№2а-396/09
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2009 року Залізнич ний районний суд м. Сімферопо ля Автономної Республіки Кр им у складі:
головуючого, судді - Уржумо вої Н.В.
при секретарі - Чертолясо ві А.С.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у залі суд у у м. Сімферополі адміністра тивну справу за позовом ОСО БА_1 до Управління Пенсійно го фонду України в Залізничн ому районі м. Сімферополь АР К рим про поновлення строку на звернення до суду, визнання д ій відповідача протиправним и та покладення обов' язків вчинити певні дії,-
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернулася до с уду у порядку адміністративн ого судочинства з вимогами д о Управління Пенсійного фонд у України в Залізничному рай оні м. Сімферополь АР Крим (дал і Управління) та просила суд: п оновити строк на звернення д о суду, як пропущений з поважн их причин, визнати дії відпов ідача щодо відмови позивачці у виплаті у повному обсязі що місячної державної соціальн ої допомоги як дитині війни п ротиправними, зобов' язати в ідповідача зробити перераху нок недоплаченої з 01.01.2006 року пі двищеної пенсії у розмірі 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком у порядку, визначеном у статтею 6 Закону України “Пр о соціальний захист дітей ві йни”. Позовні вимоги обґрунт овані тим, що позивачка, ІНФ ОРМАЦІЯ_1, відповідно до Зак ону України №2195-IV від 18.11.2004 року “П ро соціальний захист дітей в ійни” є дитиною війни. Згідно зі статтею 6 зазначеного Зако ну з першого січня 2006 року їй по винні виплачувати щомісячне підвищення до пенсії у розмі рі на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. У 2006-2007 рр. така д опомога їй не виплачувалася, а у 2008 році виплачувалася у неп овному обсязі. Мінімальна пе нсія за віком, відповідно до с татті 28 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування”, встано влюється у розмірі прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність. Відпов ідно до Закону України “Про Д ержавний бюджет України на 2006 рік” прожитковий мінімум дл я осіб, які втратили працезда тність, становить: з 01 січня - 350 гривень, з 01 квітня - 359 гривень , з 01 жовтня - 366 гривень. Відповід но до Закону України “Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к” прожитковий мінімум для о сіб, які втратили працездатн ість, становить: з 01 січня - 380 г ривень, з 01 квітня - 406 гривень, з 01 жовтня - 411 гривень. Відповідн о до Закону України “Про Держ авний бюджет України на 2008 рік ” прожитковий мінімум для ос іб, які втратили працездатні сть, становить: з 01 січня - 470 гр ивень, з 01 квітня - 481 гривню, з 01 ли пня - 482 гривні, з 01 жовтня - 498 грив ень. Відповідно до Закону Укр аїни “Про Державний бюджет У країни на 2009 рік” прожитковий мінімум для осіб, які втратил и працездатність, становить: з 01 січня - 605 гривень. Позивач пр осив врахувати те, що відпові дно до Закону України “Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування”, а саме частиною 2 статті 46 Закону, пер едбачено, що нараховані суми пенсії, які не отримані з вини органу, що призначає і виплач ує пенсію, виплачуються за ми нулий час без обмеження будь -яким строком із нарахування м компенсації втрати частини доходів. Отже сума невиплаче ної щомісячної державної соц іальної допомоги за період і з 2006 р. включно по 1 квартал 2009 р. с кладає 4285 грн. 60 копійок. Про фа кт порушення своїх прав пози вачці стало відомо лише післ я висвітлення зазначених под ій у пресі у зв'язку з ухваленн ям відповідного рішення Конс титуційним судом України 09 ли пня 2007 року. З вищенаведених пі дстав, посилаючись на Закон У країни “Про соціальний захис т дітей війни”, Рішення Конст итуційного Суду України від 09.07.2007 року, Конституцію Україн и, Закон України “Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування” позивачка просила задовольнити її поз овні вимоги у повному обсязі .
У судовому засіданні позив ачка підтримала заявлені поз овні вимоги з вищевикладених підстав та просила суд їх зад овольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, повідомлений належним чи ном, надав суду письмові запе речення проти позовних вимог ОСОБА_1, вказуючи, що випла та спірної щомісячної соціал ьної допомоги проводилася по зивачці Управлінням у розмір ах, встановлених законодавст вом, наполягав на пропуску по зивачкою строку на звернення до суду.
Заслухавши доводи позивач ки по справі, вивчивши матері али справи разом із письмови ми запереченнями представни ка відповідача, проаналізува вши усі наявні по справі дока зи у їх сукупності, суд дійшов до висновку про часткове зад оволення позовних вимог ОС ОБА_1, виходячи з наступного .
Судом встановлені наступн і обставини та відповідні ни м правовідносини.
Позивачка ОСОБА_1 народ илася у 1937 році, має статус дити ни війни відповідно до статт і 1 Закону України “Про соціал ьний захист дітей війни”, згі дно з якою дитиною війни є осо ба, яка є громадянином Україн и та якій на час закінчення (02.09 .1945) Другої світової війни було менше 18 років, що підтверджує ться відповідним посвідченн ям №НОМЕР_1 (а.с.5), у зв'язку з чим має право на всі пільги та соціальні гарантії, передба чені цим Законом, в тому числі право на щомісячне отриманн я державної соціальної допом оги до пенсії, у розмірі 30 відс отків мінімальної пенсії за віком, що передбачено статте ю 6 зазначеного Закону.
За даними позивачки, відпов ідачем в 2006-2007 р.р. позивачці дер жавна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії , у розмірі 30 відсотків мініма льної пенсії за віком, не випл ачувалася, що відповідачем н е заперечується та підтвердж ується відомостями довідки, доданими відповідачем до пис ьмових заперечень на позов ОСОБА_1
Відповідно до статті 6 Закон у України “Про соціальний за хист дітей війни” № 2195-ІV від 18.11.20 04 року, в редакції, яка діяла у п еріод 2006-2007 р.р., дітям війни пенс ії або щомісячне довічне гро шове утримання чи державна с оціальна допомога, що виплач ується замість пенсії, підви щуються на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком.
Законом України від 20.12.2005 рок у дію статті 6 вищевказаного З акону на 2006 рік було зупинено, а згідно з Законом України від 19.01.2006 року дію статті 6 Закону бу ло відновлено.
Пунктом 12 статті 71 Закону Укр аїни “Про Державний бюджет У країни на 2007 рік” від 19.12.2006 № 489-V зуп инена на 2007 рік дія статті 6 Зак ону України “Про соціальний захист дітей війни”.
Статтею 111 Закону України “П ро Державний бюджет України на 2007 рік” від 19.12.2006 № 489-V встановле но, що у 2007 році підвищення до п енсії або щомісячного довічн ого грошового утримання чи д ержавної соціальної допомог и, яка виплачується замість п енсії, відповідно до статті 6 З акону України “Про соціальни й захист дітей війни” виплач ується особам, які є інваліда ми (крім тих, на яких поширюєть ся дія Закону України “Про ст атус ветеранів війни, гарант ії їх соціального захисту”), у розмірі 50 відсотків від розмі ру надбавки, встановленої дл я учасників війни.
Конституційний Суд Україн и у своєму рішенні № 6-рп від 09.07.2 007 у справі за конституційним поданням 46 народних депутаті в України щодо відповідності Конституції України (консти туційності) положень статей 29, 36, частини другої статті 56, час тини другої статті 62, частини першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 101, 1 03, 111 Закону України “Про Держав ний бюджет України на 2007 рік” (с права про соціальні гарантії громадян) зазначив, що зупине ння Законом України “Про Дер жавний бюджет України” інших законів України, щодо наданн я пільг, компенсацій і гарант ій, внесення змін до інших зак онів України, встановлення і ншого (додаткового) правовог о регулювання відносин ніж п ередбачено законами України , не відповідає статтям 1, 3 част ині другій статті б, частині д ругій статті 8, частині другій статті 19, статтям 21, 22, пункту 1 ча стини другої статті 92, частина м першій, другій та третій ста тті 95 Конституції України. Так ож зазначеним рішенням визна ні неконституційними положе ння, зокрема: пункту 12 статті 71, статті 111 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”.
Статтею 152 Конституції Укра їни передбачено, що закони, ін ші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконс титуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Відповідно до частини трет ьої статті 22 Конституції Укра їни, при прийнятті нових зако нів або внесенні змін до чинн их законів не допускається з вуження змісту та обсягу існ уючих прав і свобод, у тому чис лі і для дітей війни.
Згідно правової позиції Ко нституційного Суду України, який неодноразово розглядав питання щодо конституційнос ті положень законів України про Державний бюджет України на відповідні роки, якими обм ежуються пільги, компенсації і гарантії, передбачені чинн им законодавством для окреми х категорій громадян - таке об меження є недопустимим. Прав о на соціальний захист грома дян України встановлено стат тею 46 Конституції України, згі дно з якою пенсії, інші види со ціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існув ання, мають забезпечувати рі вень життя, не нижчий від прож иткового мінімуму, встановле ного законом.
Відповідно до пункту 6 части ни першої статті 92 Конституці ї України, виключено законам и України визначаються, зокр ема, основи соціального захи сту.
Частиною другою статті 19 Ко нституції України встановле но, що органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Відповідно до частини трет ьої статті 22, статті 64 Конститу ції України право громадян н а соціальний захист, інші соц іально-економічні права можу ть бути обмежені, у тому числі зупиненням дії законів (їх ок ремих положень), лише в умовах воєнного або надзвичайного стану на певний строк.
Утверджуючи і забезпечуюч и права і свободи громадян, де ржава окремими законами Укра їни встановила певні соціаль ні пільги, компенсації і гара нтії, що є складовою конститу ційного права на соціальний захист і юридичними засобами здійснення цього права, а том у відповідно до частини друг ої статті 6, частини другої ста тті 19, частини першої статті 68 К онституції України вони є за гальнообов'язковими, однаков ою мірою мають додержуватися органами державної влади, мі сцевого самоврядування, їх п осадовими особами. Невиконан ня державою своїх соціальних зобов'язань щодо окремих осі б ставить громадян у нерівні умови, підриває принцип дові ри особи до держави, що законо мірно призводить до порушенн я принципів соціальної, прав ової держави.
Оскільки правові положенн я, які передбачають соціальн і виплати, встановлені статт ею 6 Закону України “Про соціа льний захист дітей війни” № 219 5-ІV від 18.11.2004, є чинними, тобто не с касовані, не змінені, і позива ч є дитиною війни, тому має пра во на їх одержання, органи дер жавної влади не можуть свідо мо зменшувати ці виплати.
Право на отримання державн ої соціальної допомоги, що ви плачується замість пенсії, у розмірі 30 відсотків мінімаль ної пенсії за віком, встановл еної статтею 6 Закону України “Про соціальний захист діте й війни” № 2195-ІV від 18.11.2004, не залеж ить від розміру доходів отри мувача чи наявності фінансув ання з бюджету, а має безумовн ий характер.
Таким чином, положення Зако ну України “Про Державний бю джет України на 2007 рік” № 489-V від 19.12.2006, не можуть бути застосова ні в частині розрахунку розм іру допомоги дітям війни, оск ільки вони суперечать вищеза значеним нормам Конституції України та міжнародному пра ву.
З оглядом на вищевикладене , суд дійшов до висновку про не законність дій відповідача щ одо невиплати позивачці у 2006-200 7рр. щомісячного підвищення д о пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком , у відповідності з діючою на т ой час редакцією статті 6 Зако ну “Про соціальний захист ді тей війни”.
Підпунктом 2 пункту 41 розділ у II Закону України “Про Держав ний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких з аконодавчих актів України” № 107-VІ від 28.12.2007 року стаття 6 Закон у України “Про соціальний за хист дітей війни” була викла дена у наступній редакції: “Д ітям війни (крім тих, на яких п оширюється дія Закону Україн и “Про статус ветеранів війн и, гарантії їх соціального за хисту”) до пенсії або щомісяч ного довічного грошового утр имання чи державної соціальн ої допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачуєтьс я підвищення у розмірі надба вки, встановленої для учасни ків війни”.
Як убачається з довідки над аної представником відповід ача на а.с.15, розмір виплат спі рного підвищення до пенсії п озивачці складав: з січня 2008 по березень 2008 рр. (включно) - 47 гр ивень на місяць; з квітня 2008 по червень 2008 рр. (включно) - 48 гриве нь 10 копійок щомісячно; з липн я 2008 по вересень 2008 рр.(включно) - 48 гривень 20 копійок щомісячно ; з жовтня 2008 по грудень 2008 рр. (вкл ючно) - 49 гривень 80 копійок щом ісячно.
Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 № 10-рп/2008 пі дпункт 2 пункту 41 розділу II Зако ну України “Про Державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України” № 107-VІ ві д 28.12.2007 визнаний таким, що не від повідає Конституції України (є неконституційними).
Таким чином, стаття 6 Закону України “Про соціальний зах ист дітей війни” з 22.05.2008 року (ча су ухвалення вищевказаного р ішення Конституційним Судом України) й на теперішній час д іє у редакції, згідно з якою ді тям війни пенсії або щомісяч не довічне грошове утримання чи державна соціальна допом ога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 від сотків мінімальної пенсії за віком.
З оглядом на зазначене, суд дійшов до висновку, що у періо д з 01.01.2008 по 21.05.2008 р.р. розмір спірно го підвищення, яке нараховув алося та фактично виплачувал ося позивачці, за відомостям и вищенаведеної довідки, від повідало вимогам діючого у ц ей час законодавства (до ухва лення рішення 22.05.2008 року Консти туційним Судом України), а з 22. 05.2008 по 31.12.2008 р.р. та з 01.01.2009 по квітень 2009 р.р. (в межах заявлених позив ачкою позовних вимог) розмір щомісячного підвищення до п енсії позивачці як дитині ві йни, повинен був складати 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком, але ж, фактично, випла чувалося спірне підвищення у заниженому розмірі.
Тому вимоги позивачки у час тині неправомірності дій від повідача щодо сплати щомісяч ного підвищення до пенсії по зивачці як дитині війни у зан иженому розмірі у період з 01.01.2 008 по квітень 2009 р.р. (включно) під лягають частковому задоволе нню, з урахуванням вищенавед ених висновків суду.
Згідно з частиною першою ст атті 28 Закону України “Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування” № 1058-ІV від 09.07.2003 мінімальний розмір пенсі ї за віком встановлюється у р озмірі прожиткового мінімум у для осіб, які втратили праце здатність, визначеного закон ом.
Відповідно до статті 46 Конс титуції України громадяни ма ють право на соціальний захи ст, що включає право на заб езпечення їх у разі повно ї, часткової або тимчасово ї втрати працездатності, втр ати годувальника, безробіття з незалежних від них обстави н, а також у старості та в інши х випадках, передбачених зак оном. Таким чином, передбачен а статтею 6 Закону України “Пр о соціальний захист дітей ві йни” допомога дітям війни є ф ормою соціального забезпече ння громадян, які відповідно до спеціального закону мают ь статус дітей війни, а також ф ормою реалізації ними консти туційного права на соціальни й захист.
Відповідно до статті 7 Закон у України “Про соціальний за хист дітей війни” фінансове забезпечення державних соці альних гарантій здійснюєтьс я за рахунок Державного бюдж ету України, а не за рахунок бю джету Пенсійного фонду Украї ни. За умови відсутності у дер жавному бюджеті коштів на ви плату щомісячних надбавок ді тям війни це створює ситуаці ю правової невизначеності ст осовно джерела коштів, з яких має виплачуватися зазначена надбавка. Однак, в той же час, ц е не може бути підставою для п орушення прав громадян на со ціальний захист, в тому числі й на отримання соціальної до помоги, яка прямо передбачен а законом.
Реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюдже тних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовід носин нормативно-правових ак тів національного законодав ства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних а сигнувань, тобто посилання о рганів державної влади на ві дсутність коштів як на причи ну невиконання своїх зобов'я зань судом не приймається до уваги.
Наділивши дітей війни зазн аченою соціальною гарантією , держава таким чином взяла на себе публічне зобов'язання з абезпечити належний матеріа льний рівень осіб, які є дітьм и війни.
Тобто, між позивачкою і держ авою встановлено певний прав овий зв'язок у визначеній сфе рі життєдіяльності, який хар актеризується наявністю зоб ов'язання держави забезпечит и соціальний захист дітей ві йни.
Закон України “Про загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування” розроблений відповідно до Конституції У країни та Основ законодавств а України про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування, визначає принципи, засади і механізми функціон ування системи загальнообов 'язкового державного пенсійн ого страхування, призначення , перерахунку і виплати пенсі й, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страх ових внесків роботодавців, б юджетних та інших джерел, пер едбачених цим Законом, а тако ж регулює порядок формування Накопичувального пенсійног о фонду та фінансування за ра хунок його коштів видатків н а оплату договорів страхуван ня довічних пенсій або однор азових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим ц им Законом.
Статтею 58 зазначеного Закон у на Пенсійний фонд покладен о керівництво та управління солідарною системою, збір, ак умуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення сво єчасного і в повному обсязі ф інансування та виплати пенсі й, допомоги на поховання, здій снення контролю за цільовим використанням коштів Пенсій ного фонду, вирішення питань , пов'язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахов аних осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійсне ння адміністративного управ ління Накопичувальним фондо м та інші функції, передбачен і Законом і статутом Пенсійн ого фонду.
Крім того, головним розпоря дником коштів для виплати до пенсії або щомісячного
довічного грошового утриман ня чи державної соціальної д опомоги, що виплачується зам ість пенсії, передбаченої ст аттею 6 Закону України “Про со ціальний захист дітей війни” - є Пенсійний фонд України.
Посилання відповідача на ч астину третю статті 28 Закону У країни “Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання” № 1058-ІV від 09.07.2003 щодо її зас тосування виключно для визна чення розмірів пенсій, призн ачених за Законом України “П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування”, а також на те, що для надбавок д о пенсії по інших нормативни х актах поняття «мінімальна пенсія за віком» не застосов ується, в законодавстві відс утнє визначення розміру, з як ого обчислюється надбавка до пенсії по статті 6 Закону Укра їни “Про соціальний захист д ітей війни” безпідставні та необґрунтовані, так як згідн о правової позиції Верховног о Суду України, яка викладена в його постановах від 27.05.2008 рок у №08/111, 08/119, 08/138, 08/151, 08/152, 08/153 застосуванн ю підлягає розмір прожитково го мінімуму для осіб, які втра тили працездатність, встанов лений в законі про Державний бюджет України на відповідн ий рік, з якого визначається м інімальний розмір пенсії за віком.
Положення частини третьої статті 28 Закону України “Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування” № 1058-І V від 09.07.2003 року не є перешкодою д ля застосування даної величи ни (мінімального розміру пен сії за віком) до розрахунку ін ших пенсій чи доплат пов'язан их з мінімальною пенсією за в іком, оскільки чинним законо давством не встановлено іншо го, крім передбаченого части ною першою цієї статті визна чення розміру мінімального р озміру пенсії за віком.
Мінімальна пенсія в розмір і 19,91 грн., встановлена для нара хування соціальних надбавок Постановою Кабінету Міністр ів України №1 від 03.01.2002 року “Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат о кремим категоріям пенсіонер ів, фінансування яких здійсн юється за рахунок коштів Дер жавного бюджету”, не підляга є застосуванню для соціально ї допомоги дітям війни, яка ви плачується до пенсії, оскіль ки суперечить нормам діючого законодавства.
Доводи відповідача щодо ві дсутності, не виділення, непе рерахування бюджетних кошті в на забезпечення виплат доп омоги в розмірі, передбачено му Законом, а не підзаконним н ормативним актом, неправомір ні, неспроможні і не можуть бу ти прийняті до уваги та бути п ідставою для відмови в позов і, так як відповідач є органом , який зобов'язаний здійснюва ти нарахування та виплату за значених сум допомоги у вста новлених Законом розмірах.
Конституційний Суд Україн и неодноразово підкреслював , що Закон України про Державн ий бюджет України на відпові дний рік має чітко визначену сферу регулювання, та не може змінювати норми інших закон ів.
З наведених підстав, суд дій шов до висновку про необґрун тованість заперечень предст авника відповідача щодо зако нодавчого не визначення поря дку виконання положень ст. 6 сп еціального Закону, та відсут ністю коштів у відділу Пенсі йного Фонду України на прове дення вказаних виплат у зако нодавчо визначеному розмірі .
Разом з тим, у письмових зап ереченням на позов ОСОБА_1 , представник відповідача на полягав на застосуванні судо м першої інстанції наслідків пропущеного строку на зверн ення до суду.
Згідно зі статтями 99, 100 Кодек су адміністративного судочи нства України, адміністратив ний позов може бути подано в м ежах строку звернення до адм іністративного суду, встанов леного цим Кодексом або інши ми законами. Для звернення до адміністративного суду за з ахистом прав, свобод та інтер есів особи встановлюється рі чний строк, який, якщо не встан овлено інше, обчислюється з д ня, коли особа дізналася або п овинна була дізнатися про по рушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для захисту прав, с вобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адмі ністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислю ються з дня, коли особа дізнал ася або повинна була дізнати ся про порушення своїх прав, с вобод чи інтересів. Якщо зако ном встановлена можливість д осудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, то обчислення с троку звернення до адміністр ативного суду починається з дня, коли позивач дізнався пр о рішення суб'єкта владних по вноважень за результатами ро згляду його скарги на рішенн я, дії або бездіяльність суб'є кта владних повноважень. Про пущення строку звернення до адміністративного суду є під ставою для відмови у задовол енні адміністративного позо ву за умови, якщо на цьому напо лягає одна із сторін. Якщо суд визнає причину пропущення с троку звернення до суду пова жною, адміністративна справа розглядається і вирішується в порядку, встановленому цим Кодексом.
За матеріалами адміністра тивної справи, позивачка ОС ОБА_1 звернулася до суду з ад міністративним позовом 25.03.2009 р оку, що підтверджується штам пом вхідної кореспонденції с уду на позовній заяві (а.с.2).
Оскільки позивачка зверну лася до суду 25.03.2009 року, тобто по зовні вимоги мають бути задо волені частково в межах річн ого строку на звернення до су ду, за період з березня 2008 року.
Доказів поважності причин и пропуску строку звернення до суду за захистом своїх пра в в цій частині позивачка не н адала.
Посилення позивачки у цієї частині на частину 2 статті 46 З акону України “Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування” стосовно тог о, що грошові суми пенсії, які не отримані з вини органів, що призначають пенсії, по перше , не можуть бути враховані суд ом саме як поважні причини, що перешкоджали звернутися поз ивачці до суду своєчасно, а по -друге, вказана норма стосуєт ься сум пенсій, які були нарах овані, але несвоєчасно випла чені з вини пенсійного орган у, але ж, як було встановлено с удом, спірні суми або взагалі не нараховувалися позивачці або нараховувалися, але ж у за ниженому розмірі, що вимусил о позивачку звернутися до су ду з публічно-правовим споро м та зобов' язати відповідач а саме у судовому порядку їх н арахувати.
Таким чином, розмір щомісяч ного підвищення до пенсії по зивачці у відповідності з ді ючою у період 22.05.2008 - квітень 2009 р.р. редакцією статті 6 Закону України “Про соціальний зах ист дітей війни”, як зазначал ося судом вище, повинен був ск ладати: 30 відсотків мінімальн ої пенсії за віком.
При цьому, розмір мінімальн ої пенсії за віком, повинен бу в бути розрахований, виходяч и з прожиткового мінімуму, вс тановленого у вказаний періо д для непрацездатних осіб: з т равня 2008 - 30.06.2008 - 144, 30 грн. (481,00 грн. х 3 0%), з 01.07.2008 - 30.09.2008 - 144, 60 грн. (482 грн. х 30% ), з 01.10.2008 - 31.12.2008 - 149, 40 грн. (498,00 грн. х 3 0%), з 01.01.2009 - по квітень 2009 року - 149, 40 грн. (498,00 грн. х 30%), всього 1670, 45 грн., а ле ж фактично за вказаний пер іод було виплачено 1168, 74 грн., тоб то недоплачена сума складає 1168, 74 грн. та підлягає до виплати позивачці.
Згідно з частиною 1 статті 2 К одексу адміністративного су дочинства України завданням адміністративного судочинс тва є захист прав, свобод та ін тересів фізичних осіб, прав т а інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку орг анів державної влади, органі в місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших с уб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень.
Відповідно до статті 162 Коде ксу адміністративного судоч инства України у разі задово лення адміністративного поз ову суд може прийняти постан ову, зокрема, про визнання нез аконним протиправним рішенн я суб'єкта владних повноваже нь і про скасування рішення, з обов'язання відповідача вчин ити певні дії, іншу постанову , яка б гарантувала дотриманн я і захист прав, свобод, інтере сів людини і громадянина, інш их суб'єктів у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку суб'єктів владних п овноважень.
З урахуванням усього вищев икладеного у сукупності, суд дійшов до висновку, що поруше ні діями Управління права по зивачки у сфері публічно-пра вових відносин, будуть захищ ені та відновлені шляхом виз нання судом незаконними дій відповідача щодо невиплати п озивачці у 2006-2007р.р. та виплати у заниженому розмірі з 22.05.2008-квіт ень 2009 рр. (включно) щомісячного підвищення до пенсії як дити ні війни та покладення та від повідача обов' язків нараху вати та виплатити позивачці за період з 22.05.2008-квітень 2009 р.р. (в ключно) як дитині війни, недоп лачене щомісячне підвищення до пенсії у розмірі 1168, 74 грн. У з адоволенні решти позовних ви мог, позивачці слід відмовит и, з підстав, викладених у моти вувальній частині постанови .
Оскільки позовні вимоги ОСОБА_1 частково задоволені судом, то понесені нею судові витрати у розмірі, пропорцій ному задоволеним позовним ви могам - 1 гривня 70 копійок під лягають стягненню на її кори сть з Державного бюджету Укр аїни.
На підставі ст. ст. 1, 3, 6, 8, 19, 21, 22, 46, 56, 58, 64, 68, 75, 92, 95, 96, 152 Конституції Україн и, Рішення Конституційного С уду України від 09.07.2007 року за ко нституційним поданням 46-х нар одних депутатів України щодо відповідності ряду статей З акону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”, Ріше ння Конституційного Суду Укр аїни від 22.05.2008 року за конституц ійним поданням Верховного Су ду України і 101 народного депу тату України щодо відповідно сті ряду статей Закону Украї ни “Про Державний бюджет Укр аїни на 2008 рік”, статті 6 Закону України “Про соціальний зах ист дітей війни”, керуючись с таттями 2, 6, 7, 9-11, 17-18, 94, 99, 100, 159, 162-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
п о с т а н о в и в:
Позовні вимоги ОСОБА _1 - задовольнити частково .
Визнати незаконними дії Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Залізничному районі м. Сімферополь АРК щодо невип лати ОСОБА_1 у 2006 - 2007 р.р. та в иплати з 22.05.2008 - квітень 2009 р.р. (вкл ючно) у заниженому розмірі що місячного підвищення до пенс ії як дитині війни.
Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в За лізничному районі м. Сімферо поль нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачене щоміс ячне підвищення до пенсії як дитині війни за період з 22.05.2008 - к вітень 2009 р.р. (включно) у розмір і 1168 (одна тисяча сто шістдесят вісім) гривень 74 копійки.
У задоволенні решти позовн их вимог ОСОБА_1 - відмовит и.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 судові витрати у розмірі 1 гривня 70 копійок.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом двадцят и днів після подання заяви пр о апеляційне оскарження або у термін, встановлений для по дачі заяви про апеляційне ос карження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений КАС України, постан ова суду першої інстанції на бирає сили після закінчення цього строку. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Суддя
Суд | Залізничний районний суд м. Сімферополя |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2009 |
Оприлюднено | 21.02.2011 |
Номер документу | 9686057 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Залізничний районний суд м. Сімферополя
Уржумова Наталя Валеріївна
Адміністративне
Богородчанський районний суд Івано-Франківської області
Битківський Любомир Михайлович
Адміністративне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Таран Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні