ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
15 січня 2021 року справа № 925/1683/17
м. Черкаси
Господарський суд Черкаської області в складі судді Дорошенка М.В. за участю представника товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" Наливайка Я.В. і представника Управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області Самойлової Д.Є. із секретарем судового засідання Швидкою О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" про зміну способу та порядку виконання рішення у справі №925/1683/17 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма Акант+К" до Черкаської міської ради за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління Державної казначейської служби України у місті Черкасах Черкаської області про стягнення 108428 грн. 33 коп.
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Акант+К" звернулося до Господарського суду Черкаської області із заявою від 29.12.2020 №331/12-20 про зміну способу та порядку виконання рішення Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 за наказом від 04.05.2018. Цією заявою заявник просить суд змінити встановлений рішенням Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 і вказаний у наказі від 04.05.2018 порядок та спосіб його виконання і стягнути присуджені на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" 108428,33 грн. процентів за користування чужими грошима і 1626,42 грн. витрат на сплату судового збору з Черкаської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради.
В обґрунтування вказаної заяви товариство з обмеженою відповідальністю "Акант+К" зазначило, що Черкаська міська рада, з якої за рішенням Господарського суду Черкаської області стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" 108428,33 грн. процентів за користування чужими грошима та 1626,42 грн. витрат на сплату судового збору, не обслуговується і не має відкритих рахунків в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області, що унеможливлює виконання цим Управлінням вказаного судового рішення.
Ухвалою від 04.01.2021 Господарський суд Черкаської області прийняв заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" від 29.12.2020 №331/12-20 до розгляду і призначив її розгляд у судовому засіданні на 10 год. 00 хв. 15 січня 2021 року у приміщенні Господарського суду Черкаської області.
Учасники справи №925/1683/17 були належним чином повідомлені господарським судом про дату, час і місце призначеного ухвалою від 04.01.2021 у справі №925/1683/17 судового засідання, проте Черкаська міська рада (її представник) у це засідання суду не явилася і про причину неявки господарський суд не повідомила, що не перешкоджає розгляду заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" від 29.12.2020 №331/12-20.
15 січня 2021 року до Господарського суду Черкаської області надійшло клопотання Управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області від 14.01.2021 №04-12-06/96, яким назване Управління підтримало заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" від 29.12.2020 №331/12-20 і просило вказати в ухвалі суду після слів "Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради" його ідентифікаційний код "код ЄДРПОУ 38715770"
У судовому засіданні, яке відбулося 15.01.2021, представник товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" підтримав заяву від 29.12.2020 №331/12-20 з викладених у ній підстав, а представник Управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області не заперечила проти її задоволення.
Заслухавши пояснення представників товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" і Управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області, дослідивши наявні у справі №925/1683/17 матеріали, Господарський суд Черкаської області дійшов висновку, що заява товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" від 29.12.2020 №331/12-20 підлягає задоволенню з огляду на таке.
Рішенням від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 Господарський суд Черкаської області задовольнив повністю позов товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма Акант+К" до Черкаської міської ради про стягнення 108428 грн. 33 коп. і стягнув з Черкаської міської ради на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма Акант+К" 108428 грн. 33 коп. процентів за користування чужими коштами та 1626 грн. 42 коп. витрат на сплату судового збору.
04 травня 2018 року Господарський суд Черкаської області на виконання рішення від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 видав наказ про стягнення з Черкаської міської ради на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма Акант+К" 108428 грн. 33 коп. процентів за користування чужими коштами та 1626 грн. 42 коп. витрат на сплату судового збору.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 31.07.2018 рішення Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 залишено без змін.
Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 31.08.2018 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Черкаської міської ради на рішення Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 31.07.2018 у справі №925/1683/17.
Ухвалою від 25 березня 2019 року Господарський суд Черкаської області за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" від 07.03.2019 №1-07/03 замінив у наказі Господарського суду Черкаської області від 04.05.2018 у справі №925/1683/17 стягувача - товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма Акант+К" на товариство з обмеженою відповідальністю "Акант+К".
За Повідомленням про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання від 07.08.2019 старший державний виконавець Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області Яжук С.С. повернув наказ Господарського суду Черкаської області від 04.05.2018 у справі №925/1683/17 товариству з обмеженою відповідальністю "Акант+К" без виконання у зв`язку з тим, що відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області листом від 01.07.2020 №04-11-10/1106 також повернуло наказ Господарського суду Черкаської області від 04.05.2018 у справі №925/1683/17 товариству з обмеженою відповідальністю "Акант+К" без виконання через те, що боржник - Черкаська міська рада не має відкритих рахунків в цьому Управлінні і ним не обслуговується.
Наразі рішення Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 не виконане.
Листом від 07.11.2019 №4478-01-21 міський голова міста Черкаси повідомив Управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області про те, що відповідно до Положення про Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради, затвердженого рішенням останньої від 12.05.2017 №2-2001, саме на цей Департамент покладені повноваження щодо забезпечення реалізації державної політики (в межах власних і делегованих повноважень) в сфері земельних відносин, тому безспірне списання коштів місцевого бюджету на виконання судових рішень, в тому числі і рішення Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17, може здійснюватися з рахунку цього Департаменту.
Стаття 129 Конституції України передбачає, що суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права.
Згідно з ч. 1 ст. 11 Господарського процесуального кодексу України суд при розгляді справи керується принципом верховенства права.
Частиною 1 ст. 239 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що суд, який ухвалив рішення, може визначити порядок його виконання, надати відстрочення або розстрочити виконання, вжити заходів для забезпечення його виконання, про що зазначає в рішенні.
Стаття 331 Господарського процесуального кодексу України містить, зокрема, такі норми:
1. За заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
2. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.
3. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
7. Про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, встановлення чи зміну способу та порядку його виконання або відмову у вчиненні відповідних процесуальних дій постановляється ухвала, яка може бути оскаржена.
Пленум Вищого господарського суду України у п. 7.1.3, п. 7.2 своєї постанови від 07.10.2012 №9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" роз`яснив, що під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом.
Зміна способу і порядку виконання рішення полягає у заміні одного заходу примусового виконання іншим.
Частиною 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначає Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (далі - Порядок).
Відповідно до п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
За приписами пунктів 16 -21 Порядку органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів:
1) для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів та інших доходів бюджету;
2) що надійшли в результаті повернення бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою або під державні гарантії;
3) що надійшли від реалізації конфіскованого або зверненого судом у дохід держави майна, іншого майна, у тому числі валютних цінностей, що переходять у власність держави, вилученого уповноваженими державними органами;
4) що надійшли в результаті конфіскації національної або іноземної валюти;
5) що надійшли в інший установлений законодавством спосіб;
6) з метою забезпечення бюджетного відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку.
Стягувач, на користь якого прийняте судове рішення про стягнення надходжень бюджету, подає до органу Казначейства, на рахунки в якому зараховані надходження бюджету, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку, крім випадків, передбачених пунктом 23 цього Порядку.
Під час виконання виконавчого документа суду про стягнення надходжень бюджету, крім бюджетного відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку, орган Казначейства повідомляє протягом п`яти робочих днів після надходження такого документа відповідному органові, що контролює справляння надходжень бюджету (в разі безспірного списання коштів місцевого бюджету - також відповідному фінансовому органу), про надходження зазначеного виконавчого документа.
У разі потреби орган Казначейства звертається до органу, що контролює справляння надходжень бюджету, за інформацією про підтвердження зарахування коштів до державного та місцевих бюджетів або встановлення залишку неповернутих з державного та місцевих бюджетів коштів чи узгодження реквізитів рахунків, на яких обліковуються надходження бюджету, кодів бюджетної класифікації тощо та визначає строк її подання, який становить не більш як 15 робочих днів.
Орган, що контролює справляння надходжень бюджету, до закінчення зазначеного строку подає органові Казначейства таку інформацію в письмовій формі.
У разі неподання зазначеної інформації орган Казначейства вживає заходів до виконання виконавчого документа про стягнення надходжень бюджету на підставі наявних даних.
Виконання виконавчих документів щодо стягнення судового збору, зарахованого до державного бюджету, здійснюється органами Казначейства без звернення до органу, що контролює справляння надходжень бюджету, за відповідною інформацією.
Безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету або у заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
У разі коли рахунок, з якого необхідно здійснити безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів, на дату прийняття виконавчого документа про стягнення надходжень бюджету до виконання або надходження інформації, зазначеної у пункті 18 цього Порядку, змінено у зв`язку з внесенням змін до відповідних нормативно-правових актів, безспірне списання таких коштів здійснюється із зміненого рахунка, на якому обліковуються надходження бюджету та на який в поточному бюджетному періоді зараховується відповідний вид надходжень, з урахуванням пропозицій органу, що контролює справляння надходжень бюджету.
Якщо законом відповідний вид надходжень у поточному бюджетному періоді не передбачений, безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів здійснюється з рахунка, на якому обліковуються кошти за кодом класифікації доходів бюджету "Інші надходження".
Якщо встановлена у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету сума коштів, що підлягає безспірному списанню, перевищує обсяг коштів, зарахованих до бюджету, виконання такого виконавчого документа здійснюється відповідно до пункту 19 цього Порядку в межах зарахованих до бюджету коштів. На виконавчому документі робиться відмітка із зазначенням обсягу безспірно списаних коштів бюджету.
З огляду на викладене господарський суд вважає, що відсутність у Черкаської міської ради відкритих в органах Казначейства рахунків дійсно унеможливлює виконання рішення Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 у встановлені ним порядку та спосіб.
Запропоновані товариством з обмеженою відповідальністю "Акант+К" як стягувачем зміни порядку та способу виконання рішення Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 спрямовані на усунення обставин, що роблять неможливим виконання цього судового рішення. При цьому боржником залишається Черкаська міська рада, а кошти, за рахунок яких підлягає виконанню рішення Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 є коштами місцевого бюджету міста Черкаси, видатки за якими здійснює Черкаська міська рада через Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради.
За таких обставин заява товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" від 29.12.2020 №331/12-20 про зміну способу та порядку виконання рішення Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 з урахуванням клопотання Управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області від 14.01.2021 №04-12-06/96 підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 234, 331 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Черкаської області
УХВАЛИВ:
Заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" від 29.12.2020 №331/12-20 про зміну способу та порядку виконання рішення Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 задовольнити.
Змінити встановлені рішенням Господарського суду Черкаської області від 20.03.2018 у справі №925/1683/17 і вказані у виданому на виконання цього рішення наказі від 04.05.2018 порядок та спосіб його виконання, замінивши в резолютивній частині цього рішення і в наказі з урахуванням замін ухвалою від 25.03.2019 стягувача товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма Акант+К" на товариство з обмеженою відповідальністю "Акант+К" слова:
"Стягнути з Черкаської міської ради (вул. Б. Вишневецьеого, 36, м. Черкаси, Черкаська область, 18000, код ЄДРПОУ 25212542) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма Акант+К" (вул. Хоменка, 15, м. Черкаси, Черкаська область, 18008, код ЄДРПОУ 14207584) 108428 грн. 33 коп. (сто вісім тисяч чотириста двадцять вісім гривень 33 коп.) процентів за користування чужими коштами та 1626 грн. 42 коп. (одна тисяча шістсот двадцять шість гривень 42 коп.) витрат на сплату судового збору"
на слова:
"Стягнути з Черкаської міської ради (вул. Б. Вишневецьеого, 36, м. Черкаси, Черкаська область, 18000, код ЄДРПОУ 25212542) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38715770) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Акант+К" (вул. Хоменка, 15, м. Черкаси, Черкаська область, 18008, код ЄДРПОУ 39112783) 108428 грн. 33 коп. (сто вісім тисяч чотириста двадцять вісім гривень 33 коп.) процентів за користування чужими коштами та 1626 грн. 42 коп. (одна тисяча шістсот двадцять шість гривень 42 коп.) витрат на сплату судового збору".
Ця ухвала набрала законної сили негайно після її оголошення і протягом десяти днів може бути оскаржена в апеляційному порядку до Північного апеляційного господарського суду.
СУДДЯ М.В. Дорошенко
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2021 |
Оприлюднено | 19.01.2021 |
Номер документу | 94194135 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Дорошенко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні