Рішення
від 10.03.2021 по справі 120/8187/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

10 березня 2021 р. Справа № 120/8187/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та нечинним рішенням

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позову Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області (далі - позивач) до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області (далі - відповідач), в якому просить суд:

- визнати протиправним та нечинним рішення Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області № 23 від 10.12.2020 (2 позачергова сесія 8 скликання) "Про реорганізацію Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області шляхом приєднання до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області".

Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що оскаржуваним рішенням, серед іншого, передбачено: реорганізувати Хижинецьку сільську раду Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області шляхом приєднання до Лука-Мелешківської сільської ради; встановити, що орган місцевого самоврядування Лука-Мелешківська сільська рада є правонаступником усього майна, усіх прав та обов`язків органу місцевого самоврядування Хижинецької сільської ради; надати державному реєстратору усі документи, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, ФОП та громадських формувань".

Таким чином, на думку представника позивача, Хижинецька сільська рада Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області є особою до якої застосовується зазначений нормативно-правовий акт органу місцевого самоврядування.

Разом з тим, представник позивача зазначає, що оскаржуване рішення є передчасним і прийнятим без урахування можливих наслідків, адже відповідач, приймаючи його, не взяв до уваги думку жителів сіл Сокиринці, Хижинці, Парпурівці, Майдан-Чапельський і вийшов за межі своєї компетенції, поширивши свої повноваження на зазначені населені пункти.

Одночасно із позовною заявою 22.12.2020 за вх. № 44731 представник позивача подав заяву про забезпечення адміністративного позову.

Ухвалою від 24.12.2020, що залишена без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 16.02.2021 відмовлено у задоволенні заяви представника позивача про забезпечення позову.

Ухвалою суду від 28.12.2020 відкрито провадження у справі, розгляд якої постановлено розглядати за правилами загального позовного провадження, з урахуванням положень статті 264 КАС України. Призначено підготовче засідання на 26.01.2021 о 13:00 год. Зобов`язано відповідача у строк до 18.01.2021 опублікувати оголошення про відкриття провадження в адміністративній справі №120/8187/20 щодо оскарження рішення Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області №23 від 10.12.2020 (2 позачергова сесія 8 скликання) "Про реорганізацію Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області шляхом приєднання до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області" у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений, докази чому надати суду у строк до 26.01.2021.

20.01.2021 на адресу суду від представника позивача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі та про проведення судового засідання без участі останнього.

22.01.2021 до суду надійшов відзив на позовну заяву в якому відповідач заперечує щодо задоволення заявлених вимог з підстав того, що спірне рішення Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області № 23 від 10.12.2020 "Про реорганізацію Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області шляхом приєднання до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області" прийнято згідно із п. п. 8 п. 6-1 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Також 22.01.2021 надійшло клопотання за підписом сільського голови Лука-Мелешківської сільської ради про залишення позовної заяви без розгляду на підставі п. 2 ч. 1 ст. 240 КАС України.

До клопотання додано оголошення від 15.01.2021 з офіційного сайту Лука-Мелешківської сільської ради про розміщення інформації про відкриття провадження у справі №120/8187/20-а.

26.01.2021 до суду представником позивача долучено додаткові докази з приводу справи № 120/2859/20-а щодо відомостей про набрання законної сили судового рішення від 02.10.2020, яке залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 14.01.2021.

Ухвалою від 09.02.2021 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду.

09.02.2021 ухвалою суду відмовлено у задоволенні клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі.

Ухвалою від 09.02.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 10.03.2021 о 15:30 год.

В судове засідання учасники справи не з`явились, про дату, час та місце судового засідання учасники повідомленні належним чином.

10.03.2021 представником відповідача подано до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Крім того, в матеріалах справи міститься заява за підписом представника позивача від 02.02.2021 (а.с. 184-185) про розгляд справи за його відсутності.

Відповідно до положень ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За наведеного вище, суд дійшов висновку про розгляд справи в письмовому провадженні за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини та обґрунтування, вказані відповідачем у відзиві на позов мотиви, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

Хижинецька сільська рада Сокиринецької ОТГ Вінницького району Вінницької області утворена шляхом добровільного об`єднання територіальних громад сіл Сокиринці, Хижинці, Парпурівці, Майдан-Чапельський Вінницького району Вінницької області. Тобто, до складу Хижинецької сільської ради Сокиринецької ОТГ входять чотири територіальних громади: Сокиринецька, Хижинецька, Парпуровецька, Майдан-Чапельська.

23.05.2016 прийнято рішення 7 сесії 7 скликання Парпуровецької сільської ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким вирішено об`єднатися з територіальними громадами сіл Майдан-Чапельський, Хижинці, Парпурівці Парпуровецької сільської ради, села Сокиринці Сокиринецької сільської ради в Сокиринецьку сільську територіальну громаду з адміністративним центром в селі Хижинці.

23.05.2016 прийнято рішення Сокиринецької сільської ради 6 сесії 7 скликання "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким вирішено об`єднатися з територіальними громадами сіл Майдан Чапельський, Хижинці, Парпурівці Парпуровецької сільської ради, села Сокиринці Сокиринецької сільської ради в об`єднану Сокиринецьку територіальну громаду з адміністративним центром в селі Хижинці.

Розпорядженням Вінницької обласної державної адміністрації № 490 від 30.06.2016 року затверджено висновки щодо відповідності Конституції та законам України проектів вищевказаних рішень.

На цій підставі Парпуровецька і Сокиринецька сільські ради прийняли рішення від 05.07.2016 "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

Вінницька ОДА звернулася до Центральної виборчої комісії України про призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об`єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів у зв`язку з утворенням об`єднаних територіальних громад. Розглянувши звернення, ЦВК призначила перші вибори у Сокиринецькій ОТГ на 11 грудня 2016 року (постанова ЦВК від 23 вересня 2016 року № 396).

У призначений день перші вибори відбулися, що зафіксовано рішенням № 2 Хижинецької сільської ради Сокиринецької ОТГ 1 сесії 1 скликання від 23.12.2016.

23.12.2016 Хижинецька сільська рада прийняла рішення № 9, 10 реорганізувати Парпуровецьку та Сокиринецьку сільські ради шляхом приєднання до Хижинецької сільської ради Сокиринецької ОТГ.

Правомірність процесу об`єднання територіальних громад підтверджено постановою Вінницького окружного адміністративного суду у справі № 802/1031/16-а від 11.11.2016.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 348-р, затверджено перелік спроможних об`єднаних територіальних громад, у яких відбулися перші вибори депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови у 2016 році, яким Сокиринецьку об`єднану територіальну громаду (далі Сокиринецьку ОТГ) визнано спроможною.

Згодом Сокиринецьку ОТГ, як спроможну територіальну громаду, внесено до Перспективного плану формування територій громад Вінницької області, що затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України № 491-р від 19.07.2017.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Хижинецька сільська рада 12.01.2017 зареєстрована як юридична особа, Сокиринецька, Парпуровецька сільські ради припинені 28.02.2017.

14.02.2020 Вінницька обласна державна адміністрація направила до Кабінету Міністрів України супровідний лист № 01.01-06/1123, яким, з посиланням на пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34 "Про внесення змін до Методики формування спроможних територіальних громад" щодо приведення затверджених перспективних планів формування територіальних громад у відповідність із зазначеною постановою, обласна державна адміністрація надала на затвердження проект перспективного плану формування територіальних громад Вінницької області.

В даному Перспективному плані передбачено створення Лука-Мелешківської сільської об`єднаної територіальної громади у складі, в тому числі, Сокиринецької територіальної громади (с. Сокиринці), Парпуровецької територіальної громади (с. Парпурівці, с. Майдан-Чапельський, с. Хижинці) Вінницького району Вінницької області.

Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 02.10.2020 у справі № 120/2859/20-а, яке залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 14.01.2021 адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправними дії Вінницької обласної державної адміністрації щодо включення до складу Лука-Мелешківської об`єднаної територіальної громади Сокиринецької територіальної громади (с. Сокиринці), Парпуровецької територіальної громади (с. Парпурівці, с. Майдан-Чапельський, с. Хижинці) Вінницького району Вінницької області в проект перспективного плану формування територій громад Вінницької області, який листом № 01.01-06/1123 від 14.02.2020 внесено на розгляд Кабінету Міністрів України.

Зобов`язано Вінницьку обласну державну адміністрацію внести на розгляд Кабінету Міністрів України проект перспективного плану формування територій громад Вінницької області в частині включення Сокиринецької територіальної громади (с. Сокиринці), Парпуровецької територіальної громади (с. Парпурівці, с. Майдан-Чапельський, с. Хижинці) Вінницького району Вінницької області до складу Сокиринецької сільської об`єднаної територіальної громади (Хижинецької сільської ради Сокиринецької ОТГ) з адміністративним центром в с. Хижинці Вінницького району Вінницької області.

10.12.2020 Лука-Мелешківською сільською радою Вінницького району Вінницької області на 2 позачерговій сесії 8 скликання прийнято рішення № 23 "Про реорганізацію Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області шляхом приєднання до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області".

Оскаржуваним рішенням, серед іншого, передбачено: реорганізувати Хижинецьку сільську раду Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області шляхом приєднання до Лука-Мелешківської сільської ради; встановити, що орган місцевого самоврядування Лука-Мелешківська сільська рада є правонаступником усього майна, усіх прав та обов`язків органу місцевого самоврядування Хижинецької сільської ради; надати державному реєстратору усі документи, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, ФОП та громадських формувань".

Вважаючи рішення відповідача протиправними та нечинним, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Згідно ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Відповідно ст. 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правовий статус і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно ст. 2 Закону № 280/97-ВР місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Статтею 4 Закону № 280/97-ВР визначено основні принципи місцевого самоврядування в Україні яке здійснюється на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.

Нормами ст. 6 Закону № 280/97-ВР зазначено, що первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову. Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об`єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об`єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Приписами ч. 1 та 3 ст. 24 Закону № 280/97-ВР встановлено, що правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону. Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Загальна компетенція сільських, селищних, міських рад врегульована ст. 25 Закону №280/97-ВР, згідно якої сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Аналіз наведених норм законодавства свідчить, що сільські, селищні, міські ради повинні представляти інтереси територіальної громади та здійснювати від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами України.

Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України № 512-р від 06.05.2020 "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Вінницької області" затверджено Перспективний план формування територій громад Вінницької області, пунктом 2 якого затверджено Лука-Мелешківську територіальну громаду (код громади 0520682803) в складі: Лука-Мелешківської, Іванівської, Сокиринецької, Парпуровецької, Пилявської та Яришівської територіальних громад. Адміністративним центром Лука-Мелешківської територіальної громади визначено село - Лука-Мелешківська.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 707-р від 12.06.2020 "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Вінницької області", визначено адміністративні центри та території територіальних громад Вінницької області, пунктом 2 якого визначено Лука-Мелешківську територіальну громаду (код громади 0520682803) в складі: Лука-Мелешківської, Іванівської, Сокиринецької, Парпуровецької, Пилявської та Яришівської територіальних громад. Адміністративним центром Лука- Мелешківської територіальної громади визначено село - Лука-Мелешківська.

Постановою Верховної Ради України № 795-ІХ від 15.07.2020 "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року (п. 1 постанови).

Постановою Верховної Ради України № 807-ІХ від 17.07.2020 "Про утворення та ліквідацію районів" утворено у Вінницькій області, серед іншого, Вінницький район (з адміністративним центром у місті Вінниця) у складі територій Агрономічної сільської, Вінницької міської, Вороновицької селищної, Гніванської міської, Іллінецької міської, Липовецької міської, Латинської селищної, Лука-Мелешківської сільської, Немирівської міської, Оратівської селищної, Погребищенської міської, Стрижавської селищної, Сутисківської селищної, Тиврівської селищної, Турбівської селищної, Якушинецької сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Центральної Виборчої Комісії № 160 від 18.08.2020 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1 - 24 у тому числі й у вибори Лука-Мелешківського сільського голови та депутатів Лука- Мелешківської сільської ради (п. 1 постанови).

25 жовтня 2020 року на території Лука-Мелешківської сільської територіальної громади пройшли перші місцеві вибори Лука-Мелешківського сільського голови та депутатів Лука-Мелешківської сільської ради.

Постановою Лука-Мелешківської сільської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області № 73 від 30.10.2020 "Про визнання обраним Лука- Мелешківського сільського голови Вінницького району Вінницької області", визнано кандидата на посаду Лука-Мелешківського сільського голови Вінницького району Вінницької області ОСОБА_1 обраним Лука-Мелешківським сільським головою Вінницького району Вінницької області, який за результатами голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року отримав найбільшу, порівняно з іншим кандидатом, зареєстрованим у тому самому окрузі, кількість голосів виборців (п. 1 постанови).

Постановою Лука-Мелешківської сільської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області № 74 від 30.10.2020 "Про визнання обраними депутатів Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області", визнано обраними депутатами Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області у багатомандатних виборчих округах з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року кандидатів, які за результатами голосування виборців отримали найбільшу, порівняно з іншими кандидатами, зареєстрованими у тих самих виборчих округах, кількість голосів згідно додатка (п. 1 постанови).

Рішенням Лука-Мелешківської сільської ради 01 сесії 8 скликання № 1 від 20.11.2020 "Про початок повноважень Лука-Мелешківського сільського голови" визнано ОСОБА_1 таким що вступив на посаду Лука-Мелешківського сільського голови (п.2 рішення).

Рішенням Лука-Мелешківської сільської ради 01 сесії 8 скликання № 2 від 20.11.2020 "Про початок повноважень депутатів Лука-Мелешківської сільської ради" прийнято до відома факт початку повноважень депутатів Лука-Мелешківської сільської ради 8-го скликання.

Таким чином, з 20.11.2020 Лука-Мелешківська сільська рада розпочала свої повноваження в силу вимог ч. 1 ст. 42, ч. 4, 8 ст. 45 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Станом на час проведення реформи децентралізації Цивільний кодекс України не визначав певних особливостей проведення реорганізації юридичних осіб публічного права, яким були як позивач так і відповідач у справі.

Разом з тим, Законом України № 1009-ІХ від 17.11.2020 "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій", розділ V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" доповнено новими пунктами 6-1 та 6-2.

Зокрема, згідно розділу V пп. 1 п. 6-1 "Прикінцевих та перехідних положень" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до прийняття закону про адміністративно- територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно- територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень: у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади).

Не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом (пп. 8 п. 6-1 "Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"),

Таким чином, суд погоджується із відповідачем, що приймаючи оскаржуване рішення Лука-Мелешківська сільська рада діяла у єдино можливий визначений законом порядок та спосіб.

Суд відхиляє посилання позивача щодо ігнорування вимог (думки) жителів сіл Сокиринці, Хижинці, Парпурівці, Майдан-Чапельський при прийнятті оскаржуваного рішення, та вважає їх безпідставними, оскільки, як стверджує у відзиві відповідач, жодних звернень, як колективних, так і одноособових з цього приводу, від жителів зазначених сіл, не надходило. Під час розгляду справи таких звернень суду також не надано.

Крім того, усі бажаючі жителі вказаних сіл приймали участь у голосуванні 25 жовтня 2020 року щодо обрання як Лука-Мелешківського сільського голови так і депутатів Лука-Мелешківського сільської ради, що свідчить про протилежне, а саме бажання жителів вказаних сіл здійснювати повноваження місцевого самоврядування шляхом їх делегування саме Лука-Мелешківській сільській раді як представницькому органу.

З приводу судового рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 02.10.2020 у справі № 120/2859/20-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного суду адміністративного суду від 14.01.2021 слід зазначити, що вказаними судовим рішенням Лука-Мелешківську сільську раду не зобов`язано утриматись від певних дій, а зобов`язано Вінницьку обласну державну адміністрацію вчинити певні дії, що жодним чином не впливає на чинність нормативно правових актів Кабінету Міністрів України, Верховної ради України та Центральної виборчої комісії, оцінка рішень яких надається судами в рамках проваджень за справами № 640/12396/20, 640/17170/20 та 855/31/20.

З приводу не включення до складу комісії з реорганізації та управління справами Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області жодного представника сіл Сокиринці, Хижинці, Парпурівці та Майдан-Чапельський, слід зазначити, що жоден нормативно - правовий акт не визначає обов`язку засновника (органу місцевого самоврядування) включати таких осіб до складу комісії з реорганізації (ліквідаційної комісії), як і не встановлює статусу - "представник" села. Крім того, на розгляд Лука-Мелешеківської сільської ради таких пропозицій з визначенням конкретних кандидатур представників не надходило.

Згідно ч. 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відтак, вказані вимоги закону як і вимоги ч. 2 ст. 19 Конституції України, Лука- Мелешківською сільською радою було дотримано у повній мірі.

В ході судового розгляду судом не встановлено протиправності та не відповідності спірного рішення правовим актам вищої юридичної сили з питань діяльності органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Європейський суд з прав людини у пункті 33 рішення від 21 грудня 2010 року у справі "Перетяка та Шереметьєв проти України" зазначив, що право на доступ до суду, закріплене у статті 6 Конвенції, не є абсолютним: воно може підлягати дозволеним за змістом обмеженням, зокрема щодо умов прийнятності скарг. Такі обмеження не можуть зашкоджувати самій суті права доступу до суду, мають переслідувати легітимну мету, а також має бути обґрунтована пропорційність між застосованими засобами та поставленою метою.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, суд доходить до переконання, що позивач не надав належних доказів протиправності оскаржуваного рішення Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області № 23 від 10.12.2020 (2 позачергова сесія 8 скликання) "Про реорганізацію Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області шляхом приєднання до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області", тоді як відповідач довів правомірність зазначеного рішення, а тому, враховуючи викладене, у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити.

Вирішуючи питання щодо судових витрат то враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог, вказані судові витрати не підлягають присудженню на користь позивача.

Керуючись ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовної заяви Хижинецької сільської ради Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Реквізити: Хижинецька сільська рада Сокиринецької об`єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області (іден. номер 41079632, місцезнаходження: вул. І.Богуна, 59 Б, с. Хижинці, Вінницька область, 23209); Лука-Мелешківська сільська рада Вінницького району Вінницької області (іден. номер 04329856, місцезнаходження: вул. Центральна, 2А, с. Лука-Мелешківська, Вінницька область, 23234)

Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2021
Оприлюднено23.03.2021
Номер документу95675244
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/8187/20-а

Рішення від 10.03.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Постанова від 16.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні