ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
Вн. № 6/673
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
02.02.2009 р. № 6/673
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Добрянської Я.І. при секретарі судового за сідання Зубко Л.П. вирішив ад міністративну справу
Державна податкова інспе кція у Голосіївському районі м. Києва
до ОСОБА_1
про стягнення заборгованост і в сумі 8191,83 грн.
Представники:
від позивача Ярова Л.М. (довіреність ві д 04.06.2008р. №2375/9/10-017)
від відповідача ОСОБА_2.(довіреність від 21 .02.2006р.)
Відповідно до п. 3 ст. 160 Коде ксу адміністративного судоч инства України 02.02.2009р. у судовом у засіданні оголошено вступн у та резолютивну частину пос танови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улась Державна податкова інс пекція у Голосіївському райо ні м. Києва з позовом до ОСОБ А_1 про стягнення прибутков ого податку у розмірі 8 191,83 грн.
В обґрунтування позовних в имог, позивач в позовній заяв і зазначив, що фізична особа ОСОБА_1 має борг по прибутко вому податку з громадян. Забо ргованість виникла внаслідо к перерахунку прибуткового п одатку відповідача за 2003 рік з дійсненої відповідно до ст.с т. 11, 12 Декрету Кабінету Міністр ів України «Про прибутковий податок з громадян»№13-92 від 26.12.1 992р. із змінами та доповненням и. Сума податку розрахована з а ставками з урахуванням пол ожень Указу Президента Украї ни №519 «Про збільшення неопода тковуваного мінімуму та ста вки прогресивного оподаткув ання доходів». Станом на 23.12.2008 р . заборгованість перед бюдже том становить 8 191,83 грн., яка на д умку позивача є непогашеною та правомірно нарахованою, в зв' язку з чим, позивач проси ть суд стягнути до державног о бюджету 8 191,83 грн.
Представник відповідача н адав заперечення на адмініс тративний позов та зазначає, що позивач при визначені сум и прибуткового податку діяв всупереч вимогам чинного зак онодавства, зокрема Декрету Кабінету Міністрів України « Про прибутковий податок з гр омадян»від 26.12.1992р., Закону Украї ни «Про податок з доходів фіз ичних осіб»від 20.03.2003р. №889-ІV. Крім того, вважає що розрахунок пр ибуткового податку та дії що до проведення перерахунку пр ибуткового податку Відповід ача є незаконними. Відповіда ч в судових дебатах звернув у вагу суду на нехтування пози вачем вимог КАСУ щодо обов' язку добросовісно користува тися належними їм процесуаль ними правами і неухильно вик онувати процесуальні обов' язки та вимоги суду. Тому на ду мку відповідача суду слід бу ло б відреагувати на данні фа кти шляхом винесення окремо ї ухвали у справі.
Розглянувши подані стор оною документи і матеріали, з аслухавши пояснення предст авника, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни, на яких ґрунтується позов , об' єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, Окружний а дміністративний суд міста Ки єва, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 в 2003 році отримувала доходи за основн им місцем роботи та за сумісн ицтвом, про що свідчить декла рація про доходи, одержані з 01 .01.2003 р. по 31.12.2003 р.
У статті 67 Конституції Ук раїни встановлено обов'язок кожного громадянина сплачув ати податки та збори в порядк у і розмірах, установлених за коном.
Принципи побудови системи оподаткування, види податкі в, зборів та інших обов'язкови х платежів, порядок їх зараху вання і напрямки використанн я, перелік платників податкі в та об'єктів оподаткування, в ідповідальність за порушенн я податкового зобов'язання в изначені в Законі України ві д 25 червня 1991 року N 1251-XII "Про систе му оподаткування".
Згідно із зазначеним Закон ом громадяни зобов'язані спл ачувати податок з отриманих доходів (статті 4, 14) і при цьому повинен додержуватися принц ип соціальної справедливост і, який полягає в забезпеченн і соціальної підтримки малоз абезпечених верств населенн я шляхом запровадження еконо мічно обґрунтованого неопод атковуваного мінімуму доход ів громадян та застосування диференційованого і прогрес ивного оподаткування громад ян, які отримують високі та на двисокі прибутки (стаття 3).
Починаючи з 1 січня 1993 року гр омадяни сплачували прибутко вий податок відповідно до Де крету КМ України «Про прибут ковий податок з громадян», в я кому визначено платників цьо го податку, об'єкти і ставки оп одаткування.
Відповідно до ст. 1 Декрету КМ України «Про прибутковий податок з громадян»платник податку (суб'єктами оподатку вання ) в Україні є громадяни У країни.
Відповідно до ст.2 Декрету, о б'єктом оподаткування у гром адян, які мають постійне місц е проживання в Україні, є суку пний оподатковуваний дохід з а календарний рік (що складає ться з місячних сукупних опо датковуваних доходів), одерж аних з різних джерел, як на тер иторії України так і за її меж ами.
Згідно до ч.2 ст.8 Декрету Кабі нету Міністрів України «Про прибутковий податок з громад ян»за №13-92 від 26.12.1992 року (зі зміна ми та доповненнями), до сукупн ого оподаткованого доходу вк лючаються одержані за місцем основної роботи ( служби, навч ання ) доходи за виконання тру дових обов'язків, у тому числі за сумісництвом, за виконанн я робіт за договорами підряд у, а також інші доходи, що утво рилися в результаті надання за рахунок коштів підприємст в, установ, організацій, фізич них осіб - суб'єктів підприємн ицької діяльності своїм прац івникам матеріальних і соціа льних благ у грошовій і натур альній формі, крім сум виплат , що не включаються до сукупно го оподатковуваного доходу, визначених у статті 5 цього Де крету.
Оподаткування доходів гро мадян податковими органами з дійснюється на підставі:
- декларацій громадян про оч ікуваний (оціночний) у поточн ому році або про фактично оде ржані ними протягом року дох оди;
- матеріалів перевірок діял ьності громадян, проведених податковими органами;
- отриманих від підприємств , установ, організацій та фізи чних осіб - суб'єктів підприєм ницької діяльності відомост ей про виплачені платникам д оходи i утримані податки за фо рмою, встановленою Головною державною податковою інспек цією України.
Відповідно до ст. 11 розділу ІІІ Декрету КМ України «Про п рибутковий податок з громадя н»№13-92 від 26.12.1992 року (зі змінами т а доповненнями), згідно з цим р озділом Декрету оподаткуван ню підлягають доходи громадя н, одержувані ними від підпри ємств, установ, організацій i ф ізичних осіб - суб'єктів підпр иємницької діяльності не за місцем основної роботи, в том у числі за сумісництвом, за ви конання разових та інших роб іт, здійснюваних на основі до говорів підряду та інших дог оворів цивільно-правового ха рактеру, та доходи фізичних о сіб - суб'єктів підприємницьк ої діяльності, які разом з дох одами за місцем основної роб оти (служби, навчання) одержую ть доходи від здійснення під приємницької діяльності.
Стаття 12 Декрету визначає, щ о з доходів, зазначених у стат ті 11, податок обчислюється за ставками, наведеними у пункт ах 2, 3 i 4 статті 7, утримується у д жерела виплати i перераховує ться до бюджету в порядку, вст ановленому статтею 10 цього Де крету. При визначенні оподат ковуваного доходу в джерела виплати не виключається сума встановленого чинним законо давством неоподатковуваног о мінімуму i не надаються піль ги, передбачені статтею 6 цьог о Декрету.
Після закінчення календар ного року громадяни, крім тих , які одержували доходи лише з а місцем основної роботи, зоб ов'язані у строки, визначені з аконом, подати до податковог о органу за місцем проживанн я декларацію про суму сукупн ого доходу, одержаного як за о сновним, так i не основним місц ем роботи. Особи, які одержуют ь доходи не за місцем основно ї роботи, зобов'язані вести об лік доходів i витрат, пов'язани х з одержанням цих доходів, за формою i у порядку, встановлен ому Головною державною подат ковою інспекцією України.
Підприємства, установи, орг анізації і фізичні особи - суб 'єкти підприємницької діяльн ості, які провадять виплати з азначених доходів, зобов'яза ні протягом 15 календарних дні в за останнім календарним дн ем звітного (податкового) ква рталу надіслати до податкови х органів за місцем державно ї реєстрації відомості про н араховані та виплачені суми доходів і суми утриманих з ни х податків за формою, встанов леною центральним податкови м органом.
Податкові органи використ овують ці відомості для пере вірки поданих громадянами де кларацій та обчислення сукуп ної річної суми податку. При о бчисленні податковими орган ами річної суми податку з опо датковуваного доходу виключ ається встановлений чинним з аконодавством неоподаткову ваний мінімум на дату обчисл ення податку i суми, передбаче ні у статті 6 цього Декрету.
Відповідно до ст.. 23 Декрет у, Інструкція щодо застосува ння цього Декрету видається Головною державною податков ою інспекцією України
Відповідно до ч.2 п. 7.3 ст. 7 Інс трукції "Про прибутковий под аток з громадян" затверджено ї наказом ГДПІ України від 21.04.9 3р. № 12 (із змінами та доповнення ми ), яку було розроблено у від повідності до ст. 23 Декрету, гр омадянам, які мають постійне місце проживання в Україні т а одержали доходи не за місце м основної роботи, державним и податковими інспекціями на підставі декларацій проводя ться перерахунки податку з с укупного річного доходу за с тавками, наведеними у п.7.1. зазн аченої інструкції.
Так, відповідач 31.03.2004 р. подав до Державної податков ої інспекції у Голосіївськом у районі м. Києва декларацію п ро доходи, одержані з 01.01.2003 р. по 3 1.12.2003 р. де вказано, що нею було от римано дохід від викладацько ї діяльності за місцем основ ної роботи та не за місцем осн овної роботи в сумі 97 780,61 грн. (ко пія декларації в матеріалах справи).
На підставі даних, зазначен их у Декларації, про сукупний річний дохід, податкові орга ни здійснюють річний перерах унок прибуткового податку. З а даними цього перерахунку в изначається сума, яку належи ть повернути громадянину або яку він повинен доплатити.
Перерахунок прибуткового податку проводився за алгор итмом вказаному в ст. 9 Інстру кції «Про прибутковий подато к з громадян». По закінченню к алендарного року визначаєть ся сума сукупного річного оп одатковуваного доходу. Прибу тковий податок з річного дох оду визначається з середньом ісячного доходу з урахування м сплаченого (утриманого) про тягом року податків з місячн их доходів.
Так, порядок річного пере рахунку прибуткового податк у ОСОБА_1 за 2003 р. такий:
1. Сума сукупного доходу за рік за місцем основної робот и 57 001,91 грн. Сума сукупного доход у за рік за сумісництвом 40 778,70 гр н. Всього 97 780,61 грн.
2. Обраховується середньомі сячний сукупний оподатковув аний дохід шляхом ділення су купного оподатковуваного до ходу на 12 місяців (97 780,61 грн. - 365,00 : 12) = 8 117,00 грн.
3. визначається сума прибутк ового податку із середньоміс ячного сукупного оподаткову ваного доходу за ставками, на веденими в п.п. 7.1 п. 7 Інструкції (8117,00 - 1700,00) х 40% + 393,55 = 2960,35 грн.
4. Обраховується річна сума прибуткового податку шляхом множення значення прибутков ого податку із середньомісяч ного сукупного оподатковува ного доходу за 12 місяців: 2960 х 12 =35 524,20 грн.
5. Шляхом порівняння річної суми податку за перерахунком з фактично утриманого (сплач еного) - 27332,37, за рік сумою подат ку визначається сума прибутк ового податку, яка має бути до утримана і внесена до бюджет у або визначається зайво утр иманою (сплаченою), яка підляг аю поверненню громадянину, а бо за його згодою зараховуєт ься до сплати майбутніх плат ежів прибуткового податку.
Таким чином відповідачу бу ло донараховано податкове зо бов' язання, а саме прибутко вий податок у сумі 8191,83 грн. (35524,20 - 27332,37 = 8191,83 грн.)
За даними річного перерах унку прибуткового податку ви значається сума, яка підляга є поверненню або яку він пови нен доплатити в бюджет. Такий перерахунок проводять протя гом двох місяців з дня одержа ння від громадян декларації.
Нарахована сума прибутко вого податку підлягає сплаті не пізніше одного місяця з дн я одержання повідомлення под аткового органу про необхідн ість сплати.
У встановлений законодавс твом строк податок не був спл ачений.
Відповідно до Декрету "Про п рибутковий податок з громадя н" стягнення заборгованості прибуткового податку з грома дян провадиться відповідно д о чинного законодавства.
На підставі п. 4.2 ст.4 Закону У країни від 21.12.2000р. № 2181- III «Про пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», ДПІ у Голосіївському рай оні м. Києві було винесено под аткове повідомлення форми «Ф »№0024491702/0 від 31.05.2004р. про визначення податкового зобов' язання з прибуткового податку з прац івників та сумісників гр. О СОБА_1 на суму 8191,83 грн. Але дон арахована сума прибуткового податку з громадян відповід ачем не сплачена.
Щодо тверджень відповідач а про пропущення позивачем с троку на звернення до суду, су д , вивчивши матеріали справи зазначає наступне.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»до фун кцій державної податкової сл ужби відноситься, зокрема, зв ернення до судів з позовами д о підприємств, установ, орган ізацій та громадян про стягн ення заборгованості перед бю джетом і державними цільовим и фондами за рахунок їх майна .
Так, ДПІ у Голосіївському ра йоні м. Києва було подано до Го лосіївського районного суд м. Києва позовну заяву від 09.11.2005 р. про стягнення заборговано сті з ОСОБА_1 на суму 8191,83 грн .
Відповідно до ч. 3 ст. 122 Цивіл ьно-процесуального кодексу У країни питання про відкриття провадження у справі або про відмову у відкритті провадж ення у справі суддя вирішує н е пізніше десяти днів з дня на дходження заяви до суду або з акінчення строку, встановлен ого для усунення недоліків.
Ухвалою Голосіївського ра йонного суд м. Києва від 15.12.2005 р. порушено провадження у спра ві та призначено справу до ро згляду.
25.05.2006р. Голосіївським районни м судом м. Києва було винесено ухвалу, якою було задоволено клопотання відповідача про зупинення провадження у спра ві у зв' язку із зверненням о станнього до Конституційног о суду України про офіційне т лумачення положень ст.. 4 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»та ст.. 2,6,7 Декрету Кабінету М іністрів України «Про прибут ковий податок з громадян».
Голосіївським районним су дом м. Києва було поновлено пр овадження у справі та призна чено справу до розгляду на 24.12 .2007р. В подальшому ухвалою від 0 4.02.2008р. суд закрив провадження у справі, в зв' язку з тим, що сп рава не підлягає розгляду в п орядку цивільного законодав ства.
Не погодившись з рішенням с уду першої інстанції, ДПІ у Го лосіївському районі м. Києва подано апеляційну скаргу ві д 06.02.208р.
Розглянувши апеляційну ск аргу, Апеляційний суд м. Києва прийняв рішення від 17.03.2008р. про відмову у задоволені апеляц ійної скарги ДПІ.
Відповідно до ст. 99 Кодексу адміністративного судочинс тва України, адміністративни й позов може бути подано в меж ах строку звернення до адмін істративного суду, встановле ного цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до ад міністративного суду за захи стом прав, свобод та інтересі в особи встановлюється річни й строк, який, якщо не встановл ено інше, обчислюється з дня, к оли особа дізналася або пови нна була дізнатися про поруш ення своїх прав, свобод чи інт ересів. Для захисту прав, сво бод та інтересів особи цим Ко дексом та іншими законами мо жуть встановлюватися інші ст роки для звернення до адміні стративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюют ься з дня, коли особа дізналас я або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, сво бод чи інтересів.
Враховуючи вищевикладене, процесуальний строк для зве рнення до адміністративного суду починає перебіг з 17.03.2008 р., т обто з моменту винесення ріш ення Апеляційним судом м. Киє ва.
Згідно ст. 100 КАС України, якщ о суд визнає причину пропуще ння строку звернення до суду поважною, адміністративна с права розглядається і вирішу ється в порядку, встановлено му цим Кодексом. Позовні заяв и приймаються до розгляду ад міністративним судом незале жно від закінчення строку зв ернення до адміністративног о суду.
Враховуючи вищенаведене , суд дійшов висновку, що з ура хуванням положень зазначено ї статті необхідно визнати п оважною причину пропущення с троку звернення до суду, відн овити пропущений строк та по зов задовольнити повністю. У позивача наявні докази існу вання боргу у відповідача, в зв' язку з несплатою ним при буткового податку з громадян в сумі 8191,83 грн.
Відповідно до ст. 162 Кодекс у адміністративного судочин ства України, при вирішенні с прави по суті суд може задово льнити адміністративний поз ов повністю або частково чи в ідмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративн ого позову суд може прийняти постанову про визнання прот иправними рішення суб'єкта в ладних повноважень чи окреми х його положень, дій чи бездія льності і про скасування або визнання нечинним рішення ч и окремих його положень, про п оворот виконання цього рішен ня чи окремих його положень і з зазначенням способу його з дійснення.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України, кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення, крім випад ків, встановлених статтею 72 ць ого кодексу. Суд прийшов до в исновку задовольнити позов ні вимоги позивача та стягну ти з ОСОБА_1 заборгованіст ь з прибуткового податку з гр омадян розмірі 8191,63 грн.
Враховуючи викладене, та ке руючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 99, 100, 112, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, Окружний адм іністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задоволь нити.
2. Стягнути з відповідач а фізичної особи ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1), податковий борг з прибуткового податку в розмірі 8191,63 грн. (вісім тисяч сто дев' яносто одна грн. 63 ко п.) на розрахунковий рахунок 33211800700009, код платежу 11010100, одержува ч УДК у Святошинському район і м. Києва ідентифікаційний к од 26077945, банк ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о.
Постанова суду може бути ос каржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляц ійне оскарження та апеляційн а скарга подаються Київськом у апеляційному адміністрати вному суду через Окружний ад міністративний суд міста Киє ва.
Суддя Добрянська Я .І.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2009 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9626556 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні