КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2-а-776/09 Головуючий у 1 інстанції За річна Л.А.
Суддя-доповідач Федоров а Г.Г.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2010 року м. К иїв
Київський апеляційний адміністративний суд у склад і колегії суддів:
Головуючого судді
суддів Федорової Г.Г.,
Глущенко Я.Б., Коротких А.Ю.
розглянувши в поря дку письмового провадження а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в м . Прилуки Чернігівської обла сті на постанову Прилуцького міськрайонного суду Чернігі вської області від 25 березня 2 009 року по справі за позовом ОСОБА_4 до Управління Пенсі йного фонду України в м. Прилу ки Чернігівської області про зобов' язання нарахувати не доотримане щомісячне держав не 30 відсоткове підвищення до пенсії як дитині війни за 2008 рі к, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Прилуцьког о міськрайонного суду Черніг івської області від 25 березня 2009 року позов ОСОБА_4 до УПФ У в м. Прилуки Чернігівської о бласті про зобов' язання нар ахувати недоотримане щоміся чне державне 30 відсоткове під вищення до пенсії як дитині в ійни за 2008 рік, задоволено част ково.
Зобов' язано УПФУ в м. Прил уки Чернігівської області зд ійснити ОСОБА_4 перерахун ок щомісячної доплати до пен сії в розмірі 30% мінімальної п енсії за віком та забезпечит и її виплату за період з 22.05.2008 ро ку по 31.12.2008 року включно.
В іншій частині позовних в имог відмовлено.
Не погоджуючись з прийнят ою постановою суду, УПФУ в м. П рилуки Чернігівської област і подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пост анову суду першої інстанції як таку, що постановлена з пом илковим застосуванням норм м атеріального та процесуальн ого права та прийняти нове рі шення, яким повністю відмови ти в задоволенні заявлених п озивачем вимог.
Заслухавши суддю-доповід ача, перевіривши матеріали с прави та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважа є за необхідне апеляц ійну скаргу залишити без зад оволення, а постанову суду пе ршої інстанції - без змін , виходячи з наступного .
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Ук раїни суд апеляційної інстан ції залишає апеляційну скарг у без задоволення, а постанов у або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інс танції правильно встановив о бставини справи та ухвалив с удове рішення з додержанням норм матеріального та процес уального права.
Відповідно до ч. 2 ст. 197 КАС Ук раїни, якщо під час письмовог о провадження суд апеляційно ї інстанції дійде висновку п ро те, що справу необхідно роз глядати у судовому засіданні , то він призначає її до апеляц ійного розгляду в судовому з асіданні.
Однак, колегія суддів не вб ачає підстав для апеляційног о розгляду даної справи в суд овому засіданні.
Як вбачається з матеріал ів справи та встановлено с удом першої інстанції, пози вач - ОСОБА_4, є дитиною ві йни, що підтверджується наяв ним у нього пенсійним посвід ченням, з відміткою про присв оєння йому статусу «Дитина в ійни» (а.с.6).
Статтею 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» (в редакції до 28.12. 2007 року) передбачено, щ о дітям війни пенсії або щомі сячне довічне грошове утрима ння чи державна соціальна до помога, що виплачується замі сть пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсі ї за віком.
Підпунктом 2 пункту 41 розд ілу II Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » до статті 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» були внесені зміни, а са ме: «Дітям війни (крім тих, на я ких поширюється дія Закону У країни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту») до пенсії або щом ісячного довічного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, що виплачу ється замість пенсії, виплач ується підвищення у розмірі надбавок, встановленої для у часників війни.
Проте Конституційний Суд України у своєму рішенні від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 (справа п ро соціальні гарантії громад ян) сформулював правову пози цію, згідно з якою законом про Державний бюджет України, як ий має особливий предмет рег улювання, не можуть вноситис я зміни, зупинятися дія чинни х законів України, а також вст ановлюватися інше (додаткове ) правове регулювання віднос ин, що є предметом інших закон ів України.
Оскільки предмет закону п ро Державний бюджет України чітко визначений у Конституц ії України, Бюджетному кодек сі України, Конституційний С уд України зауважив, що цей за кон не може скасовувати чи зм інювати обсяг прав і обов'язк ів, пільг, компенсацій і гаран тій, передбачених іншими зак онами України.
Отже, з моменту набрання чинності рішенням Конституц ійний Суд України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008, положення підпу нкту 2 пункту 41 розділу II Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України» в частин і внесення змін до ст. 6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни», втратило св ою чинність з підстав визнан ня його неконституційним.
Згідно ст. 152 Конституції Ук раїни закони, інші правові ак ти або їх окремі положення, щ о визнані неконституційними , втрачають чинність з дня ухв алення Конституційним Судом України рішення про їх некон ституційність.
Відповідно до ст. 150 Констит уції України рішення Констит уційного Суду України є обов ' язковим на території Украї ни, остаточним і не може бути о скаржене.
Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції п ри розгляді ними позовів у зв 'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії полож ень статей зазначених законі в, що визнані неконституційн ими.
Згідно ст. 73 Закону України «Про Конституційний Суд Укр аїни», якщо акти або їх окремі положення визнаються такими , що не відповідають Конститу ції України (є неконституцій ними), вони оголошуються нечи нними і втрачають чинність в ід дня прийняття Конституцій ним Судом України рішення пр о їх неконституційність.
Визначаючи розрахункову величину, з якої має проводит ися нарахування позивачу під вищення до пенсії, відповіда чу слід врахувати, що Законом України «Про соціальний зах ист дітей війни» передбачено , що підвищення до пенсії має о браховуватися у відсотковом у відношенні до розміру міні мальної пенсії за віком.
Відповідно до ст. 17 Закону У країни «Про державні соціаль ні стандарти та державні соц іальні гарантії», основні де ржавні соціальні гарантії вс тановлюються законами з мето ю забезпечення конституційн ого права громадян на достат ній життєвий рівень. До числа основних державних соціальн их гарантій включається міні мальний розмір пенсії за вік ом.
При цьому, статтею 19 вказан ого Закону передбачено, що ви ключно законами України визначається міні мальний розмір пенсії за вік ом.
Оскільки будь-яким іншим з аконом, крім Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування », мінімальний розмір пенсії не встановлений, судова коле гія дійшла висновку про відс утність правових підстав для застосування будь-якої іншо ї величини, ніж встановлена н азваним законом, для розраху нку підвищення до пенсії поз ивачу як дитині війни.
За таких обставин, з урахув анням законодавчо визначено го розміру щомісячного підв ищення до пенсії як дитині ві йни, визначеного ст. 6 Закону У країни «Про соціальний захи ст дітей війни», судова колег ія приходить до висновку, що з аявлені позивачем вимоги в частині зобов' язання пров едення перерахунку та виплат и вказаного підвищення до пе нсії за 2008 рік, підлягають задо воленню за період з 22.05.2008 року п о 31.12.2008 року.
Таким чином, суд першої інс танції правомірно прийшов до висновку, що позивач має прав о на перерахунок та виплату щ омісячного підвищення до пен сії як дитині війни та правил ьно визначив дату, з якої необ хідно провести перерахунок т а виплату вказаного підвищен ня.
Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. За конним є рішення, ухвалене су дом відповідно до норм матер іального права при дотриманн і норм процесуального права.
З підстав вищенаведеного , колегія суддів дійшла висно вку, що суд першої інстанції в ірно встановив фактичні обст авини справи, дослідив наявн і докази, надав їм належну оці нку та прийняв законне і обґр унтоване рішення, з дотриман ням норм матеріального і про цесуального права, а тому під став для його скасування не в бачається.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС України за наслідками розгля ду апеляційної скарги на пос танову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції м ає право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.
З огляду на зазначене, апел яційну скаргу Управління Пен сійного фонду України в м. При луки Чернігівської області с лід залишити без задоволення , а постанову Прилуцького міс ькрайонного суду Чернігівсь кої області від 25 березня 2009 ро ку - без змін.
Керуючись ст. ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 2 54 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в м. Прилуки Чернігівсько ї області - залишити бе з задоволення.
Постанову Прилуцького мі ськрайонного суду Чернігівс ької області від 25 березня 2009 р оку - залишити без зм ін.
Ухвала набирає законної с или з моменту постановлення та може бути оскаржена за пра вилами цивільного судочинст ва протягом двох місяців шля хом подання касаційної скарг и безпосередньо до Верховног о Суду України.
Головуючий суддя
суддя
суддя Г.Г. Федорова
Я.Б. Глущенко
А.Ю. Коротких
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2010 |
Оприлюднено | 13.09.2010 |
Номер документу | 10312044 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Новоайдарський районний суд Луганської області
Добривечір Л.Д.
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Адміністративне
Перевальський районний суд Луганської області
Сініцин Едуард Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні