ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
24 листопада 2021 року Справа №2а/0470/4865/11
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ількова В.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі заяву Акціонерного товариства "Дніпровська теплоелектроцентраль" про заміну сторони по справі №2а/0470/4865/11 за позовом Дніпродзержинської об`єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до публічного акціонерного товариства Дніпродзержинська теплоелектроцентраль про стягнення податкового боргу з земельного податку, -
ВСТАНОВИВ :
15.11.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла заява Акціонерного товариства "Дніпровська теплоелектроцентраль" про заміну сторони по справі №2а/0470/4865, в якій заявник, зокрема, просить замінити сторони у справі, а саме відповідача (стягувача) з Публічного акціонерного товариства Дніпродзержинська теплоелектроцентраль (код ЄДРПОУ 00130820) на Акціонерне товариство Дніпровська теплоелектроцентраль (код ЄДРПОУ 00130820) та позивача (боржника) з Дніпродзержинської об`єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658).
В обґрунтування заяви Акціонерне товариство "Дніпровська теплоелектроцентраль" зазначає, що відповідно до нової редакції Статуту Акціонерне товариство "Дніпродзержинська теплоелектроцентраль" (скорочено AT «Дніпровська ТЕЦ» ) є новим найменуванням Приватного акціонерного товариства "Дніпродзержинська теплоелектроцентраль". Також постановою КМУ від 04.12.2016 року № 941 «Про перейменування деяких територіальних органів Державної фіскальної служби» було вирішено перейменувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби, а саме: Дніпродзержинську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС на Кам`янську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС. Постановою КМУ від 28.03.2018 року № 296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» , вирішено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком, а саме : реорганізувати Кам`янську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС та приєднати її до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області. Постановою КМУ від 19.06.2019 року № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» вирішено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком, в тому числі, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) та реорганізувати Головне управління ДФС у Дніпропетровській області. У подальшому, постановою Кабінету Міністрів України № 893 від 30.09.2020 року Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби згідно з визначеним Кабінетом Міністрів України переліком. До переліку ліквідованих територіальних органів Державної податкової служби входить і Офіс великих платників податків Державної податкової служби. На базі ліквідованого Головного управління ДПС у Дніпропетровській області утворено територіальний орган на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, яке створено 30.09.2020 року, про що міститься відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1000741030008085321. Відповідно до п.7 Положення про ДПС України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227, Державна податкова служба здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. Державна податкова служба та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення). Згідно з п.1 Положення про Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 року № 643 (далі-Положення), Головне управління ДПС у Дніпропетровській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Дніпропетровської області та ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015). Відповідно до п.15 Положення ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів. Таким чином, відбулося публічне правонаступництво (передання адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) до іншого - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658), останній з яких набув адміністративну компетенцію попереднього, ставши його правонаступником. З огляду на викладене, просить суд задовольнити вимоги викладені у заяві.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду заяву Акціонерного товариства "Дніпродзержинська теплоелектроцентраль" про заміну сторони по справі №2а/0470/4865/11 призначено до розгляду у судовому засіданні на 24.11.2021 року.
Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і місце розгляду заяви повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
За приписами ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Враховуючи особливості розгляду справи, передбачені ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути дану заяву без участі представників сторін у письмовому провадженні.
Так, за наслідками дослідження матеріалів справи, змісту заяви та додатків до неї, суд встановив такі обставини та відповідні їм правовідносини.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.03.2013 року адміністративний позов Дніпродзержинської об`єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до публічного акціонерного товариства Дніпродзержинська теплоелектроцентраль про стягнення податкового боргу з земельного податку, задоволено. Стягнуто з публічного акціонерного товариства Дніпродзержинська теплоелектроцентраль податковий борг з земельного податку у сумі 1005953,45 (один мільйон п`ять тисяч дев`ятсот п`ятдесят три) гривні 45 копійок (код платежу 13050100, одержувач: відділення Державного казначейства в м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 33218811700013).
Не погоджуючись із даним судовим рішенням Публічне акціонерне товариство "Дніпродзержинська теплоелектроцентраль" звернулося до суду із апеляційною скаргою.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.07.2014 року апеляційну скаргу залишено без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.03.2013 року - без змін.
Не погоджуючись із постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.03.2013 року та ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.07.2014 року Публічне акціонерне товариство "Дніпродзержинська теплоелектроцентраль" звернулося до суду із касаційною скаргою.
Постановою Вищого адміністративного суду України від 30 березня 2016 року касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства Дніпродзержинська теплоелектроцентраль задоволено, постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 березня 2013 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15 липня 2014 року у справі №2а/0470/0470/4865/11 скасовано. Ухвалено нове рішення, яким у задоволенні позову Дніпродзержинської об`єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Публічного акціонерного товариства Дніпродзержинська теплоелектроцентраль про стягнення податкового боргу відмовлено.
Публічне акціонерне товариство Дніпродзержинська теплоелектроцентраль звернулося до Вищого адміністративного суду України із заявою про ухвалення додаткового судового рішення, в якій просило суд вирішити питання про розподіл судових витрат.
Постановою Верховного Суду від 23.10.2021 року заяву Публічного акціонерного товариства Дніпродзержинська теплоелектроцентраль про ухвалення додаткового судового рішення щодо розподілу судових витрат у справі № 2а/0470/4865/11 задоволено. Присуджено на користь Публічного акціонерного товариства Дніпродзержинська теплоелектроцентраль судові витрати (судовий збір) у сумі 1 147,00 грн (одна тисяча сто сорок сім гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Дніпродзержинської об`єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби.
Судом встановлено, що 27.04.2018 року проведено державну реєстрацію змін до Статуту товариства (шляхом викладення в новій редакції).
Відповідно до нової редакції Статуту Акціонерне товариство "Дніпровська теплоелектроцентраль" (скорочено АТ Дніпровська ТЕЦ ) є новим найменуванням Приватного акціонерного товариства «Дніпровська теплоелектроцентраль» .
Згідно ч. 2 ст. 5 Закону України Про акціонерні товариства зміна типу товариства з приватного на публічне або з публічного на приватне не є його перетворенням.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Акціонерне товариство «Дніпровська теплоелектроцентраль» (код ЄДРПОУ 00130820) розпочала свою діяльність як правонаступник Приватного акціонерного товариства «Дніпровська теплоелектроцентраль» (код ЄДРПОУ 00130820).
Також постановою КМУ від 04.12.2016 року № 941 Про перейменування деяких територіальних органів Державної фіскальної служби було вирішено перейменувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби, а саме: Дніпродзержинську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС на Кам`янську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС.
Постановою КМУ від 28.03.2018 року № 296 Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби , вирішено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком, а саме: реорганізувати Кам`янську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС та приєднати її до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Постановою КМУ від 19.06.2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби вирішено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком, в тому числі, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) та реорганізувати Головне управління ДФС у Дніпропетровській області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» (далі - Постанова № 893) ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби переліком згідно з додатком.
Встановлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів заповненням 30 відсотків вакансій (пункт 2 Постанови № 893).
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 Постанови № 893).
Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» (далі - Наказ № 529) було утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком. Можливість з 01.01.2021 року забезпечення здійснення новоствореними територіальними органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються, була передбачена відповідним наказом від 24.12.2020 року № 755.
Також встановлено, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується (наказ від 12.11.2020 року № 643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» ).
Отже, з 01.01.2021 року відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
У свою чергу, територіальний орган ДПС як юридична особа публічного права втратив адміністративну процесуальну правоздатність органу, який згідно із законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики.
Згідно ч. 2 ст. 6 Закону України Про виконавче провадження рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Виконання судового рішення органом, який здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів відбувається в порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845.
Відповідно до п. 6 Порядку передбачено, що у разі коли боржник або стягувач змінив найменування без процедури реорганізації (для юридичної особи) або прізвище, ім`я, по батькові (для фізичної особи), за наявності підтвердних документів (змін до установчих документів, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, довідки органу державної реєстрації актів цивільного стану, копії паспорта громадянина України чи іншого документа, що посвідчує особу) орган Казначейства здійснює безспірне списання коштів з рахунків такого боржника або перерахування їх на рахунок стягувача з урахуванням зміни його найменування (для юридичної особи) або прізвища, імені, по батькові (для фізичної особи).
Зважаючи, що відповідач змінив найменування в процедурі реорганізації, у органу казначейства не буде підстав здійснювати безспірне списання коштів з рахунків відповідача (боржника) на рахунок позивача (стягувача) з урахуванням зміни його найменування, що стане наслідком невиконання судового рішення.
Суд зазначає, що частинами 1, 2 ст. 14 КАС України, визначено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
У справі «Юрій Миколайович Іванов проти України» Європейський суд з прав людини проголосив, що право на суд, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якої зі сторін. Ефективний доступ до суду включає право на виконання судового рішення без невиправданих затримок.
Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Рішення суду в частині вимог до Дніпродзержинської об`єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби станом на поточну дату має виконувати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658).
Отже, заяву Акціонерного товариства "Дніпровська теплоелектроцентраль" про заміну сторони по справі №2а/0470/4865/11 суд знаходить обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Таке рішення, на переконання суду, свідчитиме про дотримання судом основних принципів здійснення правосуддя та сприятиме виконанню рішення суду, яке набрало законної сили.
Керуючись ст.ст. 52, 241-243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Акціонерного товариства "Дніпровська теплоелектроцентраль" про заміну сторони по справі №2а/0470/4865/11 - задовольнити.
Замінити позивача (боржника) з Дніпродзержинської об`єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658).
Замінити відповідача (стягувача) з Публічного акціонерного товариства Дніпродзержинська теплоелектроцентраль (код ЄДРПОУ 00130820) на Акціонерне товариство Дніпровська теплоелектроцентраль (код ЄДРПОУ 00130820).
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Ільков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2021 |
Оприлюднено | 26.11.2021 |
Номер документу | 101323800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні