ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про відмову у роз`ясненні судового рішення
13 травня 2021 року м. Київ № 826/5839/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., вирішивши у письмового провадження заяву про роз`яснення рішення суду, ухваленого в адміністративній справі
за позовомОСОБА_1 доГоловного управління Національної поліції в Луганській області Головного управління МВС України у Луганській області Головне управління МВС України третя особаЛутугинський районний відділ ГУ МВС України у Луганській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,- В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі також - позивач) звернулась до суду з позовом до Головного управління МВС України (далі також - відповідач 1, ГУ МВС України), Головного управління МВС України у Луганській області (далі також - відповідач 2, ГУ МВС у Луганській області), Головного управління Національної поліції в Луганській області (далі також - відповідач 3, ГУ НП в Луганській області), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, Лутугинський районний відділ ГУ МВС України у Луганській області (далі також - третя особа), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить:
- визнати незаконним та скасувати наказ Головного управління МВС України у Луганській області від 06.11.2015 №401 о/с;
- зобов`язати Головне управління МВС України у Луганській області прийняти у позивача заяву про звільнення з органів внутрішніх справ у зв`язку з продовженням проходження служби в органах Національної поліції та заяву про прийняття на службу в органах Національної поліції відповідно до Закону України "Про Національну поліцію";
- зобов`язати Головне управління МВС України у Луганській області внести зміни до запису №7 у трудовій книжці позивача;
- зобов`язати Головне управління МВС України у Луганській області видати позивачу довідку про роботу;
- зобов`язати Головне управління МВС України у Луганській області провести розрахунок та виплатити позивачу вихідне забезпечення при звільненні.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.09.2020 року адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено частково. Визнано протиправним та скасувати наказ Головного управління МВС України у Луганській області від 06.11.2015 року №401 о/с. Визнано майора міліції ОСОБА_1 , начальника режимно - секретного сектору Лутугинського РВ ГУ МВС України у Луганській області такою, яку 06.11.2015 року звільнено за пунктом 1 частини першої статті 40 КЗпП України (у зв`язку із ліквідацією). Зобов`язано Головне управління МВС України у Луганській області (ліквідаційну комісію) здійснити розрахунок суми стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу ОСОБА_1 за період з 06.11.2015 року до 14.09.2020 року та стягнути з Головного управління МВС України у Луганській області (ліквідаційної комісії) суму стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу ОСОБА_1 за період з 06.11.2015 року до 14.09.2020 року. Звернуто до негайного виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва в частині стягнення на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу у межах суми стягнення за один місяць. Визнано недійсним запис № 7 у Трудовій книжці НОМЕР_1 в частині зазначення підстави звільнення ОСОБА_1 на підставі Наказу ГУ МВС у Луганській області від 06.11.2015 року №401о/с . Зобов`язано ГУ МВС України у Луганській області (ліквідаційної комісії) виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби. В решті позовних вимог відмовлено.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.03.2021 року апеляційну скаргу Головного управління МВС України у Луганській області - залишено без задоволення. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.09.2020 року залишено без змін.
Через канцелярію суду 02.04.2021 року представником позивача Мандриковим Д.В. подано заяву в порядку статті 254 Кодекс адміністративного судочинства України, а саме роз`яснити рішення суду:
1) розрахувавши розмір суми середнього заробітку за час вимушеного прогулу ОСОБА_1 , що підлягає стягненню з Головного управління МВС України у Луганській області (ліквідаційної комісії);
2) розрахувавши розмір суми одноразової грошової допомоги у розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби ОСОБА_1 , що підлягає стягненню з Головного управління МВС України у Луганській області (ліквідаційної комісії).
Розглядаючи подану заяву про роз`яснення рішення Окружного адміністративного суду м. Києва, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також - КАС України) за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
Суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз`яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.
Подання заяви про роз`яснення судового рішення зупиняє перебіг строку, встановленого судом для виконання судового рішення, а так само строку, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
Ухвалу про роз`яснення судового рішення або відмову у його роз`ясненні може бути оскаржено.
З матеріалів адміністративної справи встановлено, що розгляд і прийняття рішення здійснювалось в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (письмового провадження), відтак і розгляд заяви про роз`яснення судового рішення здійснюється в порядку письмового провадження.
З аналізу статті 254 КАС України встановлено, що вичерпного переліку критеріїв для визначення рішення незрозумілим Кодекс адміністративного судочинства України не містить, а зі змісту приписів статті 254 КАС України вбачається, що їх має навести особа, яка звертається із заявою про роз`яснення судового рішення.
Пунктом 19 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 7 від 20.05.2013 р. "Про судове рішення в адміністративній справі" передбачено, що роз`яснення судового рішення можливе тоді, коли воно є незрозумілим. При роз`ясненні свого рішення суд в ухвалі з цього приводу викладає більш повно і ясно ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не вносячи змін у суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
Суд звертає увагу, що необхідність роз`яснення судового рішення зумовлена його нечіткістю за змістом, коли останнє є незрозумілим як для осіб, стосовно яких воно ухвалене, так і для тих, що повинні здійснювати його виконання.
Відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про судове рішення в адміністративній справі" № 7 від 20.05.2013 року зрозумілість судового рішення полягає в логічному, чіткому, переконливому викладенні змісту рішення. Чіткість викладення передбачає, зокрема, що: терміни, вжиті у судовому рішенні, відповідають тому змісту, який вони мають за законодавством України; такі терміни чітко співвідносяться з поняттями, які вони позначають; текст правової норми, застосованої судом, відтворюється без перефразовування і при цьому зрозуміло, де наводиться правова норма, а де суд дає своє тлумачення її змісту. Судове рішення не повинно містити положень, які б суперечили або виключали одне одного, ускладнювали чи унеможливлювали його виконання.
Суд зазначає, що підставою для роз`яснення судового рішення як засобу усунення недоліків ухваленого судового акту є його неясність, невизначеність. Фактично роз`ясненням судового рішення є зміна форми його викладення таким чином, щоб ті частини судового акту, які викликають труднощі для розуміння, були висвітлені ясніше та зрозуміліше.
Водночас, суд, роз`яснюючи рішення не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення. Відтак, процесуальна процедура роз`яснення судового акту виключає можливість будь-яким чином змінювати зміст цього судового рішення.
Суд зауважує представнику ОСОБА_1 , що вимоги, заявлені у заяві, поданої в порядку статті 254 КАС України, не відповідають меті інституту роз`яснення судового рішення.
Так, відповідно до пунктів 4 та 7 резолютивної частини рішення суду від 14.09.2020 року обов`язок здійснити відповідний розрахунок суми середнього заробітку за час вимушеного прогулу та суми одноразової грошової допомоги покладено на Головне управління МВС України в Луганській області (ліквідаційну комісію), підстави чого наведені судом першої інстанції у мотивувальній частині рішення суду та підтримані апеляційним судом у постанові від 18.03.2021 року.
З огляду на вищевикладене, та на те, що резолютивна частина рішення, зокрема, пункти 4 та 7 не передбачають незрозумілості при виконанні цього рішення, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про роз`яснення рішення суду.
На підставі викладеного, керуючись статтями 243, 254, 295, 297 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У Х В А Л И В:
В задоволенні заяви адвоката Мандрикова Д.В. про роз`яснення судового рішення від 02.04.2021 року відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства і може бути оскаржена відповідно до положень статей 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.О. Маруліна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2021 |
Оприлюднено | 17.05.2021 |
Номер документу | 96899773 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Маруліна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні