Постанова
від 28.08.2008 по справі 7/276
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28.08.2008 р. 18:25 № 7/276

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Арсірія Р.О. п ри секретарі судового засіда ння Жидачик А.П. вирішив адмі ністративну справу

Державної податкової інс пекції в Оболонському районі м.Києва

до Приватного підприємства "Гала"

про стягнення активів в рахун ок погашення податкового бор гу в розмірі 33904,00 грн. ,

Представники сторін:

від позивача Коваленко І .В. - представник за довіре ністю

від відповідача не з'явився

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 28.08.2008 року о 18 год. 25 х в. проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.

Державна податкова інсп екція в Оболонському районі міста Києва звернулася до су ду з позовом про стягнення з П риватного підприємства "Гала " штрафних санкцій в сумі 33904,00 гр н.

Ухвалою від 13.05.2008 р. було відкр ито провадження в адміністра тивній справі та призначено судове засідання на 03.07.2008 р. о 15:00.

Позовні вимоги мотивовані тим, що, на думку позивача, под аткових борг перед Державним бюджетом України виник у зв' язку з порушенням відповідач ем законодавства про патенту вання, норм регулювання обіг у готівки та про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг.

У відповідності до п. 11 ст. 10 За кону України “Про державну п одаткову службу України” под аткові органи подають позови до підприємств, установ, орга нізацій та громадян про визн ання угод недійсними і стягн ення в доход держави коштів, о держаних ними за такими угод ами, а в інших випадках, коштів , одержаних без установлених законом підстав, а також про с тягнення заборгованості пер ед бюджетом і державними ціл ьовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідач в жодне судове з асідання не з' явився, запер ечень чи пояснень суду по сут і спору не надав.

За результатами розгляду д окументів і матеріалів подан их сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адм іністративний суд м. Києва, встановив:

Приватне підприємство "Га ла" зареєстроване Оболонсько ю районною в м. Києві державно ю адміністрацією 28.04.1999 року, код ЄДРПОУ 30375086.

Державною податковою інсп екцією в Оболонському районі м. Києва було проведено перев ірку додержання порядку за п роведення готівкових розрах унків за товари (послуги).

У результаті перевірки бул о виявлено порушення норм за конодавства з питань оприбут кування готівки, що надходит ь до кас та складання відпові дної звітності, а саме: п.9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій" від 06.0 7.1995 року № 265/95-ВР, п.2.6. "Положення пр о ведення касових операцій у національній валюті України ", затвердженого Постановою П равління Національного банк у України від 15.12.2004 року № 637, про щ о складено акт від 02.11.2006 року № 927 .

На підставі акта перевірки позивачем були винесені ріш ення про застосування штрафн их (фінансових) санкцій від 03.11. 2006 року № 0006942305/05 та 03.11.2006 року № 0006972305/0, я кими визначена сума штрафних (фінансових) санкцій в розмір і - 33904,00 грн. (33564,00 грн. - за неопри буткування готівки в касах; 340 грн. - за невиконання друку Z- звітів), що не відповідає дійс ності з наступних підстав.

Пунктом 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій" передбачено, що суб' єкти пі дприємницької діяльності, як і здійснюють розрахункові о перації в готівковій та/або в безготівковій формі (із зас тосуванням платіжних карток , платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (над анні послуг) у сфері торг івлі, громадського харчуван ня та послуг зобов'язані щоде нно друкувати на реєстратор ах розрахункових операцій (з а виключенням автоматів з пр одажу товарів (послуг) фіска льні звітні чеки і забезпе чувати їх зберігання в кни гах обліку розрахункових оп ерацій.

Крім цього, згідно Постанов и Правління Національного ба нку України "Про затвердженн я Положення про ведення касо вих операцій у національній валюті в Україні", уся готівка , що надходить до кас, має своє часно (у день одержання готів кових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбутк уванням готівки в касах підп риємств, які проводять

г отівкові розрахунки з оформл енням їх касовими ордерами і веденням касової книги відп овідно до вимог глави 4 цьог о Положення, є здійснення о бліку готівки в повній сумі ї ї фактичних надходжень у кас овій книзі на підставі прибу ткових касових ордерів. У раз і проведення готівкових розр ахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбу ткуванням готівки є здійсне ння обліку зазначених готів кових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книз і обліку розрахункових опе рацій на підставі фіскальн их звітних чеків РРО (даних Р К). Підприємствам, яким Закон ом України "Про застосува ння

реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуван ня та послуг" надано право п роводити розрахунки готівк ою із споживачами без викор истання РРО та РК і специфіка функціонування яких унеможл ивлює оформлення ними кожно ї операції касовим ордером (п родаж проїзних і перевізних документів; білетів держав них лотерей; квитків на відвідування культурно-сп ортивних і видовищних закл адів тощо), дозволяється опр ибутковувати готівку напри кінці робочого дня за суку пністю операцій у цілому за робочий день з оформлен ням касовими документами і відображенням у відповідній книзі обліку. Суми готівки, щ о оприбутковуються, мають ві дповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розра хункових) документах.

Таким чином, порушені відпо відачем, згідно акту перевір ки від 02.11.2006 року № 927, викладені в ище положення, відносяться д о порушень вимог до організа ції готівкових розрахунків, що не відноситься до предмет у спору та суперечить винесе ному рішенню позивачем.

Таким чином, враховуючи обс тавини справи та наявні дока зи, прийняті позивачем рішен ня, на підставі яких були нара ховані штрафні (фінансові) са нкції, є помилковими та таким и, що не відносяться до предме ту спору, оскільки направлен і на стягнення штрафних (фіна нсових) санкцій за не оприбут кування готівки в касі та неп одання (несвоєчасне подання) відповідних звітів. За таких обставин суд вважає, що позов ні вимоги про стягнення з При ватного підприємства "Гала" ш трафних (фінансових) санкцій у розмірі 33904,00 грн. є необґрунт ованими та не підлягають зад оволенню.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України. Аналогічна норма за кріплена і в ч. 2 ст. 19 Конституц ії України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах, в яких позив ачем є суб' єкт владних повн оважень, а відповідачем - фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся.

Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об' єк тивно, за правилами, встановл еними ст. 86 Кодексу адміністра тивного судочинства України , перевіривши наявні у справі докази та заслухавши поясне ння представників сторін по справі, вважає, що позовні вим оги не підлягають задоволенн ю.

Зважаючи на вищевикладене та керуючись ст. ст. 69-71, 94, 97, 160-165, 167, 25 4 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружни й адміністративний суд міста Києва,

ПОСТАНОВИВ:

У позові Державної пода ткової інспекції в Оболонськ ому районі м. Києва до Приватн ого підприємства "Гала" про зв ернення стягнення на активи відмовити повністю.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о Кодексом адміністративног о судочинства України, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у вс тановлений строк постанова н абирає законної сили після з акінчення цього строку.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови ви готовлено та підписано 15.09.2008 ро ку.

Суддя Арсірій Р.О .

Дата ухвалення рішення28.08.2008
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9625151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7/276

Ухвала від 04.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Рішення від 17.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Якименко М.М.

Ухвала від 08.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Якименко М.М.

Ухвала від 02.02.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сгара Е.В.

Ухвала від 22.12.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сгара Е.В.

Ухвала від 04.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 28.08.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 29.09.2009

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Ропій Л.М.

Постанова від 14.08.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 03.09.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гриців В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні