Справа № 1-164/11
Провадження № 1-в/147/25/21
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 червня 2021 року смт.Тростянець
Суддя Тростянецького районного суду Вінницької області ОСОБА_1 ,
із секретарем ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за поданням начальника відділення поліції №2 Гайсинського районного управління поліції ГУ Національної поліції у Вінницькій області ОСОБА_3 про встановлення адміністративного нагляду відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця та жителя АДРЕСА_1 ,
в с т а н о в и в:
У червні 2021 р. до Тростянецького районного суду Вінницької області від начальника відділення поліції №2 Гайсинського районного управління поліції ГУ Національної поліції у Вінницькій області ОСОБА_3 надійшло подання про встановлення адміністративного нагляду ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Своє подання мотивує тим, що ОСОБА_4 будучи раніше неодноразово засудженим до позбавлення волі, належних висновків для себе не зробив і став на шлях злісного порушення громадського порядку, що свідчить про вперте небажання ОСОБА_4 ставати на шлях виправлення. Так, 19.06.2020 року о 12.10 год. в селі Тростянчик, ОСОБА_4 перебував у п`яному вигляді, мав неохайний вигляд, чим принижував людську гідність та громадську мораль. Відповідно до чого був притягнутий до адміністративної відповідальності по ст. 178 ч. 1 КУпАП та постановою дільничного офіцера поліції Тростянецького відділення поліції від був підданий адміністративному стягненню у вигляді попередження. Також, 28.08.2020 року ОСОБА_4 був притягнутий до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 175-1 КУпАП та підданий адміністративному стягненню у вигляді попередження. Наступного дня керівництвом Тростянецького ВП гр. ОСОБА_4 був офіційно попереджений, що в разі продовження ним протиправної поведінки в відношенні нього може бути встановлено адміністративний нагляд згідно Закону України Про адміністративний нагляд за особами звільненими з місць позбавлення волі від 1.12.1994 року.
Крім того зазначив, що 05.10.2020 року о 10.00 год. в с. Тростянчик було виявлено ОСОБА_4 , який придбав у невідомої особи 0,5 л. самогону для власних потреб, чим вчинив правопорушення, передбачене ст.177 КУпАП та був притягнутий до адміністративної відповідальності у виді штрафу у розмірі 17 грн. Цього ж дня ОСОБА_4 було також притягнуто до адміністративної відповідальності за ст.176 КУпАП та підданий адміністративному стягненню у виді штрафу у розмірі 51 грн.
Враховуючи вищевикладене, начальника відділення поліції №2 Гайсинського районного управління поліції ГУ Національної поліції у Вінницькій області ОСОБА_3 просить встановити ОСОБА_4 адміністративний нагляд відповідно до п.«в»ст. 3 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі»та у зв`язку з цим застосувати відповідні обмеження.
У судове засідання ОСОБА_4 не з`явився, подав заяву про розгляд подання без його участі. При вирішенні питання по суті, покладається на розсуд суду.
Представник Відділення поліції №2 в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд подання без його участі. Подання підтримав.
Суд, дослідивши матеріали подання, дійшов наступного висновку.
Відповідно до положень ст. 1 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі», адміністративний нагляд - це система тимчасових примусових профілактичних заходів спостереження і контролю за поведінкою окремих осіб, звільнених з місць позбавлення волі, що здійснюється органами Національної поліції.
Статтею 2 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі»визначено, що адміністративний нагляд встановлюється з метою запобігання вчиненню кримінальних правопорушень окремими особами, звільненими з місць позбавлення волі, і здійснення виховного впливу на них.
Згідно п. «в»ст. 3 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі»адміністративний нагляд встановлюється щодо повнолітніх осіб засуджених до позбавлення волі за тяжкі, особливо тяжкі злочини або засуджених два і більше разів до позбавлення волі за умисні злочини, якщо вони після відбування покарання або умовно-дострокового звільнення від відбування покарання, незважаючи на попередження органів внутрішніх справ, систематично порушують громадський порядок і права інших громадян, вчиняють інші правопорушення.
Відповідно до ч. 1ст. 6 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі»адміністративний нагляд встановлюється у визначеномустаттею 5 цього Законупорядку терміном від одного року до двох років і не може перевищувати термінів, передбачених законом для погашення або зняття судимості. Для осіб, зазначених у пункті «ґ»статті 3 цього Закону, адміністративний нагляд встановлюється на строк до погашення судимості.
Згідно копіївирокуТростянецькогорайонного судуВінницькоїобластівід 08.12.2011р. ОСОБА_4 визнано винуватим у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.185 КК України, за якою призначено йому покарання у виді одного року позбавлення волі. На підставі ст. 71 КК України до покарання, призначеного за новим вироком, частково приєднано невідбуту частину покарання за вироком Тростянецького районного суду Вінницької області від 08.12.2010 року 4 роки шість місяців позбавлення волі і остаточно призначено покарання п`ять років шість місяців позбавлення волі.
20.07.2017 р. ОСОБА_4 звільнений з Стрижавської ВК №81 по закінченню строку.
З матеріалів подання вбачається, що ОСОБА_4 притягувався до адміністративної відповідальності, зокрема 19.06.2020 р. за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.178 КУпАП, 28.08.2020 р. за ч.1 ст. 175-1 КУпАП, та двічі 05.10.2020 р. за вчинення правопорушень, передбачених ст. ст. 176, 177 КУпАП.
При вирішенні питання щодо встановлення адміністративного нагляду, суд враховує роз`яснення, викладені у пункті 6 постанови Пленуму Верховного Суду України № 3 від 28.03.1986 року «Про практику застосування судами України законодавства у справах про порушення правил адміністративного нагляду» про те, що слід мати на увазі, що адміністративний нагляд може бути встановлений за умови, що після звільнення з місць позбавлення волі особа, незважаючи на попередження органів внутрішніх справ, систематично порушує громадський порядок, права інших громадян чи вчиняє інші правопорушення і за кожне правопорушення притягувалась до відповідальності у встановленому Законом порядку. Під іншими правопорушеннями слід розуміти такі порушення, що посягають на громадську безпеку чи порядок управління.
Докази додані до матеріалів справи не підтверджують обставин, викладених в поданні щодо ведення ОСОБА_4 антигромадського та аморального способу життя.
Вирішуючи питання по суті подання, суд виходить з того, що адміністративний нагляд щодо особи встановлює певні обмеження у її повсякденному житті та поведінці, а тому такий нагляд має бути встановлений з конкретно визначених законодавчих підстав, щоб не допустити обмеження або порушення прав особи, та випливати з дотримання судом принципів «рівних можливостей» та «справедливого судового розгляду», встановлених ст. 6 Конвенції «Про захист прав людини і основоположних свобод» 1950 року.
Суд зазначає, що вчинені ОСОБА_4 правопорушення, не є злісними та грубими, не мають насильницького характеру та істотної суспільної небезпеки.
На переконання суду такі адміністративні правопорушення не можуть свідчити про наявність достатніх підстав для такого суворого обмеження прав і свобод людини, як застосування адміністративного нагляду та пов`язаних із ним обмежень.
Таким чином, враховуючи, що в діях ОСОБА_4 відсутня систематичність, що дає суду підстави для відмови у задоволенні подання про встановлення адміністративного нагляду стосовно ОСОБА_4 на підставі п. «в»ст. 3 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі».
Керуючись ст. ст.8,129 Конституції України, ст. ст. 1-6 Закону України "Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі",
п о с т а н о в и в :
В задоволенні подання начальника відділення поліції №2 Гайсинського районного управління поліції ГУ Національної поліції у Вінницькій області ОСОБА_3 про встановлення адміністративного нагляду відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом семи діб з дня її проголошення до Вінницького апеляційного суду.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Тростянецький районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2021 |
Оприлюднено | 31.01.2023 |
Номер документу | 97394541 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Справи в порядку виконання судових рішень у кримінальних провадженнях про установлення, припинення адміністративного нагляду |
Кримінальне
Тростянецький районний суд Вінницької області
Натальчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні