Постанова
від 28.02.2021 по справі 640/6730/19
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

«01» березня 2021 року

м. Харків

справа № 640/6730/19

провадження № 22ц/818/2221/21

Харківський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого - Бурлака І.В. (суддя-доповідач),

суддів - Хорошевського О.М., Яцини В.Б.

за участю секретаря Дмитренко А.Ю.

учасники справи:

позивач ОСОБА_1 , представник позивача ОСОБА_2 ,

відповідачі - Житлова комісія Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України в особі Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України, Центральна житлова комісія Державного космічного агентства України в особі Державного космічного агентства України, представники відповідачів Видро О.Ю., ОСОБА_3 , ОСОБА_4

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Київського районного суду м. Харкова від 18 листопада 2020 року в складі судді Шаренко С.Л.

в с т а н о в и в:

У квітні 2019 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Житлової комісії Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України в особі Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України, Центральної житлової комісії Державного космічного агентства України в особі Державного космічного агентства України про визнання незаконним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, який в подальшому уточнив.

Позовна заява мотивована тим, що він проходив військову службу на офіцерських посадах в Збройних Силах України, а саме з 1991 по 2002 роки у 257 військовому представництві Міністерства оборони України, яке знаходилось на НВО «Хартрон».

У період проходження служби з 1991 по 1994 роки він та члени його сім`ї дружина ОСОБА_5 , син ОСОБА_6 були зареєстровані за місцем дислокації військової частини за адресою: АДРЕСА_1 .

Вказав, що у 1994 році він отримав 2-х кімнатну квартиру із державного житлового фонду із розрахунку на трьох членів сім`ї.

Зазначив, що ІНФОРМАЦІЯ_1 у нього народилась дочка, ОСОБА_6 , у зв`язку з чим він та члени його сім`ї у 1995 році поставлені на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на якому вони перебували до жовтня 2002 року.

Вказав, що у зв`язку з ліквідацією 257 військового представництва Міністерства оборони України в жовтні 2002 року він був відряджений до Національного космічного агентства України в Харківське представництво генерального замовника Національного космічного агентства України, яке розташоване на НВО «Хартрон» за адресою: м. Харків, вулиця Академіка Проскури, № 1.

У червні 2004 року він та члени його родини у кількості чотирьох осіб пройшли перереєстрацію на квартирному обліку в Харківському представництві генерального замовника Національного космічного агентства України.

Зазначив, що 27 грудня 2005 року він звільнений з військової служби із Харківського представництва генерального замовника Національного космічного агентства України за станом здоров`я. На час його звільнення вислуга років в Збройних силах складала 30 років 3 місяці.

Після звільнення він та члени його родини у кількості чотирьох осіб залишені на квартирному обліку в Харківському представництві генерального замовника Національного космічного агентства України як громадяни, що потребують поліпшення житлових умов у позачерговому порядку.

Вказав, що з 2005 року та протягом 13 років він щорічно надавав необхідні для перебування на обліку документи, та зауважень щодо повноти та змісту наданих документів не надходило.

Зазначив, що у лютому 2018 року до нього надійшов лист Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України № 115 з повідомленням щодо орієнтовної суми грошової компенсації за належне житлове приміщення та переліком довідок, які необхідно надати.

Вказав, що у квітні та серпні 2018 року він надав до Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України довідки та документи відповідно до заяви від 15 квітня 2018 року, а також додаткові пояснення щодо наданих ним документів та орієнтовної суми грошової компенсації.

Однак, в листопаді 2018 року йому відмовлено в отриманні грошової компенсації в 2018 році у зв`язку з тим, що станом на 24 жовтня 2018 року ним до житлової комісії не надано необхідних документів для отримання грошової компенсації та визначення її остаточного розміру, а саме: документів, що підтверджують невикористання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду, які видані органом приватизації за попереднім (и) місцем (ями) проживання після 1992 року (з 01 січня 1993 року по теперішній час) на всіх членів родини, які перебувають на квартирному обліку, та копії сторінок паспорту його дружини.

Вказав, що таке рішення житлової комісії Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України про ненадання грошової компенсації є протиправним, оскільки він щороку надавав документи для перереєстрації військовослужбовців та військовослужбовців, звільнених у запас. Жодних зауважень до них не було. Він та члени його родини значаться у списках осіб, що перебувають на квартирному обліку. Вимоги щодо надання копії паспорта громадянина України його дружини є безпідставними, оскільки вона не має громадянства України, що не обмежує її у праві бути членом сім`ї військовослужбовця.

Зазначив, що в квітні 2018 року він надав до житлової комісії Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України дві довідки від філій Акціонерного товариства «Ощадбанк» в м. Харкові про те, що у 2006 році ним та членами його родини сином та дочкою, використані житлові чеки на приватизацію в неповному обсязі, зокрема, ним та сином за адресою: АДРЕСА_1 , а дочкою - за адресою: АДРЕСА_2 . Крім того, він, його дружина та син були зареєстровані з 1991 року по жовтень 1994 року за адресою: АДРЕСА_1 , де знаходиться військова частина, тобто у цей час не могли використати житлові чеки для приватизації житла. Щодо періоду з 1994 року по 2018 рік ним надані витяги з державного реєстру нерухомого майна, які свідчать, що у нього та членів його сім`ї у власності є єдине житлове приміщення загальною площею 61,3 кв м за адресою: АДРЕСА_2 .

Надані ним документи свідчать, що він та члени його сім`ї використали житлові чеки не в повному обсязі тільки один раз у 2006 році, тому йому не можуть бути надані довідки про їх невикористання.

Просив визнати незаконним та скасувати рішення житлової комісії Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України в особі Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України, оформлене протоколом № 91/10-18 від 24 жовтня 2018 року щодо відмови йому та членам його сім`ї в отриманні в 2018 році грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення та зобов`язати житлову комісію Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України в особі Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України, Центральну житлову комісію Державного космічного агентства України в особі Державного космічного агентства України розглянути подані ним документи для отримання ним та членами його сім`ї грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення належним чином та прийняти рішення з врахуванням відповідних висновків суду (прийняти рішення про надання грошової компенсації), стягнути з відповідачів судові витрати на професійну правничу допомогу.

Рішенням Київського районного суду м. Харкова від 18 листопада 2020 року відмовлено у задоволенні позову ОСОБА_1 .

Не погоджуючись з рішенням суду ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення суду скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити його позовні вимоги у повному обсязі; дослідити у судовому засіданні лист Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради від 18 грудня 2020 року № 10794 та визнати поважною причиною неподання вказаного доказу до суду першої інстанції у зв`язку з його отриманням лише 18 грудня 2020 року після ухвалення оскаржуваного рішення суду.

Апеляційна скарга мотивована тим, що суд першої інстанції, ухвалюючи судове рішення, не врахував, що відмова відповідача в наданні йому грошової компенсації є неправомірною, оскільки ним надано довідки Акціонерного товариства «Ощадбанк», які містять інформацію щодо використання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду. Він та його родина використали приватизаційні чеки для приватизації квартири за адресою: АДРЕСА_2 частково. У такому разі відповідач повинен був за встановленою формулою відрахувати площу приватизованої квартири, зменшивши площу житлового приміщення, що підлягає компенсації. Вказав, що суд помилково звернув увагу на відсутність письмових доказів реєстрації його сина ОСОБА_6 за адресою: АДРЕСА_2 , оскільки це питання взагалі не було підставою для відмови в наданні компенсації. Його син був вписаний до його форми «А» як дитина до 16 років. В графі «прописка» стоїть штамп про реєстрацію з 11 жовтня 1994 року. Форма «А» на сина не заводилась. На момент постановки його та членів його родини на квартирний облік будь-яких питань з цього приводу не виникало. Отже, його син ОСОБА_6 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 з 11 жовтня 1994 року та з реєстрації не знімався. Місце реєстрації не змінював дотепер. Єдиною підставою для відмови у наданні грошової компенсації є зняття з обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, або виключення із списків громадян, що мають право на першочергове чи позачергове отримання жилих приміщень. Отже, у відповідача не було підстав для відмови йому в наданні грошової компенсації.

23 лютого 2021 року та 26 лютого 2021 року електронною поштою до суду апеляційної інстанції від відповідачів надійшли відзиви на апеляційну скаргу, в яких відповідачі вважали рішення суду законним, а апеляційну скаргу необгрунтованою. Зазначили, що дії відповідачів щодо ненадання позивачу грошової компенсації є правомірними, оскільки позивачем не надано достатніх документів для її надання та визначення її остаточного розміру.

Судова колегія, заслухавши суддю-доповідача, пояснення з`явившихся учасників справи, дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги вважає, що апеляційну скаргу ОСОБА_1 необхідно задовольнити частково, рішення суду скасувати.

Рішення суду першої інстанції мотивовано тим, що справа повинна розглядатися в порядку цивільного судочинства.

Проте, з таким висновком суду погодитися не можна, виходячи з наступного.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ОСОБА_1 є особою з інвалідністю ІІ групи та особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи. Має право на пільги, встановлені законодавством України, що підтверджується безтерміновим посвідченням, серія НОМЕР_1 , виданим 08 червня 2006 року; довідкою МСЕК, серія ХАР-07 № 009059 (а. с. 13, 14 том 1).

Дружина ОСОБА_1 ОСОБА_5 є громадянкою Республіки Білорусь, має посвідку на постійне проживання на території України (а. с. 134, 136, 137 том 2).

ОСОБА_1 проходив військову службу в Збройних Силах України, а саме з 1991 року по 2002 рік у 257 військовому представництві Міністерства оборони України, та з 23 вересня 1992 року відряджений до Національного космічного агентства України із залишенням на військовій службі, що підтверджується витягом з його послужного списку (а. с. 128 том 2).

У лютому 1994 року ОСОБА_1 надано у користування двокімнатну квартиру із державного житлового фонду із розрахунку на трьох членів сім`ї, а саме його, його дружини, ОСОБА_5 , 1960 року народження, а також сина, ОСОБА_6 , 1984 року народження. Квартира розташована за адресою: АДРЕСА_2 , що підтверджується ордером № 97 від 01 лютого 1994 року (а. с. 25 том 1).

ІНФОРМАЦІЯ_1 народилась дочка позивача, ОСОБА_6 , в зв`язку з чим ОСОБА_1 та члени його родини у складі чотирьох осіб 26 травня 1995 року поставлені на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, де перебували до жовтня 2002 року.

У жовтні 2002 року ОСОБА_1 відряджений до Харківського представництва генерального замовника - Національного космічного агентства України (а. с. 128 том 2).

З виписки з протоколу № 3 засідання житлової комісії Харківського представництва генерального замовника - Національного космічного агентства України від 10 червня 2004 року вбачається, що ОСОБА_1 з сім`єю у складі дружини ОСОБА_5 , сина ОСОБА_6 та дочки ОСОБА_6 поставлено на квартирний облік зі збереженням попереднього часу перебування на квартирному обліку з 26 травня 1995 року в чергу першочерговиків (а. с. 135 том 2).

27 грудня 2005 року ОСОБА_1 звільнений з військової служби за станом здоров`я.

У листопаді 2006 року ОСОБА_1 , ОСОБА_6 та ОСОБА_6 приватизовано квартиру за адресою: АДРЕСА_2 , що підтверджується свідоцтвом про право власності на житло від 15 листопада 2006 року № 2А-06-259933 (а. с. 27 том 1).

Листом від 07 лютого 2018 року №115 Харківського представництва Генерального замовника Державного космічного агентства України повідомлено ОСОБА_1 та членів його сім`ї про право на отримання за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання житлове приміщення. Орієнтовний розмір такої компенсації 401787,75 грн (а. с. 40-41 том 1).

У вказаному листі зазначено, що у разі згоди ОСОБА_1 та членів його сім`ї на компенсацію, для її отримання та визначення остаточного розміру їм необхідно подати до Житлової комісії Харківського представництва Генерального замовника Державного космічного агентства України наступні документи:

рапорт військовослужбовця (заява особи, звільненої з військової служби в Державному космічному агентстві України в запас або у відставку, або члена сім`ї, зазначеного в абзаці четвертому або п`ятому пункту 1 розділу 6 Інструкції) та нотаріально засвідчена згода членів сім`ї на отримання компенсації за належне їм для отримання житлове приміщення;

довідку з місця проживання про реєстрацію та склад сім`ї;

копії паспортів військовослужбовця і повнолітніх членів сім`ї, які перебувають з ним на квартирному обліку;

копію свідоцтва про шлюб (за наявності);

копію свідоцтва про народження дитини (за наявності);

копію облікових карток фізичної особи платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на квартирному обліку;

копію свідоцтва про право власності на житло (за його наявності) військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на квартирному обліку;

довідку про отримання (неотримання) житла військовослужбовцем з колишнього місця перебування його на квартирному обліку;

документ, що підтверджує невикористання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду;

витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про належне військовослужбовцю та членам його сім`ї, які перебувають з ним на квартирному обліку, нерухоме майно;

дозвіл органу опіки та піклування на отримання неповнолітнім членом сім`ї компенсації у випадках, визначених законодавством;

довідку з Бюро технічної інвентаризації м. Харкова про наявність (відсутність) нерухомого майна у власності.

ОСОБА_1 письмово ознайомлений з повідомленням та надав згоду на отримання в 2018 році грошової компенсації за належне для отримання житло. Також він залишив за собою право оспорювати розмір грошової компенсації та кількість членів сім`ї, які вважаються такими, що перебувають на квартирному обліку (а. с. 41 том 1).

На виконання вимог вказаної заяви ОСОБА_1 надано до Харківського представництва Генерального замовника Державного космічного агентства України наступні документи:

заяву (згоду) на отримання грошової компенсації ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 від 30 березня 2018 року, справжність підпису на якій посвідчено нотаріусом;

заяву (згоду) на отримання грошової компенсації ОСОБА_6 , ОСОБА_7 від 23 березня 2018 року, справжність підпису на якій посвідчено нотаріусом;

довідку з місця проживання про склад сім`ї та реєстрацію від 20 лютого 2018 року № 330;

копію паспорту ОСОБА_1 НОМЕР_2 та індивідуальний податковий номер;

копію посвідки на постійне проживання ОСОБА_5 НОМЕР_3 та індивідуальний податковий номер;

копію свідоцтва про шлюб ОСОБА_1 та ОСОБА_5 № НОМЕР_4 ;

копію свідоцтва про народження ОСОБА_5 та ОСОБА_1 ;

копію паспорту ОСОБА_6 , серія НОМЕР_5 , та індивідуальний податковий номер;

копію свідоцтва про народження ОСОБА_6 № НОМЕР_6 ;

копію свідоцтва про народження ОСОБА_6 № НОМЕР_7 ;

копію паспорту ОСОБА_6 серія НОМЕР_8 та індивідуальний податковий номер;

копія паспорту ОСОБА_7 , серія НОМЕР_9 , та індивідуальний податковий номер;

копію свідоцтва про шлюб ОСОБА_6 та ОСОБА_7 № НОМЕР_10 ;

копію свідоцтва про народження ОСОБА_8 № НОМЕР_11 та індивідуальний податковий номер;

копію свідоцтва про народження ОСОБА_9 № НОМЕР_12 та індивідуальний податковий номер;

копію свідоцтва про право власності від 15 листопада 2006 року № НОМЕР_13 ;

довідка КЕВ МО України від 26 березня 2018 року № 1707;

довідки Ощадбанку від 22 лютого 2018 року № 16/13-10-103 та від 21 лютого 2018 року № 118.22-11/232;

картка реквізитів розрахункового рахунку Ощадбанку від 05 березня 2018 року;

витяги з державного реєстру речових прав щодо ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ;

копію довідки Харківського міського бюро технічної інвентаризації про право сумісної власності від 26 лютого 2018 року № 1033008, що підтверджується заявою від 18 квітня 2018 року, вхідний № 886 (а. с. 29-30 том 1).

З довідки філії Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» Харківське обласне управління «Ощадбанк» від 21 лютого 2018 року № 118.22-11/232 вбачається, що ОСОБА_6 , 1994 року народження, є в списках громадян України, що мають право на приватизацію житла за адресою: АДРЕСА_2 . Житловий чек використано частково 21 грудня 2006 року № Ж16615 в сумі 3,58 грн, залишок складає 0,62 грн. З вказаної довідки також вбачається, що ОСОБА_1 , 1958 року народження, ОСОБА_5 , 1960 року народження, ОСОБА_6 , 1984 року народження, ОСОБА_7 , 1987 року народження, ОСОБА_8 , 2011 року народження, ОСОБА_9 , 2015 року народження, відсутні в списках громадян України, що мають право на приватизацію житла за адресою: АДРЕСА_2 (а. с. 129 том 1).

З довідки філії Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» Харківське обласне управління «Ощадбанк» від 22 лютого 2018 року № 16/13-10-113 вбачається, що ОСОБА_1 , 1958 року народження, ОСОБА_6 , 1984 року народження, є в списках громадян України, що мають право на приватизацію житла, за адресою: АДРЕСА_1 . Житловий чек використано частково 06 грудня 2006 року на суму 3,58 грн, залишок - 0,62 грн (а. с. 130 том 1).

Зазначена інформація підтверджується також довідкою філії Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» - Харківське обласне управління «Ощадбанк» від 17 грудня 2018 року за № 118.34-05/Б-846 (а. с. 74 том 1).

З довідки з місця проживання про склад сім`ї та прописку від 20 лютого 2018 року № 330 вбачається, що в квартирі АДРЕСА_2 постійно проживають та зареєстровані: власник - ОСОБА_1 (з 11 жовтня 1994 року), дочка - ОСОБА_6 (з 11 жовтня 1994 року), дружина - ОСОБА_5 (з 11 жовтня 1994 року), син - ОСОБА_6 (з 12 червня 2001 року), невістка ОСОБА_7 (з 13 січня 2010 року), онука - ОСОБА_8 (з 29 квітня 2011 року), онук ОСОБА_9 (з 17 квітня 2015 року) (а. с. 26 том 1).

Як вбачається з довідки з місця проживання про склад сім`ї та прописку від 20 лютого 2018 року № 330, син позивача ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 з 12 червня 2001 року.

З довідки Квартирно-експлуатаційного відділу м. Харкова Міністерства оборони України від 26 березня 2018 року № 1707 вбачається, що ОСОБА_1 утримує двокімнатну квартиру за адресою: АДРЕСА_2 (а. с. 28 том 1).

03 травня 2018 року на засіданні житлової комісії Харківського представництва Генерального замовника Державного космічного агентства України розглянуто надану ОСОБА_1 заяву разом з додатками до неї та постановлено вважати надані документи для отримання у 2018 році грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення недостатніми, а саме: не надано копії сторінок паспорту дружини ОСОБА_1 та документи, що підтверджують не використання житлових чеків за період з 01 січня 1993 року до 11 жовтня 1994 року ( ОСОБА_1 , ОСОБА_6 дочка, ОСОБА_5 дружина) та за період з 01 січня 1993 року до 12 червня 2001 року ( ОСОБА_6 син), що підтверджується витягом з протоколу № 84/05-18 від 03 травня 2018 року (а. с. 33-34 том 1).

На підставі вказаного протоколу ОСОБА_1 . Харківським представництвом Генерального замовника Державного космічного агентства України 11 травня 2018 року надіслано лист № 302 про необхідність надати до Житлової комісії копію сторінок паспорту громадянина України його дружини ОСОБА_5 , та документи, що підтверджують не використання житлових чеків за період з 01 січня 1993 року до 11 жовтня 1994 року (його, ОСОБА_1 , дочки - ОСОБА_6 та його дружини ОСОБА_5 ) та за період з 01 січня 1993 року по 12 червня 2001 року його сина ОСОБА_6 , для вирішення питання про надання у 2018 році грошової компенсації (а. с. 42 том 1).

13 серпня 2018 року на засіданні житлової комісії Харківського представництва Генерального замовника Державного космічного агентства України проведено попередній орієнтовний розподіл коштів, виділених для надання грошової компенсації військовослужбовцям (особам, звільненим з військової служби) та членам їх сімей за належне їм для отримання житлове приміщення у 2018 році, зокрема, підполковнику запасу ОСОБА_1 в розмірі 357087,00 грн. Постановлено, що ОСОБА_1 необхідно до 30 вересня 2018 року подати до житлової комісії документи, видані органом приватизації за попереднім місцем проживання (після 1992 року), щодо невикористання права на приватизацію державного житлового фонду та копії сторінок паспорту громадянина України його дружини (а. с. 35-37 том 1).

20 серпня 2018 року за № 517 ОСОБА_1 житловою комісією Харківського представництва Генерального замовника Державного космічного агентства України надіслано лист з повідомленням, що орієнтовний розмір компенсації, зазначений в листі від 07 лютого 2018 року № 115, є недійсним та його розмір визначено в новому повідомленні (додатку), яке є невід`ємною частиною листа, та складає 357087,00 грн. Запропоновано у термін до 31 серпня 2018 року надати згоду чи відмову на компенсацію, та у разі згоди надати документи, які підтверджують не використання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду, виданих органом приватизації за попередніми місцями проживання після 1992 року та надати документи, які вказані в листі Харківського представництва Генерального замовника Державного космічного агентства України від 11 травня 2018 року № 302, в термін до 30 вересня 2018 року (а. с. 45-48 том 1).

У відповідь на вказаний лист від 20 серпня 2018 року № 517 ОСОБА_1 04 вересня 2018 року надано до Харківського представництва Генерального замовника Державного космічного агентства України заяву, в якій з приводу невикористання чеків для приватизації житлового фонду він зазначив, що ним вже надавались довідки Ощадбанку від 22 лютого 2018 року № 16/13-10-103 та від 21 лютого 2018 року № 118.22-11/232 щодо використання ним, ОСОБА_6 , ОСОБА_6 в 2006 році житлових чеків для приватизації квартири за адресою: АДРЕСА_2 , що підтверджується свідоцтвом про право власності на житло від 15 листопада 2006 року № 2А-06-259933. Його дружина, ОСОБА_5 , не є громадянкою України, тому не отримувала житлові чеки та не брала участь у приватизації житлового фонду у відповідності до Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду». З приводу надання паспорту громадянина України його дружини він зазначив, що його дружина є громадянкою Республіки Білорусь та має посвідку на постійне проживання в Україні. Щодо орієнтовної суми грошової компенсації зазначив, що вважає необхідним застосувати коефіцієнт 1,75. До заяви повторно надав копії довідок Ощадбанку № 118.22-11/232 та № 16/13-10-103, копію паспорта громадянки Республіки Білорусь ОСОБА_5 та повідомлення (а. с. 31-32 том 1).

24 жовтня 2018 року на засіданні житлової комісії Харківського представництва Генерального замовника Державного космічного агентства України прийнято рішення про ненадання в 2018 році грошової компенсації ОСОБА_1 та членам його сім`ї за належне йому для отримання житлове приміщення у зв`язку з тим, що станом на цю дату ОСОБА_1 до житлової комісії не надано необхідних документів для отримання грошової компенсації та визначення її остаточного розміру, а саме: документів, що підтверджують невикористання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду, які видані органом приватизації за попереднім(и) місцем (ями) проживання після 1992 року (з 01 січня 1993 року по теперішній час) на всіх членів родини, які перебувають на квартирному обліку у Харківському представництві Генерального замовника Державного космічного агентства України, а також копії сторінок паспорту його дружини ОСОБА_5 , 1960 року народження, що підтверджується витягом з протоколу № 91/10-18 від 24 жовтня 2018 року (а. с. 38-39 том 1).

ОСОБА_1 звертався зі скаргами щодо неправомірного рішення житлової комісії до Державного космічного агентства України, Міністерства юстиції України, однак отримав лише роз`яснення (а. с. 50, 51-54 том 1).

З листа Департаменту реєстрації Харківської міської ради Харківської області від 14 серпня 2019 року № 3447/0/50-19 вбачається, що відповідно до картки прописки (форма А) на ім`я ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_3 в графі 11 «діти 16-річного віку» зазначено «син ОСОБА_10 , 31.8.84»; в графі 13 «відмітка про реєстрацію» міститься штамп, в якому зазначено «11.10.1994»; в графі «куди вибув відмітка про виписку» відмітка відсутня. З вказаного листа також вбачається, що в «по квартирній картці (форма Б) за адресою: АДРЕСА_2 стосовно запитуваної особи містяться наступні відомості: « ОСОБА_10 » в графі «день, місяць та рік народження» проставлена відмітка «31.8.84», в графі «дата реєстрації та на який строк» проставлена відмітка «пост. 12.06.2001», в графі «дата виписки» відомості відсутні (а. с. 139-140 том 1).

Разом з апеляційною скаргою ОСОБА_1 надано копію відповіді Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна виконавчого комітету Харківської міської ради від 18 грудня 2020 року № 10794, з якої вбачається, що після прийняття у комунальну власність територіальної громади м. Харкова будівлі по АДРЕСА_1 (19 сесія 2 скликання Харківської міської ради від 25 грудня 1996 року) із заявою щодо приватизації житлових приміщень за вказаною адресою він не звертався; квартира АДРЕСА_2 приватизована ним на підставі розпорядження відділу приватизації житлового фонду № 12818 від 15 листопада 2006 року. З питання отримання інформації щодо використання житлових чеків рекомендовано звернутися до Ощадного банку України (а. с. 168-169 том 2).

У відповідності достатті 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей"військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються жилі приміщення для постійного проживання або за їх бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення. Такі жилі приміщення або грошова компенсація надаються їм один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла з урахуванням особливостей, визначених пунктом 10 цієї статті.

Згідно пункту 1 Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженогоПостановою Кабінету Міністрів України 2 вересня 2015 року № 728,у редакції на час звернення ОСОБА_1 з відповідною заявою, цей Порядок установлює механізм визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей, що перебувають разом з ними на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, який ведеться у військових частинах, органах, підрозділах, загонах, військових навчальних закладах, установах (далі - військові частини), а у разі їх розформування - у військових комісаріатах та квартирно-експлуатаційних установах (організаціях), за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення (далі - компенсація).

Пунктом 2 Порядку передбачено, що дія цього Порядку поширюється на : військовослужбовців, які мають вислугу на військовій службі 20 і більше років, та членів їх сімей;

осіб, звільнених з військової служби в запас або у відставку за віком, станом здоров`я та у зв`язку із скороченням штатів або проведенням інших організаційних заходів у разі неможливості використання на військовій службі, та членів їх сімей;

сім`ї військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби;

сім`ї померлих осіб, звільнених з військової служби в запас або у відставку за віком, станом здоров`я та у зв`язку із скороченням штатів або проведенням інших організаційних заходів.

Пунктом 3 Порядку визначено, що військовослужбовці та члени їх сімей, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов, мають право отримати компенсацію один раз протягом усього часу проходження військовослужбовцями військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла.

Згідно пункту 4 Порядку у разі використання військовослужбовцем та/або членами його сім`ї права на приватизацію раніше наданого жилого приміщення у неповному обсязі загальна площа жилого приміщення, яка підлягає компенсації, зменшується на площу, яка була безоплатно передана з державного житлового фонду у приватну власність військовослужбовця та/або членів його сім`ї.

Відповідно до пункту 6 Порядку підставою для відмови у наданні військовослужбовцю та членам його сім`ї компенсації є їх зняття з обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, або виключення із списків громадян, що мають право на першочергове чи позачергове отримання жилих приміщень.

Пунктами 11 та 12 Порядку передбачено, що для отримання грошової компенсації та визначення її остаточного розміру житловій комісії подаються такі документи:

рапорт військовослужбовця (заява особи, звільненої з військової служби в запас або у відставку, або члена сім`ї, зазначеної в абзацахчетвертомуіп`ятомупункту 2 цього Порядку) та нотаріально посвідчена згода членів його сім`ї на отримання компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення;

довідка про склад сім`ї та реєстрацію місця проживання (перебування);

копії паспорта військовослужбовця і повнолітніх членів сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;

копія свідоцтва про шлюб (за наявності);

копія свідоцтва про народження дитини (за наявності);

копія облікової картки фізичної особи - платника податків (військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов);

копія свідоцтва про право власності на житло за його наявності (військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов);

довідка про отримання (неотримання) житла військовослужбовцем з колишнього місця перебування його на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;

документ, що підтверджує невикористання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду;

витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про належне військовослужбовцю та членам його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, нерухоме майно;

дозвіл органу опіки і піклування на отримання неповнолітнім членом сім`ї компенсації у випадках, визначених законодавством.

Житлові комісії розглядають рапорти військовослужбовців (заяви, зазначені в пункті 11 цього Порядку) щодо надання компенсації та приймають рішення про її надання або відмову в наданні.

Рішення житлової комісії затверджується відповідно командирами військових частин, військовими комісарами та начальниками житлово-експлуатаційних установ (організацій), після чого в порядку, визначеному Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, Адміністрацією Держприкордонслужби, СБУ, ДСНС, Службою зовнішньої розвідки, Національною гвардією, Управлінням державної охорони, ДКА, Адміністрацією Держспецзв`язку, списки осіб, щодо яких прийнято рішення про надання компенсації, подаються на затвердження відповідно Міністрові оборони, Міністрові внутрішніх справ, Міністрові інфраструктури, Голові Держприкордонслужби, Голові ДСНС, Голові СБУ, Голові Служби зовнішньої розвідки, начальнику Управління державної охорони, командувачу Національної гвардії, Голові ДКА, Голові Держспецзв`язку.

Пунктом 1 розділу І Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України, відряджених до Державного космічного агентства України, та членів їх сімей житловими приміщеннями, затвердженої Наказом Державного космічного агентства України від 24 жовтня 2016року № 196, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15 листопада 2016 року за № 1482/29612, ця Інструкція визначає порядок забезпечення житловими приміщеннями військовослужбовців Збройних Сил України (далі - військовослужбовці), які відряджені до Державного космічного агентства України із залишенням на військовій службі та проходять військову службу в Національному центрі управління та випробувань космічних засобів, представництвах генерального замовника - Державного космічного агентства України та їх відокремлених підрозділах (філіях) (далі - установи ДКА), а також осіб, звільнених в запас або у відставку, яких не знято з квартирного обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов, в Державному космічному агентстві України та установах ДКА, та членів їх сімей, включаючи членів сімей військовослужбовців, що загинули, померли, пропали безвісти під час проходження військової служби, які перебували на квартирному обліку як такі, що потребують поліпшення житлових умов.

Пунктом 3 розділу І Інструкції передбачено, що забезпечення житловими приміщеннями військовослужбовців та членів їх сімей здійснюється шляхом:

надання службових житлових приміщень;

надання житлових приміщень для постійного проживання;

надання житлової площі у гуртожитках;

оренди житлових приміщень;

виплати грошової компенсації за піднайом (найом) житлового приміщення;

виплати грошової компенсації за належне їм для отримання житлове приміщення.

Пунктом 6 розділу І Інструкції визначено, що військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надається житло для постійного проживання або за їх бажанням виплачується грошова компенсація за належне їм для отримання житлове приміщення.

Пунктом 7 розділу ІІІ Інструкції передбачено, що житлова комісія здійснює ,зокрема,розгляд рапортіввійськовослужбовців прозарахування наквартирний облік,ухвалення рішеньщодо розподілукоштів длянадання грошовоїкомпенсації заналежне дляотримання військовослужбовцямижитлове приміщенняабо провідмову вїї наданні; ухвалення рішень про надання або відмову в наданні грошової компенсації за належне для отримання військовослужбовцями житлове приміщення.

Розділом VІ Інструкції визначено порядок виплати грошової компенсації військовослужбовцям та членам їх сімей за належне їм для отримання житлове приміщення.

Пунктом 1 цього розділу передбачено, що за бажанням військовослужбовця Державне космічне агентство України (установа ДКА) виплачує військовослужбовцю грошову компенсацію за належне йому для отримання житлове приміщення (далі - компенсація).

Компенсація надається:

військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 і більше років, та членам їх сімей;

особам, звільненим з військової служби в запас або у відставку за віком, станом здоров`я та у зв`язку зі скороченням штатів або проведенням інших організаційних заходів у разі неможливості використання на військовій службі, та членам їх сімей;

сім`ям військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби;

сім`ям померлих осіб, звільнених з військової служби в запас або у відставку за віком, станом здоров`я та у зв`язку із скороченням штатів або проведенням інших організаційних заходів.

Військовослужбовці та члени їх сімей, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов, мають право отримати компенсацію один раз протягом усього часу проходження військовослужбовцями військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла (пункт 2).

У разі використання військовослужбовцем та/або членами його сім`ї права на приватизацію раніше наданого житлового приміщення у неповному обсязі загальна площа житлового приміщення, яка підлягає компенсації, зменшується на площу, яка була безоплатно передана з державного житлового фонду у приватну власність військовослужбовця та/або членів його сім`ї (пункт 3).

Підставою для відмови у наданні військовослужбовцю та членам його сім`ї компенсації є їх зняття з квартирного обліку або виключення зі списку громадян, що мають право на першочергове та позачергове отримання житлових приміщень (пункт 5).

Пунктом 10 Інструкції передбачено, що для отримання грошової компенсації та визначення її остаточного розміру до житлової комісії подаються такі документи:

рапорт військовослужбовця (заява особи, звільненої з військової служби в Державному космічному агентстві України в запас або у відставку, або члена сім`ї, зазначеного в абзаці четвертому або п`ятому пункту 1 цього розділу) та нотаріально засвідчена згода членів його сім`ї на отримання компенсації за належне їм для отримання житлове приміщення;

довідка з місця проживання про реєстрацію і склад сім`ї;

копії паспортів військовослужбовця і повнолітніх членів сім`ї, які перебувають з ним на квартирному обліку;

копія свідоцтва про шлюб (за наявності);

копія свідоцтва про народження дитини (за наявності);

копії облікових карток фізичної особи - платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на квартирному обліку;

копія свідоцтва про право власності на житло (за його наявності) військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на квартирному обліку;

довідка про отримання (неотримання) житла військовослужбовцем з колишнього місця перебування його на квартирному обліку;

документ, що підтверджує невикористання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду;

витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про належне військовослужбовцю та членам його сім`ї, які перебувають з ним на квартирному обліку, нерухоме майно;

дозвіл органу опіки і піклування на отримання неповнолітнім членом сім`ї компенсації у випадках, визначених законодавством.

Житлові комісії розглядають рапорти військовослужбовців (заяви), зазначені в пункті 10 цього розділу щодо надання компенсації та приймають рішення про її надання або відмову у її наданні, що погоджуються ЦЖК і затверджуються Головою Державного космічного агентства України. Про прийняте рішення ЖК повідомляє військовослужбовця та членів його сім`ї (пункт 11).

Відповідно до пункту 20 Положення «Про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян», затвердженого Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України 16 грудня 2009 року № 396 документом, що підтверджує невикористання громадянином житлових чеків для приватизації державного житлового фонду, є довідка(и), видана(і) органом приватизації за попереднім(и) місцем(ями) проживання (після 1992 року) щодо невикористання права на приватизацію державного житлового фонду (крім території проведення антитерористичної операції та тимчасово окупованої території).

Також, враховуючи пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 1993 року № 305 «Про випуск в обіг приватизаційних житлових чеків», Статут Акціонерного товариства "Державний ощадний банк України», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2003 року № 261, довідка про невикористання житлових чеків може бути надана установою Ощадного банку України.

Статтею 124 Конституції Українипередбачено, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Це означає, що право особи на звернення до суду не може бути обмеженим. Тобто, юрисдикція виникає там, де є спір про право. Предметом юрисдикції є суспільні відносини, які виникають у зв`язку з вирішенням спору. Поняття юрисдикції безпосередньо пов`язано з процесуальним законодавством.

Реалізуючи дискрецію при визначенні предметної та/або суб`єктної юрисдикції справ, суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Згідно із частиною першоюстатті 19ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Критеріями відмежування справ цивільної юрисдикції від інших є, по-перше, наявність спору щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів у приватноправових правовідносинах, а, по-друге, спеціальний суб`єктний склад цього спору, в якому однією зі сторін є, як правило, фізична особа.

Приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи особистого немайнового інтересу учасника таких відносин. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу конкретного суб`єкта, що підлягає захисту у спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

У порядку цивільного судочинства розглядаються спори щодо права особи на житло (приватизація житла, взяття на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, або зняття із такого обліку, надання житла, користування жилим приміщенням у будинку державного чи приватного жилого фонду, житлово-будівельних кооперативів, у гуртожитках, встановлення автономного опалення у приміщенні державного житлового фонду, зняття з реєстраційного обліку місця проживання за наявності спору, зобов`язання органу влади чи органу місцевого самоврядування здійснити необхідні дії щодо утримання у належному стані житлового будинку, виселення, а також спори щодо забезпечення житлових прав мешканців гуртожитків (стаття 25 Закону України від 4 вересня 2008 року N 500-VI "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків") тощо). Такі спори є житловими (цивільними) спорами, незалежно від участі у справі як відповідача суб`єкта владних повноважень.

Згідно із частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України(далі -КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Пунктами 1, 2 частини першої статті 4 КАС України визначено, що адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі, на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Отже, до справ адміністративної юрисдикції належать публічно-правові спори, які виникають, зокрема, з приводу виконання чи невиконання органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою чи службовою особою або іншим суб`єктом публічно-владних управлінських функцій і не обумовлені порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу конкретного суб`єкта, що підлягає захисту у спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин.

Згідно з пунктом 17 частини першоїстатті 4 КАС Українипублічна служба - це діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.

Частиною четвертою статті 19 КАС України установлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.

Відповідно до частин першої та четвертоїстатті 2 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу»військова служба є державною службовою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України, пов`язаній із захистом Вітчизни. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби. Порядок проходження громадянами України військової служби, їх права та обов`язки визначаються цим Законом, відповідними положеннями про проходження військової служби громадянами України, які затверджуються Президентом України, та іншими нормативно-правовими актами.

Наведені норми права прямо передбачають, що військова служба належить до служби публічної.

У постанові від 29 вересня 2020 року у справі № 712/5476/19 (провадження № 14-62цс20) Велика Палата Верховного Суду для забезпечення єдності судової практики щодо визначення юрисдикції суду з розгляду спорів про оскарження відмови у забезпеченні жилим приміщенням або упризначенні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщеннядля деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей і про зобов`язання надати такі приміщення чи компенсаціювідступила від висновку, сформульованого Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 18 квітня 2018 року у справі № 806/104/16 за позовом особи, звільненої з військової служби, до Квартирно-експлуатаційного відділу міста Житомира, житлової комісії військової частини НОМЕР_14 про визнання протиправними дій відповідачів з відмови у забезпеченні жилим приміщенням або грошовою компенсацією за належне для отримання жиле приміщення та про зобов`язання відповідачів надати позивачеві житлове приміщення або виплатити належну грошову компенсацію, щодо необхідності розгляду таких спорів за правилами цивільного судочинства, вказавши, що зазначені спори належать до юрисдикції адміністративних судів, оскільки стосуються проходження публічної (військової) служби, у зв`язку з якою держава передбачила відповідні соціальні гарантії (пільги), а також призначення та надання таких гарантій (пільг).

Вирішуючи спір, суд першої інстанції не звернув уваги на те, що ОСОБА_1 обґрунтовував позовні вимоги невиконанням державою гарантій щодо вирішення питання про виплату йому як військовослужбовцю та членам його родини грошової компенсації за належне їм для отримання житлове приміщення.

Предметом спору в даній цивільній справі є відмова структурного органу Державного космічного агентства України у виплаті звільненому зі служби військовослужбовцю грошової компенсації за належне йому і членам його сім`ї для отримання жиле приміщення.

Отже, у спірних правовідносинах відповідач наділений повноваженнями приймати рішення, що впливають на можливість реалізації позивачем права на соціальну гарантію - пільгу, надану йому в силу особливого статусу, визначеногозаконом.

Порядок і підстави виплати такої компенсації передбаченіЗаконом України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей"таПостановою Кабінету Міністрів України 2 вересня 2015 року № 728і, відповідно, не передбачені нормами житлового законодавства України.

Тобто, спірні правовідносини щодо відмови у виплаті грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення не регулюються нормами житлового законодавства,не є спором щодо права особи на житло.

Відмова структурного органу у виплаті відповідної компенсації є реалізацією суб`єктом своїх владних повноважень, і оскарження фізичною особою таких дій є публічно-правовим спором, навіть якщо ці дії вчинені після її звільнення з військової служби.

Позивач, мотивуючи позов приписами Конституції України, Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей»та Інструкції, оскаржив відмову у призначенні йому грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення. Така гарантія соціального захисту як вказана компенсація є однією з передбачених зазначеним законом пільг для осіб, які проходили військову, тобто публічну службу.

Зважаючи на наведене, оскільки спір у даній справі стосується проходження публічної (військової) служби, у зв`язку з якою держава передбачила відповідні соціальні гарантії (пільги), а саме, право на отримання грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення, правовідносини, що виникли між сторонами у справі, є адміністративно-правовими, а тому спір підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 25 листопада 2020 року у справі №755/6184/19, провадження № 61-9534св20.

Пунктом 1 частини 1 статті 255 ЦПК України передбачено, що суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Частинами 1, 2 статті 377 ЦПК України визначено, що судове рішення першої інстанції, яким закінчено розгляд справи, підлягає скасуванню в апеляційному порядку повністю або частково з закриттям провадження у справі або залишенням позову без розгляду у відповідній частині з підстав, передбачених статтями 255 та 257 цього Кодексу. Порушення правил юрисдикції загальних судів, визначених статтями 19 - 22 цього Кодексу, є обов`язковою підставою для скасування рішення незалежно від доводів апеляційної скарги.

Виходячи з того, що даний спір підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства, рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню, а провадження у справі - закриттю.

Керуючись ст. ст. 255, 367, 368, п. 4 ч. 1 ст.374, ст.377, ст. ст. 381-384, 389 ЦПК України

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.

Рішення Київського районного суду м. Харкова від 18 листопада 2020 року скасувати.

Провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Житлової комісії Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України в особі Харківського представництва генерального замовника Державного космічного агентства України, Центральної житлової комісії Державного космічного агентства України в особі Державного космічного агентства України про визнання незаконним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії закрити.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що розгляд справи визначено до юрисдикції адміністративного суду. Протягом десяти днів з дня отримання постанови ОСОБА_1 має право звернутися до суду із заявою про направлення справи за встановленою юрисдикцією.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом 30 днів з дня набрання законної сили.

Головуючий І.В. Бурлака

Судді О.М. Хорошевський

В.Б. Яцина

Повний текст постанови складено 05 березня 2021 року.

Дата ухвалення рішення28.02.2021
Оприлюднено05.09.2022
Номер документу95385214
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —640/6730/19

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Рішення від 05.04.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 05.05.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 19.04.2021

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Бурлака І. В.

Постанова від 28.02.2021

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Бурлака І. В.

Постанова від 01.03.2021

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Бурлака І. В.

Ухвала від 01.02.2021

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Бурлака І. В.

Ухвала від 01.02.2021

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Бурлака І. В.

Рішення від 17.11.2020

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Рішення від 18.11.2020

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні