КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-134/09 Головуючий у 1-й інстанції: Кіхтенко Н.І.
Суддя-доповідач: Попови ч О.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"13" травня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого судді Попович О.В.,
суддів Мельничука В.П., Швед а Е.Ю.,
при секретарі Кравченко Д.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу відповідача Управ ління Пенсійного фонду Укр аїни в Корсунь-Шевченківсько му районі Черкаської област і на Постанову Корсунь-Шевче нківського районного суду Че ркаської області від 18.03.2009 року у справі за адміністративни м позовом ОСОБА_3 до Упра вління Пенсійного фонду Ук раїни в Корсунь-Шевченківськ ому районі Черкаської област і про поновлення пропущеного строку для звернення до суду , визнання протиправною безд іяльності та стягнення недоп лаченої щомісячної державно ї допомоги дітям війни, -
В С Т А Н О В И Л А :
У грудні 2008 року ОСОБА_3 з вернувся до Корсунь-Шевченкі вського районного суду Черка ської області з адміністрати вним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Корсунь-Шевченківському рай оні Черкаської області, в яко му просив суд відновити проп ущений строк для звернення д о суду за захистом його поруш ених прав, визнати дії відпов ідача неправомірними, стягну ти на його користь недоплаче ну щомісячну державну соціал ьну допомогу до пенсії за пер іод з 2006 по 2008 роки в сумі 3891,90 грн. т а зобов' язати нараховувати в подальшому зазначену допо могу відповідно до Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни».
Постановою Корсунь-Шевчен ківського районного суду Чер каської області від 18.03.2009 року а дміністративний позов ОСО БА_3 - задоволено частково . Визнано протиправною безді яльність Управління Пен сійного фонду України в Корс унь-Шевченківському районі Ч еркаської області та зобов' язано Управління Пенсій ного фонду України в Корсунь -Шевченківському районі Черк аської області здійснити пер ерахунок надбавки ОСОБА_3 виходячи з розміру, встановл еного ч. 1 ст. 28 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування » та провести доплати у відпо відності до ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» в розмірі 30% за періо д з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 р оку та з 22 травня 2008 року по 31 гру дня 2088 року з урахуванням рані ше виплачених коштів.
Не погоджуючись з прийнято ю Постановою, відповідач Уп равління Пенсійного фонду України в Корсунь-Шевченків ському районі Черкаської обл асті подав апеляційну скаргу , в якій просить Постанову суд у першої інстанції скасувати в частині задоволення та пос тановити нову, якою відмовит и в задоволенні адміністрати вного позову повністю. В свої й апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність , необґрунтованість та необ' єктивність рішення суду, неп овне з' ясування всіх обстав ин, що мають значення для вирі шення справи, порушення Корс унь-Шевченківським районним судом Київської області нор м матеріального та процесуал ьного права, що є підставою дл я скасування судового рішенн я.
До суду апеляційної інстан ції сторони не з'явились, нале жним чином повідомлені про д ату, час і місце апеляційного розгляду. Апелянт просив суд розглядати справу за відсут ності його представника.
Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС Укр аїни неприбуття у судове зас ідання сторін або інших осіб , які беруть участь у справі, н алежним чином повідомлених п ро дату, час і місце апеляційн ого розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів приход ить до наступного.
Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС Ук раїни).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.
Судом першої інстанції вст ановлено, що позивач, відпові дно до статті 1 Закону України «Про соціальний захист діте й війни», має правовий статус дитини війни, що підтверджує ться відповідним посвідчен ням.
Згідно статті 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» позивач має право на підвищення пенсії на 30 від сотків мінімальної пенсії за віком.
Однак, п. 12 ст. 71 Законом Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік» зупинено дію ста тті 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» з урахуванням ст. 111 цього Закон у, а Законом України «Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » внесені зміни до Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» та статтю 6 цього Закону викладено в такій ред акції: «Дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Зако ну України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту») до пенсії аб о щомісячного довічного грош ового утримання чи державної соціальної допомоги, що випл ачується замість пенсії, вип лачується підвищення у розмі рі надбавки, встановленої дл я учасників війни. Ветеранам війни, які мають право на отри мання підвищення до пенсії а бо щомісячного довічного гро шового утримання чи державно ї соціальної допомоги, що вип лачується замість пенсії, ві дповідно до цього Закону та З акону України «Про статус ве теранів війни, гарантії їх со ціального захисту» дане підв ищення провадиться за їх виб ором згідно з одним із законі в».
Рішеннями Конституційного Суду України від 9 липня 2007 рок у № 6-рп/2007 (справа про соціальні гарантії громадян) та від 22.05.2008 N 10-рп/2008 зміни, внесені п. 12 ст. 71 За коном України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» та пі дпунктом 2 пункту 41 розділу II За кону України від 28.12.2007 N 107-IV щодо р озмірів підвищення пенсії ді тям війни визнано такими, що н е відповідають Конституції У країни (є неконституційними) .
Таким чином, з 1 січня 2007 року п о 9 липня 2007 року та 1 січня по 22 тр авня 2008 року застосуванню до с пірних правовідносин підляг али приписи Законів України «Про Державний бюджет Україн и на 2007 рік» та «Про Державний б юджет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України». Врах овуючи положення Конституці ї України щодо дії нормативн о-правових актів у часі, полож ення статті 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» у редакції цього Зако ну від 18 листопада 2004 року № 2195-IV, п оновили свою дію з 9 липня 2007 ро ку та з 22 травня 2008 року.
Отже, з вказаних дат позивач як особа зі статусом дитини в ійни має право на підвищення до пенсії на 30 відсотків міні мальної пенсії за віком.
Після прийняття Конституц ійним Судом України вказаних рішень знову почали діяти по ложення статті 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни». Тобто з часу прийн яття цих рішень у позивача ві дновилось право на підвищенн я пенсії на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком. Судом п ершої інстанцій установлено , що відповідач, ігноруючи заз начені норми матеріального п рава, не здійснив це підвищен ня пенсії.
За таких обставин є обґрунт ованими та законними висновк и суду про задоволення позов у, зокрема зобов' язання від повідача зробити перерахуно к позивачу як дитині війни ро зміру пенсії з 9 липня 2007 року п о 31 грудня 2007 року та з 22.05.2008 року п о 31.12.2008 року з врахуванням її пі двищення на 30% мінімальної пен сії за віком.
Відповідно до ст. 99 КАС Украї ни для звернення до адмініст ративного суду за захистом п рав, свобод та інтересів особ и встановлюється річний стро ки, який, якщо не встановлено і нше, обчислюється з дня, коли о соба дізналась або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.
Пропущення строку звернен ня до адміністративного суду є підставою для відмови у зад оволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна зі сторін.
Відповідач Управління Пенсійного фонду України в К орсунь-Шевченківському райо ні Черкаської області в свої х запереченнях на адміністра тивний позов наполягав на ві дмові в задоволенні позову з підстав пропуску позивачем строку звернення до суду без поважних причин.
Із адміністративного позо ву ОСОБА_3 вбачається, що в ін просить зобов' язати відп овідача здійснити нарахуван ня та виплату щомісячної соц іальної допомоги як дитині в ійни за період з 2006 по 2008 роки.
Однак, позивачем не зазначе но поважних причин пропуску строку звернення до суду про донарахування соціальної до помоги як дитині війни за 2006 рі к, а тому позовні вимоги за цей період задоволенню не підля гають.
Судом апеляційної інстанц ії встановлено, що позивач, як дитина війни має право на щом ісячну державну соціальну до помогу, в розмірі, визначеном у ст. 6 Закону про соціальний з ахист дітей війни.
При цьому з вказаної статті випливає, що під час визначен ня розміру підвищення пенсії за основу її нарахування бер еться розмір мінімальної пен сії за віком.
За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими част иною першою статті 28 Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання». Іншого нормативно-пра вового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.
З огляду на викладене прави льними є висновки суду попер едньої інстанції щодо не взя ття до уваги положень частин и третьої статті 28 Закону Укра їни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня», з якої випливає, що мініма льний розмір пенсії за віком , встановлений абзацом перши м частини першої цієї статті , застосовується виключно дл я визначення розмірів пенсій , призначених згідно з цим Зак оном, оскільки наявність так ої норми та відсутність іншо го мінімального розміру пенс ії за віком не є підставою для відмови в реалізації позива чем конституційної гарантії та права на підвищення пенсі ї, виходячи з розміру мінімал ьної пенсії за віком, як це вст ановлено статтею 6 Закону про соціальний захист дітей вій ни.
Згідно приписам ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и. Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів У країни, а також міжнародних д оговорів, згода на обов' язк овість яких надана Верховною Радою України. Суд застосову є інші нормативно-правові ак ти, прийняті відповідним орг аном на підставі, у межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України. У разі невідповід ності нормативно-правового а кта Конституції України, між народному договору, згода на обов' язковість якого надан а Верховною Радою України, аб о іншому правовому акту суд з астосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.
Також відсутність коштів д ля забезпечення виплат зазна ченого підвищення до пенсії позивачу не є підставою для н евиконання Пенсійним фондом України своїх зобов'язань, вс тановлених статтею 6 Закону п ро соціальний захист дітей в ійни.
За таких підстав апеляційн у скаргу відповідача Управ ління Пенсійного фонду Укр аїни в Корсунь-Шевченківсько му районі Черкаської області на Постанову Корсунь-Шевчен ківського районного суду Чер каської області від 18.03.2009 року - слід залишити без задоволен ня, а Постанову - без змін.
Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї залишає скаргу без задовол ення, а постанову суду - без з мін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального і про цесуального права.
У зв' язку з набранням чинн ості 10 березня 2010 року Закону У країни «Про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни щодо підвідомчості сп рав, пов'язаних із соціальним и виплатами» від 18.02.2010 року №1691-VI т а відповідно до статей 323, 325, 327 ЦП К України, підпункту 9 пункту 3 розділу 7 Прикінцевих та пере хідних положень Закону Украї ни «Про судоустрій України» перегляд даної справи у каса ційному порядку здійснює суд ова палата у цивільних справ ах Верховного Суду України.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, ст.ст. 323, 325, 327 ЦПК Україн и, колегія суддів,
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу відпові дача Управління Пенсійн ого фонду України в Корсунь-Ш евченківському районі Черк аської області на Постанову Корсунь-Шевченківського рай онного суду Черкаської облас ті від 18.03.2009 року - залишити бе з задоволення.
Постанову Корсунь-Шевченк івського районного суду Черк аської області від 18.03.2009 року у справі за адміністративним п озовом ОСОБА_3 до Управл іння Пенсійного фонду Укра їни в Корсунь-Шевченківськом у районі Черкаської області про поновлення пропущеного с троку для звернення до суду, в изнання протиправною бездія льності та стягнення недопла ченої щомісячної державної д опомоги дітям війни - залиш ити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двох місяців шляхом подачі касаційної скарги безпосере дньо до Верховного Суду Укра їни.
Головуючи й суддя О.В. Попович
Судді В.П. Мельничук
Е.Ю. Швед
(Повний текст Ухвали складе но 18.05.2010 року).
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2010 |
Оприлюднено | 15.07.2010 |
Номер документу | 9629525 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Млинівський районний суд Рівненської області
Одемчук Євгеній Віталійович
Адміністративне
Кіровський районний суд Автономної Республіки Крим
Буцмак Ю.Є.
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Попович О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні