Справа № 283/384/22
провадження №1-кс/283/153/2022
У Х В А Л А
02 березня 2022 року слідчий суддя Малинського районного суду Житомирської області ОСОБА_1 , з секретарем судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши
клопотання слідчого СВ ВП №1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3
в кримінальному провадженні, внесеному 28.01.2022 року в Єдиний державний реєстр досудового розслідування за №12022060510000029 за ч.2 ст.190 КК України,
про тимчасовий доступ до речей і документів,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СВ ВП №1 Коростенського РУП звернулася до суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до документів, що знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Досудовим розслідуванням встановлено, що група осіб за попередньою змовою між собою та посадовими особами державних органів в 2021 році, з метою незаконного заволодіння земельними ділянками комунальної власності, включили себе до складу засновників СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що з 2005 року перебував в стані ліквідації та мав більше 50 засновників членів кооперативу, також внесли в статутні документи неправдиві відомості що вищевказаний кооператив являється правонаступником реформованого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Дібрівської сільської ради Малинського району, а також виключили зі складу засновників всіх інших осіб.
Зазначена вище група осіб ніколи не були членами (пайовиками) реформованого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », майновий сертифікат (пай) вказаного КСП не отримували особисто, у спадщину та не викупляли, що підтверджується витягом з Державного реєстру речового права на нерухоме майно, а відповідно майнових прав на розпайовані землі не мали. Також відповідно до даних Державного реєстру речового права на нерухоме майно СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у власності (статутному капіталі) будь яких земельних ділянок до 08.04.2021 року не мало.
За данним фактом 28.01.2022 року внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022060510000029 та розпочато досудове розслідування за ч.2 ст.190 КК України.
На підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 17.05.1996 року ІНФОРМАЦІЯ_4 виданий державний акт серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю. Невід`ємною частиною вказаного акту являється додаток в якому вказані всі члени (пайовики) вказаного підприємства які мають право на земельні ділянки із масиву відповідно до акту про право колективної власності та законодавства України. Важливо підставою та правовстановлюючим документом для оформлення права власності на земельну ділянку із земель колективної власності являється майновий сертифікат члена ІНФОРМАЦІЯ_4 , який видавався органом самоврядування відповідно до вищевказаного додатку.
Розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_5 від 04 червня 2004 року № 272 (із змінами відповідно до розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_5 від 23 серпня 2005 року № 305) надано дозвіл НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » на розборку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) реформованих КСП, яким було здійснено розпаювання земель відповідно до кількості пайовиків.
У зв`язку з набранням чинності 01.01.2019 ЗУ «Про внесення до деяких законодавчих актів України до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначенням, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» № 2498-VIII від 10.07.2018, який вносить у розділ ІІІ Земельного кодексу України зміни, а саме: п. 21 установити, що землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважається власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.
Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад та передача земельних ділянок комунальної власності громадянам та юридичним особам відносно цього Кодексу.
Частиною 4 статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів належить передача земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної влади, крім випадків визначених частиною 8 цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Разом з цим, відповідно до ч.ч. 1,2 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно із повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди), шляхом укладання договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Всупереч вищевказаним нормам чинного законодавства державний кадастровий реєстратор відділу у Малинському районі Житомирської області, діючи за попередньою змовою із засновниками СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснив реєстрацію технічної документації із землеустрою розробленої ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) щодо встановлення меж 36 земельних ділянок загальною площею 509,0469 га в натурі за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » без передбаченого Законом України «Про землеустрій» та Земельного кодексу України погодження органу державної влади або місцевого самоврядування на таку розробку (Дібрівська сільська рада ліквідована 2020 року), видав 30.03.2021 витяги про зареєстроване право власності за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на земельні ділянки для реєстрації речового права на них на підставі не відповідних документів, а саме лише на підставі державного акту серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю, статуту кооперативу та технічної документації розробленої ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » на вихідних даних проектів організації земельних ділянок (паїв) реформованих КСП виготовлених в 2006 році НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_6 ».
Так державним кадастровим реєстратором не було враховано невід`ємний додаток до акту де зазначені всі фактичні власники земельних ділянок (паїв) та які мають право на реєстрацію вказаних земельних ділянок на підставі сертифікатів, а також технічна документація із землеустрою на вищевказані земельні ділянки була розроблена на вихідних даних проектів організації земельних ділянок (паїв) реформованого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та КСП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області в 2006 році.
Вищевказані проекти погоджені лише сільським головою ІНФОРМАЦІЯ_9 , хоча станом на 2006 рік, відповідно до ст. 186 ЗКУ, вказані проекти повинні бути погоджені головою ІНФОРМАЦІЯ_10 , а ІНФОРМАЦІЯ_11 припинила існування 2020 року. Також СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не являється правонаступником КСП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » та відповідно не має будь яких прав на земельні ділянки вищевказаного підприємства. Відповідно до конфігурації земель наданих у власність СВК та проектів НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » вони не відповідають один одному.
Також відповідно даних Публічної кадастрової карти частина неправомірно зареєстрованих земель перебувають під інформаційним шаром законсервованих, які не підлягають приватизації.
08.04.2021 державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_12 на підставі державного акту серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю, статуту кооперативу, були прийняті рішення про державну реєстрацію права власності на 36 земельних ділянок із кадастровими номерами, загальною площею 509,0469 га за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Під час проведення державної реєстрації прав власності за СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на земельній ділянки державним реєстратором вчинено зловживання своїми повноваженнями як державним реєстратором з огляду на наступне.
Згідно частини 1 статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкти незавершеного будівництва проводиться на підставі інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.
Пунктами 1, 2 частини третьої статті 10 даного Закону, що державний реєстратором встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.
Згідно п. 1 ч. 1 статті 23 Закону визначено, що розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.
Для проведення державної реєстрації права власності СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на перелічені вище земельні ділянки державному реєстратору не було долучено документів, що підтверджують набуття права власності на ці земельні ділянки СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 », оскільки державний акт на право колективної власності на землю за № ЖТ 000109, поданий державному реєстратору, не містить кадастрових номерів земельних ділянок, щодо яких проведено державну реєстрацію виникнення права власності СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а має містити та містить лише виключний перелік осіб які мають право на власність відповідно до майнових сертифікатів, які у даному випадку являються правовстановлюючим документом.
Більше того, реєстратором не встановлено суперечностей у поданих документах, що обмежують реєстрацію права приватної власності, а саме, що засновники СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не включені до додатку до акту та не являються власниками майнових сертифікатів реформованого КСП. А також що вищевказані земельні ділянки не входять до статутного капіталу кооперативу та виділення їх не погоджено відповідним органом самоврядування так як ІНФОРМАЦІЯ_11 (ЄДРПОУ: НОМЕР_3 ) як окремий орган ліквідована в 2020 році.
Також для реєстрації не подано документів, які б підтверджували факт передачі вище перелічених земельних ділянок від КСП до ІНФОРМАЦІЯ_13 (передавальний акт, акт приймання-передачі земельних ділянок тощо), а подані документи у сукупності не дозволяють встановити виникнення такого права саме на ті земельні ділянки, щодо яких воно зареєстровано.
Частиною 2 статті 19 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
Таким чином, незаконно прийняті рішення державними реєстраторами обмежують законодавчо визначенні права ІНФОРМАЦІЯ_14 в оформленні права комунальної власності та в подальшому розпорядження земельними ділянками, розташованими на території Малинської ОТГ Коростенського району, що віднесені до земель запасу.
У подальшому 01.11.2021, державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_15 на підставі розподільного балансу СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 », акту прийому передачі, проведено державну реєстрацію права власності на 36 земельних ділянок, загальною площею 509,0469 га за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_4 ) засноване 21.10.2021, засновником та власником якого являється одна особа, яка також входить до складу засновників СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а саме на земельні ділянки з кадастровими номерами:
1823483200:06:000:0240, площа (га): 6.2699; 1823483200:06:000:0241, площа (га): 22.2445;
1823483200:06:000:0242, площа (га): 9.987; 1823483200:06:000:0243, площа (га): 9.1074;
1823483200:06:000:0244, площа (га): 11.8248; 1823483200:06:000:0245, площа (га): 35.0378;
1823483200:06:000:0246, площа (га): 40.338; 1823483200:06:000:0247, площа (га): 19.7049;
1823483200:06:000:0248, площа (га): 15.0262; 1823483200:06:000:0249, площа (га): 6.9426;
1823483200:06:000:0250, площа (га): 40.1644; 1823483200:06:000:0251, площа (га): 15.9719;
1823483200:06:000:0252, площа (га): 2.1743; 1823483200:07:000:0198, площа (га): 5.7689;
1823483200:07:000:0199, площа (га): 5.6809; 1823483200:07:000:0200, площа (га): 28.6925;
1823483200:07:000:0201, площа (га): 1.8676; 1823483200:07:000:0202, площа (га): 25.5335;
1823483200:08:000:0209, площа (га): 6.4032; 1823483200:08:000:0210, площа (га): 27.0775;
1823483200:08:000:0211, площа (га): 4.98; 1823483200:08:000:0212, площа (га): 2.6031;
1823483200:08:000:0213, площа (га): 12.4164; 1823483200:08:000:0214, площа (га): 3.0274;
1823483200:08:000:0215, площа (га): 35.0123; 1823483200:08:000:0216, площа (га): 27.2123;
1823483200:08:000:0217, площа (га): 3.8703; 1823483200:08:000:0218, площа (га): 2.5231;
1823483200:08:000:0219, площа (га): 24.2601; 1823483200:09:000:0018, площа (га): 25.4709;
1823483200:09:000:0019, площа (га): 4.0337; 1823483200:09:000:0037, площа (га): 4.7026;
1823483200:09:000:0038, площа (га): 6.7471; 1823483200:09:000:0039, площа (га): 8.8135;
1823483200:09:000:0040, площа (га): 2.9827; 1823483200:09:000:0041, площа (га): 4.5736.
Таким чином, незаконно прийняті рішення державними реєстраторами ОСОБА_4 та ОСОБА_5 обмежують законодавчо визначені права власників земельних ділянок в оформленні права власностіта в подальшому розпорядженні земельними ділянками, розташованими на території Малинської ОТГ.
Статтею 30 Закону України «Про державну реєстрацію» визначений порядок витребування (вилучення), тимчасовий доступ до документів з реєстраційних справ, надання реєстраційних справ і копій документів з реєстраційних справ. Витребування (вилучення) документів з реєстраційних справ здійснюється в порядку, визначеному законом, на підставі судового рішення. Тимчасовий доступ до документів з реєстраційної справи здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду в порядку, визначено Кримінальним процесуальним кодексом України.
З метою встановлення фактичного землекористування вище вказаних земельних ділянок та суму збитків, завданих самовільним зайняттям земельних ділянок СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які розташовані на території бувшої Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області, слідчим надіслано до ІНФОРМАЦІЯ_16 постанову про доручення проведення земельно технічної експертизи.
Для організації виконання вказаної експертизи та з метою повного, всебічного і неупередженого дослідження усіх важливих для кримінального провадження обставин, виникла необхідність у вилученні оригіналів наступних документів:
Проектно-технічної документації із землеустрою щодо організації земельних часток (паїв) та складання державних актів на право власності на земельні ділянки громадян із земель реформованого СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області;
Документації по визначенню земель колективної та державної власності СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Малинського району Житомирської області;
Протоколів засідань сесії ІНФОРМАЦІЯ_3 (с. Діброва, Малинського району, Житомирської області);
Матеріалів по інвентаризації земель ІНФОРМАЦІЯ_17 ;
Витяги з нормативно грошової оцінки на земельні ділянки, витяги з Державного земельного кадастру на земельні ділянки, які розташовані на території бувшої Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області, що зберігається у ІНФОРМАЦІЯ_1 , який розташований за адресою: АДРЕСА_1 .
Дослідивши матеріали вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до статті 132 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Судом встановлено наявність достатніх підстав задоволення клопотання.
Клопотання відповідає вимогам ст. 160 КПК України є обґрунтованим, з змісту якого вбачається необхідність застосування даного заходу забезпечення кримінального провадження.
Керуючись статтями 132, 162,163, 164 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
Надати дозвіл начальнику СВ ВП№1 Коростенського РУП в Житомирській області ОСОБА_6
заступнику начальника СВ ВП№1 Коростенського РУП в Житомирській області ОСОБА_7
слідчим СВ ВП№1 Коростенського РУП в Житомирській області ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_9 , на тимчасовий доступ до речей і документів, з можливістю вилучення копій наступних документів, а саме:
Проектно-технічної документації із землеустрою щодо організації земельних часток (паїв) та складання державних актів на право власності на земельні ділянки громадян із земель реформованого СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області;
Документації по визначенню земель колективної та державної власності СВК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Малинського району Житомирської області;
Протоколів засідань сесії ІНФОРМАЦІЯ_3 (с. Діброва, Малинського району, Житомирської області);
Матеріалів по інвентаризації земель ІНФОРМАЦІЯ_17 ;
Витягів з нормативно грошової оцінки на земельні ділянки з кадастровими номерами: 1823483200:06:000:0240, площа (га): 6.2699, 1823483200:06:000:0241, площа (га): 22.2445, 1823483200:06:000:0242, площа (га): 9.987, 1823483200:06:000:0243, площа (га): 9.1074, 1823483200:06:000:0244, площа (га): 11.8248, 1823483200:06:000:0245, площа (га): 35.0378, 1823483200:06:000:0246, площа (га): 40.338; 1823483200:06:000:0247, площа (га): 19.7049, 1823483200:06:000:0248, площа (га): 15.0262, 1823483200:06:000:0249, площа (га): 6.9426, 1823483200:06:000:0250, площа (га): 40.1644, 1823483200:06:000:0251, площа (га): 15.9719, 1823483200:06:000:0252, площа (га): 2.1743, 1823483200:07:000:0198, площа (га): 5.7689, 1823483200:07:000:0199, площа (га): 5.6809, 1823483200:07:000:0200, площа (га): 28.6925, 1823483200:07:000:0201, площа (га): 1.8676, 1823483200:07:000:0202, площа (га): 25.5335, 1823483200:08:000:0209, площа (га): 6.4032, 1823483200:08:000:0210, площа (га): 27.0775, 1823483200:08:000:0211, площа (га): 4.98, 1823483200:08:000:0212, площа (га): 2.6031, 1823483200:08:000:0213, площа (га): 12.4164, 1823483200:08:000:0214, площа (га): 3.0274, 1823483200:08:000:0215, площа (га): 35.0123, 1823483200:08:000:0216, площа (га): 27.2123, 1823483200:08:000:0217, площа (га): 3.8703, 1823483200:08:000:0218, площа (га): 2.5231, 1823483200:08:000:0219, площа (га): 24.2601, 1823483200:09:000:0018, площа (га): 25.4709, 1823483200:09:000:0019, площа (га): 4.0337, 1823483200:09:000:0037, площа (га): 4.7026, 1823483200:09:000:0038, площа (га): 6.7471, 1823483200:09:000:0039, площа (га): 8.8135, 1823483200:09:000:0040, площа (га): 2.9827, 1823483200:09:000:0041, площа (га): 4.5736, які розташовані на території бувшої Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області;
Витягів з Державного земельного кадастру на земельні ділянки з кадастровими номерами: 1823483200:06:000:0240, площа (га): 6.2699, 1823483200:06:000:0241, площа (га): 22.2445, 1823483200:06:000:0242, площа (га): 9.987, 1823483200:06:000:0243, площа (га): 9.1074, 1823483200:06:000:0244, площа (га): 11.8248, 1823483200:06:000:0245, площа (га): 35.0378, 1823483200:06:000:0246, площа (га): 40.338; 1823483200:06:000:0247, площа (га): 19.7049, 1823483200:06:000:0248, площа (га): 15.0262, 1823483200:06:000:0249, площа (га): 6.9426, 1823483200:06:000:0250, площа (га): 40.1644, 1823483200:06:000:0251, площа (га): 15.9719, 1823483200:06:000:0252, площа (га): 2.1743, 1823483200:07:000:0198, площа (га): 5.7689, 1823483200:07:000:0199, площа (га): 5.6809, 1823483200:07:000:0200, площа (га): 28.6925, 1823483200:07:000:0201, площа (га): 1.8676, 1823483200:07:000:0202, площа (га): 25.5335, 1823483200:08:000:0209, площа (га): 6.4032, 1823483200:08:000:0210, площа (га): 27.0775, 1823483200:08:000:0211, площа (га): 4.98, 1823483200:08:000:0212, площа (га): 2.6031, 1823483200:08:000:0213, площа (га): 12.4164, 1823483200:08:000:0214, площа (га): 3.0274, 1823483200:08:000:0215, площа (га): 35.0123, 1823483200:08:000:0216, площа (га): 27.2123, 1823483200:08:000:0217, площа (га): 3.8703, 1823483200:08:000:0218, площа (га): 2.5231, 1823483200:08:000:0219, площа (га): 24.2601, 1823483200:09:000:0018, площа (га): 25.4709, 1823483200:09:000:0019, площа (га): 4.0337, 1823483200:09:000:0037, площа (га): 4.7026, 1823483200:09:000:0038, площа (га): 6.7471, 1823483200:09:000:0039, площа (га): 8.8135, 1823483200:09:000:0040, площа (га): 2.9827, 1823483200:09:000:0041, площа (га): 4.5736, які розташовані на території бувшої Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області,
що зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_1 , о розташований за адресою: АДРЕСА_1 .
Строк дії ухвали по 02.05.2022 року включно.
Ухвала підлягає виконанню з моменту вручення її копії володільцю інформації.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до інформації має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання зазначеної інформації.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Малинський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2022 |
Оприлюднено | 17.05.2024 |
Номер документу | 103588706 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Малинський районний суд Житомирської області
Ярмоленко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні