ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
23.09.2008 р. № 5/326
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі:
головуючого - судді Кочана В .М.,
секретаря судового засіда ння Стріхи В.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов
Закритого акціонерного товариства "УКРГАЗ-ЕНЕРГО"
до Енергетичної регіонал ьної митниці
про визнання протиправним та скасування рішення від 01.07.2008р.,
В С Т А Н О В И В:
ЗАТ "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" зверн улось до суду з адміністрати вним позовом, в якому просило визнати протиправним та ска сувати рішення Енергетичної регіональної митниці від 01 ли пня 2008 року про відмову у митно му оформленні природного газ у в обсязі 300 000 000 (триста мільйон ів) кубічних метрів, запланов аного на переміщення у липні 2008 року, із застосуванням тимч асової декларації, яке оформ лене шляхом накладання 01 липн я 2008 року резолюції начальник а Енергетичної регіональної митниці Конєва О.І. "У випу ску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової де кларації відмовлено" на Заяв і Закритого акціонерного тов ариства "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" №02-14/1-01806 в ід 27.06.2008 року.
Представник позивача в с удовому засіданні позовні ви моги підтримала і пояснила, щ о з метою митного оформлення природного газу, отриманого від Компанії ROSUKRENERGO AG, ЗАТ "УКРГАЗ -ЕНЕРГО" звернулось до Енерге тичної регіональної митниці із заявою від 27.06.2008 р. № 02-14/1-01806 про н адання дозволу на подання ти мчасової декларації на перем іщення у липні 2008 року в режимі "імпорт" природного газу, код 2711 210000 в обсязі 300 000 000 (триста мільй онів) кубічних метрів.
Відповідач повернув заяв у ЗАТ "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" з резолюц ією "У випуску у вільний обіг т оварів із застосуванням тимч асової декларації відмовлен о", датованою 01.07.2008 р. та підписан ою начальником Енергетичної регіональної митниці О.І. К онєвим. В якості підстав дл я відмови відповідач зазначи в: "недотримання вимог п. 2 пост анови КМУ від 05.03.08 №163 "Про реаліз ацію імпортованого природно го газу на території України ".
Позивач вважає відмову Ен ергетичної регіональної мит ниці ЗАТ "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" у митн ому оформленні на підставі т имчасової декларації перемі щення природного газу в липн і 2008 року незаконною та такою, щ о порушує права та охоронюва ні законом інтереси позивача з огляду на наступне.
На момент звернення уповно важеної особи позивача до Ен ергетичної регіональної мит ниці із заявою №02-14/1-01806 від 27.06.2008 ро ку у відповідача були відсут ні підстави для прийняття рі шення про відмову у митному о формленні природного газу в обсязі 300 000 000 (триста мільйонів) кубічних метрів, запланован ого на переміщення у липні 2008 р оку, із застосуванням тимчас ової декларації.
Зокрема, дії позивача узгод жувались із змістом ст. 82 Митн ого Кодексу України, якою виз начено, що у випадку, якщо декл арант з поважних причин, пере лік яких визначається спеціа льно уповноваженим централь ним органом виконавчої влади в галузі митної справи, не мож е здійснити у повному обсязі декларування товарів і тран спортних засобів, які ввозят ься на митну територію Украї ни, безпосередньо під час пер еміщення їх через митний кор дон України (крім товарів, які переміщуються транзитом чер ез територію України), такі то вари можуть бути випущені у в ільний обіг у спрощеному пор ядку після подання митному о ргану тимчасової чи неповної декларації та під зобов'язан ня про подання митної деклар ації, заповненої у звичайном у порядку не пізніше ніж чере з 30 днів з дня випуску товарів у вільний обіг.
Відповідач безпідставно послався п. 2 постанови КМУ №16 3від 05.03.2008 року, оскільки ухвало ю Окружного адміністративно го суду міста Києва від 29.03.2008 р. у справі № 8/199 про забезпечення п озову було зупинено дію пунк ту 2 постанови Кабінету Мініс трів України від 05.03.2008 р. № 163 "Про р еалізацію імпортованого при родного газу на території Ук раїни". Зазначена ухвала набр ала законної сили негайно пі сля її винесення, а про існува ння такої ухвали було відомо відповідачу.
Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечила. Пояснила, що о ргани Державної митної служб и зобов"язані виконувати пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни з питань митної справи . Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2008 р. № 163 "Про реалізацію імпортован ого природного газу на терит орії України" з 01 березня 2008 рок у дозволено проводити попере днє митне оформлення природн ого газу, який надходить в газ отранспортну систему Україн и для задоволення потреб спо живачів України, виключно НА К "Нафтогаз України" за ціною 1 79,5 долара США за 1 тис. куб. метрі в.
Позивач повідомив відпові дача про прийняття Окружним адміністративним судом м. Ки єва ухвали від 29.03.2008 р. у справі № 8/199 про забезпечення позову шл яхом зупинення дії пункту 2 по станови Кабінету Міністрів У країни від 05.03.2008 року №163. Однак, к ерівництво митниці не вважал о за можливе таку ухвалу вико нувати, оскільки в ухвалі бор жником зазначено Кабінет Мін істрів України, а на митні орг ани не покладалось жодних об ов"язків.
Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши письмові дока зи по справі, суд вважає, що ад міністративний позов слід за довольнити, виходячи з насту пного.
В судовому засіданні встан овлено, що між ЗАТ "УКРГАЗ-ЕНЕ РГО" та Компанією ROSUKRENERGO AG (юридич на особа Швейцарії) 02 лютого 2006 року укладений контракт куп івлі-продажу природного газу в 2006-2028 роках, за умовами якого п родавець - Компанія ROSUKRENERGO AG прий має на себе обов'язок передат и, а покупець - ЗAT "УКРГАЗ-ЕНЕРГО " прийняти та оплатити природ ний газ на умовах DAF кордон Рос ійська Федерація/Україна та/ або кордон Білорусь/Україна, відповідно до правил "Инкоте рмс-2000".
З метою митного оформлення природного газу, отриманого від Компанії ROSUKRENERGO AG, ЗАТ "УКРГАЗ -ЕНЕРГО" звернулось до Енерге тичної регіональної митниці із заявою від 27.06.2008 р. № 02-14/1-01806 про н адання дозволу на подання ти мчасової декларації на перем іщення у липні 2008 року в режимі "імпорт" природного газу, код 2711 210000 в обсязі 300 000 000 (триста мільй онів) кубічних метрів.
Відповідач повернув за яву ЗАТ "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" з резол юцією "У випуску у вільний обі г товарів із застосуванням т имчасової декларації відмов лено", датованою 01.07.2008 р. та підпи саною начальником Енергетич ної регіональної митниці О .І. Конєвим. В якості підстав для відмови відповідач зазн ачив: "недотримання вимог п. 2 п останови КМУ від 05.03.08 №163 "Про реа лізацію імпортованого приро дного газу на території Укра їни".
Суд вважає відмову Енерге тичної регіональної митниці ЗАТ "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" у митному оформленні на підставі тимча сової декларації переміщенн я природного газу в липні 2008 ро ку протиправною.
Частиною першою статті 82 Митного кодексу України виз начено, що у випадку, якщо дек ларант з поважних причин, пер елік яких визначається спеці ально уповноваженим централ ьним органом виконавчої влад и в галузі митної справи, не мо же здійснити у повному обсяз і декларування товарів і тра нспортних засобів, які ввозя ться на митну територію Укра їни, безпосередньо під час пе реміщення їх через митний ко рдон України (крім товарів, як і переміщуються транзитом че рез територію України), такі т овари можуть бути випущені у вільний обіг у спрощеному по рядку після подання митному органу тимчасової чи неповно ї декларації та під зобов'яза ння про подання митної декла рації, заповненої у звичайно му порядку не пізніше ніж чер ез 30 днів з дня випуску товарі в у вільний обіг.
Наказом Державної митної служби України №932 від 30.12.2003 року затверджений Порядок застос ування тимчасової та неповно ї декларацій відповідно до м итного режиму імпорту (при ви пуску у вільний обіг). Пунктом 2 Порядку передбачено, що декл арування товарів із застосув анням тимчасової декларації можливе виключно за бажання м декларанта, якщо, зокрема, то вари переміщуються трубопро відним транспортом.
Пунктом 3.1 Порядку передбач ено, що рішення про митне офор млення товарів із застосуван ням тимчасової чи неповної д екларації приймається начал ьником або вповноваженою пос адовою особою митного органу на підставі заяви підприємс тва.
Заява подається митному о ргану (у двох примірниках) раз ом з копіями документів, що пі дтверджують викладені в ній відомості, і реєструється ми тним органом або його підроз ділом у день її надходження. З аява повинна бути розглянута протягом наступного робочог о дня після дати реєстрації (п . 3.2 Порядку).
Як встановлено в п. 3.4. Порядк у, рішення про митне оформлен ня товарів із застосуванням тимчасової чи неповної декла рації оформлюється шляхом на кладення на обох примірниках заяви резолюції "Випуск у віл ьний обіг товарів із застосу ванням тимчасової/неповної д екларації дозволено".
У разі прийняття рішення пр о відмову в митному оформлен ні товарів із застосуванням тимчасової чи неповної декла рації на обох примірниках за яви накладається резолюція " У випуску у вільний обіг това рів із застосуванням тимчасо вої/неповної декларації відм овлено" із зазначенням причи н відмови.
Відповідна резолюція скрі плюється печаткою митного ор гану або особистою номерною печаткою посадової особи мит ного органу.
Таким чином, резолюція упов новаженої посадової особи ві дповідача від 01.07.2008р. на зворотн ому боці заяви позивача від 27. 06.2008р. є формою рішення Енергет ичної регіональної митниці п ро відмову позивачу в митном у оформленні природного газу із застосуванням тимчасової декларації.
27 червня 2008 року ЗАТ "УКРГАЗ- ЕНЕРГО" завчасно (до настання першого дня поставки газу в л ипні 2008 року) звернулось до Ене ргетичної регіональної митн иці із відповідною заявою, а т акож подало усі необхідні до кументи для її своєчасного р озгляду. Відповідно до пункт у 3.2 Порядку застосування тимч асової декларації подана дек ларантом заява реєструється митним органом у день її надх одження і має бути розглянут а наступного робочого дня пі сля дати реєстрації.
Пунктом 2.3 Порядку застосув ання тимчасової декларації в становлено, що дозвіл на здій снення декларування із засто суванням тимчасової деклара ції надається суб'єкту госпо дарської діяльності, що пере міщує товари через митний ко рдон за умови, що цей суб'єкт в ідповідає таким характерист икам:
- є резидентом Укра їни;
- не має заборговано сті зі сплати податків і збор ів (обов'язкових платежів), а т акож зі сплати штрафів за пор ушення митних правил;
- зовнішньоекономічна операція відповідає вида м економічної діяльності с уб'єкта господарювання.
ЗАТ "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" від повідає усім вищенаведеним в имогам, чого не заперечує від повідач.
Таким чином, уповноважені посадові особи Енергетичної регіональної митниці повинн і були прийняти рішення про м итне оформлення із застосува нням тимчасової декларації п ереміщення ЗАТ "УКРГАЗ-ЕНЕРГ О" у липні 2008 року природного га зу через митний кордон Украї ни.
Однак, всупереч вимог ста тті 82 Митного кодексу України та Порядку застосування тим часової декларації, 01 липня 2008 року керівництвом Енергетич ної регіональної митниці бул о прийняте рішення про відмо ву в митному оформленні із за стосуванням тимчасової декл арації.
Зазначену відмову відпові дачем обґрунтовано недотрим анням з боку позивача вимог п . 2 постанови КМУ від 05.03.08 №163 "Про р еалізацію імпортованого при родного газу на території Ук раїни".
Зазначена постанова Каб інету Міністрів України не м огла бути перешкодою для мит ного оформлення природного г азу, що ввозиться ЗАТ "УКРГАЗ-Е НЕРГО" на митну територію Укр аїни, виходячи з наступного.
ЗАТ "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" звернуло сь до Окружного адміністрати вного суду міста Києва з позо вом до Кабінету Міністрів Ук раїни про визнання протиправ ним та скасування п. 2 постанов и КМУ №163.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 29.03.2008 р. у справі № 8/199 про забе зпечення позову з 29 березня 2008 року зупинено дію пункту 2 пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни від 05.03.2008 р. № 163 "Про реаліза цію імпортованого природног о газу на території України". З азначена ухвала набрала зако нної сили негайно після її ви несення.
Згідно до статті 124 Констит уції України судові рішення є обов'язковими до виконання на всій території України.
Статтею 14 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що постанови та ухвали суду в адміністрат ивних справах, що набрали зак онної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судови х рішень тягне за собою відпо відальність, встановлену зак оном.
Ухвала Окружного адмініст ративного суду міста Києва в ід 29.03.2008 р. у справі № 8/199 про зупин ення дії п. 2 постанови КМУ від 05.03.2008 р. № 163 була надана відповід ачу листом від 21.04.2008р. №02-14/2-01472, чого не заперечив представник ві дповідача в судовому засідан ні.
Звідси, при розгляді за яви позивача про надання доз волу на подання тимчасової д екларації на переміщення у л ипні 2008 року посадові особи Ен ергетичної регіональної мит ниці не мали права керуватис я п. 2 постанови КМУ №163, оскільк и дія цього пункту була зупин ена судом, про що зазначеним п осадовим особам було достові рно відомо.
Статтею 19 Конституції Укр аїни передбачено, що органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування, їх по садові особи зобов'язані дія ти лише на підставі, в межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України.
Стаття 4 Митного кодексу У країни встановлює, що митне р егулювання здійснюється на о снові принципів законності, системності, ефективності та додержання прав та охоронюв аних законом інтересів фізич них та юридичних осіб.
Таким чином, відповідач у стосунках з позивачем діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, необгру нтовано, упереджено без дотр имання принципу рівності пер ед законом, а тому оскаржуван е рішення відповідача слід в изнати протиправним та скасу вати.
Керуючись ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов задовольнити.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Енергетично ї регіональної митниці від 01 л ипня 2008 року про відмову у митн ому оформленні природного га зу в обсязі 300 000 000 (триста мільйо нів) кубічних метрів, заплано ваного на переміщення у липн і 2008 року, із застосуванням тим часової декларації, яке офор млене шляхом накладання 01 лип ня 2008 року резолюції начальни ка Енергетичної регіонально ї митниці Конєва О.І. "У вип уску у вільний обіг товарів і з застосуванням тимчасової д екларації відмовлено" на Зая ві Закритого акціонерного то вариства "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" №02-14/1-018 06 від 27.06.2008 року.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .
Постанова суду може бути ос каржена до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Кочан В.М.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2008 |
Оприлюднено | 23.09.2010 |
Номер документу | 9625105 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кочан В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні