Ухвала
від 23.09.2021 по справі 905/1456/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


У Х В А Л А

23.09.2021р. Справа № 905/1456/20

Господарський суд Донецької області у складі судді Величко Н.В.

при секретарі судового засідання Зеленського Б.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали

за клопотанням Фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" б/н від 08.09.2021 (вх.№19057/21 від 10.09.2021),

про зміну способу виконання рішення

стягувач: Фермерське господарство "Олександрівська Рів`єра" (код ЄДРПОУ 42842744, адреса: 84420, Донецька область, Лиманський р-н, с. Рідкодуб, вул. Шкільна, буд. 7),

боржник 1: Лиманська міська рада (код ЄДРПОУ 04053275, адреса: 84406, Донецька область, м. Лиман, вул. Незалежності, буд. 46),

боржник 2: Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39767332, адреса: 84313, Донецька область, м. Краматорськ, бул. Машинобудівників, буд. 16)

про: визнання права оренди на земельну ділянку, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

за участю представників сторін: не з`явились;

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Господарського суду Донецької області перебувала справа №905/1456/20 за позовом Фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" до Лиманської міської ради та Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про визнання права оренди на земельну ділянку, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Господарського суду Донецької області від 15.12.2020 у цій справі позовні вимоги задоволено. Визнано за Фермерським господарством "Олександрівська Рів`єра" право оренди земельної ділянки кадастровий номер 142308200:12:000:0393 площею 54,9160 га на підставі договору оренди землі від 21.12.2012, укладеного між Рідкодубівською сільською радою та Гупал Олександром Георгійовичем (зареєстрований в управлінні Держкомзему у місті Красний Лиман, запис у державному реєстрі земель від 21.12.2012 № 142300004003449). Визнано протиправним та скасовано рішення Лиманської міської ради від 24.12.2019 №7/73-4789 "Про припинення ОСОБА_1 договору оренди землі від 21.12.2012, зареєстрованого в управлінні Держкомзему у місті Красний Лиман за № 142300004003449 від 21.12.2012р.". Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області відновити запис в поземельній книзі та державному земельному кадастрі про земельну ділянку сільськогосподарського призначення, кадастровий номер 142308200:12:000:0393, площею 54,9160 га. Стягнуто з Лиманської міської ради (код ЄДРПОУ 04053275, адреса: 84406, Донецька область, м. Лиман, вул. Незалежності, буд. 46) на користь Фермерського господарство "Олександрівська Рів`єра" (код ЄДРПОУ 42842744, адреса: 84420, Донецька область, Лиманський р-н, с. Рідкодуб, вул. Шкільна, буд. 7) судовий збір у розмірі 3153,00 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні, 00 коп.). Стягнуто з Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39767332, адреса: 84313, Донецька область, м. Краматорськ, бул. Машинобудівників, буд. 16) на користь Фермерського господарство "Олександрівська Рів`єра" (код ЄДРПОУ 42842744, адреса: 84420, Донецька область, Лиманський р-н, с. Рідкодуб, вул. Шкільна, буд. 7) судовий збір у розмірі 3153,00 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні, 00 коп.).

Постановою Східного апеляційного господарського суду від 13.05.2021 рішення Господарського суду Донецької області від 15.12.2020 року у справі №905/1456/20 залишено без змін.

На виконання цього рішення судом видані відповідні накази від 01.06.2021.

10.09.2021 від Фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" надійшло клопотання б/н від 08.09.2021 про зміну способу виконання рішення (вх.№19057/21), в якому стягувач просить змінити визначений рішенням Господарського суду Донецької області від 15.12.2020 по справі № 905/1456/20 спосіб його виконання в частині стягнення з Лиманської міської ради на користь Фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" судового збору у розмірі 3153,00 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні, 00 коп.), шляхом стягнення судового збору у розмірі 3153,00 грн. з рахунків, відкритих на ім`я Виконавчого комітету Лиманської міської ради (84406, Донецька обл., м. Лиман, вул. Незалежності, буд.46, код ЄДРПОУ 04053275) на користь Фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра".

Ухвалою від 13.09.2021 призначено до розгляду клопотання Фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" б/н від 08.09.2021 про зміну способу виконання рішення (вх.№19057/21 від 10.09.2021) у судовому засіданні на 23.09.2021.

В судове засідання, що відбулось 23.09.2021, сторони своїх представників не направили, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлені у встановленому порядку; заперечень або пояснень щодо заяви від сторін не надійшло.

Враховуючи, що явка представників сторін в судове засідання обов`язковою визнана не була, тому заява розглядається на підставі наявних у справі документів без участі представників сторін.

Розглянувши клопотання стягувача про зміну способу виконання рішення, суд зазначає наступне.

Виходячи із змісту законодавства України, обов`язковість виконання судового рішення, як завершальна стадія судового процесу, за своєю правовою природою належить до основних засад судочинства, що узгоджується із приписами статті 129 Конституції України, статтею 326 Господарського процесуального кодексу України.

Право на виконання судового рішення згідно з практикою Європейського суду з прав людини є складовою права на доступ до суду, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як невід`ємна частина судового розгляду (рішення у справі Шмалько проти України від 20.07.2004).

При цьому в рішенні Європейського суду з прав людини від 15.01.2010 у справі Юрій Миколайович Іванов проти України зазначено, що право на суд, захищене статтею 6 Конвенції про захист прав і основоположних свобод, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій із сторін (рішення у справі Горнсбі проти Греції від 19.03.1997). Ефективний доступ до суду включає право на виконання судового рішення без невиправданих затримок. У цьому контексті відсутність у заявника можливості домогтися виконання судового рішення на його користь, становить втручання у право на мирне володіння майном, як це передбачено першим реченням першого пункту статті Першого протоколу до Конвенції. Виконанню судового рішення не можна перешкоджати, відмовляти у виконанні або надмірно його затримувати (рішення у справі Горнсбі проти Греції , у справі Бурдов проти Росії , у справі Ясюнієне проти Литви ). Держава зобов`язана організувати систему виконання судових рішень, яка буде ефективною як за законодавством, так і на практиці (рішення у справі Фуклев проти України ). Саме на державу покладається обов`язок вжиття у межах її компетенції усіх необхідних кроків для того, щоб виконати остаточне рішення суду та, діючи таким чином, забезпечити ефективне залучення усього її апарату. Сама природа виконавчого провадження вимагає оперативності (рішення у справі Comingersoll S.A." проти Португалії ).

Приписи частин 2, 3 статті 331 Господарського процесуального кодексу України надають право суду, за заявою стягувача чи виконавця встановити чи змінити спосіб або порядок виконання рішення. Підставою для зміни способу або порядку виконання рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення, в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.

Поняття спосіб і порядок виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке розраховане на виконавче провадження. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій. Водночас змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

Клопотання Фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" обґрунтовано тим, що за результатами звернення стягувача до Управління Державної казначейської служби України у м.Лимані Донецької області із заявою про виконання наказу Господарського суду Донецької області по справі №905/1456/20, органом казначейства за листом від 17.08.2021 №02-18-06/706 повернуто виконавчий документ без виконання, посилаючись на те, що Лиманська міська рада в Управлінні Державної казначейської служби України у м.Лимані Донецької області не обслуговується починаючи з 01.01.2017 та по цій установі відсутні відкрити рахунки, а згідно рішення Лиманської міської ради Донецької області від 20.10.2016 №7/17-793 "Про затвердження структури Лиманської міської ради та її виконавчих органів" станом на 01.01.2017 було передано активи, майно та зобов`язання з балансу Лиманської міської ради на баланс Виконавчого комітету Лиманської міської ради, залишки коштів на спеціальних рахунках Лиманської міської ради станом на 01.01.2017 перераховуються на відкриті спеціальні рахунки Виконавчого комітету Лиманської міської ради.

До клопотання додано: лист управління державної казначейської служби України у м. Лимані від 17.08.2021 №02-18-06/706, рішення Лиманської міської ради Донецької області Про затвердження структури Лиманської міської ради та її виконавчих органів , докази направлення заяви про зміну способу та порядку виконання судового рішення іншим сторонам, копії яких долучено до матеріалів справи.

Статтями 1, 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

У відповідності до ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

За змістом п. 3 ч. 1 ст. 22 Бюджетного кодексу України, за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.

Матеріали справи свідчать, що згідно рішення Лиманської міської ради Донецької області від 20.10.2016 №7/17-793 "Про затвердження структури Лиманської міської ради та її виконавчих органів" станом на 01.01.2017 передаються активи, майно та зобов`язання з балансу Лиманської міської ради на баланс Виконавчого комітету Лиманської міської ради, залишки коштів на спеціальних рахунках Лиманської міської ради станом на 01.01.2017 перераховуються на відкриті спеціальні рахунки Виконавчого комітету Лиманської міської ради.

Отже, Лиманська міська рада затверджує місцеві бюджети, уповноважена на здійснення витрат бюджету, але безпосередньо фінансових ресурсів не має та фінансових операцій не здійснює, оскільки у неї відсутні рахунки в казначействі; натомість, розпорядником бюджетних коштів є виконавчий комітет Лиманської міської ради.

За такого, виконання рішення Господарського суду Донецької області від 15.12.2020 у даній справі шляхом стягнення коштів з Лиманської міської ради (органу місцевого самоврядування) є неможливим, так як остання не є розпорядником бюджетних коштів та, відповідно, не обслуговується в Управлінні ДКСУ.

Ураховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання Фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" та заміни способу виконання рішення суду в даній справі, а саме, стягнення на користь Фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" грошових коштів на відшкодування витрат на оплату позовної заяви судовим збором у сумі 3153,00 грн. з боржника Лиманської міської ради через виконавчий комітет Лиманської міської ради.

Керуючись ст.ст. 234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд,-

УХВАЛИВ:

Клопотання Фермерського господарство "Олександрівська Рів`єра" б/н від 08.09.2021 про зміну способу виконання рішення (вх.№19057/21 від 10.09.2021) - задовольнити.

Змінити спосіб виконання рішення Господарського суду Донецької області від 15.12.2020 у справі № 905/1456/20, виклавши пункт 5 його резолютивної частини так:

5. Стягнути з рахунків, відкритих на ім`я Виконавчого комітету Лиманської міської ради (код ЄДРПОУ 38068238, адреса: 84406, Донецька область, м. Лиман, вул. Незалежності, буд.46), на яких розміщені кошти місцевого бюджету Лиманської міської ради (код ЄДРПОУ 04053275, адреса: 84406, Донецька область, м. Лиман, вул. Незалежності, буд. 46) на користь Фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" (код ЄДРПОУ 42842744, адреса: 84420, Донецька область, Лиманський р-н, с. Рідкодуб, вул. Шкільна, буд. 7) судовий збір у розмірі 3153,00 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні, 00 коп.) .

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена у порядку та у строки, визначені статтями 255, 256 і підпунктом 17.5 пункту 17 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України.

Ухвала підписана 23.09.2021.

Суддя Н.В. Величко

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення23.09.2021
Оприлюднено26.09.2021
Номер документу99858981
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1456/20

Ухвала від 23.09.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 13.09.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 28.07.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Ухвала від 06.07.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Ухвала від 05.07.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Судовий наказ від 01.06.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Судовий наказ від 01.06.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Постанова від 13.05.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгенівна

Ухвала від 20.04.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгенівна

Ухвала від 18.03.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні