Ухвала
від 12.03.2021 по справі 2а-739/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"12" березня 2021 р. справа № 2a-739/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Могили А.Б., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про заміну стягувача у виконавчому листі в адміністративній справі за позовом прокурора м. Яремче в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м. Яремче до суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення заборгованості в сумі 1740,06 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області звернулося в суд із заявою про заміну стягувача у виконавчому листі в адміністративній справі за позовом прокурора м. Яремче в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м. Яремче до суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення заборгованості в сумі 1740,06 грн.

Заява мотивована тим, що 11.08.2013 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи" яким передано функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України, яке в подальшому реорганізовано в Державну податкову службу України. Тому, Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області є правонаступником Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області в частині адміністрування єдиного внеску. У зв`язку з цим, виникла необхідність заміни стягувача у виконавчому листі по даній справі.

Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області в поданій заяві просить проводити її розгляд за відсутності його представника.

Прокурор Надвірнянської місцевої прокуратури Івано-Франківської області, Кулик Галина Валеріївна та представник Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області в судове засідання не з`явилися, хоча про дату, час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.

Згідно ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

З врахуванням ст. ст. 4, 194, 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд дану заяву вважає за можливим розглянути у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд зазначає наступне.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09.04.2012 позов прокурора м. Яремче в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м. Яремче задоволено повністю. Стягнуто з суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 в користь управління Пенсійного фонду України в м. Яремче заборгованість по сплаті єдиного внеску за січень 2012 року в сумі 1081, 40 грн., штраф та пеню в сумі 658, 66 грн. (а.с. 48 - 52).

Виконавчий лист по даній справі отримано управлінням Пенсійного фонду України в м. Яремче 25.06.2012 (а.с. 59).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.12.2019 замінено стягувача у виконавчому листі № 2а-739/12/0970 від 01.06.2012 - управління Пенсійного фонду України в м. Яремче на Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області (а.с. 105 - 106).

Старшим державним виконавцем Яремчанського міського відділу державної виконавчої служби Південно - Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) постановою від 30.12.2020 (ВП № 62957536) виконавчий лист № 2а-739/12/0970 від 01.06.2012 повернуто стягувачу (а.с.127).

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи" №406-VII від 04.07.2013, який набрав чинності 11.08.2013, функції з контролю за сплатою єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від органів Пенсійного фонду України передані органам Міністерства доходів і зборів України.

Зокрема, згідно пункту 102 розділу 1 вказаного Закону (в первинній редакції) у Законі України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" у частині першій статті 1: у пункті 1 після слів "Державний реєстр загальнообов`язкового державного соціального страхування" доповнити словами; доповнити пунктом 3-1 такого змісту: "3-1) органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи"; у пункті 6 слова "територіальними органами Пенсійного фонду України" замінити словами "органом доходів і зборів".

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 року №311 "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1. Реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1. Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.

В п.п. 2-3 ч. 2 ст.12 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску;

Податкові органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску (п.7 ч.1 ст.13 цього Закону).

Згідно підпункту 14.1.1-1 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об`єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

Відповідно до підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є: податкові органи - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.4 статті 41 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Абзацом 1 пункту 3 "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи" №406-VII від 04.07.2013 визначено, що процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.

При цьому, відповідно до приписів вищевказаної норми Закону органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

Аналіз наведених норм дає підстави дійти висновку, що за існуючого законодавчого регулювання за заявником залишається право та статус стягувача коштів, в інтересах якого видано виконавчий лист.

В свою чергу, відповідно ч. 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч. 4 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відтак, обов`язковою умовою для заміни стягувача у виконавчому листі є вибуття однієї із сторін, яка у даному випадку відсутня.

Така правова позиція не суперечить висновкам викладеним Верховним Судом в постановах від 14 лютого 2018 року у справі № 2а-2187/12/1370, від 30 серпня 2018 року у справі № 813/823/13-а та від 06 листопада 2018 року у справі № 813/822/13-а, від 11 грудня 2018 року у справі №2а-7745/12/1370.

Підсумовуючи наведене вище, оскільки органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування, суд дійшов до висновку, що заява Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про заміну стягувача у виконавчому листі до задоволення не підлягає.

Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Відмовити в задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 20551088, вул. Січових Стрільців, 15, м. Івано-Франківськ) про заміну стягувача у виконавчому листі № 2а-739/12/0970 від 01.06.2012.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому ухвала суду не були вручені у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя /підпис/ Могила А.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2021
Оприлюднено15.03.2021
Номер документу95488368
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-739/12/0970

Ухвала від 12.03.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 14.03.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 23.03.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Постанова від 09.04.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Постанова від 09.04.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 23.03.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 14.03.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні