Постанова
від 08.06.2021 по справі 580/1509/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 580/1509/20 Суддя (судді) першої інстанції: А.М. Бабич

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2021 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Грибан І.О.,

судді: Ключкович В.Ю.,

Парінов А.Б.,

розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю КА-СОЛАР на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2021 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КА-СОЛАР до Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Черкаська обласна державна адміністрація про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

У С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся в суд з позовом до Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області, в якому просив визнати протиправними дії і скасувати розпорядження від 29.10.2019 №155 Про затвердження технічної документації з землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок .

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2021 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з вказаною постановою, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив суд вказане судове рішення скасувати та винести нове, яким позові вимоги задовольнити. На думку апелянта, оскаржувана постанова винесена судом першої інстанції з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Апелянт наголошував на тому, що відповідач безпідставно затвердив технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, розпорядження якими не входить до меж його повноважень, тим самим вийшов за межі владних повноважень, оскільки земельна ділянка, щодо якої прийняте розпорядження, знаходиться за межами населеного пункту та віднесена до категорії земель промисловості, транспорту, зв`язку енергетики, оборони та іншого призначення, та не врахував розробленого для позивача проекту землеустрою.

З огляду на зазначене, апелянт вважає, що неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, а також не повне з`ясування обставин справи мало наслідком прийняття незаконного та необґрунтованого рішення, яке відповідно до положень ст. 317 КАС України підлягає скасуванню.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2021 року відкрито апеляційне провадження у справі, встановлено строк для подачі відзиву на апеляційну скаргу та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 26 травня 2021 року.

Відповідач та третя особа не скористалися своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу, що не перешкоджає розгляду справи.

В судове засідання учасники справи не з`явилися. Представник позивача подав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

За викладених обставин, колегія суддів ухвалила подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.

Як убачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції,15.11.2018 року ТОВ КА-СОЛАР звернулося з заявою до Чигиринської РДА Черкаської області з метою розроблення плану території орієнтовною площею 25.4 га для розміщення сонячного енергетичного парку(сонячної електростанції0 в адміністративних межах Рацівської сільської ради.

10.12.2018 відповідач, розглянувши заяву позивача, видав розпорядження №358 про розроблення детального плану території, орієнтовною площею 25,4га в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області для розміщення сонячного енергетичного парку (сонячної електростанції) (далі - детальний план).Відповідно до протоколу № 36 засідання архітектурно-містобудівної ради при управлінні містобудування та архітектури Департаменту містобудування , архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Черкаської ОДА проект Детальний план земельної ділянки, площею 25,4 га частини території в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області для розміщення сонячного енергетичного парку(сонячної електростанції) пройшов процедуру громадських слухань та отримав погодження.

26.02.2019 позивач звернувся до Черкаської обласної державної адміністрації з проханням надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 25,3819га в оренду строком на 49 років в межах Рацівської сільської ради(за межами населеного пункту) Чигиринського району під розміщення сонячного енергетичного парку (сонячної електростанції).

Розпорядженням від 19.03.2019 №153 Черкаської ОДА надано дозвіл позивачу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшим наданням її в оренду на 25 років для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств.

Проект землеустрою розроблено на замовлення позивача Державним підприємством Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою щодо земельної ділянки з кадастровим номером 7125485000:01:001:1774 (25,3819 га)

03.04.2019 Управлінням агропромислового та економічного розвитку, містобудування та архітектури Чигиринської районної державної адміністрації погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 25,3819 га ТОВ КА-СОЛАР в оренду на 25 років для розміщення , будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ, організацій.

08.04.2019 Чигиринська РДА видала розпорядження №50 про затвердження детального плану земельної ділянки 25,4 га частини території в адміністративних межах Рацківської сільської ради Чигиринського району Черкаської області для розміщення сонячного парку (сонячної електростанції).

Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 712548000:01:001:1774 станом на 22.03.2019 підтверджується, що відділ у Чигиринському районі Головного управління Держгеодакастру у Черкаській області провів 20.04.2018 її державну реєстрацію на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок від 02.02.2018 ДП Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою . Форма її власності - державна. Категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Крім того, проект землеустрою , розроблений ДП Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою пройшов обов`язкову державну експертизу землевпорядної документації ГУ Держгеокадастру у Луганській області, що підтверджується відповідним висновком про погодження від 25.04.2019.

29.10.2019 відповідач прийняв спірне розпорядження №155 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок , яким затвердив технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок загальною площею 61,5328 га. Технічна документація розроблена на земельні ділянки з кадастровими номерами: 7125485000:01:001:1815 (площею 30,0195 га), 7125485000:01:001:1816(площею 5,9432 га), 7125485000:01:001:1817 (площею 0,1882 га) 7125485000:01:001:1818 (площею 25,3301 га), 7125485000:01:001:1819 (площею 0,0518 га).

06.05.2020 позивач звернувся до Черкаської обласної державної адміністрації листом, до якого додав проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 25,3819 га, з кадастровим номером 712548000:01:001:1774, в якому просив надати цю земельну ділянку для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ, організацій, за рахунок земель державної власності, розташованих в адміністративних межах Рацівської сільської ради в оренду на 25 років.

У відповідь Департамент агропромислового розвитку листом вих.№02-22№419 від 21.05.2020 повідомив, що згідно з даним публічної кадастрової карти України відомості про земельну ділянку зі вказаним кадастровим номером відсутні.

Листом Відділу у Чигиринському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 27.04.2020 підтверджується, що підставою для скасування державної реєстрації земельної ділянки №7125485000:01:001:1774 площею 25,3819 га є її поділ на земельні ділянки з кадастровими номерами 7125485000:01:001:1818 (25,3301 га) та 7125485000:01:001:1819 (0,0518 га) (що ввійшли в проект, затверджений спірним розпорядженням відповідача).

Вважаючи розпорядження Чигиринської РДА №155 від 29.10.2019 протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

В суді першої інстанції позиція позивача обґрунтовувалась тим, що відповідач безпідставно затвердив технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, розпорядження якими не входить до меж його повноважень, та не урахував розробленого для позивача проекту землеустрою. Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позовних вимог, виходив з того, що протягом 2018-2019 років на розгляді судів перебували справи за позовом ТОВ ДАР. Інфраструктурні рішення до відповідача у цій справі, Чигиринської районної державної адміністрації, а саме:

а) №2340/2921/18 - про визнання неправомірною бездіяльності щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 62,8494 га в оренду на 25 років для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій за рахунок земель державної власності, розташованих за межами населеного пункту в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області, для обслуговування потреб жителів територіальної громади Чигиринського району та надання у користування земельних ділянок з кадастровими номерами 7125485000:01:001:1758 (17,9667 га), 7125485000:01:001:1776 (12,0528 га), 7125485000:01:001:1774 (25,3819 га), 7125485000:01:001:1775 (6,1314 га), як таку, що порушує норми діючого законодавства, та зобов`язання у встановлений чинним законодавством термін прийняти розпорядження про затвердження проекту землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок та надання їх у користування на умовах, визначених проектом їх відведення;

б) №2340/4521/18 - про визнання протиправним і скасування розпорядження від 31 серпня 2018 року №658 Про скасування розпорядження Чигиринської районної державної адміністрації від 23 січня 2018 року №25 ; - та позовні вимоги позивача в цих справах було задоволено в повному обсязі, а рішення суду на час розгляду даного спору набрали законної сили. Крім того, вказував , що в справі №2340/4521/18 Верховний Суд дійшов висновку, що відповідачем не допущено перевищення меж повноважень з приводу розпорядження вказаними земельними ділянками.

Також суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення суб`єкта владних повноважень про затвердження проектів землеустрою чи технічної документації є актом індивідуальної дії, що регулює правовідносини виключно між таким органом влади та власником відповідного проекту, а у заявлених спірних правовідносинах позивач не є безпосереднім учасником правовідносин, що врегульовані спірним розпорядженням №155, а тому доводи останнього про порушення ним права користування земельною ділянкою (7125485000:01:001:1774), щодо якої він виготовив власний проект землеустрою, не враховано при ухваленні судового рішення, також вважав, що скасування розпорядження №155 не відновить право позивача на набуття права користування відповідною земельною ділянкою, у т.ч. зважаючи, що його проект землеустрою не затверджений.

Суд апеляційної інстанції, перевіривши доводи апеляційної скарги, надаючи оцінку правильності застосування судом першої інстанцій норм матеріального та процесуального права, звертає увагу на наступне.

З матеріалів справи вбачається, що предметом даного спору є правомірність дій відповідача щодо прийняття рішення про поділ земельної ділянки, площею 25,3819 га, з кадастровим номером 712548000:01:001:1774. Форма її власності - державна. Категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

На вказану земельну ділянку позивачу, Розпорядженням від 19.03.2019 №153 Черкаської ОДА, надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшим наданням її в оренду на 25 років для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, який є складовою земельного законодавства, що регулює суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею;Законом України Про місцеві державні адміністрації , який визначає організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій.

В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.4 ЗК України завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Статтею 19 ЗК України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.

Таким чином, землі поділяються на відповідні категорії при визначенні їх цільового призначення.

За правилами ст. 38 ЗК України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування.

При цьому, згідно ч. 1 ст. 65 ЗК України землями промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки, надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності.

До земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд (ч. 1 ст. 66 ЗК України).

Згідно з ч.2 ст.93 ЗК України земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону (ч.1 ст.116 ЗК України).

Відповідно до ч.ч.3, 5 ст.122 ЗК України районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті ; в) індивідуального дачного будівництва.

Обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Частиною 1 ст.2 Закону України Про місцеві державні адміністрації передбачено, що місцеві державні адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечують, зокрема, виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня; виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку.

До відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань соціально-економічного розвитку відповідних територій; використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля (п.п.2, 7 ч.1 ст.13 Закону України Про місцеві державні адміністрації ).

Частинами 2, 3 ст.123 ЗК України передбачено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.

Як вбачається з матеріалів справи, Розпорядженням від 19.03.2019 №153 Черкаської ОДА позивачу наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшим наданням її в оренду на 25 років для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій.

На підставі Розпорядження №153 від 19.03.2019 виникли правовідносини щодо надання земельної ділянки у користування, оскільки дозвіл на розробку проекту землеустрою є першою стадією реалізації цих правовідносин. І хоч такий дозвіл не є гарантією надання земельної ділянки у майбутньому і не зобов`язує районну державну адміністрацію прийняти відповідне рішення, у позивача, як особи, яка отримала дозвіл, виник законний інтерес щодо отримання відповідної земельної ділянки.

Отже, позивачем було одночасно зазначено можливі майбутні цілі використання такої земельної ділянки як для будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району, так і для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій.

Аналогічних правові висновки здійсненні Верховним Судом у постанові від 06.03.2019 у справі № 2340/2921/18 ( на яку посилався суд першої інстанції помилково зазначаючи, що у цій справі позовні вимоги позивача задоволено в повному обсязі), якою рішення судів попередніх інстанцій у цій справі було змінено та ухвалено зобов`язати Чигиринську районну державну адміністрацію Черкаської області повторно розглянути звернення ТОВ ДАР .

Колегія суддів звертає увагу, що у цій же постанові Верховний Суд зазначав, що розпорядження про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є актом індивідуальної дії, стосується лише прав та інтересів позивача. Скасування такого зачіпає правомірні інтереси позивача, оскільки на час видачі дозволу на розробку проекту землеустрою він діяв правомірно. Згодом розробив за власні кошти проект землеустрою.

Хоча, в даному випадку від 19.03.2019 №153 Черкаської ОДА не скасовано, на разі земельна ділянка, на яку позивачем розроблено проект землеустрою, на час можливого затвердження, була відсутня через її розподіл та затвердження відведення нових земельних ділянок оскаржуваним розпорядженням відповідача.

Отже, законність та правомірність спірного розпорядження стосується прав і законних інтересів позивача.

Таким чином, доводи апеляційної скарги спростовують висновки суду першої інстанції щодо відсутності порушення прав позивача оскаржуваним розпорядженням відповідача.

Щодо висновків суду про прийняття відповідачем оскаржуваного розпорядження у межах наданих повноважень, колегія суддів звертає увагу на наступне.

Рішенням Чигиринської районної державної адміністрації від 22 грудня 2017 року №23-2/VII (а.с. 16) затверджено Програму економічного і соціального розвитку Чигиринського району на 2018 рік; зобов`язано Чигиринську районну державну адміністрацію забезпечити виконання Програми та фінансування заходів Програми в межах бюджетних коштів, передбачених на виконання Програми районним бюджетом Чигиринського району на 2018 рік.

20 квітня 2018 року земельні ділянки з кадастровими номерами №7125485000:01:001:1775, №7125485000:01:001:1776, №7125485000:01:001:1774 зареєстровані в Державному земельному кадастрі відділом у Чигиринському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області. Форма власності - державна. Категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Отже, земельна ділянка №7125485000:01:001:1774, на час надання позивачу дозволу Черкаською ОДА на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшим наданням її в оренду на 25 років для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, мала визначене цільове призначення та віднесена до земель промисловості, що відповідає вимогам ст. 66 ЗК України.

Відповідно до приписів чч.4 та 5 ст. 122 ЗК України, передача у власність або у користування для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій земельних ділянок, що розташовані за межами населених пунктів ( із земель промисловості), - відноситься до повноважень саме обласних державних адміністрацій.

З вищенаведеного убачається, що Чигиринська районна державна адміністрація Черкаської області не наділена правом розпорядження землями, які відносяться до категорії земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Відтак, здійснення відповідачем розпорядження землею (зокрема здійснення поділу та/або об`єднання земельних ділянок) поза межами повноважень, передбачених законом, не може оцінюватися як вираження волі держави і таке рішення підлягає скасуванню.

Щодо посилання суду першої інстанції в обґрунтування висновків про наявність у відповідача повноважень для розпорядження вказаними вище земельними ділянками на висновки Верховного Суду, викладені при перегляді в касаційному порядку рішень у справі № 2340/4521/18, колегія суддів зауважує, що Верховний Суд, ( згідно обставин наведеної справи) зазначав таке … беручи до уваги, що позивачем було визначено майбутнє використання земельної ділянки для обслуговування потреб територіальної громади Чигиринського району , у відповідності до положень частини третьої статті 122 ЗК України , дійшов висновку, що надання відповідного дозволу перебувало у межах повноважень Чигиринської районної державної адміністрації .

Тобто, до зазначеного висновку Верховний Суд дійшов за інших обставин в справі. Також, Верховний Суд вказував, що …до розробки проекту землеустрою із чітким визначенням цільового використання земельної ділянки неможливо стверджувати, що при видачі розпорядження від 23 січня 2018 року №25 про надання ТОВ ДАР. Інфраструктурні рішення дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 70 га в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області за межами населеного пункту в оренду на 25 років для обслуговування потреб жителів територіальної громади Чигиринського району, місцевою адміністрацією перевищено повноваження, визначені законодавством .

Наразі, з матеріалів даної справи колегією суддів апеляційного суду встановлено, що з 20.04.2018 року вказані земельні ділянки із відповідними кадастровими номерами віднесено до земель промисловості.

Станом на день прийняття Чигиринською РДА Розпорядження від 29.10.2019 №155 Про затвердження технічної документації з землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок , категорія вказаних земель, в тому числі №7125485000:01:001:1774 площею 25,3819 га, не змінювалася.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що прийняття відповідачем оскаржуваного розпорядження не було пов`язане з виконанням рішень судів , ухвалених у зазначених вище справах № 2340/4521/18 та №2340/2921/19.

Отже, висновки суду першої інстанції про правомірність прийняття відповідачем оскаржуваного розпорядження в частині затвердження технічної документації поділу земельної ділянки №7125485000:01:001:1774 площею 25,3819 га та наявність відповідної компетенції є помилковими та не ґрунтуються на наявних в матеріалах справи доказах.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи та спростовують висновки суду першої інстанції.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

У відповідності до ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції було неповно з`ясовано всі обставини справи , що призвело до помилкових висновків та неправильному вирішенню спору, а тому рішення суду першої інстанції слід скасувати та ухвалити нову постанову, якою позовні вимоги позивача слід задовольнити частково, а саме щодо визнання протиправним Розпорядження №155 від 29.10.2019 року в частині поділу земельної ділянки кадастровий №7125485000:01:001:1774 площею 25,3819 га, позаяк в іншій частині Розпорядження не впливає на інтереси та права позивача.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю КА-СОЛАР - задовольнити.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2021 року скасувати.

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю КА-СОЛАР задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження №155 від 29.10.2019 року Чигиринської РДА Черкаської області Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок в частині затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для розміщення , будівництва, експлуатації, обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств установ і організацій в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області за межами населеного пункту кадастровий №7125485000:01:001:1774 площею 25,3819 га на земельні ділянки з кадастровими номерами 7125485000:01:001:1818 (25,3301 га) та 7125485000:01:001:1819 (0,0518 га).

В іншій частині позовні вимоги залишити без задоволення.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.

Головуючий суддя І.О. Грибан

Судді: В.Ю. Ключкович

А.Б. Парінов

(повний текст постанови складено 08.06.2021р.)

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2021
Оприлюднено11.06.2021
Номер документу97532019
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/1509/20

Постанова від 08.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 09.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 09.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Рішення від 17.02.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Рішення від 17.02.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Постанова від 23.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні