ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" лютого 2021 р. м. Київ Справа № 911/3059/20
Суддя: Грабець С.Ю.
Секретар судового засідання: Абрамова В.Д.
Суд, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Вишгородської міської ради
до приватного акціонерного товариства "Київсоцбуд"
про визнання договору про внесення змін до договору укладеним,
за участю представників:
позивача: Черепан С.М. (довіреність №2-28/1762 від 01.12.2020 року);
відповідача: Бородкіна Д.І. - адвоката (довіреність від 08.02.2020 року),
ВСТАНОВИВ:
22 жовтня 2020 року до Господарського суду Київської області надійшла позовна заява Вишгородської міської ради (далі - позивач) до приватного акціонерного товариства "Київсоцбуд" (далі - відповідач) про визнання додаткової угоди до договору укладеною.
В обґрунтування заявлених вимог, позивач послався на те, що між ним та відповідачем був укладений договір оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року, згідно з умовами якого позивач зобов`язувався передати відповідачу у строкове платне користування земельну ділянку, загальною площею 7,6971 га, розташовану за адресою: 07300, Київська область, місто Вишгород, вулиця Шолуденка, а відповідач зобов`язувався прийняти її та вчасно сплачувати орендну плату.
21 червня 2019 року позивачем було прийнято рішення "Про орендну плату за землю у м. Вишгороді" №53/7, відповідно до якого затверджено Положення про оренду земельних ділянок у м. Вишгороді та порядок розрахунку орендної плати за земельні ділянки.
У зв`язку з цим, 15 квітня 2020 року позивач звернувся до відповідача з листом №2-29/612 щодо необхідності внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року.
Відповідач внести зміни до вищевказаного договору оренди земельної ділянки відмовився.
Вважаючи, що його права порушені, позивач звернувся до суду, просив визнати укладеною додаткову угоду до договору про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року в редакції позивача.
Ухвалою суду від 26.10.2020 року позовну заяву Вишгородської міської ради залишено без руху, на підставі п. 2 ч. 3 ст. 162, п. 2 ч. 1, ч. 5 ст. 164 Господарського процесуального кодексу України.
12 листопада 2020 року на адресу Господарського суду Київської області від представника позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви та долучення витребуваних ухвалою суду документів.
Ухвалою суду від 17.11.2020 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 09.12.2020 року.
02 грудня 2020 року на адресу Господарського суду Київської області від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву.
07 грудня 2020 року через канцелярію суду представник позивача подала заяву про проведення підготовчого засідання без участі представника позивача, яка підлягала задоволенню судом.
09 грудня 2020 року представник позивача у засідання не з`явився, представник відповідача проти задоволення позову заперечував.
Ухвалою суду від 09.12.2020 року підготовче засідання відкладено на 13 січня 2021 року.
13 січня 2021 року представник позивача в засіданні заявлені вимоги підтримала, вважала їх обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Представник відповідача у засіданні проти задоволення позову заперечував.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 13.01.2021 року закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті на 10 лютого 2021 року.
10 лютого 2021 року через канцелярію суду представник позивача подала письмові пояснення щодо обставин справи.
10 лютого 2021 року в судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримала, просила суд позов задовільнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував.
Оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов наступних висновків:
01 червня 2011 року між Вишгородською міською радою (далі - позивач) та приватним акціонерним товариством "Київсоцбуд" (далі - відповідач) був укладений договір оренди земельної ділянки №374 (далі - договір), згідно з умовами якого позивач зобов`язувався передати відповідачу в строкове платне користування земельну ділянку, загальною площею 7,6971 га, розташовану за адресою: 07300, Київська область, місто Вишгород, вулиця Шолуденка (далі - земельна ділянка), а відповідач зобов`язувався прийняти її та вчасно сплачувати орендну плату.
Згідно з п. 4.1 договору, визначена цим договором орендна плата за земельну ділянку становить платіж, який відповідач вносить позивачу за користування земельною ділянкою у грошовій формі.
Відповідно до п. 4.2 договору, річна орендна плата за земельну ділянку, відповідно до рішення Вишгородської міської ради від 06.04.2011 року №4/10 "Про орендну плату за землю у м. Вишгороді" встановлюється у розмірі 3 (три) відсотки від її нормативної грошової оцінки.
Пунктом 4.3 договору встановлено, що зміна грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
Згідно з п. 4.6 договору, розмір орендної плати змінюється за умови зміни нормативної грошової оцінки землі, на підставі прийняття Вишгородською міською радою відповідного рішення, але не частіше, ніж один раз у рік.
31 січня 2017 року сторонами укладено договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року, згідно з яким змінено п. 4.2 договору та викладено його в наступній редакції: "4.2. Річна орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 4% від її нормативної грошової оцінки".
21 червня 2019 року Вишгородською міською радою прийнято рішення "Про орендну плату за землю у м. Вишгороді" №53/7, відповідно до якого затверджено Положення про оренду земельних ділянок у м. Вишгороді та порядок розрахунку орендної плати за земельні ділянки (далі - Положення).
Відповідно до п. 7.8. Положення, ставка орендної плати за земельні ділянки з цільовим призначенням "Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку" (код 02, підрозділ 02.03) становить 12% від грошової оцінки землі.
15 квітня 2020 року позивач звернувся до відповідача з листом №2-29/612 щодо необхідності внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року.
Відповідач від внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року відмовився, вважав, що рішення Вишгородської міської ради №53/7 від 21.06.2019 року не може бути підставою для зміни розміру орендної плати.
Тому, позивач звернувся до суду, просив визнати укладеним договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року в редакції позивача.
10 лютого 2021 року в судовому засіданні представник позивача просила суд визнати укладеним договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року в наступній редакції:
Договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року
м. Вишгород
Орендодавець - Вишгородська міська рада, в особі міського голови Момота Олексія Вікторовича, який діє на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" з одного боку, та орендар - приватне акціонерне товариство "Київсоцбуд", (код ЄДРПОУ 32426467, місцезнаходження: 04050, м. Київ, вул. Білоруська, 30), в особі керівника Гребенюка Богдана Олеговича, який діє на підставі статуту, з другого боку, уклали цей договір про внесення змін про нижче наведене:
До договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року, надалі договір, вносяться наступні зміни:
1. Внести зміни до п. 4.2. договору та викласти його в наступній редакції:
"4.2. Річна орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 12% (дванадцять відсотків) від її нормативної грошової оцінки".
2. Інші умови договору залишаються без змін.
3. Цей договір про внесення змін є невід`ємною частиною договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року.
4. Орендодавець зобов`язаний у п`ятиденний строк з дня укладення цього договору про внесення змін надати його копію відповідному органу державної податкової служби.
5. Цей договір укладено у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному для кожної сторони.
Підписи сторін
Орендодавець Орендар
Вишгородська міська рада ПрАТ "Київсоцбуд"
код ЄДРПОУ 04054866 код ЄДРПОУ 32426467
м. Вишгород, пл. Шевченка, 1 м. Київ, вул. Білоруська, 30
О. Момот Б. Гребенюк
МП МП
Згідно зі ст. 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території. Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
Відповідно до ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (п. 34), питання затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України (п. 35).
Статтею 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. На вимогу відповідних органів та посадових осіб місцевого самоврядування керівники розташованих або зареєстрованих на відповідній території підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності зобов`язані прибути на засідання цих органів для подання інформації з питань, віднесених до відання ради та її органів, відповіді на запити депутатів. Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.
Так, 21 червня 2019 року позивачем прийнято рішення "Про орендну плату за землю у м. Вишгороді" №53/7, відповідно до якого затверджено Положення про оренду земельних ділянок у м. Вишгороді та порядок розрахунку орендної плати за земельні ділянки, рішення опубліковано на офіційному сайті Вишгородської міської ради.
15 квітня 2020 року позивач звернувся до відповідача з листом №2-29/612 щодо необхідності внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року.
19 червня 2020 року відповідач направив на адресу позивача лист №06/19-01-20, в якому повідомив позивача про те, що прийняте рішення не може бути підставою для внесення змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати, оскільки договором не передбачено такої підстави.
Згідно з ч. 6 ст. 283 Господарського кодексу України, до відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 792 Цивільного кодексу України, за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Земельна ділянка може передаватись у найм разом з насадженнями, будівлями, спорудами, водоймами, які знаходяться на ній, або без них.
Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом (ч. 2 ст. 792 Цивільного кодексу України).
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до ст. 13 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Частиною 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що істотними умовами договору оренди землі є: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.
Згідно з ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі", розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Системний аналіз норм законодавства України дає підстави дійти висновку про те, що орендна плата за земельну ділянку, яка перебуває в державній або в комунальній власності, має подвійну правову природу, оскільки, з одного боку, є передбаченим договором оренди землі платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою, з іншого - є однією з форм плати за землю як загальнодержавного податку нарівні із земельним податком. Разом з тим, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є саме договір оренди такої земельної ділянки.
01 червня 2011 року між позивачем та відповідачем був укладений договір оренди земельної ділянки №374.
Відповідно до п. 2.1 договору, об`єктом оренди відповідно до цього договору є земельна ділянка з наступними характеристиками: місце розташування - 07300, м. Вишгород, вул. Шолуденка; загальна площа - 7,6971 (сімдесят шість тисяч дев`ятсот сімдесят один кв.м.) га; цільове призначення - для будівництва багатоповерхових житлових будинків; кадастровий номер земельної ділянки - 32 218 101 00 01 : 198 01 03.
Пунктом 2.2 договору встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки, згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки Управління земельних ресурсів у Вишгородському районі Київської області №724 від 26.04.2011 року, становила 5 944 043,90 (п`ять мільйонів дев`ятсот сорок чотири тисячі сорок три) грн. та 90 коп.
Згідно з п. 4.1 договору, визначена цим договором орендна плата за земельну ділянку становить платіж, який відповідач вносить позивачу за користування земельною ділянкою у грошовій формі.
Відповідно до п. 4.4 договору, орендна плата вноситься відповідачем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33219812700244, КЕКД 13050200 УДК у Київській області, МФО 821018. Отримувач: місцевий бюджет міста Вишгорода, ЕДРПОУ 23569913. Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов`язані з виконанням договору, вирішуються відповідачем в установленому законодавством порядку.
Згідно з ч. 3 ст. 762 Цивільного кодексу України, договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.
Розмір орендної плати змінюється за умови зміни нормативної грошової оцінки землі, на підставі прийняття Вишгородською міською радою відповідного рішення, але не частіше, ніж один раз у рік (п. 4.6 договору).
Пунктом 288.1. ст. 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2. Податкового кодексу України).
Згідно з п. 288.3. ст. 288 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Відповідно до п. 288.4. ст. 288 Податкового кодексу України, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Згідно з ч. 2 ст. 651 Цивільного кодексу України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 632 Цивільного кодексу України, зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Згідно зі ст. 30 Закону України "Про оренду землі", зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Так, за загальними правилами, зміна умов договору здійснюється за взаємною згодою сторін. За відсутності такої згоди договір може бути змінено за рішенням суду лише у випадках, встановлених умовами договору або в силу закону.
Пунктом 4.3 договору встановлено, що зміна грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
Згідно з п. 4.6 договору, розмір орендної плати змінюється за умови зміни нормативної грошової оцінки землі, на підставі прийняття Вишгородською міською радою відповідного рішення, але не частіше, ніж один раз у рік.
Згідно з п. 289.1. ст. 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Так, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки - підставою для перегляду розміру орендної плати.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оцінку земель", підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель", за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель", дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Частиною 1 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.
Згідно з ч. 3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель", витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель", рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.
Пунктом 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України встановлено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Так, рішення рад, зазначених у статті 23 Закону України "Про оцінку земель" щодо технічної документації нормативної грошової оцінки земельних ділянок, набирають чинності у строки, встановлені Податковим кодексом України, відповідно до норм якого, рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюються відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін.
Як вбачається з матеріалів справи, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, кадастровий номер якої: 322181010001:198:0103, становить 138 914 155,02 грн., що підтверджується копією витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 02.04.2020 року, долученою до матеріалів справи.
Так, 15 квітня 2020 року позивач звернувся до відповідача з листом №2-29/612 щодо необхідності внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року.
Відповідно до ч. 3 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Частиною 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Згідно з ч. 4 ст. 11 Господарського процесуального кодексу України, суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
У справі "Мала проти України" Європейський суд з прав людини зазначив, що рівність сторін вимагає "справедливого балансу між сторонами", і кожній стороні має бути надано відповідну можливість для представлення своєї справи в умовах, що не ставлять її у суттєво невигідне становище порівняно з її опонентом.
02 грудня 2020 року на адресу Господарського суду Київської області від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти задоволення позову заперечував, вважав, що одностороння зміна умов договору оренди не допускається. В обґрунтування вищевказаних обставин послався на рішення Господарського суду Хмельницької області у справі №924/328/19.
Доводи представника відповідача спростовуються, у зв`язку з наступним.
Як встановлено судом, в справі №924/328/19 Верховним судом у складі колегії суддів Касаційного господарського суду зверталась увага на те, що зміна орендної плати, оформлена додатковою угодою до рішення органу місцевого самоврядування, не може вважатись законною підставою для внесення змін до договору в частині розміру орендної плати. Однак, у вищевказаній справі йшлося про рішення органу місцевого самоврядування, яким встановлювались місцеві податки і збори на 2019 рік.
Водночас, у цій справі додатком до рішення Вишгородської міської ради "Про орендну плату за землю у м. Вишгороді" №53/7 від 21.06.2019 року було Положення про оренду земельних ділянок у м. Вишгороді та порядок розрахунку орендної плати за земельні ділянки.
Так, суд дійшов висновку про те, що умовами договору була передбачена така підстава зміни розміру орендної плати, як зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки, рішення Вишгородської міської ради "Про орендну плату за землю у м. Вишгороді" №53/7 від 21.06.2019 року було прийнято у встановленому законом порядку, тому вимога позивача про визнання укладеним договору про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Частиною 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно з ч. 3 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
У справі "Трофимчук проти України" Європейський суд з прав людини зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід.
Згідно з ч. 5 ст. 188 Господарського кодексу України, якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Відповідно до ч. 9 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 124, 144 Конституції України, ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", п.п. 34, 35 ч. 1 ст. 26, ч. 5 ст. 59, ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 1, ст. 13, ч. 1 ст. 15, ч.ч. 1, 2 ст. 21, ст. 30 Закону України "Про оренду землі", ст. 1, ч. 1 ст. 15, ст. 18, ч.ч. 1, 2 ст. 20, ч.ч. 1, 3, 4 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель", п. 271.2. ст. 271, п.п. 288.1, п. 288.3, 288.4 ст. 288, п. 289.1. ст. 289 Податкового кодексу України ст. 188, ч. 6 ст. 283 Господарського кодексу України, ч. 2 ст. 632, ч. 2 ст. 651, ч. 3 ст. 762, ст. 792 Цивільного кодексу України, ст. ст. 2, 3, ч. 2 ст. 4, ч. 1 ст. 5, ст. 7, ч. ч. 1, 2, 4 ст. 11, ст. 12, ч. ч. 3, 4 ст. 13, ст. ст. 14-15, ст. 18, ч. 1 ст. 73, ч. ч. 1, 3 ст. 74, ст. 86, ч. 9 ст. 129, ч. ч. 1, 2 ст. 222, ст. 223, ч. 3 ст. 232, ст. 233, ст. 238 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Задовільнити повністю позов Вишгородської міської ради до приватного акціонерного товариства "Київсоцбуд" про визнання договору про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року укладеним.
Визнати укладеним договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року, укладеного між Вишгородською міською радою (код ЄДРПОУ 04054866) та приватним акціонерним товариством "Київсоцбуд" (код ЄДРПОУ 32426467), зареєстрованого в управлінні Держкомзему у Вишгородському районі Київської області в книзі записів державної реєстрації договорів оренди за №322180004000067 від 06.06.2011 р., в наступній редакції:
Договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року
м. Вишгород
Орендодавець - Вишгородська міська рада, в особі міського голови Момота Олексія Вікторовича, який діє на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" з одного боку, та орендар - приватне акціонерне товариство "Київсоцбуд", (код ЄДРПОУ 32426467, місцезнаходження: 04050, м. Київ, вул. Білоруська, 30), в особі керівника Гребенюка Богдана Олеговича, який діє на підставі статуту, з другого боку, уклали цей договір про внесення змін про нижче наведене:
До договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року, надалі договір, вносяться наступні зміни:
1. Внести зміни до п. 4.2. договору та викласти його в наступній редакції:
"4.2. Річна орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 12% (дванадцять відсотків) від її нормативної грошової оцінки".
2. Інші умови договору залишаються без змін.
3. Цей договір про внесення змін є невід`ємною частиною договору оренди земельної ділянки №374 від 01 червня 2011 року.
4. Орендодавець зобов`язаний у п`ятиденний строк з дня укладення цього договору про внесення змін надати його копію відповідному органу державної податкової служби.
5. Цей договір укладено у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному для кожної сторони.
Підписи сторін
Орендодавець Орендар
Вишгородська міська рада ПрАТ "Київсоцбуд"
код ЄДРПОУ 04054866 код ЄДРПОУ 32426467
м. Вишгород, пл. Шевченка, 1 м. Київ, вул. Білоруська, 30
О. Момот Б. Гребенюк
МП МП
Стягнути з приватного акціонерного товариства "Київсоцбуд" (04050, місто Київ, вулиця Білоруська, будинок 30, ідентифікаційний код 32426467) на користь Вишгородської міської ради (07300, Київська область, Вишгородський район, місто Вишгород, площа Шевченка, будинок 1, ідентифікаційний код 04054866) 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн. 00 коп.) витрат на сплату судового збору.
Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 241 Господарського процесуального кодексу України, та може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом 20 днів з дня складення повного тексту рішення.
Повний текст рішення складено 22.02.2021 року.
Суддя С. Грабець
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2021 |
Оприлюднено | 23.02.2021 |
Номер документу | 95031910 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Грабець С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні