Ухвала
від 03.09.2021 по справі 815/1452/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1452/15

У Х В А Л А

03 вересня 2021 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.,

розглянувши у письмовому провадженні клопотання представника відповідача про заміну відповідача у справі за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛК Енергомир» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Постановою від 27 жовтня 2015 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛК Енергомир» задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 18 лютого 2015 року № 0000112200 у повному обсязі та від 18 лютого 2015 року № 0000122200 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 4126101,00 грн., у тому числі 2750734,00 грн. за основним платежем та 1375367,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

В задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

Одеський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 02 березня 2016 року залишив рішення суду першої інстанції без змін.

Постановою Верховного Суду від 17.12.2020 року касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Біляївському районі Головного управління ДФС в Одеській області задоволено частково.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2015 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 02 березня 2016 року скасовано в частині задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 18 лютого 2015 року № 0000112200 у повному обсязі та від 18 лютого 2015 року № 0000122200 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 4126101,00 грн., у тому числі 2750734,00 грн. за основним платежем та 1375367,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Справу в цій частині направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

В іншій частині постанову Одеського окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2015 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 02 березня 2016 року залишено без змін.

11 січня 2021 року адміністративна справа №815/1452/15 надійшла до Одеського окружного адміністративного суду.

11 січня 2021 року згідно Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено головуючого суддю по справі Аракелян М.М.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 15.01.2021 року прийнято до справу до провадження в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 08.02.2021 року.

11.02.2021 року за вх.№6722/21 від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

За клопотанням сторін підготовче засідання відкладено на 23.02.2021 року.

Ухвалою суду від 23.02.2021 року замінено відповідача Державну податкову інспекцію у Біляївському районі Головного управління ДФС в Одеській області на правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області, призначено підготовче засідання на 16.03.2021 року.

Ухвалою суду від 16.03.2021 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на тридцять днів, призначено підготовче засідання на 31.03.2021 року.

30.03.2021 року за вх.№15754/21 від представника позивача надійшли пояснення.

Ухвалою суду від 05.04.2021 року витребувано у Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) належним чином завірені копії матеріалів кримінального провадження №32015160000000136, що мають значення для вирішення справи.

Призначено підготовче засідання на 20.04.2021 року.

Ухвалою суду від 20.04.2021 року зупинено провадження у справі, призначено підготовче засідання на 17.05.2021 року, яке було перенесено у зв`язку із перебуванням головуючого судді Аракелян М.М. на 08.06.2021 року.

За клопотанням представника відповідача підготовче засідання відкладено на 15.06.2021 року.

Ухвалою суду від 15.06.2021 року провадження у справі поновлено.

Ухвалою суду від 15.06.2021 року закрито підготовче провадження у справі, призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 03.08.2021 року, яке було відкладено на 10.08.2021 року.

Ухвалами суду від 16.08.2021 року у задоволенні клопотання представника Товариства з обмеженою відповідальністю ЛК Енергомир про призначення судової економічної експертизи у справі №815/1452/15 - відмовлено, а також відмовлено у застосуванні заходів процесуального примусу за клопотанням представника Товариства з обмеженою відповідальністю ЛК Енергомир (вх.№41615/21 від 30.07.2021 року) та у зупиненні провадження з цієї підстави.

Судове засідання призначено на 31.08.2021 року.

30.08.2021 року за вх.№ЕП/23112/21 від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

На підставі ч.9 ст.205 КАС України розгляд справи продовжено у порядку письмового провадження.

Під час розгляду справи у порядку письмового провадження судом встановлено, що 09.06.2021 року за вх.№ЕП/16700/21 від представника відповідача надійшло клопотання про заміну відповідача на правонаступника. В обґрунтування заяви вказано, що з 01.01.2021 року реалізація повноважень ДПС в Одеській області здійснюється Головним управління ДПС в Одеській області як відокремленим підрозділ ДПС України (код ЄДРПОУ ВП 44069166). За даними наказу №643 від 12.11.2020 року новоутворене Головне управління є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370).

Розглянувши у порядку письмового провадження клопотання представника відповідача про заміну відповідача, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що п.1 постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 р. "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема Головне управління ДПС в Одеській області.

Пунктом 2 цієї постанови установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 р. "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" постановлено Державній податковій службі забезпечити: утворення комісій з ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови; здійснення заходів щодо ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови; утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".

Наказом голови Державної податкової служби №529 від 30.09.2020 р. "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи, зокрема Головне управління ДПС в Одеській області.

Відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, можуть утворюватися в межах граничної чисельності державних службовців та працівників відповідного центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, ліквідовуватися, реорганізовуватися керівником відповідного центрального органу виконавчої влади як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.

Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.

Положення про територіальний орган як відокремлений підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, положення про територіальний орган як відокремлений підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, затверджуються керівником відповідного центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.

Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може делегувати керівнику територіального органу як відокремленого підрозділу такого центрального органу виконавчої влади окремі повноваження відповідно до положення про такий територіальний орган.

Територіальні органи як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, територіальні органи як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, створюються і припиняються в порядку, визначеному законодавством.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) як юридична особа з 16.10.2020 р. перебуває у стані припинення. В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.09.2020 р. зареєстроване Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.

Наказом голови Державної податкової служби України №643 від 12.11.2020 р. затверджено Положення про Головне управління ДПС в Одеській області. Відповідно до цього Положення Головне управління ДПС в Одеській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу ДПС, забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Одеської області, є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370).

Наказом голови Державної податкової служби України №755 від 24.12.2020 р."Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій" наказано розпочати з 01.01.2021 р. здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС №529 від 30.09.2020 р. "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби України", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 р. "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби".

Таким чином, у зв`язку з реформуванням системи органів податкової служби натепер діяльність та адміністративна компетенція юридичних осіб - Головного управління ДФС в Одеській області та Головного управління ДПС в Одеській області як суб`єктів владних повноважень припинилася, а їхні функції і зобов`язання у публічно-правових відносинах, зокрема, з реалізації державної податкової політики, перейшли до іншого суб`єкта владних повноважень - відокремленого підрозділу Державної податкової служби України - Головного управління ДПС в Одеській області, який є їхнім правонаступником у спірних правовідносинах.

Відповідно до ст. 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Таким чином, враховуючи вибуття Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) як сторони по справі, правонаступником якого є Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166), суд, у відповідності до приписів ст. 52 КАС України, допускає заміну відповідача у справі в порядку правонаступництва.

При цьому, суд зазначає, що усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника (Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166), обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370), яке він замінив.

Керуючись ст.ст.52, 241-243, 248, 250, 256 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Замінити відповідача по справі №420/1452/15 Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України як правонаступника.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку та строки, передбачені ст.ст.294-297 КАС України.

Суддя М.М. Аракелян

Дата ухвалення рішення03.09.2021
Оприлюднено06.09.2021
Номер документу99358366
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —815/1452/15

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 01.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 13.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 13.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні