Ухвала
від 29.11.2020 по справі 320/12345/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОКРЕМА УХВАЛА

29 листопада 2020 року 320/12345/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши адміністративну справу за позовом Васильківської міської організації "Політичної партії "Пропозиція" до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про визнання протиправним та скасування протоколу та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Васильківська міська організація "Політичної партії "Пропозиція" з позовом до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320281 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 23.11.2020 о 21 год. 31 хв.;

- зобов`язати Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на виборчій дільниці №320281 у спосіб, передбачений постановою Центральної виборчої комісії №386 від 15.10.2020 "Про порядок підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці" та внести в даний протокол правдиві відомості щодо 12 виборців, підписи яких відсутні у списках виборців, але які отримали бюлетені.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.11.2020 (суддя Брагіна О.Є. ) відкрито провадження у справі, вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання.

27.11.2020 на підставі розпорядження Київського окружного адміністративного суду від 27.11.2020 №435 у зв`язку з відстороненням судді Брагіної О.Є. від здійснення правосуддя відповідно до рішення Першої Дисциплінарної палати Вищої ради правосуддя від 27.11.2020, було проведено повторний автоматизований розподіл справи №320/12345/20, за результатами якого справа була передана для розгляду судді Дудіну С.О.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.11.2020 адміністративну справу №320/12345/20 було прийнято до провадження судді Дудіна С. О.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 29.11.2020 адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320281 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3, складений Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області 23.11.2020 о21 год. 31 хв.

Зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на виборчій дільниці №320281 у спосіб, передбачений Постановою Центральної виборчої комісії від 15.10.2020 №386 "Про порядок підрахунку голосів на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці".

В іншій частині в позові відмовлено та вирішено питання про розподіл судових витрат.

Відповідно до частини першої та четвертої статті 249 Кодексу адміністративного судочинства України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

В окремій ухвалі суд має зазначити закон чи інший нормативно-правовий акт (у тому числі його статтю, пункт тощо), вимоги яких порушено, і в чому саме полягає порушення.

Під час розгляду даної справи судом встановлені обставини допущення Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області порушень вимог Виборчого кодексу України під час визначення результатів виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, які носять системний характер, потребують негайного реагування з боку Центральної виборчої комісії та полягають у такому.

Відповідно до статті 2 Виборчого кодексу України (далі - ВК України, Кодекс) підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії.

Згідно з частиною першою статті 20 ВК України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Виборчий процес є безперервним та не може бути скасованим, зупиненим або перенесеним.

Частиною першою статті 21 ВК України визначено, що виборчий процес кожних виборів, передбачених цим Кодексом, здійснюється, зокрема, на засадах законності та заборони протиправного втручання будь-кого у виборчий процес; неупередженості органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до кандидатів, партій.

Згідно з частиною першою статті 32 ВК України в Україні утворюються і діють передбачені Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

Частиною третьою статті 32 ВК України передбачено, що виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, установлені Конституцією України, Кодексом та законами України.

Територіальні виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, які в межах повноважень, визначених Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів (частини перша, четверта статті 33 ВК України).

До повноважень територіальної виборчої комісії згідно зі статтею 206 ВК України належить, зокрема, встановлення підсумків та результатів відповідних виборів, здійснення в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори в частині, що стосується відповідних місцевих виборів, здійснення інших повноважень, передбачених Кодексом.

Відповідно до частин першої, третьої статті 254 ВК України з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі, на якому приймаються документи дільничних виборчих комісій у визначеному Кодексом порядку.

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому Кодексом (частина п`ята статті 254 ВК України).

Частинами дев`ятою, десятою статті 254 ВК України встановлено, що за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами в депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій політичних партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

У разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 Кодексу, про порушення вимог Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.

Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів згідно з частиною дванадцятою статті 254 Кодексу здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 Кодексу, відповідно до якої підрахунок голосів виборців здійснюється відкрито і прозоро, що передбачає, зокрема, оголошення відповідних відомостей у процесі підрахунку.

Відповідно до вимог частини тринадцятої статті 254 ВК України, пункту 6.7 Порядку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядку повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 15 жовтня 2020 року №386, територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці.

За змістом частини третьої статті 206, статті 255 ВК України відповідна територіальна виборча комісія на підставі протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на дев`ятий день з дня голосування встановлює підсумки голосування по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів, про що складає у визначеній Кодексом кількості примірників протокол, перший примірник якого разом з іншими документами транспортується до виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів (стаття 255 ВК України).

Згідно з частиною першою статті 256 Кодексу виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна у місті, міська, сільська, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.

Територіальна виборча комісія може продовжити не більш як на один день зазначений строк у разі необхідності надання територіальній виборчій комісії часу для подання протоколу з позначкою "Уточнений".

Постановою Центральної виборчої комісії №160 від 08.08.2020 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

У Додатку №9 до вказаної постанови визначений перелік сільських, селищних, міських територіальних громад Київської області, у яких призначаються перші місцеві вибори 25 жовтня 2020 року, до якого входить, зокрема, Васильківська міська рада Обухівського району Київської області.

25 жовтня 2020 року відбулися вибори депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, результати яких, згідно з частиною першою статті 256 ВК України, повинні були бути встановлені не пізніше 06 листопада 2020 року (07 листопада 2020 року у разі необхідності надання територіальній виборчій комісії часу для подання протоколу з позначкою "Уточнений"), проте станом на дату постановлення цієї ухвали (29.11.2020) не встановлені.

Суд зазначає, що Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області систематично вчиняються протиправні дії, які фактично унеможливлюють у визначений Кодексом строк встановлення результатів виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області.

Так, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року у справі №320/11642/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 листопада 2020 року:

- визнано протиправним та скасовано рішення Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, оформлене протоколом від 12 листопада 2020 року;

- визнано протиправним та скасовано постанову Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про встановлення/визнання результатів виборів 25 жовтня 2020 року до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, яка була прийнята 12 листопада 2020 року;

- зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320280, №320281, №320300, №320307, №320315, №320319, №320325, №320334, №320337, №320338, №321271, №321272, №321273, №321274, №321275, №321276, №321277, №321278, №321279, №321280, №321281, №321282, №321283, №321284, №321285, №321286, №321287, №321417, №321288 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області шляхом перерахунку бюлетенів, за наслідками чого скласти новий протокол про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, з позначкою "Уточнений";

- достроково припинено повноваження всього складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, який діяв станом на день прийняття спірних рішень 12 листопада 2020 року, у зв`язку з одноразовим грубим порушенням нею вимог Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України.

На виконання цього судового рішення Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області у новому складі проведено повторний підрахунок голосів, зокрема, на виборчій дільниці №320281 зі складанням 23 листопада 2020 року відповідного протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на дільниці, оскарження якого є предметом розгляду у справі №320/12345/20.

Під час розгляду справи №320/12345/20 судом було встановлено допущення Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області грубого порушення порядку повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №320281, внаслідок чого протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320281 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 23.11.2020 (час підписання 21 год. 31 хв.) визнано протиправним та скасовано.

Зокрема, судом встановлено факт відсутності протоколу засідання Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 23.11.2020, на якому був складений протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320281 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3.

Також судом встановлено, що під час розпакування виборчої документації виборчої дільниці №320281 було виявлено, що кількість підписів у списках виборців була меншою, ніж кількість контрольних талонів від виборчих бюлетенів, на 12. Вказане невідповідність була залишена комісією поза увагою.

Пакети з виборчими бюлетенями по виборчій дільниці №320281 були розпаковані не разом, як це передбачено нормами Виборчого кодексу України, а повторний підрахунок голосів виборців був здійснений шляхом розпакування кожного окремого пакету, перерахунку виборчих бюлетенів та запакування документів у пакет.

Протокол про повторний підрахунок голосів виборців заповнював не секретар Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, а одночасно кілька невстановлених осіб. При цьому була складена чернетка, до якої вносилися виправлення та зміст якої в подальшому був переписаний чотирма членами комісії.

Всі ці обставини підтвердила голова Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області Скробова Марина Сергіївна , яка також повідомила про подання нею до начальника Васильківського ВП НП України у Київській області заяви про злочин, передбачений ч.3 ст. 157 КК України, яка зареєстрована 26.11.2020 за № С-1668.

Більш детально опис допущених Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області наведений у рішенні Київського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2020 року у справі №320/12345/20.

Суд також зауважує, що дії Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області під час проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях №№320278, 320334, 320337, 320338, 320307, 320319, 320325, 320280 є предметом судового оскарження у справах №320/12350/20 та №320/12397/20.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2020 року у справі №320/12350/20 (на дату постановлення цієї окремої ухвали не набрало законної сили):

- визнано протиправним та скасовано протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 23.11.2020 №3 про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320278 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області;

- зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на виборчій дільниці №320278 у спосіб, передбачений Постановою ЦВК від 15.10.2020 №386 "Про порядок підрахунку голосів на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці";

- достроково припинено повноваження всього складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, який діяв станом на 23.11.2020, у зв`язку з одноразовим грубим порушенням нею вимог Конституції України та Виборчого кодексу України.

При цьому, суд звертає увагу на те, що під час розгляду справи №320/12350/20 головою Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області було визнано позов.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2020 року у справі №320/12397/20 (на дату постановлення цієї окремої ухвали не набрало законної сили):

- визнано протиправним та скасовано протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320334 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі № 3 від 25.11.2020 року;

- визнано протиправним та скасовано протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320337 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі № 3 від 25.11.2020 року;

- визнано протиправним та скасовано протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320338 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі № 3 від 26.11.2020 року;

- визнано протиправним та скасовано протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320319 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі № 3 від 24.11.2020 року;

- визнано протиправним та скасовано протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320307 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі № 3 від 24.11.2020 року;

- визнано протиправним та скасовано протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320325 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі № 3 від 25.11.2020 року;

- визнано протиправним та скасовано протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320280 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі № 2, складений 24.11.2020 року;

- зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на виборчих дільницях №320334, №320337, №320338, №320307, №320319, №320325, №320280 у спосіб, передбачений постановою Центральної виборчої комісії №386 від 15.10.2020 року "Про порядок підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці";

- достроково припинено повноваження всього складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, який діяв станом на день прийняття спірних рішень 24-26 листопада 2020 року, у зв`язку з одноразовим грубим порушенням нею вимог Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України.

Голова Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області у справі №320/12397/20 також визнала факти порушень, викладені у позовній заяві.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що наведені обставини у сукупності вказують на систематичне допущення Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області порушень ВК України, законів України та роз`яснень Центральної виборчої комісії.

Згідно з частиною третьою статті 208 ВК України повноваження усього складу територіальної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України, Кодексу та законів України, невиконання рішень виборчої комісії вищого рівня.

Суд зазначає, що постановою Центральної виборчої комісії від 06 листопада 2020 року №456 Про окремі питання діяльності Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області були достроково припинені повноваження всього складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області у зв`язку із систематичним порушенням нею Виборчого кодексу України та законів України.

Цією постановою зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області після сформування її нового складу, серед іншого, невідкладно встановити результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області та Васильківського міського голови Обухівського району Київської області з урахуванням судових рішень, що набрали законної сили.

Також звернуто увагу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства в ході реалізації повноважень щодо підготовки і проведення місцевих виборів.

Постановою Центральної виборчої комісії від 07 листопада 2020 року №458 сформовано новий склад Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області.

Постановою Центральної виборчої комісії від 13 листопада 2020 року №482 Про скаргу кандидата в депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області ОСОБА_3 , зареєстровану в Центральній виборчій комісії 10 листопада 2020 року за № 21-36/1-23130 знов звернуто увагу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства України в ході реалізації її повноважень та організації своєї роботи.

Також зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області невідкладно оприлюднити протокол про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області відповідно до вимог Виборчого кодексу України.

Після набрання законної сили вищевказаним рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року у справі №320/11642/20, яким було достроково припинено повноваження всього складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, постановою Центральної виборчої комісії від 21 листопада 2020 року №513 сформовано новий склад Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області.

Однак, новим складом Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області продовжують вчинятися протиправні дії при проведенні повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на виборчих дільницях.

Таким чином, застосування такого заходу впливу як дострокове припинення повноважень усього складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області виявилося неефективним, оскільки після формування нового складу територіальної виборчої комісії продовжують вчинятися протиправні дії, що призводить до того, що на теперішній час результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області залишаються невстановленими.

Згідно зі статтею 1 Закону України Про Центральну виборчу комісію (далі - Закон) Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, установлених цим та іншими законами України.

Частиною першою статті 2 Закону встановлено, що Комісія в межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, однакове застосування законодавства України про вибори на всій території України.

Відповідно до частини першої статті 21 Закону Комісія, серед іншого: здійснює контроль за організацією підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; здійснює контроль за дотриманням виборчого законодавства України, забезпечує його однакове застосування на всій території України під час підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; здійснює контроль за дотриманням законодавства України в частині прийняття у встановлені законом строки рішень з питань, пов`язаних з підготовкою і проведенням виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; здійснює інші повноваження відповідно до цього та інших законів України.

Крім того, частиною другою статті 1, пунктом 3 частини першої статті 17, пунктами 1, 2 частини першої статті 21 Закону на Центральну виборчу комісію покладено повноваження щодо контролю за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення місцевих виборів, а також за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України.

Згідно з пунктом 6 частини першої статті 205 ВК України Центральна виборча комісія у разі невиконання відповідною територіальною виборчою комісією вимог цього Кодексу щодо встановлення в порядку та строки, визначені цим Кодексом, результатів відповідних місцевих виборів та/або реєстрації обраних депутатів, сільських, селищних, міських голів встановлює результати таких місцевих виборів та/або приймає рішення щодо реєстрації відповідних осіб. Порядок транспортування до Центральної виборчої комісії виборчої документації з відповідної територіальної виборчої комісії встановлюється Центральною виборчою комісією.

На виконання цієї норми постановою Центральної виборчої комісії від 19 жовтня 2020 року №398 затверджено Порядок транспортування до Центральної виборчої комісії виборчих документів з територіальної виборчої комісії (далі - Порядок).

Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку у разі невиконання відповідною територіальною виборчою комісією вимог Кодексу щодо встановлення в порядку та строки, визначені Кодексом, результатів відповідних місцевих виборів та/або реєстрації обраних депутатів, сільських, селищних, міських голів за рішенням Центральної виборчої комісії документація з таких виборів невідкладно, якщо інше не передбачено рішенням Центральної виборчої комісії, транспортується до Комісії для встановлення результатів таких місцевих виборів та/або прийняття рішення стосовно реєстрації відповідних осіб.

До Центральної виборчої комісії для встановлення результатів з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, селищних, сільських рад та сільських, селищних, міських голів доставляються:

- перші примірники протоколів про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів та перші примірники протоколів з позначкою "Уточнений" (за наявності);

- перші примірники протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, а за наявності - і перші примірники протоколів з позначкою "Уточнений";

- запаковані в окремий пакет акти, заяви, скарги та рішення територіальних виборчих комісій, що встановлювали підсумки голосування, прийняті за результатами їх розгляду (за наявності), з написом на кожному пакеті "Акти, заяви, скарги та рішення територіальної виборчої комісії" та зазначенням кількості та виду запакованих документів, назви місцевих виборів, дати і часу пакування, проставлянням підписів усіх присутніх членів територіальної виборчої комісії та печатки комісії;

- перші примірники протоколів територіальних виборчих комісій про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів у відповідному виборчому окрузі (у разі складення) разом з рішеннями територіальних виборчих комісій про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, рішеннями територіальних виборчих комісій про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним (за наявності), документами, на підставі яких приймалися такі рішення;

- запаковані в окремий пакет акти, заяви, скарги та рішення територіальної виборчої комісії, що встановлює результати виборів, прийняті за результатами їх розгляду, з написом на пакеті "Акти, заяви, скарги та рішення територіальної виборчої комісії" та зазначенням кількості та виду запакованих документів, назви місцевих виборів, дати і часу пакування, проставлянням підписів усіх присутніх членів територіальної виборчої комісії та печатки комісії.

Пунктом 4 Порядку визначено, що у разі необхідності Центральна виборча комісія може визначити інші документи з відповідних місцевих виборів, які доставлятимуться до Комісії для встановлення результатів таких місцевих виборів та/або прийняття рішення щодо реєстрації обраних депутатів, сільських, селищних, міських голів.

З аналізу вказаної норми вбачається наявність у Центральної виборчої комісії повноважень на витребування від територіальної виборчої комісії фактично будь-якої виборчої документації, необхідної для встановлення результатів відповідних місцевих виборів, у тому числі і виборчих бюлетенів задля повторного підрахунку голосів виборців, наприклад, у разі неможливості вчинення таких дій територіальною виборчою комісією через допущення нею систематичних порушень навіть після багаторазового формування нових складів ТВК.

Ураховуючи наведене, приймаючи до уваги зростання соціальної напруженості і, як наслідок, виникнення ризиків національній безпеці у ситуації, пов`язаній з питанням недостатнього інформування суспільства щодо офіційних результатів виборів; з огляду на те, що проведення вільних, гласних та транспарентних виборів є необхідною умовою забезпечення принципу демократії, є обов`язковим стандартом для демократичного, вільного та відкритого суспільства, суд звертає увагу Центральної виборчої комісії на необхідність вжиття невідкладних заходів щодо встановлення результатів голосування на місцевих виборах депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, у тому числі, шляхом вирішення питання щодо доцільності застосування у даному конкретному випадку альтернативного механізму, передбаченого пунктом 6 частини першої статті 205 ВК України.

Частиною п`ятою статті 249 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що з метою забезпечення виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, суд встановлює у ній строк для надання відповіді залежно від змісту вказівок та терміну, необхідного для їх виконання.

Відповідно до частини другої статті 15 Закону заяви, що подані до Комісії під час виборчого процесу чи процесу референдуму та стосуються цього процесу, розглядаються Комісією протягом п`яти днів з дня подання. Днем подання заяви вважається день її фактичного отримання Комісією.

Керуючись цією нормою, суд вважає за доцільне встановити Центральній виборчій комісії п`ятиденний строк для розгляду даної окремої ухвали та надання відповіді на неї.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 242-243, 248-249 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. Довести до відома Центральної виборчої комісії про необхідність вжиття заходів для усунення причин та умов, що сприяли порушенням вимог Виборчого кодексу України з боку Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, які призводять до невстановлення протягом тривалого часу результатів виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області.

2. Ухвалу направити для виконання Центральній виборчій комісії (площа Лесі Українки, 1, м. Київ, 02000, +38 (044) 286-84-62, post@cvk.gov.ua)..

3. Відповідь про вжиті заходи надати суду протягом п`яти днів з дня набрання законної сили окремою ухвалою .

4. Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена особами, яких вона стосується, шляхом подання апеляційної скарги до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня підписання ухвали.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2020
Оприлюднено30.11.2020
Номер документу93150184
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/12345/20

Ухвала від 09.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Постанова від 04.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 29.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Рішення від 29.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні