Постанова
від 08.08.2006 по справі 41/166
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

                               

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                                            

ПОСТАНОВА

                                                       

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

 

08.08.06

р.                                                                            

Справа № 41/166

 

м. Донецьк, вул. Артема, 157, к.

223

 

Суддя господарського суду Донецької

області                                

Гончаров С.А.

при секретарі судового засідання

Возневій Н.В.

розглянув у відкритому судовому

засіданні господарського суду справу

 

за позовом: Мангуської міжрайонної

державної податкової інспекції, смт. Мангуш

 

до відповідача: Суб”єкта

підприємницької діяльності ОСОБА_1, АДРЕСА_1

 

про стягнення 1420,03 грн.

 

Суддя                                                                          

Гончаров С.А.

 

Позивач, Мангуська міжрайонна

державна податкова інспекція, звернувся до господарського суду Донецької

області з позовом до Суб”єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1, АДРЕСА_1 про

стягнення 1420,03 грн.

Ухвалою суду від "13"

липня 2006 року було відкрито провадження у адміністративній справі № 41/166 та

провадження по справі відбувалось за правилами Кодексу адміністративного

судочинства України.

В обґрунтування позовних вимог

позивач посилається на наявність у відповідача податкової заборгованості в

загальній сумі 1420,03грн.: з податку на додану вартість в сумі 192,50грн., з

прибуткового податку в сумі 79,95грн., по фінансовим санкціям в сумі 1047,58грн.,

по єдиному податку в сумі 100грн. Позивач зазначає, що визначена сума податку

на додану вартість є узгодженою, але не сплачена у встановлені строки.

Позивач вказує на те, що

застосовані до відповідача заходи по стягненню заборгованості недостатні та не

призвели до фактичного погашення заборгованості, у зв'язку з чим на підставі

п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” просить

стягнути суму податкового боргу з відповідача.

Як вбачається із повідомлень про

вручення поштового відправлення, наявних у матеріалах справи, відповідачем

ухвали суду та судові повістки про виклик до суду в адміністративні справі

отримані уповноваженим представником відповідача. Таким чином, відповідач про

день та час розгляду справи був повідомлений належним чином,  але у судове засідання не з'явився,

представника не направив та причини неприбуття у засідання не повідомив.

Враховуючи викладене, а також те, що наявних в матеріалах справи документів та

пояснень достатньо для прийняття постанови, суд вважає необхідним вирішити спір

по суті.

 

У судовому засіданні судом

досліджені надані сторонами документи: про правовий статус відповідача та

статус відповідача як платника податків, облікова картка, податкові

повідомлення-рішення, корінці податкових повідомлень-рішень, докази їх

відправлення; заява про право застосування спрощеної системи оподаткування;

корінці податкових вимог.

 

Розглянувши матеріали справи та

заслухавши пояснення представників сторін, суд ВСТАНОВИВ:

 

Відповідач є юридичною особою,

зареєстрований Першотравневою райдержадміністрацією Донецької області, про що

видане свідоцтво про держреєстрацію від 19.12.03р.

Мангуською МДПІ на підставі акту

перевірки №НОМЕР_1 від 27.12.05р. прийняті:

-          податкове повідомлення-рішення від

28.12.05р., яким донараховано податок на додану вартість в сумі 14грн. на

підставі п. 7.3.1 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість”, та

нараховані штрафні санкції в сумі 175 грн. на підставі п. 17.1.3 п. 17.1. ст.

17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами”;

-          податкове повідомлення-рішення від

28.12.05р. №НОМЕР_2 від 28.12.05р. про донарахування податку з доходів фізичних

осіб в сумі 26,65грн. на підставі п. 7.1 ст. 7, п.8.1 ст. 8 Закону України „Про

податок з доходів фізичних осіб” та нараховані штрафні санкції з такого податку

в сумі 53,30грн. на підставі п. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України „Про

порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами”;

-          податкове повідомлення-рішення від

28.12.05р. №НОМЕР_3 про нарахування штрафних санкцій за ненадання декларацій з

податку на додану вартість та прибуткового податку на підставі п.п 17.1.1. п.

17.1 ст. 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (далі - Закон України

№2181).

 

Як вбачається із поштового чеку від

30.12.05р. №НОМЕР_4 податкові повідомлення-рішення були відправлені Мангуською

МДПІ поштою та, за даними позивача, 

отримані відповідачем. За даними позивача, відповідачем вказані

повідомлення-рішення не оскаржувались. Таким чином, з урахуванням приписів п.

5.2 ст. 5 Закону України №2181, визначені такими повідомленнями-рішеннями

податкові зобов”язання є узгодженими.

Також, позивачем 16.12.05р. були

прийняті податкові повідомлення-рішення: №НОМЕР_5, яким на підставі п.п. 17.1.7

п. 17.1 ст. 17 Закону України „Про порядок погашення зобов”язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” були нараховані

штрафні санкції за затримку сплати узгодженого податкового зобов”язання з

податку з доходів фізичних осіб у розмірі 20% - в сумі 26грн., та №НОМЕР_6,

яким згідно із такою ж правовою нормою нараховані штрафні санкції за затримку

сплати узгодженого податкового зобов”язання з податку на додану вартість у

розмірі 20% - в сумі 10,96грн. Такі податкові повідомлення-рішення були

отримані  уповноваженою особою

відповідача, що підтверджується повідомленням про поштове вручення. Вказані

повідомлення-рішення також не оскаржувались, отже згідно з п. 5.2 ст. 5 Закону

України №2181, визначені такими повідомленнями-рішеннями податкові зобов”язання

по сплаті штрафних санкцій є узгодженими.

Відповідно до п.п. 1.2., 1.3. ст. 1

Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами” податкове зобов'язання - це

зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових

фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом;

податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних

санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене

в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.

Враховуючи, що прийняті позивачем

податкові повідомлення-рішення не скасовані та (або) не визнані недійсними,

відповідно до пп. 5.2.1. п. 5.2 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”

визначені ним суми податкових зобов'язань в загальному розмірі 1320,91 грн.

вважаються узгодженими.

З урахуванням несплати визначеної

ним суми, ця сума є податковим боргом.

Відповідно до пп. 3.1.1. ст. 3

Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами”, активи платника податків можуть

бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за

рішенням суду.

 

Окрім того, 13.06.05р. позивачем

було подано заяву про право застосування спрощеної системи оподаткування,

обліку та звітності, згідно із якою СПД - фізичну особу ОСОБА_1 було переведено

на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності з 01.07.05р.

Із викладеного витікає, що з

01.07.05р. відповідач є платником єдиного податку, як вбачається із матеріалів

справи ставка єдиного податку становить для підприємця 100 грн.

В Україні окремими законодавчими

актами  врегульовано відносини,  що 

складаються  щодо  сплати 

податків,  передбачених Законом

України “Про  систему  оподаткування” №1251-ХІІ від 25 червня 1991

року,  і щодо сплати єдиного

податку,  передбаченого Указом Президента

України «Про спрощену систему оподаткування, обліку, звітності суб'єктів малого

підприємництва» і Законом  України “Про

державну  підтримку   малого  

підприємництва”.

Це дає  підстави 

вважати, що в Україні запроваджено дві самостійні системи оподаткування:

звичайну і спрощену.

Звичайна система  запроваджена 

Законом України “Про  систему  оподаткування” та   конкретними  

законами   про  податки, 

збори (обов'язкові платежі) (далі - податки), які зобов'язують платників

податків   справляти   загальнодержавні   і 

місцеві  податки,  що передбачені статтями 13, 14 названого

Закону.

Спрощена система запроваджена

Указом Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку,

звітності суб'єктів малого підприємництва» і 

закріплена в Законі  України “Про

державну  підтримку   малого  

підприємництва”,  суть якої

відповідно до статті 11 цього Закону полягає в заміні  сплати передбачених  звичайною 

системою  оподаткування  податків сплатою єдиного податку.

Запровадження спрощеної  системи 

оподаткування є економічним питанням, яке до цього не було врегульоване

законами України.

Указ Президента України «Про

спрощену систему оподаткування, обліку, звітності суб'єктів малого

підприємництва» виданий  в  межах 

повноважень  Президента

України,  закріплених в пункті 4 розділу

XV "Перехідні  положення" Конституції

України.

Названим Указом суб'єктам малого

підприємництва надано право самостійно обирати спосіб  оподаткування 

доходів  за єдиним  податком, 

встановлено  ставки єдиного

податку,  визначено базу та об'єкти

оподаткування,  строки і  порядок 

сплати  єдиного податку та коло

осіб, на яких дія Указу не поширюється.

Заміна сплати  звичайних 

податків  сплатою  єдиного 

податку відповідно  до статті 5

Закону України “Про державну 

підтримку   малого   підприємництва”  є 

одним  з  напрямків 

державної  підтримки  малого підприємництва поряд,  зокрема, 

з встановленням системи пільг для зазначених платників податків.  Це означає, що вказана заміна не є ні пільгою

в оподаткуванні, ні звільненням від сплати податків.  

Відповідно до пункту 4 Указу Президента

України «Про спрощену систему оподаткування, обліку, звітності суб'єктів малого

підприємництва» для переходу на спрощену 

систему  оподаткування,  обліку 

та звітності  суб'єкт  малого 

підприємництва подає письмову заяву до органу державної податкової

служби за місцем державної реєстрації.

Вищенаведеним пунктом Указу

Президента України також передбачено, що орган державної  податкової 

служби  зобов'язаний  протягом десяти  робочих 

днів видати безоплатно свідоцтво про право сплати єдиного податку або

надати письмову мотивовану відмову.

З матеріалів справи вбачається, що

відповідачу видане свідоцтво про право сплати єдиного податку та відповідач є

платником єдиного податку.

Із доданих до справи документів

вбачається, що ставка єдиного податку для приватного підприємця становить 100

грн.

Відповідно до пункту 2 Указу

Президента України №727/98 від 03.07.1998р. «Про спрощену систему

оподаткування, обліку, звітності суб'єктів малого підприємництва» суб'єкти

підприємницької діяльності - фізичні особи сплачують єдиний податок щомісяця не

пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного

казначейства України. 

Проте, у порушення вказаного Указу,

відповідачем не сплачений єдиний податок в сумі 100грн., у зв”язку з чим за ним

рахується борг перед бюджетом по сплаті єдиного податку в такій сумі.

Відповідачу згідно із ст.. 6 Закону

України №2181 направлялись і ним отримувались перша податкова вимога від

21.07.05р. № 1\338 та друга податкова вимога від 31.08.04р. № НОМЕР_7.

Заходи, прийняті податковим органом

щодо стягнення податкового боргу,  не

призвели до його погашення, строки їх добровільної сплати вийшли.

Враховуючи вищевикладене, позовні

вимоги Мангуської міжрайонної державної податкової інспекції до Суб”єкта

підприємницької діяльності ОСОБА_1, АДРЕСА_1 про стягнення 1420,03 грн.

підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 124 Конституції

України, п. 11 ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”,

ст.ст. 1, 3, 4, 5, 6, 17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, ст.ст. 2,

17-20, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, Указом Президента України №727/98 від

03.07.1998р. «Про спрощену систему оподаткування, обліку, звітності суб'єктів

малого підприємництва», розд. 7 Кодексу адміністративного судочинства України,

суд -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Позовні вимоги Мангуської

міжрайонної державної податкової інспекції до Суб”єкта підприємницької

діяльності ОСОБА_1, АДРЕСА_1 про стягнення 1420,03 грн. - задовольнити.

Стягнути з Суб”єкта підприємницької

діяльності ОСОБА_1, (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_8) на користь Державного бюджету

України (р\р 31113029600330, код платежу 14010100, одержувач УДК у Донецькій

області, МФО 834016, ЄДРПОУ 24165071) заборгованість з податку на додану вартість

в розмірі 192,50 грн.

Стягнути з Суб”єкта підприємницької

діяльності ОСОБА_1, (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_8) на користь місцевого бюджету

Ялтинської селищної ради (р\р 33219800600332, код платежу 11010100, одержувач -

УДК у Донецькій області, МФО 834016, код ЄДРПОУ 24165071) заборгованість з

прибуткового податку в розмірі 79,95 грн.

Стягнути з Суб”єкта підприємницької

діяльності ОСОБА_1, (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_8) на користь Державного бюджету

України (р\р 31116071600330, код платежу 16030000, одержувач УДК у Донецькій

області, МФО 834016, ЄДРПОУ 24165071) фінансові санкції в сумі 1020 грн.

Стягнути з Суб”єкта підприємницької

діяльності ОСОБА_1, (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_8) на користь місцевого бюджету

Ялтинської селищної ради (р\р 33218801600332, код платежу 11010201, одержувач -

УДК у Донецькій області, МФО 834016, код ЄДРПОУ 24165071) фінансові санкції за

несвоєчасну сплату податку з доходів фізичних осіб в сумі 27,58 грн.

Стягнути з Суб”єкта підприємницької

діяльності ОСОБА_1, (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_8) на користь місцевого бюджету

Ялтинської селищної ради (р\р 34211379600332, код платежу 16050200, одержувач -

УДК у Донецькій області, МФО 834016, код ЄДРПОУ 24165071) єдиний податок в сумі

100 грн.

Постанова набирає законної сили

після закінчення десятиденного строку на подання заяви про апеляційне

оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена в

апеляційному порядку шляхом подання через суд першої інстанції заяви про

апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом

двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

 

 

         

Суддя                                                                                             

Гончаров С.А.          

 

 

                                                                                            

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення08.08.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу92562
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —41/166

Ухвала від 04.08.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 22.07.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Рішення від 29.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 29.06.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 30.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 19.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Постанова від 07.04.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Ухвала від 25.03.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Постанова від 31.01.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Коршун Н.М.

Ухвала від 01.10.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні