИ суду не представлено, а землі ФГ Іванчук оглядав тільки один член комісії ОСОБА_7 .

Відповідно до пункту 6-1 Порядку №587, чинного на момент проведення конкурсу, суб`єкт господарювання, який претендує на отримання компенсації за напрямом, визначеним підпунктами 1 і 2 пункту 5 цього Порядку, подає до Мінагрополітики в електронному чи паперовому вигляді заяву за встановленою Мінагрополітики формою, на підставі якої комісія Мінагрополітики приймає рішення щодо включення суб`єкта господарювання до переліку претендентів на державну підтримку (далі - перелік претендентів), який розміщується протягом 10 робочих днів на офіційному веб-сайті Мінагрополітики. Підставами для відмови у включенні суб`єкта господарювання до переліку претендентів є: невідповідність статусу суб`єкта господарювання вимогам абзацу першого пункту 5 Порядку; невідповідність сортового складу насаджень вимогам законодавства. Інформація про суб`єктів господарювання, яких не включено до переліку претендентів, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінагрополітики із зазначенням підстав відмови.

Приписами пункту 7 Порядку №587 передбачено, що для надання компенсації витрат за напрямами, визначеними підпунктами 1 і 2 пункту 5 цього Порядку, районні комісії (у разі їх відсутності - комісія, утворена Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим або обласні комісії) і комісія, утворена Севастопольською міською держадміністрацією, приймають від суб`єктів господарювання, включених до переліку претендентів, такі документи: 1) один раз на рік: документи, що посвідчують право власності, користування земельною ділянкою; проектну документацію на створення виноградників столових сортів, плодово-ягідних насаджень та хмільників та затверджену Мінагрополітики проектну документацію на створення виноградників технічних сортів; довідку про банківські реквізити (у разі зміни реквізитів довідка видається повторно); зобов`язання щодо повернення до державного бюджету у місячний строк бюджетних коштів у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання та/або нецільового використання.

Відповідно до пункту 13 Порядку №587 підставами для відмови Мінагрополітики у виплаті компенсації витрат суб`єктам господарювання є: визнання їх банкрутами або порушення щодо них справи про банкрутство, перебування у процесі реорганізації чи ліквідації або наявність простроченої більш як півроку заборгованості за податками та зборами, що контролюються контролюючими органами; подання документів у неповному обсязі; подання недостовірної інформації; встановлення контролюючими органами факту нецільового та/або неефективного використання бюджетних коштів; виявлення порушень технології створення та зрошення багаторічних насаджень; невідповідність розрахунків попередніх обсягів компенсації затвердженим Мінагрополітики нормативам витрат; невідповідність вимогам, установленим цим Порядком, для отримання компенсації за окремим напрямом; порушення вимог, установлених пунктом 13-1 цього Порядку.

Анотацією Проекту Лохину в кожну хатину , затвердженого рішенням Цуцилівської сільської ради №4\09-2018 від 19.09.2018 року (надалі, також - Проект (том 2, а.с.73-75) передбачено, що метою проекту є створення сприятливих умов для розвитку фермерських господарств на території Цуцилівської сільської ради, залучення жителів громади до вирощування ягід та екологічно чистої продукції, збільшення доходів громадян та бюджету сільської ради, шляхом вирощення ягідника на земельній ділянці площею 1,32 га.

Пунктом 5 підрозділу 1.2 Проекту, до заходів віднесено визначення переможців щодо використання коштів на виконання заходів програми розвитку ягідництва на території Цуцилівської сільської ради.

У відповідності до Заходу №3 Розробка та прийняття Положення про конкурс щодо використання коштів на виконання заходів Програми розвитку ягідництва на території Цуцилівської сільської ради підрозділу 1.3 Проекту, розробка положення про конкурс щодо використання коштів на виконання заходів Програми розвитку ягідництва на території Цуцилівської сільської ради буде здійснена паралельно із розробкою Програми розвитку ягідництва та території Цуцилівської сільської ради із залученням працівників виконавчого апарату і депутатів сільської ради, спеціалістів райдержадміністрації та районної ради, а також стейкхолдери. Водночас розробка положення про конкурс може зайняти більше часу ніж розробка Програми розвитку ягідництва та території Цуцилівської сільської ради. Тому затвердження Положення на сесії сільської ради буде разом із затвердженням Програми або на черговій сесії.

Заходом № 4 Оголошення конкурсу щодо використання коштів на виконання заходів Програми розвитку ягідництва на території Цуцилівської сільської ради підрозділу 1.3 Проекту передбачено, що комісію може очолювати сільський голова, який організовує її роботу, розподіляє обов`язки між членами комісії та проводить засідання. Підготовка матеріалів до розгляду комісією, а також ведення діловодства можна покласти на секретаря сільської ради - секретар комісії.

Згідно із Заходом №6 Укладення угод з переможцями конкурсу підрозділу 1.3 Проекту, за результатами проведеного конкурсу з переможцем чи переможцями буде укладена угода.

Проте, що на виконання зазначених вище норм Проекту Лохину в кожну хатину Цуцилівською сільською радою прийнято не Положення про конкурс щодо використання коштів на виконання заходів Програми розвитку ягідництва на території Цуцилівської сільської ради , а Порядок використання коштів сільського бюджету на виконання заходу програми розвитку ягідництва і садівництва та підтримки фермерських господарств на території Цуцилівської сільської ради на 2019 рік (надалі - Порядок №15/12-2018р). Зазначеним Порядком не закріплено методології проведення конкурсу, параметрів та критеріїв, які підлягатимуть дослідженню при визначенні переможця. Порядок унеможливив сформувати претенденту правомірне очікування в можливості його перемоги, за умови дотримання усіх формальностей, передбачених самим Порядком, що в свою чергу піддає сумніву прозорість та відкритість проведеного конкурсу та визначення переможцем ФГ Іванчук .

Відповідно до пункту 7 Порядку використання коштів сільського бюджету на виконання заходу програми розвитку ягідництва і садівництва та підтримки фермерських господарств на території Цуцилівської сільської ради на 2019 рік, затвердженого рішенням Цуцилівської сільської ради від 15.12.2018 року №15/12-2018р, підготовка матеріалів до розгляду комісією, а також ведення діловодства покладаються на секретаря комісії.

Згідно з пунктом 12 порядку №15/12-2018р, для отримання коштів претенденти подають до комісії такі документи:

- заявку за формою відповідно до додатку 1;

- виробничу програму (бізнес-план) заявника з використання коштів сільського бюджету на поточний рік довільної форми;

- обов`язковою умовою є залучення власних коштів у розмірі не менше 10% від бюджетних коштів;

- інформаційну довідку з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, отриману не пізніше ніж за 30 календарних днів до дня її подання;

- довідку територіального органу Державної фіскальної служби України про відсутність (наявність) заборгованості за податковим зобов`язанням та платежами;

- довідку про відсутність (наявність) заборгованості перед місцевим бюджетом із сплати податку з доходів фізичних осіб за підписом керівника;

- довідку про відкриття поточного рахунка;

- письмове зобов`язання повернути до сільського бюджету в місячний строк бюджетні кошти у разі встановлення факту незаконного отримання бюджетних коштів чи нецільового використання протягом двох років.

Пунктом 15 порядку №15/12-2018р передбачено, що документи реєструються секретарем комісії у журналі обліку в день їх надходження. Документи, подані не в повному обсязі, реєструються і повертаються заявнику у триденний термін з дня їх подання із зазначенням причини повернення.

Відповідно до пункту 16 порядку №15/12-2018р рішення комісії приймається на її засіданні у присутності не менш як двох третин її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.

Згідно з пунктом 17 порядку №15/12-2018р рішення комісії оформляється протоколом, який підписує голова та секретар комісії.

Судом першої інстанції досліджено та вірно звернута увага на те, що в порушення пункту 12 порядку №15/12-2018р, ФГ Іванчук взагалі не подано інформаційну довідку з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство. Замість довідки територіального органу Державної фіскальної служби України про відсутність (наявність) заборгованості за податковим зобов`язанням та платежами, подано відповідь ГУ ДФС в Івано-Франківській області №541/10/09-19-53-17 від 05.04.2019 року на лист ФГ Іванчук про відсутність заборгованості (том 1, а.с.176). Замість виробничої програми (бізнес-план) заявника з використання коштів сільського бюджету на поточний (тобто 2019) рік довільної форми, ФГ Іванчук подало робочий проект створення ягідних насаджень на площі 13,32 в ФГ Іванчук Надвірнянського району Івано-Франківської області датований 2018 роком.

Відтак, враховуючи наведене вище, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про те, що пакет документів, поданий ФГ Іванчук не відповідав затвердженому Порядку, тому повинен був бути зареєстрований та повернений заявнику у триденний термін з дня їх подання із зазначенням причини повернення.

Апеляційний суд бере до уваги покази свідків (членів конкурсної комісії), допитаних судом першої інстанції, які повідомили, що не здійснювали приймання документів на конкурс та не знають хто здійснював безпосередній прийом та оцінку поданий документів на предмет дотримання вимог пункту 12 порядку №15/12-2018р.

Враховуючи те, що ФГ Іванчук не подано всього пакету документів, передбаченого пунктом 12 порядку №15/12-2018р, то останній не мав бути допущений до його проведення.

З приводу включення орендованої земельної ділянки 12 га ОСОБА_8 до складу земельних ділянок ФГ Іванчук , колегія суду зазначає наступне.

Відповідно до стаття 12 Закону України Про фермерське господарство землі фермерського господарства можуть складатися із: а) земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі; б) земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності; в) земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди. Права володіння та користування земельними ділянками, які знаходяться у власності членів фермерського господарства, здійснює фермерське господарство.

Згідно з статтею 13 Закону України Про оренду землі договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до статті 14 Закону України Про оренду землі договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально.

Статтею 17 Закону України Про оренду землі передбачено, що об`єкт за договором оренди землі вважається переданим орендодавцем орендареві з моменту державної реєстрації права оренди, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи наведене, суд першої інстанції вірно зазначив, що до складу земель фермерського господарства не може входити земельна ділянка, яка належить директору фермерського господарства як фізичній особі на праві постійного користування, без належним чином оформленого та зареєстрованого договору оренди земельної ділянки за самим фермерським господарством.

Покликання апелянта на постанову Великої Палати Верховного Суду від 13.03.2018 року у справі №№ 348/992/16-ц не беруться судом до увагу, оскільки в ній досліджувалися питання підвідомчості і надано оцінку нормам процесуального права.

Відтак, у ФГ Іванчук не було достатніх площ земельних ділянок, зокрема, 1,32 га, передбачених Програмою розвитку ягідництва для здійснення насаджень, що також ставить під сумнів об`єктивність протокольного рішення про визнання переможцем конкурсу ФГ Іванчук .

Крім того, як вірно звернув увагу суд першої інстанції, відповідачем жодним чином не спростовано факту членства у ФГ Іванчук в.о. голови Цуцилівської сільської ради - ОСОБА_1 та можливого конфлікту інтересів під час безпосередньої участі в конкурсних процедурах та укладенні угоди з переможцем конкурсу ФГ Іванчук , директором якого є ОСОБА_8 .

З приводу покликання апелянта на те, що належним відповідачем у даній справі має бути конкурсна комісія, а не обрана Цуцилівська сільська рада, апеляційний суд зазначає наступне.

Відповідно до п.15 ст.7 Закону на підставі висновків конкурсної комісії відповідна рада, визначена у статті 3 цього Закону, не пізніше ніж протягом місяця приймає рішення про переможця конкурсу, про що конкурсна комісія не пізніше ніж протягом п`яти днів з дня прийняття рішення повідомляє переможця.

Отже, з наведеної правової норми вбачається, що визначення переможця конкурсу здійснюється відповідною сільською радою на підставі висновків конкурсної комісії, яка у свою чергу визначає переможця з числа учасників конкурсу на підставі оцінювання конкурсних пропозицій.

Зазначений висновок відповідає позиції Верховного Суду, викладеній у постанові від 10 вересня 2019 року у справі №459/2485/16-а.

Відтак, враховуючи те, що визначення переможця конкурсу здійснюється сільською радою, то належним відповідачем у цій справі є Цуцилівська сільська рада, а не конкурсна комісія, як зазначає апелянт.

Апеляційний суд відхиляє решту доводів апелянта, які наведені у поданій апеляційній скарзі, оскільки такі на правильність висновків суду не впливають, а, відтак, не можуть покладатися в основу скасування чи зміни оскарженого судового рішення.

Отже, доводи апеляційної скарги дають підстави для висновку про правильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до правильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.

Судові витрати розподілу не підлягають з огляду на результат вирішення апеляційної скарги та виходячи з вимог ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 308, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

постановив:

Апеляційну скаргу Цуцилівської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області залишити без задоволення, рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2020 року у справі №300/1906/19 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків встановлених ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І. М. Обрізко судді Т. В. Онишкевич Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 02.10.2020 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91957937
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1906/19

Постанова від 23.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 03.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 24.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Рішення від 24.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні