1-86/2011
1-в/707/125/21
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 листопада 2021 року м. Черкаси
Черкаський районний суд Черкаської області у складі:
головуючої судді ОСОБА_1 ,
за участі: секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
дільничного офіцера поліції Відділу поліцейської діяльності № 1 (м. Черкаси) Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 ,
засудженого ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду матеріали за поданням начальника Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області ОСОБА_5 про вирішення питання про встановлення адміністративного нагляду відносно засудженого:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Гора Бориспільського району Київської області, українця, громадянина України, із неповною середньою освітою, непрацюючого, неодруженого, проживаючого без реєстрації за адресою: АДРЕСА_1 ;
в с т а н о в и в :
Начальник Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області ОСОБА_5 звернувся до суду з поданням, у якому ставить питання про встановлення адміністративного нагляду відносно ОСОБА_4 , вироком Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 27 травня 2011 року засудженого за ч. 2 ст. 187 КК України до покарання у виді 7 (семи) років позбавлення волі з конфіскацією всього належного йому майна; на підставі ч. 1 ст. 71 КК України, за сукупністю вироків, до призначеного покарання частково приєднано невідбуту частину покарання за вироком Бориспільського міського суду Київської області від 11 січня 2007 року і остаточно призначено до відбуття покарання у виді 7 (семи) років 1 (один) місяць позбавлення волі з конфіскацією всього належного йому майна. 05 травня 2016 року ОСОБА_4 звільнений із Старобабанівської виправної колонії Черкаської області № 92 умовно-достроково, невідбутий строк покарання: 1 рік 3 місяці 1 день.
Вказане подання обґрунтовано тим, що гр. ОСОБА_4 після відбування міри покарання та звільнення з місць позбавлення волі на шлях виправлення не став, за останній рік відносно нього неодноразово було складено протоколи про вчинення адміністративних правопорушень, а саме: 20 червня 2021 року за ч. 1 ст. 175-1 КУпАП та ч. 1 ст. 178 КУпАП, 19 жовтня 2021 року - за ст. 176 КУпАП, 05 листопада 2021 року за ст. 176 КУпАП.
Дільничний офіцер поліції Відділу поліцейської діяльності № 1 (м. Черкаси) Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області лейтенант поліції ОСОБА_3 у судовому засіданні подання підтримав, просив суд його задовольнити, виходячи з підстав, викладених у ньому, та встановити гр. ОСОБА_4 наступні обмеження: - заборону виходу з будинку в період часу з 23.00 год. до 05.00 год. ранку наступного дня; - заборону перебування у місцях, де здійснюється торгівля алкогольними напоями на розлив; - заборону виїзду в особистих справах за межі с. Яснозір`я без дозволу керівництва Відділу поліцейської діяльності № 1 (м. Черкаси) Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області; - кожної першої п`ятниці місяця з`являтись на реєстрацію до Відділу поліцейської діяльності№ 1(м.Черкаси) Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області.
Засуджений ОСОБА_4 у судовому засіданні проти задоволення подання начальника Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області ОСОБА_5 не заперечував.
Суд, вислухавши пояснення дільничного офіцера поліції Відділу поліцейської діяльності № 1 (м. Черкаси) Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 та засудженого ОСОБА_4 , дослідивши матеріали справи, вважає, що подання начальника Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області ОСОБА_5 не підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.
Статтею 2 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими із місця позбавлення волі» передбачено, що адміністративний нагляд встановлюється з метою запобігання вчиненню злочинів окремими особами, звільненими з місць позбавлення волі, і здійснення виховного впливу на них.
Відповідно до пункту "в" статті 3 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі» адміністративний нагляд встановлюється щодо повнолітніх осіб засуджених до позбавлення волі за тяжкі, особливо тяжкі злочини або засуджених два і більше разів до позбавлення волі за умисні злочини, якщо вони після відбування покарання або умовно-дострокового звільнення від відбування покарання, незважаючи на попередження органів Національної поліції, систематично порушують громадський порядок і права інших громадян, вчиняють інші правопорушення.
Частиною 2 статті 6 вказаного Закону передбачено, що адміністративний нагляд встановлюється, коли є підстава вважати, що особа, щодо якої встановлено адміністративний нагляд, залишається небезпечною для суспільства, адміністративний нагляд за подання відповідного органу внутрішніх справ може бути продовжено у визначеному цим Законом порядку кожного разу ще на шість місяців, але не більше терміну, передбаченого Законом для погашення або зняття судимості.
Згідно роз`яснень Постанови Пленуму Верховного Суду України № 3 від 28 березня 1986 року «Про практику застосування судами України законодавства у справах про порушення правил адміністративного нагляду», суд, при розгляді питання встановлення чи продовження адміністративного нагляду, не може допускати формального підходу, тому слід повно досліджувати всі обставини та перевіряти обґрунтованість встановлення і продовження адміністративного нагляду.
При цьому, до матеріалів подання додано Витяги з інтегрованої інформаційно-пошукової системи Міністерства внутрішніх справ України «Армор»; 2 незаповнених бланки попередження про можливість встановлення адміністративного нагляду; попередження «Задірей» ОСОБА_6 про можливість встановлення відносно нього адміністративного нагляду від 31 жовтня 2021 року; копію паспорта ОСОБА_4 ; копію вироку Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 27 травня 2021 року; вимогу про судимість щодо ОСОБА_4 ; довідку-характеристику ОСОБА_4 , видану виконавчим комітетом Мошнівської сільської ради.
Надані на підтвердження неналежної поведінки ОСОБА_4 у побуті 2 незаповнених бланки попередження про можливість встановлення адміністративного нагляду, які містять підпис «Задірея» ОСОБА_7 у графі «з попередженням ознайомлений» не можуть бути належними доказами у справі.
Таким чином, у суду відсутні підстави вважати, що засуджений ОСОБА_4 після умовно-дострокового звільнення від відбування покарання, залишається небезпечним для суспільства та, незважаючи на попередження органів Національної поліції, систематично порушує громадський порядок і права інших громадян, вчиняє інші правопорушення, а тому підстави для встановлення відносно нього адміністративного нагляду відсутні.
Водночас, слід зауважити, що, як уже зазначалося, ОСОБА_4 вироком Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 27 травня 2011 року був засуджений за ч. 2 ст. 187 КК України, що відповідно до статті 12 КК України є тяжким злочином, до покарання у виді 7 (семи) років позбавлення волі з конфіскацією всього належного йому майна; на підставі ч. 1 ст. 71 КК України, за сукупністю вироків, до призначеного покарання частково приєднано невідбуту частину покарання за вироком Бориспільського міського суду Київської області від 11 січня 2007 року і остаточно призначено до відбуття покарання у виді 7 (семи) років 1 (один) місяць позбавлення волі з конфіскацією всього належного йому майна. 05травня 2016року ОСОБА_4 звільнений із Старобабанівської виправної колонії Черкаської області № 92 умовно-достроково.
Відповідно до пункту 8 статті 89 КК України такими, що не мають судимості, визнаються особи, засуджені до позбавлення волі або основного покарання у виді штрафу за тяжкий злочин, якщо вони протягом шести років з дня відбуття покарання (основного та додаткового) не вчинять нового кримінального правопорушення.
За змістом частини 3 статті 90 КК України якщо особу було достроково звільнено від відбування покарання, то строк погашення судимості обчислюється з днядострокового звільненняїї відвідбування покарання (основного та додаткового).
Разом з тим, начальник Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області ОСОБА_5 , звернувшись до суду з даним поданням, просить встановити ОСОБА_4 адміністративний нагляд строком на 12 місяців, який перевищує термін погашення судимості.
На підставі викладеного, суд не вбачає законних підстав для встановлення ОСОБА_4 адміністративного нагляду.
Керуючись ст.ст. 3, 5, 6, 10 Закону України "Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі", суд -
п о с т а н о в и в:
У задоволенні подання начальника Черкаського районного управління поліції ГУНП у Черкаській області ОСОБА_5 про вирішення питання про встановлення адміністративного нагляду відносно засудженого ОСОБА_4 відмовити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Черкаського апеляційного суду через Черкаський районний суд Черкаської області протягом семи днів з дня її проголошення.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Черкаський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2021 |
Оприлюднено | 03.02.2023 |
Номер документу | 101194325 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Справи в порядку виконання судових рішень у кримінальних провадженнях про установлення, припинення адміністративного нагляду |
Кримінальне
Черкаський районний суд Черкаської області
Миколаєнко Т. А.
Кримінальне
Великобагачанський районний суд Полтавської області
Білецька В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні