Справа № 283/384/22
провадження №1-кс/283/140/2022
У Х В А Л А
24 лютого 2022 року слідчий суддя Малинського районного суду Житомирської області ОСОБА_1 , з секретарем судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши
клопотання слідчого СВ ВП №1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3
в кримінальному провадженні, внесеному 28.01.2022 року в Єдиний державний реєстр досудового розслідування за №12022060510000029 за ч.2 ст.190 КК України,
про тимчасовий доступ до речей і документів,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СВ ВП №1 Коростенського РУП звернулася до суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до реєстраційної справи СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в паперовій формі, що перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Досудовим розслідуванням встановлено, що група осіб за попередньою змовою між собою та посадовими особами державних органів в 2021 році, з метою незаконного заволодіння земельними ділянками комунальної власності, включили себе до складу засновників СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), який з 2005 року перебував в стані ліквідації та мав більше 50 засновників членів кооперативу, також внесли в статутні документи неправдиві відомості що вищевказаний кооператив являється правонаступником реформованого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Дібрівської сільської ради Малинського району, а також виключили зі складу засновників всіх інших осіб.
Вказані особи ніколи не були членами (пайовиками) реформованого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », майновий сертифікат (пай) вказаного КСП не отримували особисто чи у спадщину, не викупляли, що підтверджується витягом з Державного реєстру речового права на нерухоме майно, а відповідно майнових прав на розпайовані землі не мали. Також відповідно до даних Державного реєстру речового права на нерухоме майно СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у власності (статутному капіталі) будь яких земельних ділянок до 08.04.2021 року не мало.
За даним фактом 28 січня 2022 року були внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022060510000029 за ознаками злочину, передбаченого ч.2ст. 190 КК України.
На підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 17.05.1996 року ІНФОРМАЦІЯ_4 виданий державний акт серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю. Невід`ємною частиною вказаного акту являється додаток в якому вказані всі члени (пайовики) вказаного підприємства які мають право на земельні ділянки із масиву відповідно до акту про право колективної власності та законодавства України. Підставою та правовстановлюючим документом для оформлення права власності на земельну ділянку із земель колективної власності являється майновий сертифікат члена КСП, який видавався органом самоврядування відповідно до вищевказаного додатку.
Для забезпечення реалізації права на земельну частку (пай) власник земельної частки (паю) зобов`язаний підтвердити наявність такого права. Основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), що видається органами місцевого самоврядування кожному члену підприємства, кооперативу, товариства із зазначенням у ньому розміру частки (паю) в умовних кадастрових гектарах, а також у вартісному виразі.
Організаційно-правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали сільськогосподарським підприємствам, на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками визначає Закон України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)".
Передача в натурі земельної частки (паю) здійснюється громадянину України, що має сертифікат на право на земельну частку (пай), згідно з його заявою, після складання "Схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї)".
Згідно зі ст. 3 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради. Для прийняття такого рішення необхідно, щоб власник земельної частки (паю) виявив бажання виділити її у натурі (на місцевості). Виявлення такого бажання власника виражається у формі письмової заяви, яку він подає до відповідного органу місцевого самоврядування чи органу державної влади.
Сільські, селищні, міські ради приймають рішення щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв). Відповідно до ст. 5 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" сільські, селищні, міські ради в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).
Розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_5 від 04 червня 2004 року № 272 (із змінами відповідно до розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_5 від 23 серпня 2005 року № 305) надано дозвіл НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » на розборку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) реформованих КСП, яким було здійснено розпаювання земель відповідно до кількості пайовиків.
У зв`язку з набранням чинності 01.01.2019 ЗУ «Про внесення до деяких законодавчих актів України до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначенням, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» № 2498-VIII від 10.07.2018, який вносить у розділ ІІІ Земельного кодексу України зміни, а саме: п. 21 установити, що землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважається власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.
Разом з цим, відповідно до ч. 1,2 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно із повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди), шляхом укладання договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Всупереч вищевказаним нормам чинного законодавства, державний кадастровий реєстратор відділу у Малинському районі Житомирської області, діючи за попередньою змовою із засновниками СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 », здійснив реєстрацію технічної документації із землеустрою розробленої ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) щодо встановлення меж 36 земельних ділянок загальною площею 509,0469 га в натурі за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » без передбаченого Законом України «Про землеустрій» та Земельного кодексу України погодження органу державної влади або місцевого самоврядування на таку розробку (Дібрівська сільська рада ліквідована 2020 року), видав 30.03.2021 витяги про зареєстроване право власності за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на земельні ділянки для реєстрації речового права на них на підставі не відповідних документів, а саме: лише на підставі державного акту серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю, статуту кооперативу та технічної документації розробленої ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » на вихідних даних проектів організації земельних ділянок (паїв) реформованих КСП виготовлених в 2006 році НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_6 ».
Так, державним кадастровим реєстратором не було враховано невід`ємний додаток до акту де зазначені всі фактичні власники земельних ділянок (паїв) та які мають право на реєстрацію вказаних земельних ділянок на підставі сертифікатів, а також технічна документація із землеустрою на вищевказані земельні ділянки була розроблена на вихідних даних проектів організації земельних ділянок (паїв) реформованого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та КСП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області в 2006 році.
Вищевказані проекти погоджені лише сільським головою ІНФОРМАЦІЯ_9 , хоча станом на 2006 рік, відповідно до ст. 186 ЗКУ, вказані проекти повинні бути погоджені головою ІНФОРМАЦІЯ_10 , а ІНФОРМАЦІЯ_11 припинила існування 2020 року. Також СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не являється правонаступником КСП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » та відповідно не має будь яких прав на земельні ділянки вищевказаного підприємства. Відповідно до конфігурації земель наданих у власність СВК та проектів НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » вони не відповідають один одному.
Також відповідно даних Публічної кадастрової карти частина неправомірно зареєстрованих земель перебувають під інформаційним шаром законсервованих, які не підлягають приватизації.
08.04.2021 державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_12 на підставі державного акту серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю, статуту кооперативу, були прийняті рішення про державну реєстрацію права власності на 36 земельних ділянок із кадастровими номерами, загальною площею 509,0469 га за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Під час проведення державної реєстрації прав власності за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на земельній ділянки державним реєстратором вчинено зловживання своїми повноваженнями як державним реєстратором з огляду на наступне.
Для проведення державної реєстрації права власності СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на перелічені вище земельні ділянки державному реєстратору не було долучено документів, що підтверджують набуття права власності на ці земельні ділянки СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 », оскільки державний акт на право колективної власності на землю за № ЖТ 000109, поданий державному реєстратору, не містить кадастрових номерів земельних ділянок, щодо яких проведено державну реєстрацію виникнення права власності СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а має містити та містить лише виключний перелік осіб які мають право на власність відповідно до майнових сертифікатів, які у даному випадку являються правовстановлюючим документом.
Більше того, реєстратором не встановлено суперечностей у поданих документах, що обмежують реєстрацію права приватної власності, а саме, що засновники СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не включені до додатку до акту та не являються власниками майнових сертифікатів реформованого КСП. А також, що вищевказані земельні ділянки не входять до статутного капіталу кооперативу та виділення їх не погоджено відповідним органом самоврядування так як ІНФОРМАЦІЯ_11 (ЄДРПОУ: НОМЕР_3 ), як окремий орган ліквідована в 2020 році.
Також, для реєстрації не подано документів, які б підтверджували факт передачі вище перелічених земельних ділянок від КСП до ІНФОРМАЦІЯ_13 (передавальний акт, акт приймання-передачі земельних ділянок тощо), а подані документи у сукупності не дозволяють встановити виникнення такого права саме на ті земельні ділянки, щодо яких воно зареєстровано.
Слідчий зазначає, що незаконно прийняті рішення державними реєстраторами обмежують законодавчо визначенні права ІНФОРМАЦІЯ_14 в оформленні права комунальної власності та в подальшому розпорядження земельними ділянками, розташованими на території Малинської ОТГ Коростенського району, що віднесені до земель запасу.
У подальшому 01.11.2021, державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_15 на підставі розподільного балансу СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 », акту прийому передачі, проведено державну реєстрацію права власності на 36 земельних ділянок, загальною площею 509,0469 га за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) засноване 21.10.2021, засновником та власником якого являється одна особа, яка також входить до складу засновників СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме на земельні ділянки з кадастровими номерами:
1823483200:06:000:0240, площа (га): 6.2699, 1823483200:06:000:0241, площа (га): 22.2445, 1823483200:06:000:0242, площа (га): 9.987, 1823483200:06:000:0243, площа (га): 9.1074, 1823483200:06:000:0244, площа (га): 11.8248, 1823483200:06:000:0245, площа (га): 35.0378, 1823483200:06:000:0246, площа (га): 40.338, 1823483200:06:000:0247, площа (га): 19.7049, 1823483200:06:000:0248, площа (га): 15.0262, 1823483200:06:000:0249, площа (га): 6.9426, 1823483200:06:000:0250, площа (га): 40.1644, 1823483200:06:000:0251, площа (га): 15.9719, 1823483200:06:000:0252, площа (га): 2.1743, 1823483200:07:000:0198, площа (га): 5.7689, 1823483200:07:000:0199, площа (га): 5.6809, 1823483200:07:000:0200, площа (га): 28.6925, 1823483200:07:000:0201, площа (га): 1.8676, 1823483200:07:000:0202, площа (га): 25.5335, 1823483200:08:000:0209, площа (га): 6.4032, 1823483200:08:000:0210, площа (га): 27.0775, 1823483200:08:000:0211, площа (га): 4.98, 1823483200:08:000:0212, площа (га): 2.6031, 1823483200:08:000:0213, площа (га): 12.4164, 1823483200:08:000:0214, площа (га): 3.0274, 1823483200:08:000:0215, площа (га): 35.0123, 1823483200:08:000:0216, площа (га): 27.2123, 1823483200:08:000:0217, площа (га): 3.8703, 1823483200:08:000:0218, площа (га): 2.5231, 1823483200:08:000:0219, площа (га): 24.2601, 1823483200:09:000:0018, площа (га): 25.4709, 1823483200:09:000:0019, площа (га): 4.0337, 1823483200:09:000:0037, площа (га): 4.7026, 1823483200:09:000:0038, площа (га): 6.7471, 1823483200:09:000:0039, площа (га): 8.8135, 1823483200:09:000:0040, площа (га): 2.9827, 1823483200:09:000:0041, площа (га): 4.5736, які в рамках вказаного кримінального провадження визнано речовими доказами.
Слідчий зазначає, що незаконно прийняття рішення державними реєстраторами ОСОБА_4 та ОСОБА_5 обмежують законодавчо визначені права власників земельних ділянок в оформленні права власності та в подальшому розпорядженні земельними ділянками, розташованими та території ІНФОРМАЦІЯ_14 .
З метою повного, всебічного і неупередженого дослідження всіх важливих для кримінального провадження обставин, виникла необхідність у вилученні реєстраційної справи в паперовій формі СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Дослідивши матеріали вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до статті 132 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст.160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Судом встановлено наявність достатніх підстав задоволення клопотання.
Клопотання відповідає вимогам ст. 160 КПК України є обґрунтованим, з змісту якого вбачається необхідність застосування даного заходу забезпечення кримінального провадження.
Керуючись статтями 132, 162,163, 164 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
Надати дозвіл начальнику СВ відділення поліції №1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_6
заступнику начальника СВ відділення поліції №1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_7
слідчим СВ відділення поліції №1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_9
на тимчасовийдоступ дореєстраційної справи у паперовій формі СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що зберігаються в ІНФОРМАЦІЯ_16 в АДРЕСА_1 .
Строк дії ухвали по 24 квітня 2022 року включно.
Ухвала підлягає виконанню з моменту вручення її копії володільцю інформації.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до інформації має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання зазначеної інформації.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Малинський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2022 |
Оприлюднено | 17.05.2024 |
Номер документу | 103568116 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Малинський районний суд Житомирської області
Ярмоленко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні