Ухвала
від 08.12.2020 по справі 905/2419/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


У Х В А Л А

08.12.2020 Справа № 905/2419/17

Господарський суд Донецької області у складі:

Судді Фурсової С.М.,

при секретарі судового засідання Корецькій А.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні господарського суду заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал про заміну сторони у виконавчому провадженні

у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал (85103, Донецька область, місто Костянтинівка, вулиця Брестська, будинок 125; код ЄДРПОУ 37007719)

до Державного підприємства Донецька залізниця (83000, Донецька область, місто Донецьк, вулиця Артема, 68; код ЄДРПОУ 01074957)

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Публічного акціонерного товариства Українська залізниця (03150, місто Київ, вулиця Єжи Ґедройця, будинок 5; код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії Донецька залізниця (84400, Донецька область, місто Лиман, вулиця Привокзальна, будинок 22; код ЄДРПОУ 40150216)

про стягнення 22 837,90 гривень, -

за участю представників сторін:

від заявника (стягувача) : не з`явились

від боржника : не з`явились

від АТ Українська залізниця : не з`явились

В С Т А Н О В И В

В провадженні судді Господарського суду Донецької області Кротінової О.В. перебувала справа №905/2419/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал до Державного підприємства Донецька залізниця про стягнення 22837,90 гривень.

Рішенням суду від 18.01.2018 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал до Державного підприємства Донецька залізниця про стягнення заборгованості у сумі 18 150,00 гривень, 3% річних у розмірі 889,10 гривень, інфляційних у сумі 3 798,80 гривень задоволено.

На виконання вказаного рішення 08.02.2018 Господарським судом Донецької області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал видано наказ.

До Господарського суду Донецької області 30.11.2020 надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал про заміну боржника у виконавчому провадженні у справі №905/2419/17 з ДП Донецька залізниця на його правонаступника АТ Українська залізниця (03150, місто Київ, вулиця Єжи Ґедройця, будинок 5; код ЄДРПОУ 40075815).

На підставі ст.32 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку з перебуванням судді Кротінової О.В. на лікарняному з 04.09.2020, з метою дотримання прав та законних інтересів сторін, проведено автоматичний розподіл судової справи, за результатами якого для розгляду даної справи визначено суддю Фурсову С.М.

Розпорядженням керівника апарату господарського суду Донецької області №02-01/413 від 30.11.2020 призначено проведення повторного автоматичного розподілу справи у зв`язку з перебуванням судді Кротінової О.В. на лікарняному з 04.09.2020 по 07.01.2021.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 30.11.2020, для розгляду заяви про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі №905/2419/17 визначено суддю Фурсову С.М.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 01.12.2020 призначено розгляд заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі на 08.12.2020, запропоновано Акціонерному товариству Українська залізниця надати суду пояснення з приводу вказаної заяви.

07.12.2020 через канцелярію суду від Акціонерного товариства Українська залізниця надійшли заперечення №2022/905/2419/17/1 від 04.12.2020 на заяву про заміну сторони по справі №905/2419/17, у яких останнє посилається на укладення договору постачання №Д/НХ-15530/НЮ від 30.11.2015, за яким стягнута заборгованість в межах справи №905/2419/17, після державної реєстрації Акціонерного товариства Українська залізниця , а також на те, що станом на 07.12.2020 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань відсутній запис про припинення ДП Донецька залізниця , тому вважає відсутніми підстави для задоволення заяви про заміну сторони виконавчого провадження. Також зазначає, що станом на 03.12.2020 заява про заміну сторони від стягувача до Акціонерного товариства Українська залізниця не надходила.

Державне підприємство Донецька залізниця своєї правової позиції по суті заяви про заміну сторони у виконавчому провадженні не висловило.

Учасники судового процесу в судове засідання 08.12.2020 не з`явились, про розгляд заяви повідомлені належним чином.

Відповідно до ст. 334 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб.

Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

Розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал про заміну сторони у виконавчому провадженні суд зазначає наступне.

Частинами 1, 2, 5 ст. 334 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Як вбачається з матеріалів заяви, 16.07.2019 начальником відділу Мирноградського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області відкрито виконавче провадження ВП №59547762 з примусового виконання наказу господарського суду Донецької області №905/2419/17 від 08.02.2018.

11.01.2020 передано виконавче провадження ВП №59547762 до Мирноградського міського відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління юстиції (м. Харків).

Доказів виконання повністю чи частково рішення господарського суду від 18.01.2018 у справі № 905/2419/17, яким стягнуто з Державного підприємства Донецька залізниця на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал заборгованість у сумі 18 150,00 гривень, 3% річних у розмірі 889,10 гривень, інфляційні у сумі 3 798,80 гривень, а також відшкодування сплаченого судового збору в розмірі 1600,00 гривень, матеріали справи не містять.

Відповідно до частин першої та п`ятої статті 104 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Згідно з частиною третьою статті 3 Закону України від 17.09.2008 № 514-VI Про акціонерні товариства акціонерне товариство може бути створене шляхом заснування або злиття, поділу, виділу чи перетворення підприємницького (підприємницьких) товариства, державного (державних), комунального (комунальних) та інших підприємств у акціонерне товариство. Товариство вважається створеним і набуває прав юридичної особи з дати його державної реєстрації в установленому законодавством порядку.

Відповідно до частини п`ятнадцятої статті 37 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (в редакції, яка діяла на дату реєстрації АТ Укрзалізниця ) злиття вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.

Законом про особливості утворення Укрзалізниці визначено правові, економічні та організаційні особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування, 100 відсотків акцій якого належать державі, управління і розпорядження його майном та цей Закон спрямований на забезпечення економічної безпеки і захисту інтересів держави.

Відповідно до частин третьої, шостої, сьомої та дев`ятої статті 2 цього Закону:

- товариство утворюється як публічне акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття;

- товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту;

- оприлюднення затвердженого КМУ переліку підприємств залізничного транспорту, на базі яких утворюється товариство, є офіційним повідомленням для кредиторів про припинення таких суб`єктів господарювання;

- одночасно з прийняттям рішення про утворення товариства КМУ формує комісію з утворення товариства, до складу якої входять представники КМУ, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, Державної адміністрації залізничного транспорту України, Фонду державного майна України, центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, профспілок, що діють у галузі;

- комісія у чотиримісячний строк з дня затвердження її складу подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, для затвердження у місячний строк зведений передавальний акт, зведений акт оцінки майна залізничного транспорту загального користування, а також проект статуту товариства для подання КМУ;

- зведені передавальний акт та акт оцінки складаються на основі узагальнених даних передавальних актів та актів оцінки, складених стосовно цілісного майнового комплексу кожного підприємства залізничного транспорту;

- розмір статутного капіталу товариства визначається під час його утворення згідно зі зведеним актом оцінки майна залізничного транспорту загального користування.

Пунктом 2 розділу ІІІ Перехідні та прикінцеві положення цього Закону встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Державну реєстрацію АТ Укрзалізниця здійснено 21.10.2015. Згідно зі статутом, затвердженим постановою КМУ № 735, АТ Укрзалізниця є правонаступником усіх прав і обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту, серед яких значиться ДП Донецька залізниця . Товариство набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації в установленому законом порядку.

При реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент.

Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності.

У процедурі реорганізації підприємств залізничного транспорту у формі злиття все майно, права та обов`язки державних підприємств, які припиняються, переходять до правонаступника - АТ Укрзалізниця . Держава не має права вилучити якусь частину майна, зокрема ту, що знаходиться на неконтрольованій території, і не передати її (частину) правонаступнику.

При реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків.

Частини друга та третя статті 107 ЦК України до внесення до них змін згідно із Законом України від 26 листопада 2015 року № 835-VIII Про внесення змін до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , який набрав чинності 13 грудня 2015 року, мали таку редакцію: Після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), які мають містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов`язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом . Тобто і для передавального акта, і для розподільчого балансу встановлювалися однакові вимоги.

Натомість у редакції, чинній з 13.12.2015, цими нормами установлено, що після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий.

Законом про особливості утворення Укрзалізниці, постановами КМУ № 200 та № 604, а також статутом передбачено, що товариство володіє майном на двох режимах: на праві власності (майно передане до статутного капіталу); на праві повного господарського відання (майно, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях та в зоні АТО, тобто майно, яке вибуло із фактичного володіння держави; майно, що залишається у державній власності і щодо якого встановлені певні обмеження щодо розпорядження для АТ Укрзалізниця ).

Передача майна не у власність АТ Укрзалізниця , а у повне господарське відання, не означає, що це майно залишилося в повному господарському віданні державних підприємств залізничної галузі, які припиняються, або те, що реорганізація не відбулась чи призупинена.

Так, стаття 10 Закону про особливості утворення Укрзалізниці має назву Обмеження щодо розпорядження майном Товариства і визначає, що магістральні залізничні лінії загального користування та розміщені на них технологічні споруди, передавальні пристрої, що безпосередньо використовуються для забезпечення процесу перевезень, а саме: залізничні станції та колії загального користування, тягові підстанції, контактна мережа та інші пристрої технологічного електропостачання, системи сигналізації, централізації, блокування та управління рухом поїздів, об`єкти і майно, призначені безпосередньо для виконання аварійно-відновлювальних робіт, є державною власністю та закріплюються за Товариством на праві господарського відання. Товариство не може відчужувати, передавати в користування, оренду, лізинг, концесію, управління, заставу, безоплатне користування, вносити до статутного (складеного) капіталу суб`єктів господарювання майно, зазначене в частині першій цієї статті, та вчиняти щодо нього інші правочини, наслідком яких може бути відчуження такого майна.

Відповідно до частини п`ятнадцятої статті 37 Закону Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (в редакції, що діяла станом на 21 жовтня 2015 року - дату реєстрації АТ Укрзалізниця ) злиття вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.

Законом про особливості утворення Укрзалізниці, постановою КМУ № 200 передбачено наступні етапи проведення реорганізації: 1) інвентаризація майна юридичних осіб, які підлягають злиттю, та складення передавального акта, 2) затвердження статуту нової юридичної особи (АТ Укрзалізниця ), 3) державна реєстрація АТ Укрзалізниця ; 4)припинення державних підприємств залізничного транспорту.

Державну реєстрацію АТ Укрзалізниця здійснено 21.10.2015, однак припинення ДП Донецька залізниця не зареєстровано.

Враховуючи, що відповідно до частини шостої статті 2 Закону про особливості утворення Укрзалізниці товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту, правонаступництво не пов`язується з державною реєстрацією припинення підприємства залізничного транспорту , доказів виконання повністю або частково рішення господарського суду від 18.01.2018 у справі № 905/2419/17 матеріали справи не містять, Державне підприємство "Донецька залізниця" є боржником за наказом Господарського суду Донецької області від 08.02.2018 по справі № 905/2419/17, виданим на виконання вищевказаного рішення, тому такі вимоги перейшли в повному обсязі до АТ Укрзалізниця , а датою виникнення універсального правонаступництва АТ Укрзалізниця щодо підприємств залізничної галузі, які припиняються шляхом злиття, слід вважати дату його державної реєстрації - 21.10.2015, з якої воно є правонаступником ДП Донецька залізниця .

При цьому, суд враховує правову позицію Великої Палати Верховного Суду, викладену у постанові від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17 та вважає, що АТ Укрзалізниця є правонаступником ДП Донецька залізниця з дати державної реєстрації АТ Укрзалізниця .

Доводи АТ Укрзалізниця , викладені у запереченнях, є безпідставними та необґрунтованими.

Щодо посилання АТ Укрзалізниця на те, що договір постачання №Д/НХ-15530/НЮ від 30.11.2015, за яким стягнута заборгованість в межах справи №905/2419/17, укладений після державної реєстрації АТ Укрзалізниця , суд зазначає, що укладення договору з ДП Донецька залізниця було зумовлено наявністю правової невизначеності та суперечливої судової практики протягом 2015 - 2020 років відносно визнання наявності та моменту правонаступництва за Державним підприємством Донецька залізниця , яка (суперечливість) була усунута постановою Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі №910/5953/17.

Стосовно тверджень АТ Укрзалізниця про те, що станом на 03.12.2020 заява про заміну сторони від стягувача до Акціонерного товариства Українська залізниця не надходила, суд зазначає, що заявником було направлено, зокрема на юридичну адресу АТ Укрзалізниця , заяву про заміну боржника (№161 від 25.11.2020) разом з доданими до неї документами листом з описом вкладення, що підтверджується фіскальним чеком від 26.11.2020, накладною Укрпошти №8511400983678, описом вкладення від 26.11.2020.

Судом було здійснено відстеження вказаного поштового відправлення, за результатами якого встановлено, що таке відправлення було вручено адресату 01.12.2020, що спростовує твердження Акціонерного товариства Українська залізниця про неотримання заяви про заміну сторони.

Крім того, обізнаність АТ Укрзалізниця про зміст заяви про заміну боржника (№161 від 25.11.2020 вбачається зі змісту поданих ним заперечень по суті цієї заяви.

Таким чином, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал про заміну боржника у виконавчому провадженні.

Керуючись ст.ст. 52, 234, 235, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В

Задовольнити заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Люксор Кепітал про заміну боржника у виконавчому провадженні у справі №905/2419/17.

Здійснити заміну боржника у виконавчому провадженні при виконанні наказу Господарського суду Донецької області від 08.02.2018 по справі №905/2419/17, виданого на виконання рішення Господарського суду Донецької області від 18.01.2018 - Державне підприємство Донецька залізниця (83000, м.Донецьк, вул.Артема, 68, код ЄДРПОУ 01074957) на його правонаступника Акціонерне товариство Українська залізниця (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5, код ЄДРПОУ 40075815).

Ухвала набрала чинності з моменту її підписання - 08.12.2020.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://dn.arbitr.gov.ua.

Суддя С.М. Фурсова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення08.12.2020
Оприлюднено10.12.2020
Номер документу93370387
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2419/17

Ухвала від 17.02.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Фурсова Світлана Миколаївна

Постанова від 24.03.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Плахов Олексій Вікторович

Ухвала від 25.02.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Плахов Олексій Вікторович

Ухвала від 11.02.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Плахов Олексій Вікторович

Ухвала від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Фурсова Світлана Миколаївна

Ухвала від 01.12.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Фурсова Світлана Миколаївна

Ухвала від 08.02.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Кротінова

Рішення від 18.01.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Кротінова

Ухвала від 19.12.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Кротінова

Ухвала від 28.11.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Кротінова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні