ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 жовтня 2020 рокуСправа № 160/8422/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняШурпіновій К.О. за участю представників: позивача відповідача Городкова В.Б., Чернюк С.П. Радіновського Р.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Квадранс-М до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив:
І. ПРОЦЕДУРА
1. 22.07.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю Квадранс-М звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про:
- визнання протиправними дій Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з зупинення в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 29 від 25.02.2020, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Квадранс-М (код 42345820) на користь Дочірнього підприємства Кондитерська корпорація Рошен (код 25392188);
- визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 08.05.2020 № 1556113/42345820 про відмову у реєстрації податкової накладної від 25.02.2020 № 29, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Квадранс-М (код 42345820) на користь Дочірнього підприємства Кондитерська корпорація Рошен (код 25392188);
- визнання протиправним та скасування рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.06.2020 № 21036/42345820/2 Комісії центрального рішення Державної податкової служби України;
- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 25.02.2020 № 29, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю Квадранс-М (код 42345820) на користь Дочірнього підприємства Кондитерська корпорація Рошен (код 25392188), з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Квадранс-М , а саме 13.03.2020.
2. Ухвалою суду від 27.07.2020 адміністративний позов залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.
3. 05.08.2020 на виконання вимог ухвали суду позивачем надано платіжне доручення № 523 від 03.08.2020 про сплату судового збору у розмірі 4 204 грн.
4. Ухвалою суду від 10.08.2020:
- прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 160/8422/20;
- призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін;
- учасникам справи встановлено строки для подання заяв по суті спору;
- витребувано від ТОВ Квадранс-М : Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковій накладній від 25.02.2020 № 29 з доказами направлення та отримання; документи, які подані до Повідомлення з доказами їх направлення та отримання (у тому числі документи у довільній формі, квитанції № 1, № 2); документи (у кількості 11), подані до скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з доказами їх направлення та отримання (у тому числі документи у довільній формі, квитанції № 1, № 2).
5. 27.08.2020 від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшла заява, в якій заявник просив здійснювати розгляд справи №160/8280/20 за правилами загального позовного провадження; у разі відмови у розгляді справи за правилами загального провадження - розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження, але з викликом сторін.
6. 28.08.2020 від позивача надійшло клопотання про виправлення у 2 пункті позовних вимог, а саме з невірно зазначеного номеру оскаржуваного рішення № 1556106/42345820 на правильний № 1556113/42345820 .
7. 28.08.2020 засобами електронного зв`язку від позивача надійшли витребувані судом докази; від позивача надійшла заява про виконання вимог ухвали суду без додатків, про що складено акт від 31.08.2020 № 936.
8. 04.09.2020 засобами поштового зв`язку від ДПС України надійшов відзив на позовну заяву.
9. 15.09.2020 засобами поштового зв`язку від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву.
10. Ухвалою суду від 15.09.2020 заяву ГУ ДПС у Дніпропетровській області про заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у справі № 160/8422/20 задоволено частково; призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні 06.10.2020; в іншій частині заяви відмовлено.
11. 06.10.2020 від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшов уточнений відзив на адміністративний позов.
12. У судове засідання 06.10.2020 прибули представники позивача та представник ГУ ДПС у Дніпропетровській області, які підтримали обрані правові позиції, позивачем надані додаткові докази.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
13. Позивач спеціалізується на дослідженні кон`юнктури ринку та виявленні громадської думки, надає маркетингові послуги - основним видом економічної діяльності позивача в Єдиному державному реєстрі визначено 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки : в штаті працюють 6 працівників, зокрема аналітики - маркетологи.
14. Відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 ПК України позивачем було складено податкову накладну від 25.02.2020 № 29, яку 13.03.2020 направлено для реєстрації в ЄРПН, однак відповідач зупинив її реєстрацію, повідомив що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
15. Комісією регіонального рівня у реєстрації податкової накладної відмовлено, у зв`язку із ненаданням повивачем копії документів відсутня банківська виписки з особового рахунку за 25.02.2020 (перша подія) .
16. Не погодившись з рішенням Комісії регіонального рівня позивач 12.05.2020 подав скаргу, до якої додав копію виписки з особового рахунку за 25.02.2020, а також, додатково, на підтвердження реальності господарських операції, копію договору від 24.01.2019 № 10/2019 з додатками, копію звіту за результатами проведення послуг з аудиту дистрибуції товарів Кондитерські вироби у супермаркетах торговельних мереж , пояснення.
17. Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.06.2020 № 21036/42345820/2 Комісія центрального рівня, залишила скаргу позивача без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін з підстав неподання платником податку копій первинних документів щодо постачання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів) у тому числі рахунки фактури інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послу) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфікації, накладних .
18. Таким чином, рішення № 21036/42345820/2 ДПС України обґрунтовано хибним твердженням про ненадання копій документів, у той час коли такі копії документів надавалися.
19. Позивач вважає, що рішення № 1556113/42345820 ГУ ДПС у Дніпропетровській області та рішення № 21036/42345820/2 ДПС України є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки обґрунтовані обставинами, що не відповідають дійсності.
20. Так, рішенням № 28214 встановлено невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку, та ризиковості здійснення господарської операції щодо якої складена податкова накладна. Крім того позивач падав не тільки всі необхідні, а й додаткові документи, які підтверджують реальність господарських операції з надання, в рамках договору від 24.01.2019 № 10/2019, із урахуванням умов додатку № 8, позивачем Дочірньому підприємству Кондитерська корпорація Рошен послуг з аудиту якісної дистрибуції кондитерських виробів.
21. Таким чином, відповідачі не мали права зупиняти реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, але протиправно продовжували це робити, порушуючи право та обов`язок позивача щодо цієї реєстрації.
22. Після надання в лютому 2020 року позивачем послуг Дочірньому підприємству Кондитерська корпорація Рошен , за які була позивачем отримана попередня оплата та складена податкова накладна, сторони 10.03.2020 склали відповідний акт надання послуг за договором від 24.01.2019 № 10/2010. Позивач подав на реєстрацію податкову накладну від 10.03.2020 № 8, яку відповідачі прийняли та зареєстрували в ЄРПН.
23. Тобто по одному й тому ж правочину між тими ж самими сторонами відповідачі безпідставно зробили протилежні висновки, що привело до різних наслідків.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
24. Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що податкова накладна, що стала предметом оскарження в даній справі була прийнята, але було зупинено її реєстрацію у зв`язку з відповідністю ТОВ Квадранс-М критеріям ризиковості платника податку. Даний факт знайшов своє відображення у рішенні № 20464 від 13.03.2020.
25. Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної через ненадання платником податку копій документів.
Державної податкової служби України
26. Вимога щодо зобов`язання зареєструвати податкові накладні є похідною вимогою до ДПС України від вимог до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
27. Товариство з обмеженою відповідальністю Квадранс-М (код ЄДРПОУ 42345820) зареєстроване 01.08.2018, є платником податку на додану вартість.
28. 24.01.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю Квадранс-М (виконавець) та Дочірнім підприємством Кондитерська корпорація Рошен (замовник) укладено договір № 10/209, відповідно до пункту 1.1 якого з метою маркетингового дослідження ринку споживчих товарів повсякденного попиту продукції, що включає вивчення потенціалу ринку, інформованості, прийнятності товарів, популярності визначеного товару, купівельних звичок споживачів, в цілях сприяння збуту та розроблення нових видів товарів і маркетингових заходів щодо просування товарів, розроблення правильної стратегії мерчандайзингу товару, виконавець зобов`язується надавати послуги з аудиту якісної дистрибуції товарів, дослідна зацікавленість в яких є зі сторони замовника, перелік яких визначається замовником та зазначається в додатках до цього договору, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити дані послуги згідно з умовами договору.
29. Платіжним дорученням від 25.02.2020 № 2216 ДП Кондитерська корпорація Рошен на рахунок ТОВ Квадранс-М здійснено оплату у розмірі 60 200,70 грн за дослідження ринку по договору № 10/2019 від 24.01.2019 по док. № 59, в тому числі ПДВ 10 033,45 грн.
30. 25.02.2020 ТОВ Квадранс-М складено податкову накладну № 29: отримувач (покупець) Дочірнє підприємство Кондитерська корпорація Рошен , за номенклатурою товарів/послуг продавця: послуги з аудиту якісної дистрибуції товарів кондитерські вироби за звітній період: 3 01.01.2020 по 31.01.2020 (послуги згідно з ДКПП 73.20), кількість 0,7, обсяги постачання без урахування ПДВ 50 167,25 грн, сума ПДВ 10 033,45 грн.
31. Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 13.03.2020 № 20464, яким:
- встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Підстава: пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції.
32. 13.03.2020 ТОВ Квадранс-М податкову накладну від 25.02.2020 № 29 подано на реєстрацію.
33. Згідно квитанції податкова накладна від 25.02.2020 № 29 надійшла 13.03.2020 о 15:24:18 та зареєстрована за № 9052838225, результат обробки: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 25.02.2020 № 29 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D = 2,2924, Р = 63938,51.
34. 23.03.2020 платником податків направлено Повідомлення № 1 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку по рішенню про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку від 13.03.2020 № 20464, із інформацією:
- ТОВ Квадранс-М виконує діяльність відповідно свого основною виду діяльності: 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки , що підтверджується договорами та первинними документами, вчасно та в повному обсязі сплачує податки та відповідає реальному сектору економіки. За період з 01.08.18 щомісяця перераховувало податки: ПДФО 43 865,08 грн, ЄСВ 64 120,56 грн, ВЗ 4 408,43 грн, ПДВ 256 667 грн, що становить 369 061,07 грн за період з 01.08.2018 по 20.03.2020. Навантаження по ПДВ січень 2020 рік 1,02%, лютий 2020 рік 11,15%. Недоїмка по податках відсутня. В березні 2020 року було призупинено реєстрацію податкових накладних між ТОВ Квадранс-М і ТОВ Алмі-Дистрібьшин зг.дог. № 33/2019 від 03.12.2019 та ДП КК РОШЕН зг.дог. № 10/2019 від 24.01.2019, ПН № 28 від 24.02.2020 на суму 64 500 грн, з ПДВ; ПН № 29 від 25.02.2020 на суму 60 200,70 грн з ПДВ. Просимо зняти відмітку про ризиковість відповідно до постанови КМУ № 1165 від 11.12.2019.
35. Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 01.04.2020 № 22811, яким з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії відповідних документів від 23.03.2020 № 1 встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Підстава: пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції.
36. 21.04.2020 платником податків направлено Повідомлення № 2 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку по рішенню про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку від 01.04.2020 № 22811, із інформацією яка тотожна наданій інформації 23.03.2020 до Повідомлення № 1.
37. 30.04.2020 Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 28314, відповідно до якого з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 21.01.2020 № 2 про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
38. 05.05.2020 платником податків направлено Повідомлення № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, по податковій накладній від 25.02.2020 № 29 на обсяг постачання без урахування ПДВ 50 167,25 грн, ПДВ 10 033,45 грн, отримувач (покупець) Дочірнє підприємство Кондитерська корпорація Рошен , із поясненнями: ТОВ Квадранс-М виконує діяльність відповідно свого основного виду діяльності: 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки . 13.03.2020 призупинено реєстрацію ПН між ТОВ Квадранс-М і ДП КК Рошен зг.дог. № 10/2019 від 24.01.2019: ПН від 25.02.2020 на суму 60 200,70 грн з ПДВ. Податкова складена на часткову передоплату. Детальні пояснення та документи, що розкривають зміст операцій додаються.
39. До повідомлення додано наступні документи: витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, витяг № 1804634500530 з реєстру платників податку на додану вартість, договір № 10/2019 від 24.01.2019 та додаток № 1 до договору № 10/2019 від 24.01.019, додаткова угода № 1 до договору від 24.01.2019 № 10/2019, додаток № 8 до договору від 24.01.2019 № 10/2019, наказ (розпорядження) № 7-к від 31.07.2019 про переведення на іншу роботу (посаду), пояснення від 04.05.2020 вих. № 1-04/05, платіжне доручення від 25.02.2020 № 2216 на суму 60 200,70 грн, рішення учасника № 2 ТОВ Квадранс-М від 31.07.2019, штатний розклад.
40. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Правобережне управління, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район, м. Дніпра) 05.05.2020 о 10:06:18, реєстраційний № 9096017984, повідомлення від 05.05.2020 № 2 прийнято до розгляду.
41. 08.05.2020 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1556113/42345820 про відмову у реєстрації податкової накладної від 25.02.2020 № 29 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: відсутня банківська виписка з особового рахунку за 25.02.2020 (перша подія).
42. 12.05.2020 ТОВ Квадранс-М подано скаргу на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
43. До скарги додано наступні документи: виписку по рахунку за дату 25.02.2020, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, витяг № 1804634500530 з реєстру платників податку на додану вартість, договір № 10/2019 від 24.01.2019 та додаток № 1 до договору № 10/2019 від 24.01.019, додаткова угода № 1 до договору від 24.01.2019 № 10/2019, додаток № 8 до договору від 24.01.2019 № 10/2019, наказ (розпорядження) № 7-к від 31.07.2019 про переведення на іншу роботу (посаду), пояснення від 12.05.2020 вих. № 2-12/05, платіжне доручення від 25.02.2020 № 2216 на суму 60 200,70 грн (документ у довільній формі № 5), рішення учасника № 2 ТОВ Квадранс-М від 31.07.2019, штатний розклад.
44. Рішенням голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ОСОБА_1 від 09.06.2020 № 21036/42345820/2 скаргу залишено без задоволення, рішення комісії від 08.05.2020 № 1556113/42345820 залишено без змін.
V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
45. На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 ПК України).
46. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).
47. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 ПК України).
48. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
49. Станом на дату виникнення спірних правовідносин є чинним Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, яка набрала чинності 01.02.2020 (далі - Порядок № 1165), порядком визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
50. Згідно пункту 2 Порядку № 1165:
- автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;
- комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС;
- критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик;
- ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
51. Порядком № 1165 передбачено здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків.
52. Згідно пункту 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
- загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
- значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;
- значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
53. Пунктом 4 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
54. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2) (абзац перший пункту 5 Порядку № 1165).
55. Згідно із пунктом 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
56. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).
57. Пунктом 10 Порядку № 1165 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
58. Згідно із пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
59. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (абзац другий пункту 25 Порядку № 1165).
60. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном (пункт 26 Порядку № 1165).
61. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) (пункт 44 Порядку № 1165).
62. Згідно із пунктом 8 Критерії ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку № 1165) у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
63. Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок розгляду скарги № 1165) визначає механізм розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга).
64. Відповідно до Порядку розгляду скарги № 1165:
- розгляд скарги здійснюється комісією центрального рівня за участю уповноваженої особи Мінфіну (абзац другий пункту 1);
- скарга подається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) у строки, визначені статтею 56 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з наступного дня після набрання чинності рішенням комісії регіонального рівня (пункт 3);
- скарга підписується та подається особисто платником податку або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується та подається уповноваженим представником платника податку, до неї додається належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства (пункт 9);
- скарга повинна містити дані про: найменування або прізвище, ім`я та по батькові платника податку, який подає скаргу; індивідуальний податковий номер платника податку; податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта); номер та дату оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії регіонального рівня; відомості про оскарження рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку; вимоги платника податку, який подає скаргу (пункт 10);
- платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена (пункт 11);
- за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін (пункт 12).
65. Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/342216 (далі - Порядок № 520) визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
66. Прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня) (пункт 2 Порядку № 520).
67. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).
68. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4 Порядку № 520).
69. Згідно пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
70. Відповідно до пункту 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
71. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
72. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).
73. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9 Порядку № 520).
74. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку (пункт 10 Порядку № 520).
75. Згідно пункту 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
76. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246), згідно пункту 17 якого у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
77. Згідно пункту 18 Порядку № 1246 на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).
78. За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.
79. Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
80. Пунктом 19 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
81. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
VІ. ОЦІНКА СУДУ
щодо визнання протиправними дій щодо зупинення реєстрації податкової накладної
82. Обов`язковою ознакою дій суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів таких правовідносин і мають обов`язковий характер.
83. Отже, предметом оскарження є дії суб`єкта владних повноважень, якщо вони обмежують чи порушують права чи законні інтереси особи.
84. Суд зазначає, що ТОВ Квадранс-М подано на реєстрацію податкову накладну від 25.02.2020 № 29 реєстрація якої зупинена, а 08.05.2020 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1556113/42345820 про відмову у реєстрації податкової накладної від 25.02.2020 № 29.
85. При зупиненні реєстрації податкової накладної відповідач правомірно посилався на наявність рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості, отже, зупинення реєстрації вчинялось на виконання контрольних функцій відповідача.
86. Поряд із цим, належним способом захисту порушеного права позивача є оскарження рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН від 08.05.2020 № 1556113/42345820, правом на оскарження якого позивач скористався у заявленому спорі. Таким чином, підстави для задоволенні позову у цій частині відсутні.
щодо визнання протиправним та скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної
87. Враховуючи обов`язок платника податків відповідно до пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації на дату виникнення податкових зобов`язань на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач при надходженні коштів на поточний рахунок у формі передплати, вчинив дії у повній відповідності до закону.
88. Судом встановлено, що в розглянутому спорі контролюючий орган зупинив реєстрацію податкової накладної, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, та оскаржуваним рішеннями відмовив у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів та/або банківський виписок з особових рахунків (відсутня банківська виписка з особового рахунку за 25.02.2020 (перша подія)), відповідно до пункту 5 Порядку № 520.
89. Вирішуючи спір по суті, надаючи оцінку доводам сторін, суд виходить із того, що одним із способів здійснення податкового контролю є ведення обліку платників податків та інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів, яке є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (статті 62, 71 ПК України).
90. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
91. Ризик, відповідно до підпункту 14.1.221 пункту 14.1 статті 14 ПК України це ймовірність недекларування (неповного декларування) платником податків податкових зобов`язань, невиконання платником податків іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
92. Процедура зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування впроваджена з метою виконання функції податкового контролю, який здійснюється за діяльністю платників податку в цілому, та з метою перевірки додержання податкового законодавства при реєстрації в ЄРПН певно визначеної податкової накладної / розрахунку коригування.
93. При цьому, згідно пункту 2 Порядку № 1165 ризик порушення норм податкового законодавства - це ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником ПДВ виконання свого податкового обов`язку.
94. Відповідач, на виконання контрольних функцій, за наявності рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості, зупинивши реєстрацію податкової накладної, запропонував платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних у Реєстрі, без визначення переліку документів.
95. При цьому, перелік таких документів визначений пунктом 5 Порядку № 520.
96. Платником податків до повідомлення надані контролюючому органу первинні документи на підтвердження зазначених у податковій накладній даних.
97. Суд зазначає, що надісланій позивачу квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. Вказівка про необхідність надання виписки по банківському рахунку не зазначена.
98. У постанові Верховного Суду від 18.12.2019 в справі № 560/435/19 (ЄДРСР 86504198) касаційний суд сформував правовий висновок, що конкретний перелік документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
99. У разі спору щодо правомірності рішення суб`єкт владних повноважень може посилатися тільки на ті обставини, що зазначені у рішенні як підстава його прийняття. Не зазначення в рішенні цих обставин тлумачиться на користь висновку про його неправомірність. З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації ПН не відповідає критерію обґрунтованості.
100. У постанові Верховного Суду від 20.11.2019 у справі № 826/9457/18 (ЄДРСР 85803891) зазначено, що надаючи правову оцінку прийнятим податковим органом рішенням, суди також повинні з`ясувати, чи містять вони конкретну інформацію щодо причин та підстав для їх прийняття, із зазначенням того, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, як того вимагає форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН визначена Порядком.
101. Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 21.05.2019 у справах № 620/3556/18 (ЄДРСР 81857391), № 815/2791/18 (ЄДРСР 81858145), від 14.05.2019 у справі № 817/1356/18 (ЄДРСР 81727808), від 22.04.2019 у справі № 2040/5445/18 (ЄДРСР 81366622).
102. Здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
103. Аналогічний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 18.07.2019 у справі № 1740/2004/18 (ЄДРСР 83105330), від 21.05.2019 у справі № 0940/1240/18 (ЄДРСР 81858144), від 25.10.2019 у справі № 0340/1834/18 (ЄДРСР 85207548), від 12.11.2019 у справі № 816/2183/18 (ЄДРСР 85574619).
104. Відмовляючи у реєстрації податкових накладних відповідач зазначив про ненадання розрахункових документів та/або банківський виписок з особових рахунків, а саме: відсутня банківська виписка з особового рахунку за 25.02.2020 (перша подія).
105. Однак, суд звертає увагу, що до Повідомлення № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, по податковій накладній від 25.02.2020 № 29 надано, зокрема надано платіжне доручення від 25.02.2020 № 2216 на суму 60 200,70 грн, а до поданої скарги на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної надано виписку по рахунку на дату 25.02.2020, з якої вбачається зарахування коштів у розмірі 60 200,70 грн.
106. Крім того, на дату прийняття рішення від 08.05.2020 № 1556113/42345820 про відмову у реєстрації податкової накладної від 25.02.2020 № 29 Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 30.04.2020 № 28314 про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
107. Таким чином, підстави для відмови у реєстрації податкової накладної були відсутні. Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.
108. Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
109. Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
110. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
111. Отже, суд доходить висновку про протиправність оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
щодо визнання протиправним та скасування рішення за результатами розгляду скарги
112. Відповідно до Порядку розгляду скарги № 1165 розгляд скарги здійснюється комісією центрального рівня за участю уповноваженої особи Мінфіну.
113. Пунктом 12 Порядку розгляду скарги № 1165 встановлено, що за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін
114. Згідно із пунктом 17 Порядку розгляду скарги № 1165 рішення комісії центрального рівня не підлягає адміністративному оскарженню та може бути оскаржено в судовому порядку у строки, визначені статтею 56 Кодексу.
115. Рішення за результатами розгляду скарги платника податку на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної за своєю правовою суттю є актом вирішення спору в досудовому порядку, яке не створює юридичного наслідку для позивача, а визнання цього рішення протиправним та його скасування не призведе до відновлення порушеного права позивача.
116. Зазначена правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 07.02.2020 у справі № 826/11086/18 (ЄДРСР 87452843).
117. З огляду на викладене, суд відмовляє у задоволення розглянутої позовної вимоги.
щодо зобов`язання вчинити певні дії
118. Виходячи з аналізу пунктів 19, 20 Порядку № 1246, суд зазначає, що законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, у зв`язку із чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваним рішенням.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
119. З системного аналізу матеріалів справи та норм законодавства суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову, у зв`язку із чим присуджує на користь позивача судові витрати згідно частини задоволених позовних вимог у розмірі 2 102 грн, як за одну основну та похідну позовні вимоги.
120. Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -
вирішив:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Квадранс-М (код ЄДРПОУ 42345820; проспект Героїв, буд. 3, кв. 76, м. Дніпро, 49100) до Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053), Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015; вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49005), про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення від 08.05.2020 № 1556113/42345820 про відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 25.02.2020 № 29, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Квадранс-М , в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування датою її фактичного отримання.
4. У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Квадранс-М за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області понесені судові витрати на сплату судового збору у розмірі 2 102 грн.
6. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.
7. Повне рішення складено 12.10.2020 з урахуванням вимог частини шостої статті 120 КАС України.
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2020 |
Оприлюднено | 13.10.2020 |
Номер документу | 92126016 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні