Ухвала
від 08.09.2021 по справі 420/8929/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8929/20

УХВАЛА

03 вересня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,

за участю

від заявника - ОСОБА_1 - за ордером

від відповідача - Кунаренко О.О. - за Випискою

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду заяву представника позивача Арнаутової Лариси Петрівни про заміну сторони виконавчого провадження у справі №420/8929/20, -

ВСТАНОВИВ:

До суду 19 серпня 2021 року (вхід. №45681/21) від представника ОСОБА_2 надійшла заява про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі № 420/8929/20 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління ДПС в Одеській області, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Первинна профспілкова організація працівників Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, -з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166).

Також у заяві позивач просив видати новий виконавчий лист, а виконавчий лист від 06.04.2021 року визнати таким, що не підлягає виконанню у зв`язку з припиненням боржника.

На обґрунтування цієї заяви зазначено, що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відомості про державну реєстрацію ГУДПС в Одеській області як відокремленого підрозділу.

Таким чином, Головне управління ДПС в Одеській області після внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб та громадських формувань отримало код ЄДРПОУ 44069166.

Ухвалою від 25 серпня 2021 року заяву прийнято до провадження та призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 03 вересня 2021 року та запропоновано сторонам повідомити суд про стан виконання судового рішення.

До суду 02 вересня 2021 року (вхід. № ЕП/23616/21) від ГУДПС в Одеській області надійшли письмові пояснення, відповідно до яких просило відмовити у задоволенні заяви, зазначивши, що на момент розгляду заяви не внесено до Єдиного державного реєстру запису про припинення ГУ ДПС в Одеській області, яке є боржником за вказаним рішенням суду, то, на думку відповідача, не має підстав для заміни сторони виконавчого провадження у даній справі.

До суду від представника позивача надійшла заява повідомлення про стан виконання рішення суду (вхід. № ЕП/23217/21 від 31.08.2021 року), в якій представник позивача повідомив, що рішення суду виконано частково, а саме: в частині поновлення позивача на посаді воно виконано, але не виконано в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, додавши до заяви копію повідомлення ГУДКСУ в Одеській області від 21.07.2021 року про повернення виконавчого листа.

На відкритому судовому засіданні представник позивача підтримав зазначену заяву та просив її задовольнити.

Представник відповідача на відкритому судовому засіданні проти задоволення заяви заперечував та просив відмовити у задоволенні заяви.

Розглянувши заяву представника позивача Арнаутової Лариси Петрівни про заміну сторони виконавчого провадження у справі №420/8929/20, дослідивши додані до заяви письмові докази, пояснення представника відповідача та матеріали справи, суд встановив такі факти та обставини.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2021 року позовну заяву ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Первинна профспілкова організація працівників Головного управління Державної податкової служби в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу задоволено.

Визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління ДПС в Одеської області №377-О від 10.08.2020 року Про звільнення ОСОБА_2 .

Поновлено ОСОБА_2 з 10.08.2020 року на роботі в Тарутинській державній податковій інспекції Головного управління ДПС в Одеські області на посаді, яка є рівнозначною посаді старшого державного інспектора Тарутинської державній податкової інспекції Ізмаїльського управління Головного управління ДПС в Одеської області.

Стягнуто з Головного управління ДПС в Одеській області на користь ОСОБА_2 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 10.08.2020 року по 06.04.2021 року у загальному розмірі 97 389,60 грн. (дев`яносто сім тисяч триста вісімдесят дев`ять гривень шістдесят копійок) з вирахуванням із вказаної суми належних до сплати податків і зборів.

18 травня 2021 року Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи по справі № 420/8929/20.

Суд встановив, що сторонами не заперечується, що рішення суду виконано в частині поновлення позивача на посаді.

Однак, рішення суду залишається невиконаним в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу на користь позивача.

На відкритому судовому засіданні представник відповідача пояснив, що ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) перебуває в стані припинення, але ще не внесений запис до ЄДР про його припинення, ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) має відповідні відкриті рахунки, з яких можуть бути виплачені кошти за наявністю відповідного повідомлення з ГУ Державного казначейської служби України в Одеській області по судовому рішенню, проте таке повідомлення на адресу відповідача не надходило.

Позивачем додано лист ГУДКСУ в Одеській області від 21.07.2021 року, в якому запропоновано надати судове рішення із зазначенням конкретної суми середнього заробітку за час вимушеного прогулу у межах стягнення за один місяць.

Розглянувши заяву представника позивача Арнаутової Лариси Петрівни про заміну сторони виконавчого провадження у справі №420/8929/20, дослідивши додані до заяви письмові докази, пояснення представника відповідача та матеріали справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні заяви слід відмовити, з таких підстав.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).

Згідно з пунктом 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.

Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони суб`єкта владних повноважень є або припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації чи ліквідації, або повне чи часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого (іншим) внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Отже положення КАС України, на відміну від чинного цивільного чи господарського процесуального законодавства, не пов`язують процесуальне правонаступництво з обов`язковою наявністю факту припинення юридичної особи. Ключовим за правилам КАС України є доведення обставин вибуттям сторони - суб`єкта владних повноважень з відносин, щодо яких виник спір.

Такі правила КАС України встановлені виходячи із специфіки публічно-правових відносин, а саме: з тією обставиною, що повноваження відповідних державних органів не є статичними і можуть передаватись від одного органу до іншого у випадку зміни законодавства. При цьому такий перехід може не збігатися у часі з юридичним припиненням суб`єкта владних повноважень унаслідок реорганізації чи ліквідації.

Отже, якщо спір виник з приводу реалізації суб`єктом владних повноважень, що припиняється, його компетенції, підстави для правонаступництва виникають з моменту його вибуття з правовідносин, щодо яких виник спір, унаслідок, зокрема, передачі розпорядчим актом Кабінету Міністрів України його адміністративної компетенції іншому (іншим) суб`єктам владних повноважень.

Якщо спір виник у відносинах, що не пов`язані з реалізацією суб`єктом владних повноважень його компетенції, підстави для правонаступництва виникають з моменту припинення сторони - суб`єкта владних повноважень.

У межах вирішення питання, яке є предметом розгляду в цій справі, для встановлення факту публічного правонаступництва визначальним є встановлення або припинення первісного суб`єкта - Головного управління ДПС в Одеській області, або переходу його функцій (адміністративної компетенції), з яких виник спір, до Головного управління ДПС в Одеській області як відокремленого підрозділу ДПС.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5 м. Одеса, 65044, ЄДРПОУ 43142370) як юридична особа перебуває у стані припинення.

При цьому запис про припинення Головного управління ДПС в Одеській області у Реєстрі на момент вирішення судом питання про заміну боржника у виконавчому провадженні відсутній.

Постановою КМУ від 30 вересня 2020 р. № 893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком, у тому числі, Головне управління ДПС в Одеській області.

Пунктом 2 вказаної постанови визначено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій;права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи;

Відповідно до наказу ДПС України від 30 вересня 2020 року N 529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , утворено як відокремлений підрозділ Державної податкової служби ГУДПС в Одеській області.

Згідно з витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС в Одеській області, код ЄДРПОУ ВП 44069166, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України зареєстровано 14.12.2020 року.

Водночас суд враховує, що виконавчий лист у цій справі видано на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06.04.2021 року по справі №420/8929/20, яким зобов`язано Головне управління ДПС в Одеській області поновити ОСОБА_2 з 10.08.2020 року на роботі в Тарутинській державній податковій інспекції Головного управління ДПС в Одеські області на посаді, яка є рівнозначною посаді старшого державного інспектора Тарутинської державній податкової інспекції Ізмаїльського управління Головного управління ДПС в Одеської області та стягнути середній заробіток за час вимушеного прогулу.

Допустити негайне виконання рішення суду в частині поновлення ОСОБА_2 на роботі в Тарутинській державній податковій інспекції Головного управління ДПС в Одеські області на посаді, яка є рівнозначною посаді старшого державного інспектора Тарутинської державної податкової інспекції Ізмаїльського управління Головного управління ДПС в Одеської області, та стягнення на її користь середнього заробітку за час вимушеного прогулу в межах суми стягнення за один місяць з вирахуванням із вказаної суми належних до сплати податків і зборів..

Отже, спір у цій справі виник у відносинах публічної служби і стосувався правомірності звільнення позивача.

Таким чином, обов`язок боржника ГУ ДПС в Одеській області, по даній справі не стосується публічно-владних функцій у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску чи інших функцій, що були передані ГУ ДПС в Одеській області як відокремленого підрозділу.

У такому випадку заміна ГУ ДПС в Одеській області як боржника за вказаним рішенням може мати місце виключно у випадку фактичного її вибуття унаслідок припинення.

Відповідно до частин першої, п`ятої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Враховуючи, що зобов`язання, що випливає з рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2021 року по справі №420/8929/20 не стосувалося публічно-владних функцій, що були передані ГУ ДПС в Одеській області як відокремленого підрозділу ДПС, і на момент вирішення судом питання про заміну боржника до Реєстру не був внесений запис про припинення ГУ ДПС в Одеській області як боржника за вказаним рішенням суду, заява представника позивача про його заміну на ГУ ДПС в Одеській області як відокремленого підрозділу ДПС є передчасною.

Аналогічний висновок викладено у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 11 лютого 2021 року по справі № 826/9815/18 за подібних правовідносин.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що заява представника позивача Арнаутової Лариси Петрівни про заміну сторони виконавчого провадження у справі №420/8929/20 є безпідставною, а тому не підлягає задоволенню.

У зв`язку з вище викладеними обставинами, суд доходить висновку, що відсутні підстави для задоволення заяви в частині видачі нового виконавчого листа та визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню у зв`язку з припиненням боржника.

Керуючись ст.ст.,256,293, 295,379 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

У задоволенні заяви представника позивача Арнаутової Лариси Петрівни про заміну сторони виконавчого провадження у справі №420/8929/20,- відмовити

Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст.256 КАС України.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. ст.293,295 КАС України, з урахуванням пп. 15.5. п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України, п. 3 розділу УІ Прикінцевих положень КАС України.

Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 08 вересня 2021 року.

Суддя: Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2021
Оприлюднено09.09.2021
Номер документу99453230
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/8929/20

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 08.09.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 03.09.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 04.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 27.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Постанова від 29.06.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні