Ухвала
від 26.04.2010 по справі 2333
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №22-ц-2333/2010 рік Головуючий 1 інстанці ї: Богдан М.В.

Категорія: інші Доповідач: Ситні к О.М.

У Х В А Л А

ІМЕН ЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2010 року м. Харків

Колегія суддів судової пал ати у цивільних справах апел яційного суду Харківської об ласті у складі:

Головуючого, судді Овсянні кової А.І.

Суддів Ситнік О.М., Довгаль Г .П.

За участі секретаря Черниш К.В.,

Розглянувши у відкритому с удовому засіданні у залі суд у відповідно до вимог закону України від 18 лютого 2010 року „П ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України щод о підвідомчості справ, пов' язаних із соціальними виплат ами” цивільну справу за позо вом ОСОБА_1 до УПФУ у Комін тернівському районі м. Харко ва про поновлення пропущено го строку та зобов' язанн я здійснити донарахування та виплату недосплаченої д ержавної соціальної допомог и дитині війни за 2007-2009 р.р.,

за апеляційною скаргою упр авління Пенсійного Фонду Укр аїни ( далі УПФУ) у Комінтернів ському районі м. Харкова

на постанову Комінтернівс ького районного суду м. Харко ва від 25 січня 2010 року, -

В С Т А Н О В И Л А :

До суду надійшов адмініст ративний позов ОСОБА_1 у я кому вона вказувала, що народ илася ІНФОРМАЦІЯ_1 року і відповідно до ст. 1 Закону Укра їни за № 2195-IV від 18 листопада 2004 ро ку „Про соціальний захист ді тей війни” має відповідний с татус дитини війни. За ст. 6 вка заного закону з 1 січня 2006 року йому мала виплачуватися щомі сячна соціальна допомога у р озмірі 30% мінімальної пенсії з а віком, однак у 2007-2009 роках така допомога не виплачувалася.

Законами „Про Державний бю джет на 2006 рік” та „Про Державн ий бюджет на 2007 рік” було призу пинено дію ст. 6 Закону № 2195-IV. Одн ак за рішенням Конституційно го Суду України з 9 липня 2007 рок у вказана стаття закону „Про державний бюджет на 2007 рік” бу ла визнана неконституційною , тому дія статті 6 Закону № 2195-I відновлена. У 2008-2009 роках також м ала нараховуватися вказана д опомога.

Просила, враховуючи розмір мінімальної пенсії, стягнут и з УПФУ 3089,10 грн. соціальної доп омоги та поновити пропущений строк для звернення до суду.

Представник УПФУ проти поз ову заперечував.

Справа розглянута за норма ми КАС України у порядку пись мового провадження.

Постановою Комінтернівськ ого районного суду м. Харкова від 25 січня 2010 року позов задов олено частково. Визнано прот иправною бездіяльність УПФУ в Комінтернівському районі м. Харкова. Зобов' язано УПФУ здійснити ОСОБА_2 перера хунок пенсії з підвищенням ї ї на 30% мінімальної пенсії за віком з розміру, встановлено го ч.1 ст. 28 Закону України „Про загальнообов' язкове пенсі йне страхування” з 9 травня 2007 р оку по 31 грудня 2007 року та з 22 тра вня по 31 грудня 2008 року, 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року.

Не погоджуючись з висновка ми суду першої інстанції, УПФ У подали апеляційну скаргу, у якій просили постанову суду скасувати та відмовити у поз ові, посилаючись на ті обстав ини, що ст. 7 закону за № 2195-IV пере дбачалося фінансування соці альних виплат за рахунок кош тів Державного бюджету, одна к Державний бюджет такого фі нансування не передбачав, а к ошти Пенсійного Фонду формую ться із чітко визначених дже рел відповідно до закону „Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” з а № 1058 і щороку затверджується Кабінетом Міністрів України . Вказані кошти ПФУ за ч. 2 ст. 72 н азваного закону не включають ся до Державного бюджету Укр аїни і їх витрата на виплату т акого підвищення пенсії не п ередбачено, відповідно до ч.1 с т. 73 закону №1058 надано вичерпни й перелік видів виплат на які можуть бути спрямовані кошт и ПФУ і за ст. 63 закону №1058 на інш і цілі ці кошти направлені бу ти не можуть. Також вважали, щ о розмір мінімальної пенсії, з якого має вираховуватися с оціальна гарантія, повинен в становлюватися окремо і не м оже прийматися до уваги розм ір мінімальної пенсії за вік ом, встановлений відповідно до закону №1058.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді, вивчивши мат еріали справи та дослідивши доводи апеляційної скарги, в важає, що вона задоволенню не підлягає.

Позивач, як достовірно вста новлено судом першої інстанц ії, отримує пенсію за віком та відноситься до категорії гр омадян, яким встановлено ста тус дитини війни у розумінні ст. 1 Закону України „Про соці альний захист дітей війни”.

Статтею 6 Закону України „П ро соціальний захист дітей в ійни” за № 2195-IV ( далі Закон № 2195-IV) , у редакції, чинній на час вини кнення спірних правовідноси н, передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічн е грошове утримання чи держа вна соціальна допомога, що ви плачуються замість пенсії, п ідвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком.

За п.12 ч.1 ст. 71 Закону України „ Про Державний бюджет України на 2007 рік” дію ст. 6 Закону № 2195-IV на 2007 рік було призупинено з урах уванням ст. 111 Закону України „ Про Державний бюджет України на 2007 рік” . Однак, рішенням Кон ституційного Суду України ві д 9 липня 2007 року за №6-рп/2007 визнан о такими, що не відповідають К онституції України ( є неконс титуційними) положення п.12 ст. 71 та ст. 111 Закону України „Про Д ержавний бюджет України на 2007 рік”. Тобто, п.12 ст. 71 та ст. 111 Зако ну України „Про Державний бю джет України на 2007 рік” втрати ли чинність з дня ухвалення К онституційним Судом України рішення про їх неконституці йність, що передбачено ч.2 ст. 152 Конституції України і вказа ні правовідносини регулюють ся згідно ст. 6 закону № 2195-IV у ред акції закону, що діяла до 1 січ ня 2007 року.

Законом України „Про Держа вний бюджет України на 2008 рік” було зупинено дію ст. 6 закону за № 2195-IV, однак рішенням Консти туційного Суду України від 22 травня 2008 року за №10-рп/2008 визнан і такими, що не відповідають К онституції України положенн я п.41 р.2 Тобто, п.41 р.2 Закону Укр аїни „Про Державний бюджет н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни” втратили чинність з дня ухвалення Конституційни м Судом України рішення про ї х неконституційність, що пер едбачено ч.2 ст. 152 Конституції У країни і вказані правовіднос ини регулюються згідно ст. 6 за кону № 2195-IV. Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Щодо права позивача на от римання підвищення до пенсії в 2009 році, то Законом України « Про державний бюджет на 2009 рік » дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» не зупинено.

Суд першої інстанції відп овідно до ч.3 ст. 2 КАС України, о скільки справа, на час провад ження у суді першої інстанці ї, підлягала розгляду у поряд ку адміністративного судочи нства, правомірно виходив з т ого, що УПФУ, як орган, якому де леговано повноваження щодо п ризначення і виплати пенсій та доплат до них, повинно діят и у відповідності з вимогами ст. 6 закону № 2195-IV і здійснити ві дповідні нарахування за той період часу, коли дія цієї нор ми не була зупинена, тобто з 9 л ипня 2007 року, але у порушення ци х вимог, таких нарахувань не п роводило, чим і допустило про типравну бездіяльність, про що обґрунтовано зазначено у рішення суду першої інстанц ії.

Суд першої інстанції обґру нтовано посилався на ст. 28 зак ону України „Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування” у контексті ви значення розміру мінімально ї пенсії за віком, як бази для розрахунку підвищення пенсі ї, довічного утримання чи дер жавної соціальної допомоги, передбаченого ст. 6 закону № 2195- IV, з посиланням на ч.1 ст. 2 Закону України „Про прожитковий мі німум”. Таким чином, посиланн я особи, яка подала апеляційн у скаргу, на відсутність меха нізму визначення розміру мін імальної пенсії за віком, яки й би слугував базою для розра хунку соціальної гарантії, н е відповідає дійсності і спр остовується вищевказаними з аконами України.

Посилання особи, яка подала апеляційну скаргу на ту обст авину, що чинним законодавст вом не передбачено покладенн я обов' язку на органи ПФУ на раховувати підвищення пенсі ї, передбачене ст. 6 № 2195-IV. Однак, в ідповідно до закону України „Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я" рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаєт ься районними управліннями П ФУ за місцем проживання пенс іонерів. Згідно Положення пр о Пенсійний Фонд України, зат вердженого Указом Президент а України від 1 березня 2002 року за №121/2001 на ПФУ покладено обов' язок щодо призначення пенсії , підготовки документів для ї ї виплати, забезпечення своє часного і у повному обсязі фі нансування та виплату пенсій .

П.1.1 Положення про управлінн я Пенсійного Фонду України в районах, містах і районах у мі стах, затвердженого постанов ою правління ПФУ від 30 квітня 2002 року за №8-2, вказані управлін ня є органами ПФУ і утворюють систему органів ПФУ та мають завданням призначення та ви плату пенсій. Таким чином, обо в' язок по нарахуванню і вип латі доплати, передбаченої с т. 6 закону № 2195-IV покладено саме на органи ПФУ.

Безпідставним є посилання відповідача на можливість н ецільового використання кош тів ПФУ, оскільки судом не ухв алювалося рішення про провед ення виплат з власних джерел фінансування ПФУ. Доводи від повідача щодо відсутності бю джетного фінансування допла т, передбачених законом № 2195-IV, н е можуть бути підставою для с касування постанови суду та відмови у позові, оскільки пи тання фінансування цих видат ків не є предметом даного спо ру, а реалізація особою права , що пов' язане з отриманням б юджетних коштів, яке базуєть ся на спеціальних та чинних н а час виникнення спірних пра вовідносин нормативно-право вих актах національного зако нодавства, не може бути поста новлена у залежність від бюд жетних асигнувань.

Висновки суду першої інста нції є законними і обґрунтов аними, а доводи апеляційної с карги цих висновків не спрос товують.

Керуючись ст.ст. 303, 304, п.1 ч.1 ст. 307, 308, 313-315, 317 ЦПК України, колегія суд дів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу УПФУ у К омінтернівському районі м. Х аркова відхилити.

Постанову Комінтернівськ ого районного суду м. Харкова від 25 січня 2010 року залишити бе з змін.

Ухвала набирає чинності з м оменту її проголошення, але м оже бути оскаржена до Верхов ного Суду України протягом 2 м ісяців від дня набрання нею з аконної сили.

Головуючий, суддя

Судді

СудАпеляційний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення26.04.2010
Оприлюднено16.06.2010
Номер документу9865729
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2333

Ухвала від 16.01.2011

Цивільне

Апеляційний суд Харківської області

Солодков А. А.

Рішення від 28.09.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

І.О. Доброрез

Ухвала від 16.07.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

І.О. Доброрез

Рішення від 16.06.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Осоченко І.К.

Постанова від 19.07.2010

Адмінправопорушення

Жовтневий районний суд м.Харкова

Цилюрик Віктор Петрович

Ухвала від 26.04.2010

Цивільне

Апеляційний суд Харківської області

Овсяннікова Антоніна Іванінва

Постанова від 31.03.2009

Адмінправопорушення

Суворовський районний суд м.Одеси

Пепеляшко О.С.

Ухвала від 17.09.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Гайворонський В.І.

Ухвала від 14.04.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Копилова О.Ю.

Рішення від 27.02.2007

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Цикуренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні