ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ
07 жовтня 2020 року Справа № 280/3743/20 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Киселя Р.В., за участю секретаря судового засідання Мащенко Д.В.,
представників:
позивача - Доманського В.П.,
відповідача - Іваниці О.О.,
третьої особи 1 - Дуди С.В.,
розглянувши у підготовчому засіданні клопотання відповідача та третьої особи про закриття провадження у справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), в особі представника - адвоката Доманського Володимира Петровича ( АДРЕСА_2 , адреса для листування: вул. Дніпровська, буд. 78, м. Підгородне, Дніпровський район, Дніпропетровська область, 52001), до Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області (вул. Калініна, буд. 67, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область, 72563), треті особи, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Обслуговуючий кооператив Сан Сіті (вул. Коса Пересип, буд. 104, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область, 72563), Товариство з обмеженою відповідальністю Геоінформаційна компанія Кадастр (юридична адреса: вул. Леніна, буд. 7, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область, 72563, фактична адреса: вул. Героїв України, буд. 76, м. Мелітополь, Запорізька область, 72319), про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
04.06.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла заява ОСОБА_1 (далі - позивач), в особі представника - адвоката Доманського Володимира Петровича, до Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області (далі - відповідач), в якій позивач просить: визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 06.12.2019 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 2320355400:01:005:0235 , затвердженого на засіданні тридцять першої сесії Сьомого скликання відповідача.
Крім того, позивачем подане клопотання про забезпечення позову, в якому позивач просить заборонити відповідачу організовувати та проводити земельні торги з продажу земельної ділянки (кадастровий номер 2320355400:01:005:0235), з продажу право оренди земельної ділянки (кадастровий номер 2320355400:01:005:0235), або іншим чином передавати у власність та/або у користування земельну ділянку (кадастровий номер 2320355400:01:005:0235), площа 0,1339 га, для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення по АДРЕСА_3 до набрання законної сили судовим рішенням у справі.
Також позивачем подане клопотання про витребування доказів, просить витребувати у відповідача належним чином засвідчені копію оскаржуваного рішення та копію Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1339 га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення по АДРЕСА_3 , кадастровий номер 2320355400:01:005:0235.
Ухвалою від 09.06.2020 було відкрите загальне позовне провадження у справі, підготовче засідання призначене на 07.07.2020.
06.07.2020 від Обслуговуючого кооперативу Сан Сіті до суду надійшла заява про залучення цієї особи до участі в справі в якості третьої особи на стороні відповідача.
06.07.2020 від відповідача до суду надійшов відзив на позов.
Протокольною ухвалою від 07.07.2020 до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача було залучено Обслуговуючий кооператив Сан Сіті (далі - третя особа), у підготовчому засіданні оголошена перерва до 23.07.2020.
16.07.2020 від третьої особи до суду надійшли письмові пояснення, клопотання про доручення доказів до матеріалів справи.
23.07.2020 від позивача до суду надійшло клопотання про приєднання доказів, клопотання про відкладення підготовчого засідання.
23.07.2020 від третьої особи до суду надійшло клопотання про залучення до участі в справі в якості третьої особи на стороні відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Геоінформаційна компанія Кадастр .
Протокольною ухвалою від 23.07.2020 у підготовчому засіданні оголошена перерва до 04.08.2020.
30.07.2020 від представника позивача до суду надійшла відповідь на відзив.
30.07.2020 від відповідача до суду надійшли копія проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 2320355400:01:005:0235 та рішення відповідача від 06.12.2019.
04.08.2020 від позивача до суду надійшло клопотання про приєднання доказів.
04.08.2020 від відповідача до суду надійшло клопотання про залучення до участі в справі в якості третьої особи на стороні відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Геоінформаційна компанія Кадастр . Представник позивача не заперечив проти цього клопотання.
Ухвалою від 04.08.2020 залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю Геоінформаційна компанія Кадастр , підготовче засідання відкладене на 21.09.2020.
10.08.2020 від представника відповідача до суду надійшли заперечення.
21.09.2020 від представника відповідача до суду надійшло клопотання про закриття провадження у справі, обґрунтоване неналежністю даного спору до компетенції адміністративного суду.
21.09.2020 від представника позивача до суду надійшла заява про уточнення позовних вимог, позовні вимоги уточнені в частині номера оскаржуваного рішення.
21.09.2020 від представника третьої особи 1 до суду надійшло клопотання про закриття провадження у справі, обґрунтоване неналежністю даного спору до компетенції адміністративного суду.
21.09.2020 від представника позивача до суду надійшло клопотання про відкладення підготовчого засідання, обґрунтоване перебуванням представника на самоізоляції, оскільки контактував із особою у якої діагностовано COVID-19.
Протокольною ухвалою від 21.09.2020 підготовче засідання було відкладене на 07.10.2020.
05.10.2020 від представника позивача до суду надійшли заперечення на клопотання про закриття провадження у справі.
06.10.2020 від третьої особи 2 до суду надійшов відзив на позовну заяву.
У підготовче засідання 07.10.2020 представник третьої особи 2 не прибув.
У підготовчому засіданні 07.10.2020 представники відповідача та третьої особи 1 підтримали клопотання про закриття провадження у справі, представник позивача проти клопотання заперечив.
У підготовчому засідання 07.10.2020 проголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що 28.03.2019 третя особа 1 (ОК Сан сіті ) звернулась до відповідача із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 49 років, орієнтовною площею 0,1339 га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, що розташована за адресою смт. Кирилівка, вул. Коса Пересип. Зазначив, що в разі неможливості цього без проведення земельних торгів продажу прав оренди земельної ділянки, просив внести дану земельну ділянку до переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких виставляється на земельні торги та ініціювати процедуру продажу прав оренди.
Рішенням відповідача від 18.04.2019 №5 земельна ділянка орієнтовною площею 0,1339 га була включена до переліку земельних ділянок, право оренди яких пропонується для продажу на земельних торгах.
На підставі договору №03-06 від 10.06.2019 третьою особою 2 (ТОВ Геоінформаційна компанія Кадастр ) було складено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідача площею 0,1339 га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, що розташована за адресою: Запорізька область, Якимівський район, смт. Кирилівка, вул. Коса Пересип, за рахунок земель запасу смт. Кирилівка.
30.09.2019 відділом в Якимівському районі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області включено відомості про земельну ділянку площею 0,1339 га, розташовану по вул. Коса Пересип в смт. Кирилівка Якимівського району Запорізької області до Державного земельного кадастру, земельній ділянці присвоєний кадастровий номер 2320355400:01:005:0235.
Рішенням відповідача від 06.12.2019 №15 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу її або право оренди на земельних торгах (аукціоні) для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, площею 0,1339 га, кадастровий номер 2320355400:01:005:0235, змінене цільове призначення земельної ділянки площею 0,1339 га, кадастровий номер 2320355400:01:005:0235 згідно з розробленим проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки з земель запасу житлової та громадської забудови та віднесено її до земель для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, вирішено зареєструвати право комунальної власності на зазначену земельну ділянку.
08.01.2020 державним реєстратором Якимівської районної державної адміністрації Запорізької області прийняте рішення №50575199 про державну реєстрацію речового права на зазначену земельну ділянку, зареєстроване право комунальної власності за відповідачем.
Позивач є власником земельної ділянки кадастровий номер 2320355400:01:005:0189 та дачного будинку, що на ній розташований (Запорізька область, Якимівський район, смт. Кирилівка, вул. Коса Пересип, буд. 104/3). Належна позивачу земельна ділянка розташована поряд із земельною ділянкою кадастровий номер 2320355400:01:005:0235.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення порядку затвердження документації із землеустрою (не погоджено із відповідним суб`єктом владних повноважень, не враховано інтереси позивача при розробці, погоджені та затвердженні проекту землеустрою). На земельній ділянці кадастровий номер 2320355400:01:005:0235 знаходяться дорога, проїзд та пішохідна зона, а тому вона не можу бути передана третій особі. На зазначеній земельній ділянці розташоване нерухоме майно, при цьому питання щодо його належності не вирішене.
Судом встановлено, що рішенням відповідача від 25.06.2020 №10 земельна ділянка кадастровий номер 2320355400:01:005:0235 передана в оренду третій особі 1 та 02.07.2020 між відповідачем та третьою особою 1 укладений договір оренди (строк дії до 02.07.2069), який зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Судом встановлено, що на зазначеній земельній ділянці розташоване нерухоме майно (будівля вигрібної ями літ. А1, будівля вигрібної ями літ. А2), яке на праві власності зареєстроване за третьою особою 1 (рішення про державну реєстрацію прав та їх обмежень (з відкриттям розділу) №52023342 від 21.04.2020.
Суд зазначає, що критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, в якому розглядається визначена категорія справ.
За приписами ст. 125 Конституції України судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
За визначенням наведеним у п. п. 1, 2 ч. 1 ст. 4 КАС України:
адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір;
публічно-правовий спір - спір, у якому:
хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або
хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або
хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Згідно із п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
З наведених визначень вбачається, що до адміністративної юрисдикції відносяться справи, які виникають зі спору в публічно-правових відносинах, що стосуються цих відносин, у разі якщо один з його учасників - суб`єкт владних повноважень здійснює владні управлінські функції на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або надання адміністративних послуг.
За приписами ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Формування земельних ділянок здійснюється:
у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;
шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;
шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом;
за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.
У разі встановлення (відновлення) меж земельних ділянок за їх фактичним використанням у зв`язку з неможливістю виявлення дійсних меж, формування нових земельних ділянок не здійснюється, а зміни до відомостей про межі земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру.
Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.
Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.
Державна реєстрація прав суборенди, сервітуту, які поширюються на частину земельної ділянки, здійснюється після внесення відомостей про таку частину до Державного земельного кадастру.
Межі суміжних земельних ділянок приватної власності можуть бути змінені їх власниками без формування нових земельних ділянок за технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі:
поділу або об`єднання земельних ділянок;
скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації;
якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", не було зареєстровано протягом року з вини заявника.
Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).
Отже, оскаржуваним рішенням була сформована земельна ділянка кадастровий номер 2320355400:01:005:0235 (утворено об`єкт цивільного права) та вирішено зареєструвати право комунальної власності на неї.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.
Пунктом 10 частини 2 статті 16 ЦК України визначений такий спосіб захисту цивільного права та інтересу як визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
З врахуванням вимог ст. 79-1 ЗК України оскаржуване рішення має безпосередній вплив на цивільні права третьої особи 1 (як орендаря та власника об`єктів нерухомості, розташованих на цій земельній ділянці.
Враховуючи те, що правовим наслідком скасування оскаржуваного рішення, у разі задоволення позовних вимог, є скасування державної реєстрації цієї земельної ділянки, а також те, що скасування державної реєстрації допускається виключно з одночасним припиненням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (в даному випадку права оренди та права власності на об`єкти нерухомості, які належать третій особі 1), а суд адміністративної юрисдикції не наділений повноваженнями щодо спорів з приводу цивільних правовідносин, то даний спір не належить до спору адміністративної юрисдикції, а повинен вирішуватися за правилами іншого судочинства.
За приписами п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Відповідно до вимог ст. 239 КАС України, якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої статті 238 цього Кодексу, суд повинен роз`яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд справи.
У разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається. Наявність ухвали про закриття провадження у зв`язку з прийняттям відмови позивача від позову не позбавляє відповідача в цій справі права на звернення до суду за вирішенням цього спору.
Виходячи з суб`єктного складу учасників даної справи, суд дійшов висновку про те, що даний спів належить вирішувати за правилами цивільного судочинства, а тому даний спір підсудний Якимівському районному суду Запорізької області (за місцезнаходженням земельної ділянки).
Керуючись статтями 238, 241-243, 248, 256 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Клопотання Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області та Обслуговуючий кооператив Сан Сіті про закриття провадження у справі задовольнити.
Закрити провадження в адміністративній справі №280/3743/20.
Роз`яснити ОСОБА_1 право звернення до Якимівського районного суду Запорізької області в порядку цивільного судочинства.
Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України, та може бути оскаржена в порядку та строки, визначені ст. ст. 292-297 КАС України, з урахуванням вимог пп. 15.5 п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідні положення КАС України.
Повний текст ухвали складений 12.10.2020.
Суддя Р.В. Кисіль
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92157571 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні