Ухвала
від 09.11.2020 по справі 2340/3477/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Черкаси

09 листопада 2020 року Справа № 2340/3477/18

Черкаський окружний адміністративний суд, у складі: головуючого судді - Білоноженко М.А., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації Черкаської області про роз`яснення рішення суду в адміністративній справі №2340/3477/18 за позовом ОСОБА_1 до Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації Черкаської області про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на службі, стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Черкаського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №2340/3477/18 за позовом ОСОБА_1 до Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації Черкаської області про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на службі, стягнення коштів.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 16.07.2020р. у справі №2340/3477/18 позов ОСОБА_1 задоволено частково. Зобов`язано Корсунь-Шевченківську районну державну адміністрацію поновити ОСОБА_1 на посаді завідувача сектору культури та взаємозв`язків з громадськістю Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації з 01.08.2018р. Зобов`язано Корсунь-Шевченківську районну державну адміністрацію нарахувати та виплатити ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 01.08.2018р. по 16.07.2020р. у сумі 161102 грн. 20 коп.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 16.07.2020р. у справі №2340/3477/18 набрало законної сили 18.08.2020р.

26.10.2020р. на адресу суду від Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації Черкаської області надійшла заява про роз`яснення рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 16.07.2020р. у справі № 2340/3477/18 щодо виконання рішення суду в частині: виплати ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 01.08.2018р. по 16.07.2020р. у сумі 161102 грн. 20 коп., а саме в частині утримання із вказаної суми податків, зборів і інших обов`язкових платежів, враховуючи, що ОСОБА_1 поновлено у відділі культури райдержадміністрації, який не є «Боржником» відповідно до рішення.

В обгрунтування заяви вказано, що УДКСУ в Корсунь - Шевченківському районі відмовило відділу культури райдержадміністрації у проведенні оплати по платежу «середній заробіток за час вимушеного прогулу» оскільки у рішенні суду боржником визначено - Корсунь-Шевченківську районну державну адміністрацію Черкаської області. При цьому, сектор культури та взаємозв`язків з громадськістю Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації є самостійним підрозділом зі статусом юридичної особи.

Розглянувши заяву Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації Черкаської області, в якій заявник просить роз`ясними яким чином виконати рішення суду, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України, за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали. Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання. Суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення. У разі необхідності суд може розглянути питання роз`яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви. Подання заяви про роз`яснення судового рішення зупиняє перебіг строку, встановленого судом для виконання судового рішення, а так само строку, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання. Ухвалу про роз`яснення судового рішення або відмову у його роз`ясненні може бути оскаржено.

З огляду на ухвалення Черкаським окружним адміністративним судом рішення від 16.07.2020р. в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, розгляд даної заяви, у відповідності до положень ст. 254 КАС України належить здійснити в порядку письмового провадження.

Суд зазначає, що конкретного і вичерпного переліку критеріїв для визначення рішення незрозумілим КАС України не містить, а зі змісту приписів ст. 254 КАС України вбачається, що їх має навести особа, яка звертається із заявою про роз`яснення судового рішення.

В п. 19 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 7 від 20.05.2013р. "Про судове рішення в адміністративній справі", зазначено, що роз`яснення судового рішення можливе тоді, коли воно є незрозумілим. При роз`ясненні свого рішення суд в ухвалі з цього приводу викладає більш повно і ясно ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не вносячи змін у суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.

Суд вказує на те, що необхідність роз`яснення судового рішення зумовлена його нечіткістю за змістом, коли останнє є незрозумілим як для осіб, стосовно яких воно ухвалене, так і для тих, що повинні здійснювати його виконання.

Згідно п. 6 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про судове рішення в адміністративній справі" № 7 від 20.05.2013р., зрозумілість судового рішення полягає в логічному, чіткому, переконливому викладенні змісту рішення. Чіткість викладення передбачає, зокрема, що: терміни, вжиті у судовому рішенні, відповідають тому змісту, який вони мають за законодавством України; такі терміни чітко співвідносяться з поняттями, які вони позначають; текст правової норми, застосованої судом, відтворюється без перефразовування і при цьому зрозуміло, де наводиться правова норма, а де суд дає своє тлумачення її змісту. Судове рішення не повинно містити положень, які б суперечили або виключали одне одного, ускладнювали чи унеможливлювали його виконання.

Суд також зазначає, що підставою для роз`яснення судового рішення, як засобу усунення недоліків ухваленого судового акта є його неясність, невизначеність. Фактично роз`ясненням судового рішення є зміна форми його викладення таким чином, щоб ті частини судового акта, які викликають труднощі для розуміння, були висвітлені ясніше та зрозуміліше. Водночас суд, роз`яснюючи рішення не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення. Відтак, процесуальна процедура роз`яснення судового акта виключає можливість будь-яким чином змінювати зміст цього судового рішення.

Водночас, у рішенні Черкаського окружного адміністративного суду від 16.07.2020р., яке просить роз`яснити заявник в частині виплати коштів за час вимушеного прогулу у сумі 161102, 20 грн., чітко та зрозуміло викладено його зміст, воно не містить положень, які б суперечили або виключали одне одного, ускладнювали чи унеможливлювали його виконання. Зазначена частина рішення містить чітко визначену суму стягнення, період за який належить стягнути зазначену суму, а також боржника, юридичну особу, на яку покладено обов`язок виконання рішення суду.

Як вбачається із обставин, заявлених у поданій заяві, зокрема листа УДКСУ у Корсунь- Шевченківському районі Черкаської області від 21.10.2020р. №01.1-08/912, вбачається, що в доданих відділом культури Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації Черкаської області документах боржником зазначено Корсунь-Шевченківську районну державну адміністрацію Черкаської області.

З даного приводу суд зазначає, що інститут роз`яснення рішення суду надає суду право його роз`яснення у зв`язку із його нечіткістю за змістом, не вносячи при цьому змін у суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду. Суд звертає увагу, що в рішенні суду від 16.07.2020р., зобов`язано Корсунь-Шевченківську районну державну адміністрацію нарахувати та виплатити ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 01.08.2018р. по 16.07.2020р. у сумі 161102 грн. 20 коп.

Таким чином вказана частина рішення чітко встановлює предмет та обсяг дій, які повинні бути вчинені боржником для його виконання.

Суд зазначає, що рішення суду у справі №2340/3477/18 набрало законної сили, відтак роз`яснення яким чином виконати рішення в частині стягнення із Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації середнього заробітку за час вимушеного прогулу у сумі 161102 грн. 20 коп. не відповідає меті інституту роз`яснення рішення суду.

При цьому, посилання представника заявника про неможливість виконання рішення суду Корсунь-Шевченківською РДА суд вважає необгрунтованим, оскільки жодних доказів неможливості виконання рішення суду саме Корсунь-Шевченківською РДА до заяви не надано. Лист УДКСУ у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області від 21.10.2020р. №01.1-08/912 судом не може бути взято до уваги в якості належного доказу неможливості виконання рішення суду без його роз`яснення, оскільки до органу казначейської служби звернувся орган (відділ культури Корсунь-Шевченківською РДА), який не визначений в якості боржника у виконавчому листі №2340/3477/18. Крім того, доказів того, що відділ культури Корсунь-Шевченківською РДА не відноситься до структури Корсунь-Шевченківською РДА до суду заявником не надано.

На підставі зазначеного, з урахуванням доцільності роз`яснення судового рішення, суд доходить висновку, що заява про роз`яснення судового рішення задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 243, 248, 254, 256 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації Черкаської області про роз`яснення рішення суду у справі №2340/3477/18 - відмовити.

Копію ухвали направити заявнику.

Ухвала набрала законної сили відповідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України через суд першої інстанції до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень, частини 3 Розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя М.А. Білоноженко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2020
Оприлюднено12.11.2020
Номер документу92784679
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/3477/18

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Рішення від 16.07.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 29.04.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Постанова від 14.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні