Рішення
від 07.11.2020 по справі 540/3489/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/3489/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонської регіональної організації політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!", Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" до Херсонської обласної територіальної виборчої комісії, за участю третьої особи Херсонської обласної організації політичної партії "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

06.11.2020 року Херсонська обласна організація політична партія "НАШ КРАЙ" (далі - позивач 1, ХООПП "НАШ КРАЙ") звернулась до суду з позовом до Херсонської обласної територіальної виборчої комісії (далі - відповідач, Херсонська ОТВК), у якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Херсонської ОТВК щодо нездійснення повноважень Бехтерської сільської територіальної виборчої комісії Скадовського району Херсонської області (далі - Бехтерська СТВК) та Каховської міської територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області (далі - Каховська МТВК) щодо встановлення підсумків голосування у межах частини територіального виборчого округу №5 та №3;

- зобов`язати Херсонську ОТВК здійснити повноваження Бехтерської СТВК та Каховської МТВК щодо встановлення підсумків голосування у межах частини територіального виборчого округу №5 та №3;

- зобов`язати Херсонську ОТВК здійснити перерахунок голосів з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5 та №3.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що за результатами аналізу протоколів (у тому числі уточненого) про підрахунок голосів, складених дільничними виборчими комісіями у територіальному виборчому окрузі №3 та №5, є всі підстави вважати, що Бехтерська СТВК та Каховська МТВК невірно установили підсумки голосування, позаяк сума відданих за територіальний виборчий список від Херсонської обласної організації політичної партії БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО (далі - ХООПП БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО ) (у виборчому окрузі №3, №5) та від ХООПП "НАШ КРАЙ" (у виборчому окрузі №5) голосів виборців згідно протоколів дільничних виборчих комісій, суттєво відрізняється від кількості голосів виборців, відданих за територіальний виборчий список від ХООПП БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО та від ХООПП "НАШ КРАЙ" згідно уточненого протоколу Бехтерської СТВК про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5 та протоколу Каховської МТВК про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №3. Наведені обставини вказують на те, що Бехтерською СТВК та Каховською МТВК неналежно складені протоколи про встановлення підсумків голосування, що у свою чергу є підставою для встановлення підсумків голосування у межах відповідного територіального виборчого округу Херсонською ОТВК. З цього приводу позивач 1 звернувся до відповідача із заявами про встановлення останнім підсумків голосування у межах відповідних територіальних виборчих округів. Проте відповідачем всупереч вимог Виборчого кодексу України, наведені заяви не розглянуті, що на думку позивача 1 свідчить про факт допущення відповідачем протиправної бездіяльності.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.11.2020 року, адміністративну справу № 540/3489/20 передано для розгляду судді Гомельчуку С.В.

Ухвалою суду від 06.11.2020 року о 16:58 год. відкрито провадження та призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження на 07.11.2020 року о 09:00 год. Також наведеною ухвалою зобов`язано Херсонську ОТВК у строк до початку судового засідання надати суду для огляду та дослідження оригінали:

- уточненого протоколу Бехтерської сільської територіальної виборчої комісії Скадовського району Херсонської області про встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5;

- протоколу Каховської міської територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області про встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №3;

- протоколів всіх дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Херсонської обласної ради у територіальному виборчому окрузі № 3;

- протоколів всіх дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Херсонської обласної ради у територіальному виборчому окрузі №5.

Того ж дня Херсонська регіональна організація Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" (далі - позивач 2, ХРОПП " ОСОБА_1 "НАМ ТУТ ЖИТИ!") звернулася до суду з позовом до Херсонської ОТВК, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Херсонської ОТВК щодо нездійснення повноважень Бехтерської СТВК та Каховської МТВК щодо встановлення підсумків голосування у межах частини територіального виборчого округу № 5 та №3;

- зобов`язати Херсонську ОТВК здійснити повноваження Бехтерської СТВК та Каховської МТВК щодо встановлення підсумків голосування у межах частини територіального виборчого округу №5, №3 та здійснити перерахунок голосів в межах частини вказаних територіальних округів.

Позовні вимоги ХРОПП "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" мотивує тими ж доводами, які зазначені ХООПП "НАШ КРАЙ" у позові по справі №540/3489/20.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.11.2020 року, адміністративну справу № 540/3488/20 передано для розгляду судді ОСОБА_2 .

Ухвалою суду від 06.11.2020 року, постановленою о 17:13 год., відкрито провадження та призначено розгляд справи №540/3488/20 в порядку спрощеного позовного провадження на 07.11.2020 року о 10:00 год.

Ухвалою від 06.11.2020 року об`єднано в одне провадження адміністративні справи №540/3488/20 та № 540/3489/20, об`єднаним справам присвоєно №540/3489/20.

ОСОБА_3 виконала вимоги ухвали суду про відкриття провадження у справі, витребувані докази надала своєчасно.

Сторони у судове засідання з`явились.

Представником позивача 2 подано заяву про збільшення позовних вимог, де він просить визнати недійсним протокол відповідача про результати виборів депутатів Херсонської обласної ради від 06.11.2020 року.

В судовому засіданні представники позивачів підтримали позовні вимоги та просили задовольнити їх з підстав, вказаних у позовних заявах.

Представники відповідача та третьої особи заперечували проти задоволення позовних вимог у зв`язку з їх необґрунтованістю.

Протокольною ухвалою судом залучено до участі у розгляді справи ХООПП БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

В подальшому учасниками справи подано заяви про розгляд справи без їх участі. У зв`язку із цим суд, вирішив подальший розгляд справи проводити в порядку письмового провадження, що не суперечить положенням ч. 9 ст. 205 КАС України.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

15.07.2020 року Верховна Рада України відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 85 Конституції України, ч. 2 ст. 194 Виборчого кодексу України, керуючись ч.5 ст.8 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", ст. 2 Закону України "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях", Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад", ст. ст. 1, 3 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації", Указом Президента України від 07.02.2019 р. № 32/2019 "Про межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях", прийняла Постанову № 795-ІХ, якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених п. п. 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25.10.2020 року.

На підставі вказаної постанови Центральною виборчою комісією прийнято постанову "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 року" від 08.08.2020 року №160, згідно п. 1 якої призначено на неділю 25.10.2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

25.10.2020 року відбулись перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

Місцеві вибори відбулись, в тому числі і вибори депутатів Херсонської обласної ради на території у межах частини територіального виборчого округу №3 та №5.

26.10.2020 року дільничними виборчими комісіями на виборчих дільницях №650356, №650360, №650362, №650564, №650565, №650566, №650567, №650568, №650569, №650570, №650571, №650572, №650573, №650575, №650576, №650577, №650578, №650579, №650580, №650583 у територіальному виборчому окрузі №3, а також на дільницях №650262, №650261, №650260, №650273, №650270, №650269, №650283, №650282, №650274, №650264, №650281, №650263 у територіальному виборчому окрузі №5, здійснено підрахунок голосів, за результатом яких складено протоколи.

Повноваження щодо встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5 покладені на Бехтерську сільську територіальну виборчу комісію Скадовського району Херсонської області, у межах частини територіального виборчого округу №3 - на Каховську міську територіальну виборчу комісію Каховського району Херсонської області.

29.10.2020 року Каховською МТВК складено протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №3.

Того ж дня Бехтерською СТВК складено уточнений протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5.

Дослідивши уточнений протокол, складений Бехтерською СТВК, позивачі дійшли висновку про те, що наведеною територіальною виборчої комісією протиправно внесено до п. п. 15, 16, 17 уточненого протоколу про підсумки голосування більшу кількість голосів щодо ХООПП НАШ КРАЙ та ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО", аніж сумарно по п. п. 12, 13, 14 протоколів дільничних виборчих комісій.

Водночас, ознайомившись з протоколом, складеним Каховською МТВК, позивачі дійшли висновку про те, що зазначеною територіальною виборчої комісією протиправно внесено до п. п. 15, 16 протоколу про підсумки голосування більшу кількість голосів щодо ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО", аніж сумарно по п. 12, п. 13 протоколів дільничних виборчих комісій.

Виявивши наведені факти порушень, позивач 2 звернувся до Херсонської обласної територіальної виборчої комісії із заявами від 03.11.2020 року №№139, 140 про встановлення останньою підсумків голосування у межах відповідних територіальних виборчих округів (№3 та №5).

З огляду на те, що вказані заяви не були розглянуті Херсонською ОТВК станом на 06.11.2020 року, наведене послугувало підставою для звернення позивачів до суду із вищевказаними позовними заявами.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає та регулює Виборчий кодекс України від 19.12.2019 року №396-IX (далі - ВК України).

Згідно ч. ч. 1-3 ст. 32 ВК України в Україні, утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституції України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

До виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.

Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.

Частиною 1 ст. 33 ВК України передбачено, що виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Відповідно до ч. 4 ст. 33 ВК України, територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Частиною 5 ст. 33 ВК України встановлено, що дільничні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних і місцевих виборів у межах відповідних виборчих дільниць.

Згідно ч. 1 ст. 250 ВК України, підсумкове засідання дільничної виборчої комісії розпочинається після закінчення голосування виборців на виборчій дільниці і проводиться у тому самому приміщенні, де відбувалося голосування. Підсумкове засідання проводиться без перерви і закінчується після складення та підписання протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.

Зі змісту ч. 2 ст. 250 ВК України слідує, що підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу.

Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється відкрито і прозоро виключно членами дільничної виборчої комісії. Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці проводиться у послідовності викладених положень цієї статті та у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією (ч. 5 ст. 250 ВК України).

Частинами 31, 34 ст. 250 ВК України встановлено, що дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки організацій партій з виборів депутатів Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше). Під час підрахунку голосів кожен член комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені. Результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, які отримали територіальні виборчі списки кожної організації партії та всіх організацій партій, оголошуються і заносяться секретарем комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.

Дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку відповідної організації партії, а також кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від відповідної організації партії, не підтримуючи окремого кандидата з цього списку. Під час підрахунку голосів кожний член виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені.

Результати підрахунку голосів у вигляді кількості голосів виборців, які підтримали кожного конкретного кандидата, включеного до територіального виборчого списку відповідної організації партії, та кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список відповідної організації партії, не підтримавши конкретного кандидата, оголошуються головою комісії і заносяться секретарем виборчої комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці (ч. 35 ст. 250 ВК України).

Приписами ч. 1 ст. 251 ВК України передбачено, що дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.

Протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому, округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці, складається дільничною виборчою комісією у чотирьох примірниках. Примірники протоколу нумеруються і мають однакову юридичну силу (ч. 3 ст. 251 ВК України).

Відповідно до ч. 4 ст. 251 ВК України у протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами дільничної виборчої комісії. Кожен примірник протоколу підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами дільничної виборчої комісії, які присутні на засіданні виборчої комісії. У разі незгоди із результатами підрахунку голосів, зафіксованими у протоколі комісії, член комісії підписує протокол із позначкою "З окремою думкою". Письмовий виклад окремої думки додається до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. Не підписання або відмова від підписання протоколу окремих членів комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу. У разі відсутності підпису члена дільничної виборчої комісії у протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці напроти його прізвища зазначається причина відсутності підпису. Цей протокол підписується членами дільничної виборчої комісії та засвідчується печаткою дільничної виборчої комісії лише після його остаточного заповнення.

Перший і другий примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці мають право також підписати кандидати, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі, присутні на засіданні дільничної виборчої комісії під час підрахунку голосів виборців.

Згідно ч. 7 ст. 251 ВК України, перший і другий примірники протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів у відповідному виборчому окрузі, а за наявності - і відповідні примірники протоколу з позначкою "Уточнений", акт про видачу копій протоколу, складений відповідно до частини дев`ятої цієї статті, запаковуються. На пакеті робиться напис "Протокол про підрахунок голосів", зазначаються назва місцевих виборів, позначення та/або номер виборчого округу, номер виборчої дільниці, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії. Третій примірник протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, поданих на відповідних місцевих виборах у відповідному виборчому окрузі, а також протоколу з позначкою "Уточнений" (у разі його складання) зберігається у секретаря дільничної виборчої комісії, четвертий примірник (з позначкою "Уточнений" у разі його складання) - невідкладно вивішується для загального ознайомлення у приміщенні дільничної виборчої комісії.

Відповідно до ч. 10 ст. 251 ВК України, пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.

Згідно ч. ч. 1, 3, 4 ст. 254 ВК України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі.

На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

При прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

Частиною 5 ст. 254 ВК України передбачено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 255 ВК України визначено, що територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу з таких місцевих виборів, зокрема міська: протоколу про підсумки голосування з відповідних виборів депутатів обласної ради.

Згідно ч. 2 ст. 255 ВК України, територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на дев`ятий день з дня голосування (а у разі проведення повторного голосування - не пізніше як на третій день з дня повторного голосування) встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів такі відомості: 1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями; 2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями; 3) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях; 4) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені; 5) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування на виборчих дільницях; 6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування; 7) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування; 8) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні у приміщенні для голосування; 9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні за місцем перебування; 10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні; 11) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях; 12) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними; 13) відсоток загальної кількості виборчих бюлетенів, визнаних недійсними, у відношенні до загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні.

Відповідно до ч. 4 ст. 255 ВК України, до протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), крім відомостей, зазначених у частині другій цієї статті, цифрами і прописом заносяться: 1) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх організацій партій в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу); 2) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу); 3) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку від кожної організації партії, в межах територіального виборчого округу; 4) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список, не підтримавши окремого кандидата з цього списку, від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу.

Положеннями ч. ч. 6, 7 ст. 255 ВК України визначено, що відомості про підсумки голосування в межах виборчого округу заносяться цифрами до протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів по кожній виборчій дільниці і сумарно по виборчому округу (частині виборчого округу).

Протокол про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі (частині виборчого округу) складається територіальною виборчою комісією у трьох примірниках. Примірники протоколів нумеруються і мають однакову юридичну силу. Протокол територіальної виборчої комісії про підсумки голосування може виготовлятися за допомогою технічних засобів.

За приписами ч. ч. 9-12 ст. 255 ВК України, у протоколі про підсумки голосування зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами територіальної виборчої комісії. Кожен примірник протоколу підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами територіальної виборчої комісії, присутніми на засіданні виборчої комісії. Член територіальної виборчої комісії, присутній на засіданні комісії, зобов`язаний підписати протокол про підсумки голосування. У разі незгоди з діями комісії чи підсумками голосування, зафіксованими у протоколі про підсумки голосування, член комісії підписує протокол із позначкою "З окремою думкою". Письмовий виклад окремої думки додається до відповідного протоколу про підсумки голосування. У разі відсутності підпису члена територіальної виборчої комісії у протоколі про підсумки голосування напроти його прізвища зазначається причина відсутності підпису. Протокол підписується та засвідчується печаткою територіальної виборчої комісії лише після його остаточного заповнення. Перший і другий примірники протоколу про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів також мають право підписати кандидати, довірені особи кандидатів, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі, які були присутні на засіданні територіальної виборчої комісії при встановленні підсумків голосування. Не підписання протоколу окремими членами виборчої комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу.

Члену відповідної територіальної виборчої комісії, кандидату, його довіреній особі, уповноваженій особі організації партії, офіційному спостерігачу, які були присутніми на засіданні під час складання протоколу, на його прохання невідкладно видається копія протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування (у тому числі з позначкою "Уточнений") з розрахунку по одній копії протоколу для члена комісії, кандидата, кожної організації партії та по одній копії протоколу для офіційного спостерігача (групи спостерігачів) від кожної громадської організації, іноземної держави або міжнародної організації. Зазначені копії підписуються на кожній сторінці головою та секретарем територіальної виборчої комісії і скріплюються печаткою виборчої комісії. Копії протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування можуть виготовлятися за допомогою технічних засобів.

Якщо після підписання зазначеного протоколу до транспортування його до виборчої комісії, яка встановлює результати виборів, виборча комісія виявила в ньому неточності (описку чи помилку в цифрах), вона на своєму засіданні розглядає питання про внесення змін до протоколу шляхом складання нового протоколу, на якому робиться позначка "Уточнений". Протокол з позначкою "Уточнений" складається і підписується у порядку та в кількості примірників, встановлених цією статтею.

Перший примірник протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів по відповідному виборчому округу (частини виборчого округу), а за наявності - і відповідний примірник протоколу з позначкою "Уточнений" запаковуються. На пакеті робиться напис "Протокол про підсумки голосування" та зазначаються назва відповідних виборів, позначення та/або номер виборчого округу, дата і час пакування, кількість запакованих документів, ставляться підписи усіх присутніх членів територіальної виборчої комісії та печатка територіальної виборчої комісії.

Другий примірник протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів по відповідному виборчому округу, а також протоколу з позначкою "Уточнений" (за наявності) зберігаються у секретаря територіальної виборчої комісії, третій примірник зазначеного протоколу (за наявності - з позначкою "Уточнений") невідкладно вивішується для загального ознайомлення у приміщенні територіальної виборчої комісії.

З аналізу вказаних норм виборчого законодавства слідує, що Бехтерська СТВК та Каховська МТВК після отримання протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців здійснює фіксування результатів виборів у протоколі (за наявності - з позначкою "Уточнений") про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №3 та №5, шляхом перенесення цифрових знаків щодо кожної виборчої дільниці та здійснення додавання по виборчому округу (частині виборчого округу).

Досліджуючи на предмет правомірності доводи позивачів щодо невірного установлення підсумків голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №3 у протоколі, складеному Каховською МТВК, суд враховує наступні обставини.

Як вбачається з протоколів про підрахунок голосів, складених дільничними виборчими комісіями в межах частини територіального виборчого округу №3 з виборів депутатів Херсонської обласної ради №650356, №650360, №650362, №650564, №650565, №650566, №650567, №650568, №650569, №650570, №650571, №650572, №650573, №650575, №650576, №650577, №650578, №650579, №650580, №650583 (наданих відповідачем), загальна кількість голосів, яка вказану у:

- п.12 (кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії) щодо ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" становить 445 голосів;

- п.13 (кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборний список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати з цього списку) щодо ХООП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" становить 360 голосів.

Як слідує з протоколу Каховської МТВК про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №3, до п. 15 внесено інформацію щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу), зокрема щодо ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" вказано кількість голосів - 465. У п. 16 цього ж протоколу внесено інформацію щодо кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати, не підтримавши окремого кандидата в депутати з цього списку, від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу), зокрема щодо ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО", відповідно до якої кількість голосів - 380.

Означена розбіжність виникла внаслідок арифметичної помилки, допущеної при підрахунку голосів. Наприклад, у відомостях щодо п. 15 (стор. №8), п. 16 (стор. №10), які є додатками до протоколу, відносно ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" по виборчій дільниці №650360 вказано - 25 та 21 відповідно, однак згідно наданого відповідачем примірника протоколу дільничної виборчої комісії №650360, ці показники складають 5 та 1.

Таким чином, сумарна кількість голосів у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу) №3 не відповідає сумарній кількості голосів відповідно до протоколів, які складено дільничними виборчими комісіями.

Досліджуючи на предмет правомірності доводи позивачів щодо невірного установлення підсумків голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5 в уточненому протоколі, складеному Бехтерською СТВК, суд враховує наступні обставини.

Згідно наданих Херсонською ОТВК до суду оригіналів протоколів (у тому числі уточнених) про підрахунок голосів щодо виборчих дільниць №650262, №650261, №650260, №650273, №650270, №650269, №650283, №650282, №650274, №650264, №650281, №650263, в яких вказана така кількість голосів:

- п.12 (кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії) щодо ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" становить 717 голосів;

- п.13 (кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборний список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати з цього списку) щодо ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" становить 437 голосів;

- п. 14 (кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата у депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії) щодо ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" становить 230 голосів.

В судове засідання відповідачем надано уточнений протокол Бехтерської СТВК від 05.11.2020 року.

Разом з цим представником позивача 1 до суду надано заяви членів ДВК №650269 ОСОБА_4 , ДВК №650283 ОСОБА_5 , ДВК №650263 ОСОБА_6 , ДВК №650260 Малюченко С.М., ДВК №650274 ОСОБА_7 , ДВК №650281 ОСОБА_8 , ДВК №650273 ОСОБА_9 , ДВК №650264 ОСОБА_10 від 06.11.2020 року про те, що уточнюючі протоколи ДВК про підрахунок голосів на вказаних дільницях з виборів депутатів Херсонської обласної ради не складалися, про існування таких протоків членам ДВК не відомо, участь у таких засіданнях вони не приймали та уточнюючі протоколи по вказаним дільницям не підписували.

Оскільки, відповідач посилається на те, що підсумки результатів виборів у межах частини територіального виборчого округу №5 та №3 з виборів депутатів Херсонської обласної ради були визначені саме на підставі уточнених протоколів, а члени вказаних ДВК не обізнані в їх існуванні, суд вважає, що позивачами доведено обґрунтовані сумніви в результатах підрахунку голосів у межах частини територіального виборчого округу №5 та № 3 з виборів депутатів Херсонської обласної ради.

Водночас як слідує з уточненого протоколу Бехтерської СТВК про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5, до п.15 внесено інформацію щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу), зокрема щодо ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" вказано кількість голосів - 717. У п. 16 уточненого протоколу внесено інформацію щодо кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати, не підтримавши окремого кандидата в депутати з цього списку, від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу), зокрема щодо ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО", згідно якої кількість голосів - 487. У п. 17 уточненого протоколу внесено інформацію щодо кількості голосів виборців, які підтримали кожного кандидата у депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу), зокрема щодо ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО", згідно якої кількість голосів - 230.

Означена розбіжність (між п. 16 уточненого протоколу Бехтерської СТВК та п. 13 протоколів ДВК) виникла, зокрема внаслідок арифметичної помилки, допущеної при підрахунку голосів. Наприклад, у відомостях щодо п. 16 (стор. №11), який є додатком до уточненого протоколу, відносно ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" по виборчій дільниці №650261 вказано - 85, однак згідно п. 13 наданого відповідачем примірника протоколу дільничної виборчої комісії №650261, цей показник складає 75. Також у відомостях щодо п. 16 (стор. №11), який є додатком до уточненого протоколу, відносно ХООПП "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" по виборчій дільниці №650281 вказано - 48, однак згідно п. 13 наданого відповідачем примірника протоколу дільничної виборчої комісії №650281, цей показник складає 8.

Отже, проведений аналіз відповідних показників протоколів ДВК дає підстави суду сформулювати висновок про те, що сумарна кількість голосів у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу) №5 не відповідає сумарній кількості голосів відповідно до протоколів, які складено дільничними виборчими комісіями.

Відтак суд дійшов висновку про те, що протокол Каховської МТВК та уточнений протокол Бехтерської СТВК про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №3 та №5 винесені з порушенням та всупереч вимогам чинного законодавства.

Враховуючи встановлені порушення, суд вважає за необхідне наголосити на наступному.

Згідно приписів ч. 1 ст. 256 ВК України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна у місті, міська, сільська, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.

Територіальна виборча комісія зобов`язана встановити результати виборів депутатів незалежно від кількості виборчих дільниць/виборчих округів, на яких/в межах яких голосування не було організовано і проведено відповідно до вимог цього Кодексу.

Територіальна виборча комісія може продовжити не більш як на один день зазначений строк у разі необхідності надання територіальній виборчій комісії часу для подання протоколу з позначкою "Уточнений".

У разі нескладання або неналежного складання територіальною виборчою комісією протоколу про встановлення підсумків голосування (у тому числі з позначкою "Уточнений") у строки, визначені цим Кодексом, або його ненадходження до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія здійснює повноваження територіальної виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування у межах відповідного територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу). У такому разі виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія витребовує та забезпечує транспортування від територіальної виборчої комісії виборчих документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, а також може витребувати інші документи.

Враховуючи приписи наведеної норми, а також встановлений судом факт допущених Каховською МТВК та Бехтерською СТВК порушень при складенні протоколів (у тому числі уточненого) про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №3 та №5, наведені обставини є підставою для встановлення підсумків голосування у межах територіальних виборчих округів за №3 та №5 Херсонською обласною територіальною виборчою комісією.

Суд вважає, що встановлення об`єктивних результатів виборів, якщо є обґрунтовані сумніви у суб`єктів виборчого процесу щодо їх підрахунку є першочерговим завданням відповідача, враховуючи норми діючого законодавства. Позивач 2 звертався із заявами до відповідача про зобов`язання Каховської та Бехтерської ТВК здійснити перерахунок голосів та надати уточнюючі протоколи у межах частини територіального виборчого округу №5 та №3 з виборів депутатів Херсонської обласної ради (заяви від 03.11.2020р. №№139, 140). Втім, відповідачем вказані заяви були проігноровані, що свідчить про протиправну бездіяльність відповідача.

Разом з цим відповідачем 06.11.2020 року складено протокол про результати виборів депутатів Херсонської обласної ради без врахування арифметичних помилок та невідповідностей у протоколах, описаних вище, що дає підстави вважати його недійсним, у зв`язку із чим, дії відповідача по його складанню суд вважає протиправними.

В судовому засіданні встановлено, що позивач 1 з заявами про перерахунок голосів до відповідача не звертався. Вважає, що бездіяльністю ОТВК є не реагування на заяви, які подав позивач 2. За таких обставин суд вважає, що права позивача 1 не порушені протиправною бездіяльністю відповідача, тому в задоволенні позовних вимог ХООПП «НАШ КРАЙ» відмовляє.

Суд наголошує, що рішеннями Херсонського окружного адміністративного суду від 05.11.2020 року у справах № 540/3446/20 та № 540/3420/20 визнано протиправною бездіяльність Каховської МТВК та Бехтерської СТВК щодо не складення протоколу з позначкою Уточнений про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5 та №3, зобов`язано вказані ТВК розглянути на засіданні питання про внесення змін до протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5 та №3.

Втім, відповідачем не надано доказів, що вказані уточнені протоколи Каховської МТВК та Бехтерської СТВК були складені, на виконання рішень суду, з дотриманням норм Виборчого Кодексу України та враховані під час підрахунку результатів голосів відповідачем, що також викликає сумніви в об`єктивності підрахунку голосів виборців відповідачем.

Суд надаючи оцінку діям відповідача вважає, що з метою дотримання встановлених законодавством строків щодо оголошення результатів виборів відповідач, відповідно до норм ст. 256 Виборчого кодексу України, повинен був здійснити повноваження Каховської МТВК та Бехтерської СТВК щодо перерахунку голосування з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5.

Вказані дії відповідача відповідали б нормам законодавства, мали на меті об`єктивно встановити результати виборів, при цьому не перешкоджали б та не затягували строків оголошення результатів виборів. Наразі саме спосіб захисту прав обраний позивачем 2, може відновити справедливість, здійснити ефективний захист прав позивача та у стислі строки встановити об`єктивні результати по підрахунку голосів виборців.

Оцінюючи наявні докази, суд дотримується позиції, вказаної у рішенні Європейського суду з прав людини, яку він висловив у пункті 53 рішення у справі Федорченко та Лозенко проти України , відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення поза розумним сумнівом .

Згідно приписів ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього кодексу, проте згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 90 КАС України).

З викладеного, суд приходить до висновку, що доводи позивача знайшли своє підтвердження при розгляді справи по суті та ґрунтуються на вимогах закону. На думку суду права позивача-2 підлягають поновленню шляхом зобов`язання Херсонської ОТВК здійснити повноваження Бехтерської СТВК та Каховської МТВК щодо встановлення підсумків голосування у межах частини територіального виборчого округу №5 (ДВК №650262, №650261, №650260, №650273, №650270, №650269, №650283, №650282, №650274, №650264, №650281, №650263) та №3 (ДВК №650356, №650360, №650362, №650564, №650565, №650566, №650567, №650568, №650569, №650570, №650571, №650572, №650573, №650575, №650576, №650577, №650578, №650579, №650580, №650583), як то передбачено приписами ч. 1 ст. 256 ВК України.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частиною 9 ст. 273 КАС України визначено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 1 січня 2020 року складає 2102 грн.

Згідно ст. 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Цією ж нормою встановлено, що за подання до адміністративного суду юридичною особою адміністративного позову немайнового характеру судовий збір складає 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За змістом абз. 2 ч. 7 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли позов немайнового характеру подається одночасно кількома позивачами до одного або кількох відповідачів, судовий збір сплачується кожним позивачем окремим платіжним документом у розмірах, установлених статтею 4 цього Закону за подання позову немайнового характеру.

Відтак, розмір судового збору за подання до адміністративного суду позову із заявленими вимогами немайнового характеру складає 2102 грн. з ХООПП "НАШ КРАЙ" та 4204 грн. з ХРОПП "НАМ ТУТ ЖИТИ!" (з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог).

Оскільки за результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ХРОПП "НАМ ТУТ ЖИТИ!" та відмову у задоволенні вимог ХООПП "НАШ КРАЙ", то з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань підлягає стягненню судовий збір в сумі 4204 грн. (дві вимоги ХРОПП "НАМ ТУТ ЖИТИ!" по 2102 грн.), та з ХООПП "НАШ КРАЙ - 2102 грн.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позовні вимоги Херсонської регіональної організації політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" (код ЄДРПОУ 43576407, 73003, м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, буд. 12-14, офіс 24) до Херсонської обласної територіальної виборчої комісії (код ЄДРПОУ 43754994, 73000, м. Херсон, пл. Свободи, 1, каб. 321-А) за участю третьої особи Херсонської обласної організації політичної партії "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" (код ЄДРПОУ 43753451, 73003, м.Херсон, вул. Лютеранська, б.24, офіс 903) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Херсонської обласної територіальної виборчої комісії щодо нездійснення повноважень Бехтерської сільської територіальної виборчої комісії Скадовського району Херсонської області та Каховської міської територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області щодо встановлення підсумків голосування у межах частини територіального виборчого округу №5 та №3.

Зобов`язати Херсонську обласну територіальну виборчу комісію здійснити повноваження Бехтерської сільської територіальної виборчої комісії Скадовського району Херсонської області та Каховської міської територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області щодо встановлення підсумків голосування у межах частини територіального виборчого округу №5 (виборчі дільниці за №650262, №650261, №650260, №650273, №650270, №650269, №650283, №650282, №650274, №650264, №650281, №650263) та №3 (виборчі дільниці №650356, №650360, №650362, №650564, №650565, №650566, №650567, №650568, №650569, №650570, №650571, №650572, №650573, №650575, №650576, №650577, №650578, №650579, №650580, №650583).

Зобов`язати Херсонську обласну територіальну виборчу комісію здійснити перерахунок голосів з виборів депутатів Херсонської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу №5 (виборчі дільниці за №650262, №650261, №650260, №650273, №650270, №650269, №650283, №650282, №650274, №650264, №650281, №650263) та №3 (виборчі дільниці №650356, №650360, №650362, №650564, №650565, №650566, №650567, №650568, №650569, №650570, №650571, №650572, №650573, №650575, №650576, №650577, №650578, №650579, №650580, №650583).

Визнати дії Херсонської обласної територіальної виборчої комісії по складанню протоколу про результати виборів депутатів Херсонської обласної ради від 06.11.2020 року протиправними, а протокол недійсним.

Стягнути з Херсонської обласної територіальної виборчої комісії до Державного бюджету України (УК у м Херсоні/м Херсон/22030101, код ЄДРПОУ 37959779, банк отримувач: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок: UA078999980313181206084021002, код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір у розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн.

Позовні вимоги Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" (код ЄДРПОУ 39833792, 73003, м. Херсон, вул. Перекопська, 19) до Херсонської обласної територіальної виборчої комісії (код ЄДРПОУ 43754994, 73000, м. Херсон, пл. Свободи, 1, каб. 321-А) за участю третьої особи Херсонської обласної організації політичної партії "БЛОК ВОЛОДИМИРА САЛЬДО" (код ЄДРПОУ 43753451, 73003, м.Херсон, вул. Лютеранська, б.24, офіс 903) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, залишити без задоволення.

Стягнути з Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" до Державного бюджету України (УК у м Херсоні/м Херсон/22030101, код ЄДРПОУ 37959779, банк отримувач: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок: UA078999980313181206084021002, код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя С.В. Гомельчук

кат. 101030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2020
Оприлюднено09.11.2020
Номер документу92685980
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/3489/20

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 10.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні