Рішення
від 28.12.2020 по справі 160/9938/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2020 року Справа № 160/9938/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Тулянцевої І.В. розглянувши у місті Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА до Відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Відповідача-2: Державної податкової служби України по визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ :

19 серпня 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Відповідача-2: Державної податкової служби України, в якій позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) від 21.05.2020 №1575801/36641427, від 26.05.2020 №1583283/36641427 та від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкових накладних ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (код ЄДРПОУ 36641427) №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020 та №6 від 06.05.2020, відповідно, в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкові накладні ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (код ЄДРПОУ 36641427) №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020 та №6 від 06.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ним засобами телекомунікаційного зв`язку було подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 3 від 01.05.2020 на загальну суму 2333,33 грн., в т.ч. 466,66 грн. ПДВ., №4 від 04.05.2020 на загальну суму 3000,00 грн. та № 6 від 06.05.20201 від 04.05.2020 року на загальну суму 1250,00 грн., в т.ч. 250, 00 грн. ПДВ. Згідно із квитанціями №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкові накладні, однак їх реєстрацію зупинено. У квитанціях зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення. Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Однак, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області були прийняті рішення:

- від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 01.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

- від 26.05.2020 №1583283/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 04.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що не надано інформацію щодо власника автомобіля, технічний паспорт оренди стоянки/майданчика.

- від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

Рішення комісії були оскаржені позивачем шляхом подання скарг на адресу ДПС України, проте відповідно до рішень про результати розгляду скарги №23059/36641427/2 від 10.06.2020, №23088/36641427/2 від 10.06.2020, №23211/36641427/2 від 10.06.2020 скарги залишено без задоволення. Позивач вважає, що рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, передчасними та такими прийняті без належного дослідження обставин справи та первинних документів наданих на розгляд комісії, оскільки позивачем було надано документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020 та № 6 від 06.05.2020. З урахуванням наведеного, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 26.08.2020 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня отримання ухвали суду шляхом подання доказів сплати судового збору у розмірі 4204,00 грн.

03 вересня 2020 року від позивача надійшла заява про усунення недоліків позову разом із платіжним дорученням про сплату судового збору.

Ухвалою суду від 07.09.2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Цією ж ухвалою відповідачам було надано строк для подання письмового відзиву на позов (у разі заперечення проти позову) протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідачів.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.

28 вересня 2020 року від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до суду надійшло клопотання про продовження строку для надання відзиву на позовну заяву. В обґрунтування клопотання зазначено, що у зв`язку з необхідністю надання доказів на спростування доводів позивача та інших доказів, які мають суттєве значення для вирішення даної справи та враховуючи її складність, виникла необхідність по даній справі звернутися до профільних структурних підрозділів для отримання інформації, що потребує більш тривалого часу, у зв`язку з чим Головне управління ДПС у Дніпропетровській області просить продовжити строк для надання відзиву у справі №160/9938/20.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року відповідачу 1 - Головному управлінню ДПС у Дніпропетровській області процесуальний продовжено строк для надання відзиву на позовну заяву у справі №160/9938/20 до 12 жовтня 2020 року.

06 жовтня 2020 року надійшов відзив від Державної податкової служби України, в якому зазначено, що реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу Державної податкової служби України. Позовні вимоги про зобов`язання зареєструвати податкову накладну є похідної вимогою до ДПС України від вимог до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 28 Порядку.

19 жовтня 2020 року від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги він не визнав, просив в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції відповідач-1 зазначив наступне. ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА подано до податкового органу податкові накладні № 3 від 01.05.2020, № 4 від 04.05.2020 та № 6 від 06.05.2020 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, з номенклатурою: Транспортні послуги. Зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН реєстрація здійснюється відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрації/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН , який затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 шляхом подання копій документів та письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області були прийняті рішення:

- від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 01.05.2020 підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів, а саме відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

- від 26.05.2020 №1583283/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 04.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів, а саме не надано інформацію щодо власника автомобіля, технічний паспорт оренди стоянки/майданчика.

- від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів, а саме відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

З огляду на викладене, рішення Комісії про відмову в реєстрації податкових накладних № 3 від 01.05.2020, № 4 від 04.05.2020 та № 6 від 06.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних є обґрунтованими та такими, що прийняті відповідно до норм чинного законодавства та в установленому порядку, а тому, вважає, що вимоги позивача є безпідставними та необґрунтованими.

Частиною 1 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) визначено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін (ч. 5 ст. 262 КАС України).

Згідно зі статтею 258 КАС України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

У зв`язку із знаходженням судді Тулянцевої І.В. у відпустці та на лікарняному в період, що припадав на час розгляду справи, рішення ухвалено 28.12.2020 року.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (код ЄДРПОУ 36641427) зареєстровано в якості юридичної особи 17.09.2009 року, що підтверджується записом в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №12241020000047463 від 17.09.2009 року.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА є: 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний); 22.11 Виробництво гумових шин, покришок і камер; відновлення протектора гумових шин і покришок; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Матеріалами справи підтверджено, що для здійснення господарської діяльності у підприємства є орендовані:

- офісне приміщення за адресою: м. Дніпро, вул. Гоголя, будинок 2;

- стоянка за адресою: м. Дніпро, вул. Лісопильна, 10, що підтверджується Договором № 30 від.31.12.2019.

На підприємстві, згідно наданого штатного розкладу, працює 13 осіб.

На балансі підприємства є наступні автотранспортні засоби:

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.390 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_1 , рік випуску 2005, колір червоний, державний номер НОМЕР_2 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_3 );

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.440 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_4 , рік випуску 2007, колір білий, державний номер НОМЕР_5 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_6 );

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.440 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_7 , рік випуску 2007, колір білий, державний номер НОМЕР_8 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_9 );

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.440 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_10 , рік випуску 2007, колір білий, державний номер НОМЕР_11 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_12 );

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.440 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_13 , рік випуску 2007, колір білий, державний номер НОМЕР_14 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_15 );

- Автомобіль марки МАN ТGA 18.390 СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, шасі № НОМЕР_16 , рік випуску 2005, колір червоний, державний номер НОМЕР_17 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_18 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_19 , рік випуску 2008, колір сірий, державний номер НОМЕР_20 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_21 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_22 , рік випуску 2008, колір сірий, державний номер НОМЕР_23 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_24 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_25 , рік випуску 2005, колір червоний, державний номер НОМЕР_26 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_27 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_28 , рік випуску 2005, колір червоний, державний номер НОМЕР_29 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_30 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_31 , рік випуску 2008, колір сірий, державний номер НОМЕР_32 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_33 );

- Автомобіль марки KOGEL SN 24 НАПІВПРИЧІП-БОРТОВИЙ-Е, шасі № НОМЕР_34 , рік випуску 2008, колір сірий, державний номер НОМЕР_35 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_36 );

- Автомобіль вантажний KENWORTH T800 1 НОМЕР_37 , рік випуску 2007, колір чорний, державний номер НОМЕР_38 (Свідоцтво про реєстрацію т/з НОМЕР_39 );

Дозвіл на здійснення діяльності з перевезень підтверджується ліцензією ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З БЕЗПЕКИ НА ТРАНСПОРТІ (рішення № 285 від 07.06.2016 р.).

В рамках здійснення господарської діяльності 29.04.2020 року ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА укладено договір - заявку про надання транспортних послуг з ТОВ Швидкій світ (код за ЄДРПОУ 39497430), відповідно до умов якого ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (Перевізник) надає послуги з перевезення вантажу - пиво до 23 т., пункт завантаження: м.Запоріжжя, вул. В. Стуса 6 Карлсберг Україна , пункт розвантаження: м. Дніпро (смт. Слобожанське). Перевезення автомобілем МАN держномер НОМЕР_2 (напівпричіп НОМЕР_26 ), водій ОСОБА_1 .

Згідно п. 3.1 зазначеного договору Замовник здійснює оплату послуг Виконавця шляхом перерахування грошей на розрахунковий рахунок Виконавця на протязі десяти банківських днів з дня отримання Замовником належним чином оформлених товарно-транспортних документів, рахунку до оплати, акту здачі-приймання робіт, податкової накладної. У випадку, якщо перевізник (виконавець) є платником ПДВ, оплата послуги перевезення здійснюється за умови реєстрації перевізником (виконавцем) податкової накладної в ЄДРПН .

Термін дії Договору пунктом 7.1 визначено з моменту його підписання і до повного виконання сторонами своїх зобов`язань по даному договору.

За результатами здійснення перевезення було складено ТТН форми 1-ТН/алкогольні напої/ на переміщення алкогольних напоїв від 29.04.2020 р., ТТН № 8626, № 8627, № 8630, № 8680, акт надання послуг № 104 від 01.05.2020 р., подорожній лист № 10 29.04.2020 р. - 01.05.2020 р.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА було складено податкову накладну № 3 від 01.05.2020 року на адресу ТОВ Швидкій світ та направлено для реєстрації до податкового органу.

Згідно із квитанцією №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено.

У квитанції зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, а саме: ТТН форми 1-ТН/алкогольні напої/ на переміщення алкогольних напоїв від 29.04.2020 р., ТТН № 8626, № 8627, № 8630, № 8680, акт надання послуг № 104 від 01.05.2020 р., подорожній лист № 10 29.04.2020 р. - 01.05.2020 р.

Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.05.2020 №1575801/36641427 було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 та від 01.05.2020 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів про постачання/придбання товарів/послуг.

Рішення комісії було оскаржене позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 23059/36641427/2 від 10.06.2020 року скаргу було залишено без задоволення.

Також в рамках здійснення господарської діяльності 23.04.2020 року ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (Перевізник) укладено договір перевезення № 2304 з ТОВ НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС (Замовник) (код за ЄДРПОУ 35348880).

Відповідно до п.1.1 Договору Перевізник зобов`язується доставити довірений йому Замовником вантаж (товар) до пункту призначення та видати його особі, яка має право на його одержання, а Замовник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу (товару) встановлену плату в строки та на умовах, визначених угодою сторін.

Пунктом 2.1 Договору передбачено, що найменування і обсяг вантажу, мархрути, види транспорту, вартість послуг з перевезення та строки доставки Вантажу (товару) в пункт призначення узгоджуються сторонами на кожне перевезення в додатках до цього договору, які є його невід`ємними частинами.

Здійснення перевезення вантажу відповідно до п.2.3 Договору відбувається за заявкою у вигляді транспортного замовлення.

Ціна послуг, як передбачено п. 4.1 Договору визначається сторонами в додатку на кожне окреме перевезення.

Згідно Заявки на перевезення вантажу від 23.04.2020 ТОВ НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС передбачено перевезення за маршрутом Явожно(Польща)-Харків(Україна) вантажу: кришки у коробках, 1 палета 1.20*08*1,95, 200 кг, оплата за перевезення обумовлена в 3000 грн.

За результатами здійснення перевезення було складено СMR від 27.04.2020, акт надання послуг № 107 від 04.05.2020 р., подорожній лист в міжнародному сполученні № 014451 від 17.04.2020р. та контрольний лист до нього.

Оплата перевезення в сумі 3000,00 грн підтверджується рахунком на оплату № 109 від 04.05.2020 та платіжним дорученням № 219 від 14.05.2020.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА було складено податкову накладну № 4 від 04.05.2020 року на адресу ТОВ НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС та направлено для реєстрації до податкового органу.

Згідно із квитанцією №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено.

У квитанції зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, а саме: СMR від 27.04.2020, акт надання послуг № 107 від 04.05.2020 р., подорожній лист в міжнародному сполученні № 014451 від 17.04.2020р. та контрольний лист до нього.

Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 26.05.2020 №1583283/36641427 було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 4 та від 04.05.2020 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів про постачання/придбання товарів/послуг.

Рішення комісії було оскаржене позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 23088/36641427/2 від 10.06.2020 року скаргу було залишено без задоволення.

Також в рамках здійснення господарської діяльності 29.04.2020 року ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА укладено договір - заявку транспортного експедирування № 02/05а з ТОВ ЕКСПОРАЙС (код за ЄДРПОУ 42841604) (Експедитор), відповідно до умов якого ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (Перевізник) надає послуги з перевезення вантажу - кабель 2,3 т., адреса завантаження: м. Харків вул. Автогенна, 7, пункт розвантаження: м. Дніпро, п-д. Гальченко 4. Перевезення автомобілем МАN держномер НОМЕР_5 (напівпричіп НОМЕР_32 ), водій ОСОБА_2 .

За результатами здійснення перевезення було складено ТТН № 290 від 05.05.2020 р., акт надання послуг № 109 від 06.05.2020 р., подорожній лист № 10 29.04.2020 р. - 01.05.2020 р.

Оплата у розмірі 1500,00 грн. за перевезення проведена, що підтверджено рахунком на оплату № 111 від.06.05.2020 та платіжним дорученням від 14.05.2020 № 219.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА було складено податкову накладну № 6 від 06.05.2020 року на адресу ТОВ ЕКСПОРАЙС та направлено для реєстрації до податкового органу.

Згідно із квитанцією №1 від 12.05.2020 контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено.

У квитанції зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, а саме: ТТН № 290 від 05.05.2020 р., акт надання послуг № 109 від 06.05.2020 р., подорожній лист № 10 29.04.2020 р. - 01.05.2020 р.

Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.05.2020 №1575802/36641427 було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 6 та від 06.05.2020 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів про постачання/придбання товарів/послуг.

Рішення комісії було оскаржене позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 23211/36641427/2 від 10.06.2020 року скаргу було залишено без задоволення.

Не погодившись із рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних за №3 від 01.05.2020 року, № 4 від 04.05.2020 року, № 6 від 06.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

За приписами абзаців а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

В абзаці першому пункту 201.1статті201 ПК України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами першим, другим пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня(абзац 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Згідно з абзацами 9-11 пункту 201.1статті201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 13 пункту 201.1статті201 ПК України).

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентований Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі Порядок №1246).

Відповідно до пунктів 12-15 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

В той же час, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

Згідно з п. 10 та п. 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

В ході судового розгляду справи встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивачем було подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 3 від 01.05.2020, № 4 від 04.05.2020, № 6 від 06.05.2020.

Згідно із змісту Квитанцій до зазначених накладних, вбачається, що контролюючим органом документ прийнято, проте реєстрацію податкових накладених зупинено та сформовано висновки: коди УКТЗЕД товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Положеннями п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

Згідно п. 1 додатку 3 Порядку № 1165 Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої позивачем податкових накладних № 3 від 01.05.2020, № 4 від 04.05.2020, № 6 від 06.05.2020 до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду у відзиві не надано.

Також, наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), яким визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 2-7 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно пунктів 9-11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Отже, суд вказує, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку.

Тобто, контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Також, аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Проте, в Квитанції відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Суд відмічає, що у відзиві на позовну заяву відповідачем-1 зазначено про ненадання платником податку копій первинних документів, однак вказані обставини не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки вимоги щодо конкретності необхідних документів відсутні у Квитанціях.

В силу положень частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Матеріалами справи встановлено, про що відсутній спір між сторонами, позивачем подавались в електронному вигляді до контролюючого органу документи, щодо наявності підстав реєстрації податкової накладної, реєстрації якої зупинена.

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020, № 6 від 06.05.2020..

При цьому, в оскаржуваних рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 01.05.2020 підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

- від 26.05.2020 №1583283/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 04.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що не надано інформацію щодо власника автомобіля, технічний паспорт оренди стоянки/майданчика.

- від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020, підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), додатково зазначено, що відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

Однак дані обставини в ході судового розгляду своє підтвердження не знайшли, оскільки позивачем надано докази на підтвердження реальності господарських операцій у тому числі підтвердження наявності транспортних засобів.

Крім того, позивачем надано копію Договору № 30 від.31.12.2019 на підтвердження наявності орендованої стоянки для транспортних засобів.

Дозвіл на здійснення діяльності з перевезень підтверджується ліцензією ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З БЕЗПЕКИ НА ТРАНСПОРТІ (рішення № 285 від 07.06.2016 р.).

Також позивачем надано ТТН, акти виконаних робіт, подорожні листи, а також інші документи на підтвердження транспортування ТМЦ по кожній господарській операції, що являють собою предмет розгляду.

Отже, позиція відповідача-1 щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з п. 201.16 статті 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою.

При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

З огляду на зазначене, суд вважає, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 01.05.2020, від 26.05.2020 №1583283/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 04.05.2020, від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесено відповідачем безпідставно, не у спосіб, передбачені законодавством, тому підлягає скасуванню як протиправне.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладених суд зазначає таке.

Положенням підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

За таких обставин та враховуючи встановлену судом протиправність рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації податкових накладних №4 від 04.05.2020, від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 06.05.2020, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку № 1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача-2 зареєструвати податкові накладні №4 від 04.05.2020, №6 від 06.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного отримання податковим органом.

В даному випадку, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина 2 статті 77 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд зазначає, що відповідачами як суб`єктами владних повноважень не доведено правомірності своїх дій у спірних правовідносинах. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на викладене, сплачений позивачем судовий збір за подачу даного адміністративного позову до суду в сумі 6306,00 грн. підлягає стягненню з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 9, 73-78, 90, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (вул. Гоголя, буд. 2, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 36641427) до Відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43145015), Відповідача-2: Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) від 21.05.2020 №1575801/36641427 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (код ЄДРПОУ 36641427) №3 від 01.05.2020.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) від 26.05.2020 №1583283/36641427 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (код ЄДРПОУ 36641427) №4 від 04.05.2020.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) від 21.05.2020 №1575802/36641427 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (код ЄДРПОУ 36641427) №6 від 06.05.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (код ЄДРПОУ 36641427) №3 від 01.05.2020, №4 від 04.05.2020 та №6 від 06.05.2020 датою їх фактичного отримання податковим органом.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43145015) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (вул. Гоголя, буд. 2, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 36641427) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3153,00 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні 00 копійок).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГІВЕЛЬНО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА ВЕРШИНА (вул. Гоголя, буд. 2, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 36641427) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3153,00 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно достатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2020
Оприлюднено30.12.2020
Номер документу93873440
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9938/20

Ухвала від 29.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 23.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Рішення від 29.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 11.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 28.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні