Постанова
від 11.05.2010 по справі 2-а-134/09
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-134/09 Голов уючий у 1-й інстанції: Семенче нко О.М.

Суддя-доповідач: Зайцев М . П.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"11" травня 2010 р.

Київський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Зайцева М.П.

Суддів: Собківа Я.М.

Усенка В.Г.

при секретарі Святненко Д.М.

розглянувши у відкри тому судовому засіданні в за лі суду в м. Києві апеляційну с каргу Управління Пенсій ного фонду України в Варвинс ькому районі Чернігівської о бласті на постанову Варвинсь кого районного суду Чернігів ської області від 11 травня 2009 р оку у справі за позовом ОСО БА_4 до Управління Пенсі йного фонду України в Варвин ському районі Чернігівської області про стягнення щоміс ячної державної соціальної д опомоги дітям війни за 2006-2008 рок и, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_4, звернув ся до Варвинського районного суду Чернігівської області з адміністративним позовом, в якому просив поновити пору шений строк звернення до суд у та зобов' язати відповідач а нарахувати на його користь недоплачену, як дитині війни , щомісячну державну соціаль ну допомогу за 2006 - 2008 роки.

Постановою Варвинського р айонного суду Чернігівської області від 11 травня 2009 року по зовні вимоги задоволено част ково.

Не погоджуючись з прийнято ю постановою, відповідач Уп равління Пенсійного фонду України в Варвинському райо ні Чернігівської області по дало апеляційну скаргу, в які й просить скасувати постанов у в частині та постановити но ве рішення, яким у задоволенн і позовних вимог ОСОБА_4 в ідмовити в повному обсязі, по силаючись на неповне з' ясув ання судом 1-ої інстанції обст авин, що мають значення для сп рави, та на порушення норм чин ного законодавства, що призв ело до неправильного вирішен ня справи.

У судове засідання сторони не з' явилися, причини неявк и суду невідомі, про розгляд с прави були повідомлені належ ним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС Укр аїни неприбуття в судове зас ідання сторін або інших осіб , які беруть участь у справі, н алежним чином повідомлених п ро дату, час і місце апеляційн ого розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповіда ча, дослідивши матеріали спр ави та доводи апеляційної ск арги, колегія суддів вважає, щ о апеляційна скарга підлягає задоволенню частково, виход ячи з наступного.

Відповідно до ст. 202 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції скасовує постанову або ухва лу суду 1-ї інстанції та ухвалю є нове рішення, якщо буде визн ано, що судом неповно з' ясов ано обставини, що мають значе ння для справи, недоведені об ставини, що мають значення дл я справи, які суд 1-ї інстанції вважає встановленими, недов едені висновки суду обставин ам справи, порушено норми мат еріального або процесуально го права, що призвело до непра вильного вирішення справи аб о питання.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах своїх повнова жень та у спосіб, що передбаче ний Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; 2) з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; 3) о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); 4) безстороннь о (неупереджено); 5)добросовісн о; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед зак оном, запобігаючи несправедл ивій дискримінації; 8) пропорц ійно, зокрема з дотриманням н еобхідного балансу між будь- якими несприятливими наслід ками для прав, свобод та інтер есів особи і цілями, на досягн ення яких спрямоване це ріше ння (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі при йняття рішення; 10) своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.

Так, судом 1-ої інстанції вс тановлено, що ОСОБА_4 є дит иною війни, що підтверджуєть ся пенсійним посвідченням НОМЕР_1 (а.с.6) з відміткою «Дит ина війни» та не заперечуєть ся відповідачем.

Судом зазначено, що відпові дно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни», дітям війни пенсії а бо щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціа льна допомога, що виплачують ся замість пенсії, підвищуют ься на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком.

Статтею 46 Конституції Украї ни встановлено, що громадяни мають право на соціальний за хист, що включає право на забе зпечення їх у разі повної, час ткової або тимчасової втрати працездатності, втрати году вальника, безробіття з незал ежних від них обставин, а тако ж у старості та в інших випадк ах, передбачених законом.

Таким чином, щомісячна допл ата до пенсії для дітей війни є формою реалізації констит уційного права на соціальний захист громадян, які відпові дно до спеціального закону, є дітьми війни.

Задовольняючи позовні вим оги частково, суд 1-ої інстанці ї дійшов невірного висновку з огляду на наступне.

Пунктом 17 статті 77 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2006 рік» зупинено на 20 06 рік дію статті 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни».

Законом України від 19 січня 2006 року N 3367-IV внесені зміни до За кону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік», відп овідно до яких виключено п.17 с т. 77, а ст. 110 викладена в іншій ре дакції. Зокрема установлено, що пільги дітям війни, передб ачені абзацом сьомим ст. 5 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни», запровад жуються з 1 січня 2006 року, а стат тею 6, - у 2006 році поетапно, за рез ультатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку , визначеному Кабінетом Міні стрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради У країни з питань бюджету.

Дане положення неконститу ційним не визнавалось, а тому підстави для нарахування пі двищення як дитині війни у 2006 р оці були відсутні.

Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2007 рік" д ію ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» було зупинено.

Однак, 9 липня 2007 року рішення м Конституційного Суду Украї ни № 6-рп/2007 (справа № 1-29/2007) були виз нані такими, що не відповідаю ть Конституції України (є нек онституційними) окремі полож ення Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к» (№489-V від 19.12.2006р.), зокрема, пункт 12 статті 71, яким зупинено на 2007 р ік, з урахуванням ст.111 цього За кону, дію статті 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» (№ 2195 - IV від 18.11.2004р.), згі дно з якою дітям війни пенсії або щомісячне грошове утр имання чи державна соціальн а допомога, що виплачується з амість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної п енсії за віком.

Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» дію ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » було зупинено.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року за № 10-рп визнано неконституційни ми деякі положення Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України», в т.ч. внесе нні зміни до Закону України « Про соціальний захист дітей війни».

За ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визна ні неконституційними, втрача ють чинність з дня ухваленн я Конституційним Судом Укра їни рішення про їх неконсти туційність.

Відповідно до ч. 2 ст. 99 КАС Укр аїни встановлений річний стр ок звернення до адміністрати вного суду, якщо не встановле но інше, обчислюється з дня, ко ли особа дізналась або повин на була дізнатися про поруше ння своїх прав, свобод чи інте ресів.

З урахуванням того, що відпо відач наполягав на відмові в задоволенні позову у зв' яз ку з пропуском позивачем стр оку звернення до суду, на підс таві ч. 1 ст. 100 КАС України, колег ія суддів приходить до висно вку, що необхідно відмовити в частині вимог позивача за 2006-20 07 роки у зв' язку з пропущення м строку звернення до суду, ос кільки позивач звернувся до суду лише 14.01.2009 року, що підтвер джується штампом вхідної кор еспонденції на позовній заяв і (а.с.3).

З урахуванням вищенаведен ого колегія суддів прийшла д о висновку, що дії відповідач а з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року є проти правними, не відповідають ви могам ч.2 ст. 19 Конституції Укра їни, ч.3 ст. 2 КАС України.

Розмір мінімальної пенсії за віком згідно частини 1 стат ті 28 Закону України «Про загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування» (№ 1058-IV від 09.07.2 003 р.) встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для о сіб, які втратили працездатн ість, визначеного законом.

Крім того, зі змісту позову вбачається, що позивач проси ть стягнути відповідні кошти , посилаючись на неправомірн е їх нарахування в повному об сязі. Тобто зі змісту позову в ипливає, що позивач просить ї х дії визнати протиправними. Судова колегія вважає, що від сутність таких вимог у проха льній частині позову не змін ює правову природу спору та н е робить його цивільним. Відп овідно до ст. 11 КАС України, кол егія суддів приходить до вис новку про те, що слід вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для по вного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх о сіб, про захист яких вони прос ять.

Також, колегія суддів не при ймає посилання апелянта на в ідсутність належного фінанс ування виплат, передбачених Законом України «Про соціаль ний захист дітей війни», адже це не може бути підставою для відмови в задоволенні позов у.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що пор ушення норм матеріального пр ава, неповне з' ясування обс тавин, що мають значення для с прави, призвели до неправиль ного вирішення справи, тому п останова Варвинського район ного суду Чернігівської обла сті від 11 травня 2009 року підляг ає скасуванню з прийняттям н ової постанови по справі.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207 К АС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управ лінням Пенсійного фонду Ук раїни в Варвинському районі Чернігівської області - зад овольнити частково.

Постанову Варвинського ра йонного суду Чернігівської о бласті від 11 травня 2009 року по с праві № 2-а-134/09 - скасувати.

Прийняти нову постанову, як ою позовні вимоги ОСОБА_4 - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Управлінням Пенсійного фонду України в Варвинськом у районі Чернігівської облас ті щодо невиплати в повному о бсязі підвищення до пенсії ОСОБА_4 з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року відповідно до ст. 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни».

Зобов' язати Управління м Пенсійного фонду України в Варвинському районі Черні гівської області провести пе рерахунок та необхідні випла ти пенсії ОСОБА_4 з підвищ енням її розміру як дитині ві йни на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року відповідно до ст. 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни», ст. 28 Зако ну України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування», ст. 58 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України» з урахуванн ям проведених виплат.

В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_4 3 грн. 40 коп. судових витрат .

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена безп осередньо до Верховного суду України за правилами цивіль ного судочинства в порядок і строки, визначені Цивільно-п роцесуальним кодексом Украї ни.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст постано ви виготовлений 14 травня 2010 рок у

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2010
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу9588681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-134/09

Постанова від 17.03.2009

Адміністративне

Млинівський районний суд Рівненської області

Одемчук Євгеній Віталійович

Постанова від 06.03.2009

Адміністративне

Амвросіївський районний суд Донецької області

Ладе В.Р.

Ухвала від 09.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Усенко В.Г.

Ухвала від 26.08.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Постанова від 15.04.2009

Адміністративне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В.В.

Постанова від 07.05.2009

Адміністративне

Кіровський районний суд Автономної Республіки Крим

Буцмак Ю.Є.

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 27.05.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Малинін В.В.

Ухвала від 13.05.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Попович О.В.

Постанова від 11.05.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Зайцев М. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні