ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
міста КИЄВА 01030,
м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б
тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 29/279
12.06.07
За позовом
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фокстрот"
до Головне управління
комунальної власності міста Києва виконавчий органКиївської міської ради
про про спонукання до
проведення приватизації шляхом укладення договору купівлі-продажу
Суддя
Представники:
від
позивача Шуляк О.В. - представ. (дов. в справі)
від відповідача: не з”явились
Відповідно до ст. 77 ГПК України в
судовому засіданні 05.06.2007р. оголошувалась перерва.
ОБСТАВИНИ
СПРАВИ:
Позивач звернувся до суду з
позовом про зобов'язання Головного
управління комунальної власності міста Києва провести приватизацію нежилого
приміщення площею загальною площею 150,2 кв. м.
по вул. АДРЕСА_1», що
підлягає приватизації шляхом викупу ТОВ “Фокстрот” з укладанням договору
купівлі -продажу та акта передачі зазначеного об'єкта з ТОВ “Фокстрот”.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що
згідно Рішення Київської міської ради від 18 березня 2004 року № 100/1310
затверджено Програму приватизації об'єктів права комунальної власності
територіальної громади міста Києва на 2004 - 2006 роки (додаток № 1 до даного
рішення).
Вказаним рішенням затверджено
перелік об'єктів, що перебувають у комунальній власності територіальної громади
міста Києва та підлягають приватизації, відповідно до якого приватизації
підлягає нежиле приміщення ТОВ „Фокстрот”
по АДРЕСА_1 заг. площею 147,6 кв. м. (додаток № 2 до рішення; розділ «Головне управління комунальної
власності м. Києва виконавчого органу київської міської ради (Київської міської
державної адміністрації «Група «А»; п. 53).
Позивач відповідно до вимог Порядку
подання та розгляду заяв на приватизацію об'єктів групи А,Д, а також групи Ж,
затвердженого Наказом ФДМ України № 772 від 17.04.1998р., звернувся до
Головного управління комунальної власності м. Києва з заявою № 150 від 25.10.2006р. на приватизацію
вказаного вище об'єкту нерухомості.
Листом від 02.11.2006р. № 042/9/1-7265 Головне
управління комунальної власності м. Києва відмовило позивач в оформленні
приватизації, оскільки об'єкт приватизації розташований в будинку по АДРЕСА_1
занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток архітектури.
Позивач не погоджується з такою
відмовою Головне управління комунальної власності м. Києва і тому вимушений
звернутись до суду з вказаним позовом.
Відповідач проти позову заперечує
посилаючись на те, що рішенням Київського виконкому від 05.06.1995р. № 270
нежиле приміщення по АДРЕСА_1 визнано пам'яткою історії та архітектури
місцевого значення, а тому у зв'язку з прийняттям Закону України „Про тимчасову заборону
пам'яток культурної спадщини” процес приватизації, зазначеного об'єкту, розпочати неможливо.
Розглянувши матеріали справи та
заслухавши пояснення представників сторін, оглянувши в судовому засіданні
оригінали документів, копії яких місяться в матеріалах справи, Господарський
суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до договорів оренди
нежилого приміщення № 07/1233 від 02.03.2004р. та № 07/2609 від 21.12.2006р.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Фокстрот»орендує нежиле приміщення
площею 147,60 кв. м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
Згідно Рішення Київської міської
ради від 18 березня 2004 року № 100/1310 було затверджено Програму
приватизації об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста
Києва на 2004 - 2006 роки (додаток № 1 до даного рішення) та перелік об'єктів,
що перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Києва та
підлягають приватизації.
Вищезазначеним переліком позивачеві
було надано дозвіл приватизувати шляхом викупу нежиле приміщення за адресою: м.
Київ, вул. Андріївський узвіз, 38 (літера А).
Згідно Рішення Київської міської
ради від 08.02.2007 року № 62/723 було затверджено Програму приватизації
об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Києва на 2007
- 2010 роки (додаток № 1 до даного рішення) та перелік об'єктів, що перебувають
у комунальній власності територіальної громади міста Києва та підлягають
приватизації (додаток № 2).
Вищезазначеним переліком позивачеві
було надано дозвіл приватизувати шляхом викупу нежиле приміщення за адресою:
АДРЕСА_1.
Відповідно до п. 11 Рішення Київської
міської ради від 18 березня 2004 року № 100/1310 та п. 12 Рішення Київської
міської ради від 08.02.2007 року № 62/723 у разі
виникнення розбіжностей між площею приміщення, зазначеною в цьому рішенні,
договорі оренди та у технічній документації, виготовленій БТІ (до 20 кв.м.), у
тому числі пов'язаних з розподілом місць загального користування, остаточними
вважаються дані, зазначені в технічній документації БТІ.
Судом встановлено, що згідно
інвентаризаційної справи нежилого будинку від 28 вересня 2006 року, здійсненої
КП «Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів
нерухомості»загальна площа нежитлового
приміщення (цокольний поверх) розташованого в АДРЕСА_1»становить 150,2 кв.
м.
Позивач звернувся до Головного
управління комунальної власності м. Києва з заявою № 150 від 25.10.2006р, в якій просить
зареєструвати заяву на приватизацію ТОВ
„Фокстрот” приміщення по АДРЕСА_1 площею 155,8 кв. м. та розпочати процес приватизації.
Листом від 02.11.2006р. №
042/9/1-7265 Головне управління комунальної власності міста Києва надало
відповідь, в якій зазначено, що оскільки згідно рішення Київського
міськвиконкому від 05.06.95 № 169, ох. № 270 приміщення за вказаною адресою
розташовані у будинку -є пам'яткою історії та архітектури місцевого значення,
а відповідно до Закону України «Про тимчасову заборону
приватизації пам'яток культурної спадщини» від 01.02.2005р. заборонено проводити
приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток,
які не підлягають приватизації. Перелік об'єктів культурної спадщини на даний
час ще не затверджено. За таких обставин, Головне управління комунальної
власності міста Києва не може розпочати підготовчу роботу по приватизації та
зареєструвати подану ТОВ „Фокстрот”
заяву про приватизацію нежилих приміщень площею 147,6 кв. м. На вул.. Андріївській узвіз,38, літ „А”.
Суд приходить до висновку, що
позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 19 Конституції
України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких
ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи,
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Як встановлено судом вище, згідно
рішень Київської міської ради від 18 березня 2004 року № 100/1310 та, від
08.02.2007 року № 62/723, позивачеві було надано дозвіл приватизувати шляхом
викупу нежиле приміщення за адресою: АДРЕСА_1.
Згідно з ст.
ст. ст. 7, 8, 10 Закону України «Про приватизацію невеликих державних
підприємств (малу приватизацію)»із змінами та доповненнями, фонд державного
майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради
затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які
перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної
Республіки Крим та комунальній власності і підлягають: продажу на аукціоні, за
конкурсом, у тому числі з виключним застосуванням приватизаційних паперів і
грошових коштів; викупу.
Орган приватизації зобов'язаний
повідомити адміністрацію підприємства про включення даного підприємства або
його структурного підрозділу до одного із зазначених переліків у місячний строк
з дня прийняття відповідного рішення.
Включення об'єктів малої
приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті,
здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм приватизації або з
ініціативи відповідних органів приватизації чи покупців.
Покупці подають до відповідного
органу приватизації заяву про включення підприємства до одного із зазначених у
цій статті переліків об'єктів, що підлягають приватизації.
Заява повинна містити: назву
об'єкта малої приватизації, його місцезнаходження; запропоновані умови купівлі та експлуатації
об'єкта.
Разом із заявою покупці - юридичні
особи подають: повну назву заявника та
його юридичну адресу; прізвище, ім'я, по
батькові керівника; номери розрахункових
рахунків у банківських установах, з яких здійснюватимуться розрахунки за
придбаний об'єкт приватизації.
До заяви додаються: документ про внесення плати за подання
заяви; нотаріально посвідчені копії установчих документів, що підтверджують
право юридичної особи бути покупцем згідно з цим Законом; декларація про доходи (для покупців -
фізичних осіб) у випадках, передбачених частиною першою статті 6 цього Закону.
Форму заяви та розмір плати за її
подання встановлює орган приватизації. При цьому розмір плати за подання заяви
не повинен перевищувати половини розміру неоподатковуваного мінімуму доходів
громадян.
Додаткові відомості та документи
подаються органу приватизації лише за згодою заявника.
Орган приватизації розглядає подану
заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає
підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати
розгляду не пізніш як через місяць з дня подання заяви доводяться до заявника у
письмовій формі.
Відмова у приватизації можлива
тільки у випадках, коли: особа, яка
подала заяву, не може бути визнана покупцем підприємства згідно з цим Законом;
є законодавчо встановлене обмеження на приватизацію цього підприємства; не затверджено переліків, передбачених частиною
першою цієї статті.
З моменту прийняття рішення про
приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації.
Підготовка об'єкта малої
приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: визначають
ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову
вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом; готують та публікують
інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях
та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації;
проводять у разі необхідності реорганізацію або ліквідацію державного
підприємства; замовляють у разі потреби проведення екологічного аудиту.
Для забезпечення виконання
зазначених функцій органи приватизації можуть залучати відповідні організації
та спеціалістів у порядку і на умовах, що встановлюються Фондом державного
майна України.
Покупець, який у встановленому
порядку подав заяву про приватизацію підприємства, може за власний рахунок
замовити проведення аудиторської перевірки фінансового стану вказаного
підприємства.
Строк підготовки об'єкта малої
приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття
рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають
приватизації.
Відповідний орган приватизації
публікує в інформаційному бюлетені та місцевій пресі, інших друкованих
виданнях, визначених органами приватизації, перелік об'єктів, що підлягають
приватизації шляхом викупу, який містить назву об'єкта приватизації та його
місцезнаходження.
Зазначений перелік публікується не
пізніш як за 15 днів з дня прийняття рішення про затвердження переліку
об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.
З урахуванням викладеного суд
приходить до висновку, що оскільки рішення про
приватизацію прийняті 18 березня 2004 року та 08.02.2007, то підготовка
об'єкта (за адресою: АДРЕСА_1 до приватизації мала відбуватися протягом двох
місяців з дня прийняття відповідних рішень.
Отже, відповідачем двічі було порушено строки підготовки об'єкту
нежилого приміщення за адресою: АДРЕСА_1 до приватизації.
Посилання відповідача у відзиві на
позовну заяву та у листі від 02.11.2006р., на те, що він діяв в межах чинного законодавства, відмовляючи
позивачеві у вчиненні подальших дій по виконанню рішень Київської міської ради,
на підставі Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток
культурної спадщини», який набрав чинності 23.02.2005, є необґрунтованим,
оскільки зазначений Закон накладає тимчасову заборону на приватизацію виключно
пам'яток культурної спадщини. Відповідно до
статті 1 Закону України «Про охорону культурної спадщини»пам'яткою є
об'єкт культурної спадщини, який
занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України.
Об'єкт за адресою: Київ, вул. Андріївський узвіз,38 (літера
А) не внесено до Державного реєстру
нерухомих пам'яток України, тобто даний об"єкт не набув статусу пам'ятки
національного чи місцевого значення, не є предметом регулювання Закону України
«Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини», а тому може
бути приватизований у встановленому законодавством порядку.
За таких обставин, підготовка
об'єкту приватизації нежилого приміщення за адресою: АДРЕСА_1 мала відбуватися
протягом двох місяців з дня винесення рішення від 18.03.2004 та на підставі
законодавства, яке було чинне на момент виникнення відносин по приватизації
вказаного об'єкту.
Також суд враховує, що згідно абз.
1 ч. 1 та абз. 3 ч. 1 ст. 18 Закону України «Про охорону культурної
спадщини»від 8 червня 2000 року № 1805-ІП встановлено, що «об'єкти культурної
спадщини, і що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження яких обмежується
законодавчими актами України) можуть бути відчужені, власником або
уповноваженим ним органом...». Також вказано, що перелік пам'яток, які не
підлягають приватизації, затверджується Верховною радою України.
На час прийняття рішення Київською міською радою від 18.03.2004 та
протягом двохмісячного терміну з дня прийняття рішення, визначеного для
здійснення підготовки об'єкту до приватизації, перелік пам'яток, які не
підлягають приватизації, не був затверджений Верховною радою України;
Отже, позивачем були дотримані всі
вимоги законодавства, що діяли на
момент строку, визначного законодавством
для підготовки до приватизації, та здійснення приватизації об'єкту -нежилого
приміщення АДРЕСА_1, який було внесено
до переліку об'єктів комунальної власності, що підлягають приватизації шляхом
викупу рішення Київської міської ради.
За таких обставин, суд приходить до
висновку, що відповідач неправомірно
відмовив позивачеві у вчиненні дій по
виконанню рішення Київської міської ради
від 18.03.2004р. № 100/1310.
Отже, відповідач зобов'язаний
діяти у відповідності до ст. 4 Закону
України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»
та виконати свої обов'язки продавця та здійснити необхідні дії по виконанню
рішень Київської міської ради від 18.03.2004р. № 100/1310 та від 08.02.2007р.
№ 62/723.
Витрати по сплаті державного мита
та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно
до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з
відповідача на користь позивача.
Керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський
суд -
В И Р І Ш И
В:
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язання Головного управління
комунальної власності міста Києва (01001, м. Київ, вул.. Хрещатик,10) провести
приватизацію нежилого приміщення площею загальною площею 150,2 кв. м. по вул.
АДРЕСА_1», що підлягає приватизації шляхом викупу ТОВ “Фокстрот”
(04112, м. Київ, вул. Дегтярівська, 48, код ЄДРПОУ 23703827) з укладанням
договору купівлі -продажу та акта передачі зазначеного об'єкта з ТОВ
“Фокстрот”.
Стягнути з Головного управління
комунальної власності міста Києва (01001, м. Київ, вул.. Хрещатик,10) на користь Товариства з обмеженою
відповідальністю «Фокстрот»(04112, м. Київ, вул. Дегтярівська, 48, код ЄДРПОУ
23703827) 85 (вісімдесят п'ять) грн. 00 коп. витрат по сплаті державного мита
та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат по сплаті інформаційно-технічного забезпечення судового
процесу.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з
дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України
Суддя
І.В. Усатенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2007 |
Оприлюднено | 20.09.2007 |
Номер документу | 951038 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні