ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
03 грудня 2009 року 15:15 № 14/339
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Літвінової А.В при секрета рі Денисенко Ю.М., за участю пр едставників сторін:
від прокуратури: Х олявінської Інни Валеріївни
від територіального управ ління: Трушківського Яросл ава Вікторовича
від відповідача: не з' явив ся
розглянувши у судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом Заступника прокурора Дес нянського району міста Києва в інтересах держави в особі т ериторіального управління Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку у мі сті Києві
до відкритого акціонерного товариства «Агробудсервіс»
про стягнення суми штрафу
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 03 груд ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Виготовлення постано ви у повному обсязі відкладе но, про що повідомлено осіб, як і брали участь у розгляді спр ави, з урахуванням вимог част ини четвертої статті 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Прокуратурою Деснянс ького району міста Києва в ін тересах держави в особі тери торіального управління Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку у місті Києві подано позов до відкри того акціонерного товариств а «Агробудсервіс»про стягне ння штрафних санкцій у сумі 3 060 грн.
Позовні вимоги обґрунтова но порушенням відповідачем п ункту 3 глави 3 розділу 4 Положе ння про розкриття інформації емітентами цінних паперів, з атвердженого рішенням Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та зареєстрованого в Мініс терстві юстиції України 05.02.2007 з а №97/13364, а саме: не подання щоква ртальної інформації за ІІІ к вартал 2007 року до територіаль ного управління Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку у місті Києві за місцем знаходження товарист ва в електронній та паперові й формах (строк подання щоква ртальної інформації за ІІІ к вартал - до 25.10.2007).
Відповідач проти позову за перечив посилаючись на те, що він не відноситься до суб' є ктів, які мають дотримуватис ь положень пункту 3 глави 3 роз ділу 4 Положення про розкритт я інформації емітентами цінн их паперів.
В судовому засіданні предс тавники прокуратури та терит оріального управління Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку у місті К иєві позовні вимоги підтрима ли. Відповідач проти позову з аперечив.
Під час судового розгляду с прави у зв'язку з необхідні стю одержання нових доказів відповідно до статті 150 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справі №14/339 огол ошено перерву, осіб, які бра ли участь у справі під розп иску повідомлено про дату і ч ас нового судового засідання .
Проте в наступні судові зас ідання представник відповід ача не з' явився, хоча був нал ежним чином повідомлений про судові засідання, та направи в до суду письмові пояснення .
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників прокуратури та т ериторіального управління к омісії, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни, на яких ґрунтується позов , об' єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Прокуратурою Деснянсь кого району міста Києва в інт ересах держави в особі терит оріального управління Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку у місті К иєві подано позов до відкрит ого акціонерного товариства «Агробудсервіс»про стягнен ня штрафних санкцій у сумі 3 060 грн.
Матеріали справи свідчать , що відповідно до акту про пр авопорушення на ринку цінних паперів від 26.11.2007 №783-КУ встановл ено порушення відкритим акці онерним товариством «Агробу дсервіс»вимог пункту 3 глави 3 розділу 4 Положення про розк риття інформації емітентами цінних паперів, затверджено го рішенням Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку від 19.12.2006 №1591 та зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 05.02.2007 за №97/13364 (далі по тексту - Положення). Так, відп овідачем не було подано щокв артальну інформацію за ІІІ к вартал 2007 року до територіаль ного управління Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку у місті Києві за місцем знаходження товарист ва в електронній та паперові й формах.
На підставі зазначеного ак ту, пункту 3 глави 3 розділу 4 Пол оження, пунктів 10 та 14 статті 8 т а статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», пу нктів 8.4 та 18.3 Правил розгляду с прав про порушення вимог зак онодавства на ринку цінних п аперів та застосування санкц ій, затверджених наказом Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку від 09.01.1 997 № 2 із змінами та доповненням и у редакції, що діяла на момен т виникнення спірних правові дносин (далі по тексту - Прав ила) територіальним управлін ням Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у у місті Києві було прийнято постанову про накладення са нкцій за правопорушення на р инку цінних паперів від 05.12.2007 №7 58-КУ, якою на відповідача накл адено штраф у розмірі 3 060 грн.
Статтею 121 Конституції Укра їни на органи прокуратури Ук раїни покладено обов'язок пр едставництва інтересів гром адян та держави в судах. Відпо відно до статті 361 Закону Укра їни «Про прокуратуру», підст авою для представництва орга нами прокуратури України в с уді інтересів держави є наяв ність порушень або загрози п орушень економічних, політич них та інших державних інтер есів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вичиня ються між ними або з державно ю.
Відповідно до вимог пункту 3 глави 3 розділу 4 Положення ос оби, зазначені у підпунктах 3.1 , 3.4-3.8 пункту 3 глави 1 цього розді лу, зобов'язані розкрити квар тальну інформацію у строк не пізніше 25 числа місяця, насту пного за звітним кварталом, к вартальну інформацію за чет вертий квартал - не пізніше 20 л ютого року, наступного за зві тним роком.
У підпунктах 3.1, 3.4-3.8 пункту 3 гл ави 1 розділу 4 Положення визна чені наступні суб' єкти, які зобов' язані дотримуватись положень пункту 3 глави 3 розд ілу 4 Положення:
- акціонерні товариства, що мають державну частку в обся зі 25 відсотків і більше акцій у статутному капіталі за ст аном на перше число звітного кварталу;
- підприємства, пакети акцій (частки, паї) яких передано до статутного капіталу державн их (національних) акціонерни х товариств та/або холдингов их компаній, що мають держа вну частку в обсязі 25 відсоткі в і більше акцій у статутному капіталі за станом на перш е число звітного кварталу;
- емітенти, які здійснили в ідкрите розміщення облігаці й підприємств;
- емітенти, які здійснили ві дкрите розміщення іпотечни х облігацій;
- емітенти, які здійснили відкрите розміщення іпотечн их сертифікатів;
- емітенти, які здійснили ві дкрите розміщення сертифіка тів ФОН.
Відповідачем у своїх запе реченнях було зазначено, що В АТ «Агробудсервіс»не здійсн ювало відкритого розміщення облігацій, відкритого розмі щення іпотечних облігацій, в ідкритого розміщення іпотеч них сертифікатів, відкритого розміщення сертифікатів ФОН .
Також, пакети акцій (частки, паї) ВАТ «Агробудсервіс»не п ередавались до статутного ка піталу державних (національн их) акціонерних товариств та /або холдингових компаній, що мають державну частку в обся зі 25 відсотків і більше акцій у статутному капіталі.
Крім того, за підсумками про веденого, відповідно до Нака зу Регіонального відділення Фонду державного майна Укра їни по місту Києву від 20.11.2006 №427, а також згідно Наказу Регіона льного відділення Фонду держ авного майна України по міст у Києву від 28.07.2006 №308 «Про затвер дження уточненого плану розм іщення акцій ВАТ «Агробудсер віс», конкурсу з продажу паке ту акцій ВАТ «Агробудсервіс» , між Регіональним відділенн ям Фонду державного майна Ук раїни по місту Києву та ТОВ «А гробуд-Альянс»було укладено договір купівлі-продажу від 06.03.2007 №138, посвідчений Данько О .М., приватним нотаріусом Ки ївського міського нотаріаль ного округу, за яким ТОВ «Агро буд-Альянс»прийняло, а Регіо нальне відділення Фонду держ авного майна України по міст у Києву передало у власність пакет акцій ВАТ «Агробудсер віс», розташованого за адрес ою: 02088, м. Київ, вул. Автотранспор тна, 4, розміром 51% статутного фо нду ВАТ «Агробудсервіс»та кі лькістю акцій 3104880 штук номінал ьною вартістю однієї акції 0,25 грн. та номінальною вартістю пакета акцій 776220,00 грн., який за р езультатами конкурсу продан о за 3110000,00 грн..
На думку відповідача, відсу тність державної частки в ст атутному капіталі ВАТ «Агроб удсервіс»підтверджується в итягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців від 06.11.2007, випискою № 6 з реєстру влас ників іменних цінних паперів від 26.04.2007. Згідно договору купі влі-продажу від 06.03.2007 №138, останн ій пакет акцій ВАТ «Агробудс ервіс»було передано у приват ну власність, що звільняє ВАТ «Агробудсервіс»від виконан ня вимог пункту 3 глави 3 розді лу 4 Положення, а саме - подачі д о Територіального управлінн я Державної комісії по цінни м паперам та фондового ринку у місті Києві квартальної ін формації емітента цінних пап ерів.
Досліджуючи надані сторон ами докази, аналізуючи навед ені міркування та запереченн я, оцінюючи їх в сукупності, су д бере до уваги наступне.
У витязі з Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в ід 06.11.2007, зазначено, що Регіонал ьне відділення Фонду державн ого майна України - є місцев им органом виконавчої влади, до сфери управління якого на лежить державне підприємств о, або часка держави у статутн ому фонді юридичної особи (ВА Т «Агробудсервіс»), якщо ця ча стка становить не менше 25 відс отків.
Окрім цього, судом було зобо в' язано позивача надати суд у інформацію щодо державної частки у статутному фонді ВА Т «Агробудсервіс»станом на п ерше число ІІІ кварталу 2007 рок у.
Представником позивача бу ло надано витяг з Переліку су б' єктів господарювання, які мають державну частку у стат утних фондах, станом на 01.07.2007. Зг ідно зазначеного витягу орга ном, уповноваженим управляти корпоративними правами держ ави відносно 51 відсотків акці й у статутному капіталі ВАТ «Агробудсервіс»є Регіональ не управління Фонду державно го майна України по місту Киє ву.
Відповідних доказів щодо п еререєстрації пакету акцій В АТ «Агробудсервіс»у встанов леному законом порядку відпо відачем суду не надано.
З огляду на викладене, суд п риходить до висновку, що пере реєстрацію права власності а кцій ВАТ «Агробудсервіс»з Ре гіонального управління Фонд у державного майна України п о місту Києву на ТОВ «Агробуд -Альянс»станом на перше числ о ІІІ кварталу 2007 року здійсне но не було, а отже на ВАТ «Агро будсервіс»було покладено об ов' язок виконувати вимоги п ункту 3 глави 3 розділу 4 Положе ння.
Пунктами 10 та 14 статті 8 Закон у України «Про державне регу лювання ринку цінних паперів в Україні»передбачено, що Де ржавна комісія з цінних папе рів та фондового ринку має пр аво, зокрема, надсилати еміте нтам, особам, які здійснюють п рофесійну діяльність на ринк у цінних паперів, фондовим бі ржам та саморегулівним орган ізаціям обов'язкові для вико нання розпорядження про усун ення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документ ів відповідно до чинного зак онодавства та накладати адмі ністративні стягнення, штраф ні та інші санкції за порушен ня чинного законодавства на юридичних осіб та їх співроб ітників, аж до анулювання ліц ензій на здійснення професій ної діяльності на ринку цінн их паперів.
Відповідно до статті 11 Зако ну України «Про державне рег улювання ринку цінних папері в в Україні»встановлено відп овідальність юридичних осіб за ненадання, несвоєчасне на дання або надання завідомо н едостовірної інформації - у р озмірі до 1000 неоподатковувани х мінімумів доходів громадян . Пунктом 8.4 розділу 8 Правил вст ановлено, що за справою про пр авопорушення уповноважена о соба приймає одне з таких ріш ень: про накладення санкції з а правопорушення на ринку ці нних паперів; про закриття сп рави.
Окрім цього, відповідно до п ункту 18.3 розділу 18 Правил до уч асників ринку цінних паперів за порушення законодавства передбачено застосування та ких санкцій, зокрема, до юриди чних осіб штраф у розмірі до 10 00 неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян - за непод ання, несвоєчасне подання аб о подання юридичними особами завідомо не достовірної інф ормації.
Постановою про накладення санкцій за правопорушення н а ринку цінних паперів від 05.12.2 007 №758-КУ, на відповідача наклад ено штраф у розмірі 3 060 грн., яки й необхідно було сплатити пр отягом 15 днів з моменту отрима ння постанови.
Відповідно до статті 11 Зако ну України «Про державне рег улювання ринку цінних папері в в Україні»рішення Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладе ння штрафу може бути оскарже но в суді. Відповідачем не н адано доказів щодо оскарженн я в судовому порядку постано ви територіального управлін ня Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку у місті Києві від 05.12.2007 №758-КУ. А то му відповідний штраф є узгод женим.
Відповідно до частини пер шої статті 9 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни суд при вирішенні справи к ерується принципом законно сті, відповідно до якого орга ни державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їх ні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .
Згідно з вимогами статті 71 К одексу адміністративного су дочинства України кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення. В адмін істративних справах про прот иправність рішень, дій чи без діяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо д оказування правомірності св ого рішення, дії чи бездіяльн ості покладається на відпові дача, якщо він заперечує прот и адміністративного позову.
Доказів сплати заявленої с уми заборгованості станом на день розгляду спору суду не н адано.
Зважаючи на викладене, врах овуючи, що в позовній заяві на ведені обставини, які підтве рджуються достатніми доказа ми і свідчать про обґрунтова ність позовних вимог, суд вва жає позовні вимоги обґрунтов аним та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з відкритого акц іонерного товариства «Агроб удсервіс»(02088, місто Київ, вулиц я Автотранспортна, 4, код ЄДРПО У 24933104) на користь державного бю джету штраф у сумі 3 060,00 гривень (три тисячі шістдесят гривен ь 00 копійок).
Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України н абирає законної сили після з акінчення строку подання зая ви про апеляційне оскарження , якщо таку заяву не було подан о.
Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції за правилами, встано вленими статтями 185-187 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Суддя А.В. Літвінова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2009 |
Оприлюднено | 09.09.2010 |
Номер документу | 9764065 |
Судочинство | Адміністративне |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Панна Світлана Павлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Панна Світлана Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні