УХВАЛА
про вирішення клопотання щодо зупинення провадження у справі
м. Вінниця
09 лютого 2021 р. Справа № 120/8187/20-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дмитришеної Руслани Миколаївни,
за участю:
секретаря судового засідання: Воронюк В.В.
представника відповідача: Слізяка Н. Р.
без участі представника позивача
розглянувши у підготовчому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області
до: Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області
про: визнання протиправним та нечинним рішенням
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та нечинним рішенням.
09.02.2021 в ході підготовчого засідання судом поставлено на розгляд клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі, яке мотивоване наступним.
Предметом позову є рішення Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області №23 від 10.12.2020 щодо реорганізації Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області шляхом приєднання до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області".
На думку представника позивача, вирішити дану справу неможливо до вирішення інших справ, на які є посилання в позові, а саме:
1) справа № 120/2859/20-а за позовом Хижинецької сільської ради до Вінницької обласної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Кабінет Міністрів України та Лука-Мелешківська сільська рада, про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії.
Розглядається Вінницьким окружним адміністративним судом та Сьомим апеляційним адміністративним судом.
Предмет оскарження - правомірність проекту перспективного плану формування територій громад Вінницької області в частині включення Сокиринецької територіальної громади (с. Сокиринці), Парпуровецької територіальної громади (с. Парпурівці, с. Майдан-Чапельський, с. Хижинці) Вінницького району Вінницької області до складу Сокиринецької сільської об`єднаної територіальної громади (Хижинецької сільської ради Сокиринецької ОТГ) з адміністративним центром в с. Хижинці Вінницького району Вінницької області.
2) справа № 640/12396/20 за позовом Хижинецької сільської ради до Кабінету Міністрів України про визнання дій протиправними, визнання протиправним та нечинним окремих положень нормативно-правового акта, зобов`язання вчинити дії.
Розглядається Окружним адміністративним судом міста Києва.
Предмет оскарження - правомірність Розпорядження Кабінету Міністрів України від 06 травня 2020 р. № 512-р Про затвердження перспективного плану формування територій громад Вінницької області в частині, що стосується Позивача.
3) справа № 640/17170/20 за позовом Хижинецької сільської ради до Кабінету Міністрів України про визнання дій протиправними, визнання протиправним та нечинним окремих положень нормативно-правового акта, зобов`язання вчинити дії.
Розглядається Окружним адміністративним судом міста Києва.
Предмет оскарження - правомірність Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 р. № 707-р Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Вінницької області в частині, що стосується Позивача.
4) справа № 855/31/20 за позовом Хижинецької сільської ради до Центральної виборчої комісії про визнання протиправним, скасування окремих положень індивідуального акта та зобов`язання вчинення дій.
Розглядається Окружним адміністративним судом міста Києва.
Предмет оскарження - правомірність Постанови Центральної виборчої комісії від 08 серпня 2020 року № 160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року в частині, що стосується Позивача.
Докази відкриття провадження у зазначених вище справах надані з позовною заявою.
Представник позивача в підготовче засідання не з"явився, подавши заяву про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримує повністю.
Представник відповідача з приводу цього питання поклався на розсуд суду.
Визначаючись щодо клопотання, суд керується наступним.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України, суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
З аналізу наведеної норми слід дійти висновку, що суд повинен зупинити провадження виключно у разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи.
За змістом наведеної норми права, підставою для зупинення провадження в адміністративній справі є сукупність таких складових як розгляд іншої справи іншим судом, пов`язаність цієї іншої судової справи з даною адміністративною справою та неможливість розгляду останньої до вирішення судом зазначеної іншої справи.
Пов`язаність справ полягає у тому, що рішення іншого суду, який розглядає справу, встановлює обставини, що впливають на збирання та оцінку доказів у даній справі, зокрема, факти, що мають преюдиціальне значення. Ці обставини повинні бути такими, що мають значення для даної справи.
Неможливість розгляду справи до вирішення справи іншим судом полягає в тому, що обставини, які розглядаються іншим судом, не можуть бути встановлені адміністративним судом самостійно у даній справі.
Отже, для вирішення питання про зупинення провадження у справі адміністративний суд у кожному випадку повинен з`ясовувати, як пов`язана справа, що розглядається іншим судом, пов`язана з даною, а також чим обумовлюється неможливість розгляду даної справи.
Так, основним доводом клопотання про зупинення провадження є те, що чинність оскарженого в цій справі Рішення Лука-Мелешківської сільської ради прямо випливає з результатів місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, проведених на території Сокиринецької об`єднаної територіальної громади відповідно до оскарженої Постанови ЦВК. Остання, в свою чергу, обгрунтована актами Уряду, також оскарженими позивачем.
Таким чином, позивач вважає, що вирішити цю справу неможливо до набрання законної сили судовими рішеннями у справах №№120/2859/20-а, 640/12396/20, 640/17170/20, 855/31/20, адже твердження про правомірність та, особливо, чинність Рішення Лука-Мелешківської сільської ради щодо реорганізації Хижинецької сільської ради об`єктивно спирається на твердження про неправомірність проведення місцевих виборів голови та депутатів Лука-Мелешківської сільської ради на території населених пунктів Сокиринецької об`єднаної територіальної громади.
Таке твердження суд вважає безпідставним з огляду на те, що виборчий процес має часові рамки, який обмежений його початком та його закінченням, що в даному випадку завершується оголошенням результатів місцевих виборів 25 жовтня 2020 року.
Відповідно до Постанови Лука-Мелешківської ТВК №73 від 30.10.2020 згідно протоколів про результати голосування визнано кандидата на посаду Лука-Мелешківського сільського голови обраним ОСОБА_1 за результатами голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, який отримав найбільшу кількість голосів виборців.
Відповідно до Постанови Лука-Мелешківської ТВК №74 від 30.10.2020 згідно протоколів про результати голосування визнано обраними депутатами Лука-Мелешківської сільської ради у багатомандатних виборчих округах з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, які отримали найбільшу кількість голосів згідно додатку.
Суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
Оцінюючи достатність доказів суд зазначає, що спірним у даній справі є рішення Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області №23 від 10.12.2020 (2 позачергова сесія 8 скликання) "Про реорганізацію Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області шляхом приєднання до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області", яке представник позивача просить визнати протиправним та нечинним.
Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що Хижинецька сільська рада Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області є особою до якої застосовується зазначений нормативно-правовий акт органу місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 264 КАС України, правила цієї статті поширюються на розгляд адміністративних справ щодо, законності та відповідності правовим актам вищої юридичної сили нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, інших суб`єктів владних повноважень.
Право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.
Відтак, обставини вказують на те, що зібрані у даній справі докази, дають можливість суду надати оцінку законності рішення, що є предметом судового розгляду, тому клопотання, на думку суду є необгрунтованим, в задоволенні якого слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 236, 256 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі - відмовити.
Ухвала суду першої інстанції оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2021 |
Оприлюднено | 18.02.2021 |
Номер документу | 94932175 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні