ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 30/166
22.06.10
За первісним позовом Приватного підприємства «Данікум»
До 1) Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради (далі –відповідач-1)
2) Шевченківської районної у м. Києві ради (далі –відповідач-2)
Про зобов’язання виконати рішення
За зустрічним позовом Шевченківської районної у м. Києві ради
До Приватного підприємства «Данікум»
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради
Про визнання права власності
Суддя Ващенко Т.М.
В засіданнях приймали участь:
Від Приватного підприємства «Данікум» Демещук Ю.О. –представник за довіреністю № б/н від 26.05.10.
Від Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради ОСОБА_1 –представник за довіреністю № 7/8-160-001/58 від 09.06.10.
Від Шевченківської районної у м. Києві ради ОСОБА_2 - директор
Рішення прийнято 22.06.10. на підставі ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, в зв’язку з оголошеними в судових засіданнях перервами з 15.06.10. по 17.06.10., з 17.06.10. по 22.06.10.
Обставини справи:
На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Приватного підприємства «Данікум»до Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради та до Шевченківської районної у м. Києві ради про зобов’язання відповідачів виконати рішення Шевченківської районної у м. Києві ради № 736 від 29.09.09. шляхом проведення приватизації через продаж на аукціоні приміщення за адресою: м. Київ, Львівська площа, 4 А, загальною площею 66 кв. м.
Первісні позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до рішення Шевченківської районної у м. Києві ради № 736 від 29.09.09. «Про приватизацію об’єктів комунальної власності Шевченківського району міста Києва», спірне нежитлове приміщення підлягає приватизації шляхом продажу на аукціоні, але до цього часу відповідачем-1 не виконано рішення відповідача-2 про приватизацію, та не проведено підготовку до приватизації спірного нерухомого майна та не проведено аукціону щодо продажу зазначеного нерухомого майна в рамках його приватизації.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.06.10. порушено провадження у справі № 30/166, розгляд справи призначено на 15.06.10. о 15-05.
В судовому засіданні 15.06.10. позивачем на підставі ст. 22 Господарського процесуального кодексу України подано заяву про уточнення позовних вимог, відповідно до якої Приватне підприємство «Данікум»просить суд зобов’язати відповідачів виконати рішення Шевченківської районної у м. Києві ради № 736 від 29.09.09. шляхом проведення приватизації через продаж на аукціоні приміщення за адресою: м. Київ, Львівська площа, 4 А, загальною площею 66,00 кв. м.
Представником відповідача-1 в судовому засіданні 15.06.10. подано письмові пояснення по справі, відповідно до яких Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради зазначає, що станом на дату розгляду даної справи належним чином оформлене свідоцтво на право власності на нерухоме майно площею 66 кв. м в будинку за адресою: Львівська площа, 4А в м. Києві відсутнє, проведення аукціону з продажу даного приміщення та укладання договору купівлі-продажу за результатами аукціону на зазначене майно у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, в частині нотаріального посвідчення договору, неможливе.
В судовому засіданні 15.06.10. відповідачем-2 подано суду письмовий відзив на позовну заяву, відповідно до якого Шевченківська районна у м. Києві рада проти позову заперечує та просить суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог повністю, та зазначає, що Шевченківська районна у м. Києві рада виконала всі дії, покладені на неї законом, а саме: 29.09.09. прийняла рішення № 736 про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва, відповідно до якого нежитлове приміщення за адресою м. Київ, Львівська площа 4 А, загальною площею 66,00 кв. м, підлягає приватизації шляхом продажу на аукціоні.
В судовому засіданні 15.06.10. судом на підставі ч. 3 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву до 17.06.10. о 17-15.
16.06.10. через відділ діловодства Господарського суду міста Києва Шевченківська районна у м. Києві рада подала зустрічну позовну заяву до Приватного підприємства «Данікум»про визнання за територіальною громадою Шевченківського району міста Києва в особі Шевченківської районної у м. Києві ради права комунальної власності на нежилі приміщення з № 1 по № 7 (групи приміщень № 10) (в літ. А) за адресою м. Київ, площа Львівська, 4, загальною площею 63,5 кв. м.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.06.10. на підставі ст. ст. 60, 61 Господарського процесуального кодексу України прийнято зустрічний позов Шевченківської районної у м. Києві ради до розгляду з первісним позовом; на підставі ст. 27 Господарського процесуального кодексу України залучено до участі у розгляді справи № 30/166 за зустрічним позовом Шевченківської районної у м. Києві ради до Приватного підприємства «Данікум»третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Шевченківської районної у м. Києві ради - Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради.
В судовому засіданні 17.06.10. представником Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради подано письмовий відзив на зустрічний позов, відповідно до якого третя особа підтримує зустрічний позов та просить суд його задовольнити.
Представником відповідача за зустрічним позовом в судовому засіданні 17.06.10. подано суду письмовий відзив на зустрічний позов, відповідно до якого Приватне підприємство «Данікум»не заперечує проти задоволення зустрічного позову.
В судовому засіданні 17.06.10. судом на підставі ч. 3 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву для виготовлення повного тексту рішення по справі № 30/166.
Розглянувши подані матеріали справи, та заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", питання про прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна, затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності належать до виключної компетенції міської ради, що вирішуються на її пленарних засіданнях.
В залежності від об'єкта, приватизаційний процес регулюється нормами Закону України "Про приватизацію державного майна" та Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)". Під дію Закону України "Про приватизацію державного майна" підпадає, зокрема, продаж цілісних майнових комплексів підприємств, а під дію Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" - продаж окремого індивідуально визначеного майна.
Приватизація об'єктів малої приватизації згідно з положеннями ст. 3 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" здійснюється шляхом викупу; продажу на аукціоні, за конкурсом.
Згідно зі ст. 4 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у комунальній власності, є органи приватизації, створені місцевими радами.
Рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради від 25.11.03. № 263 "Про реорганізацію Фонду приватизації комунального майна Шевченківського району у м. Києві" реорганізовано з 01.12.03. Фонд приватизації комунального майна Шевченківського району у м. Києві в Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва зі статусом юридичної особи, яке є виконавчим органом Шевченківської районної у м. Києві ради та правонаступником КП УЖГ Шевченківського району в частині орендних відносин.
Положенням про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва, затвердженим вищевказаним рішенням, передбачено, що Управління, серед іншого, виконує продаж об’єктів приватизації, в т.ч. на аукціоні та за конкурсом; здійснює повноваження власника щодо майна, яке приватизується відповідно до прийнятих рішень; через комісії по приватизації формує цінову політику з питань приватизації, здійснює оцінку комунального майна та укладає договори на проведення робіт по експертній оцінці об’єктів комунальної власності району, що підлягає приватизації (п. 3.1.17, п. 3.1. 18, п. 3.1.26).
Рішенням Шевченківської районної у місті Києві ради № 736 від 29.09.09. затверджено перелік об'єктів комунальної власності Шевченківського району міста Києва, що підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні.
Відповідно до пункту 2 затвердженого Шевченківською районною у місті Києві радою Переліку (п. 11 додатку № 2 до рішення № 736 від 29.09.09.), спірне нежитлове приміщення, площею 66,00 кв. м, на Львівській площі, 4 А в м. Києві, підлягає приватизації шляхом його продажу на аукціоні.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Строк підготовки не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об’єктів приватизації.
Підготовка об’єкту до продажу включає в себе визначення ціни продажу об’єкта, підготовку та опублікування інформації про об’єкту у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації; проведення у разі необхідності реорганізації або ліквідації державного підприємства, замовлення у разі потреби екологічного аудиту.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", ціна продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом продажу на аукціоні, визначається шляхом проведення незалежної оцінки.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Положення про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради, затвердженого рішенням ради від 25.11.03. № 263, продавцем об’єктів малої приватизації (органом приватизації), організатором проведення аукціону з продажу майна, що належать на праві власності територіальній громаді Шевченківського району м. Києва, є Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради.
У даному випадку, з врахуванням рішення відповідача-2 за первісним позовом № 736 від 29.09.09., відповідач-1 був зобов’язаний в строк до 29.11.09. провести підготовку до приватизації шляхом продажу на аукціоні спірного нерухомого майна.
Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач за первісним позовом зазначає, що на момент розгляду спору у даній справі підготовка об’єкта приватизації шляхом продажу на аукціоні відповідачем-1 за первісним позовом не проведена, що підтверджується листом Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради від 25.05.10. № 7/9-145-010/58, відповідно до якого відповідач-1 за первісним позовом повідомив про те, що у нього відсутні правовстановлюючі документи для можливості проводити аукціон.
Оцінюючи подані позивачем за первісним позовом докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об’єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача за первісним позовом підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Частиною 1 ст. 648 Цивільного кодексу України визначено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов’язкового для сторін (сторони) договору має відповідати цьому акту.
Частина 1 ст. 649 Цивільного кодексу України визначає, що розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках встановлених законом, вирішуються судом.
Частиною 1 ст. 23 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" встановлено, що право власності на державне майно підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації, а також актом приймання-передачі зазначеного майна. Договір купівлі-продажу державного майна підлягає нотаріальному посвідченню та у випадках, передбачених законом, державній реєстрації.
Закон України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» не визначає будь-яких правових підстав для продовження визначеного Законом України про малу приватизацію двомісячного терміну для підготовки об’єкта до приватизації.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Оскільки відповідачем-2 за первісним позовом прийнято рішення щодо приватизації спірного об'єкта шляхом його продажу на аукціоні та уповноважено відповідача-1 за первісним позовом здійснити оцінку даного майна, а також провести продаж його на аукціоні та укласти договір купівлі-продажу щодо нього, суд погоджується з твердженням позивача за первісним позовом про неправомірність відмови відповідача-1 в проведенні продажу на аукціоні об’єкта приватизації. Бездіяльність відповідача-1 порушує права позивача за первісним позовом як покупця об’єкта приватизації.
Таким чином, суд дійшов висновку про часткове задоволення первісного позову з огляду на те, що відповідач-2 за первісним позовом виконав дії, покладені на нього законом, а саме: 29.09.09. прийняв рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва, відповідно до якого нежитлове приміщення за адресою: м. Київ, Львівська площа, 4 А, загальною площею 66,00 кв. м, підлягає приватизації шляхом продажу на аукціоні, а органом, який уповноважений проводити підготовку до приватизації шляхом продажу на аукціоні та укладати договори купівлі-продажу майна, що перебуває у комунальній власності, є відповідач-1 за первісним позовом - Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради.
Таким чином, відповідачем-2 - Шевченківською районною у м. Києві радою не порушено прав та охоронюваних законом інтересів Приватного підприємства «Данікум»щодо приватизації спірного майна через продаж на аукціоні, яке перебуває у комунальній власності, а отже, у суду відсутні підстави для зобов’язання відповідача-2 за первісним позовом проводити приватизацію.
У відповідності до усного клопотання позивача за первісним позовом, судові витрати за первісним позовом покладаються на позивача - Приватне підприємство «Данікум».
Щодо зустрічних позовних вимог суд становив наступне.
Згідно ст. 392 Цивільного кодекс України, власник майна може пред’явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.
Згідно зі ст. 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", від імені та в інтересах територіальних громад права суб’єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Статтею 6 Закону України "Про столицю України –місто-герой Київ" визначено, що місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста, як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради та їх виконавчі органи.
Шевченківська районна у місті Києві рада є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси територіальної громади Шевченківського району м. Києва, і виступає суб‘єктом права власності комунального майна, що перебуває у власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва.
Відповідно до положень ст. 143 Конституції України та ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", територіальним громадам районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежилі приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров‘я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону, як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою та іншими суб’єктами права власності в порядку, встановленому законом.
Згідно з ч. 2 ст. 11 Закону України "Про столицю України –місто герой Київ", Київська міська рада може передавати районним у містах радам у власність або в управління об’єкти комунальної власності міста Києва в порядку, передбаченому законами України.
Судом встановлено, що Київська міська рада своїм рішенням від 27.12.01. № 208/1642 "Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва" (додаток 11) передала спірне нерухоме майно, що знаходиться на Львівській площі, 4 А в м. Києві, до комунальної власності Шевченківської районної у місті Києві ради.
Жодних інших рішень, які б визначали правовий статус вказаного нерухомого майна, не приймалось.
За таких обставин, судом встановлено, що власником спірного нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Київ, Львівська площа, 4 А, є територіальна громада Шевченківського району м. Києва в особі Шевченківської районної у місті Києві ради, яка є суб’єктом права комунальної власності і має право на власний розсуд володіти, користуватись та розпоряджатись зазначеним приміщенням, у зв’язку з чим зустрічні позовні вимоги Шевченківської районної у м. Києві ради визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати за зустрічним позовом покладаються на відповідача за зустрічним позовом - Приватне підприємство «Данікум».
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 32, 33, 44, 49, 77, 82 –85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, –
В И Р І Ш И В:
1. Первісний позов Приватного підприємства «Данікум»задовольнити частково.
2. Зобов’язати Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві Ради (01030, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 26/4, код ЄДРПОУ 21532540) виконати рішення Шевченківської районної у м. Києві ради № 736 від 29.09.09. шляхом проведення приватизації через продаж на аукціоні приміщення за адресою: м. Київ, Львівська площа, 4 А, загальною площею 66,00 кв. м.
3. В іншій частині первісного позову Приватного підприємства «Данікум»відмовити.
4. Зустрічний позов Шевченківської районної у м. Києві ради задовольнити повністю.
5. Визнати за територіальною громадою Шевченківського району міста
Києва в особі Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 24, код ЄДРПОУ 26077632) право комунальної власності на нежилі приміщення з № 1 по № 7 (групи приміщень № 10) (в літ. А) за адресою: м. Київ, площа Львівська, 4, загальною площею 63,5 кв. м.
6. Стягнути з Приватного підприємства «Данікум»(04050. м. Київ, вул. Мельникова, 12, код ЄДРПОУ 36177305) на користь Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 24, код ЄДРПОУ 26077632) 811 (вісімсот одинадцять) грн. 00 коп. –державного мита та 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. –витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
7. Після вступу рішення в законну силу видати накази.
8. Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.
Суддя Т.М. Ващенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2010 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 10037790 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні