ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
01 серпня 2022 року ЛуцькСправа № 140/5089/22 Суддя Волинського окружного адміністративного суду Андрусенко О. О., вивчивши позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Брок-Інвест до Комунального підприємства Луцькреклама, Виконавчого комітету Луцької міської ради в особі Департаменту містобудування, земельних ресурсів та реклами про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Брок-Інвест звернулось з позовом до Комунального підприємства Луцькреклама, Виконавчого комітету Луцької міської ради в особі Департаменту містобудування, земельних ресурсів та реклами про зобов`язання Виконавчий комітет Луцької міської ради в особі Департаменту містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради надати інформацію про рівноцінне місце у м. Луцьку для розміщення світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1 замість рекламоносія, який розміщувався до моменту демонтажу за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1 на підставі дозволу на розміщення зовнішньої реклами від 07.11.2018 №96; визнання неправомірним та скасування рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 №1045-1 в частині проведення демонтажу рекламної конструкції світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1; зобов`язання Комунальне підприємство Луцькреклама безполатно повернути світлодіодний екран розміром 2,3 м х 4,1 м, який був демонтований за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1.
Згідно з пунктами 3, 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Позовна заява підлягає залишенню без руху з таких підстав.
Згідно з частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
За правилами пункту 2 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Згідно з пунктом 4 частини п`ятої статті 160 КАС України у позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Відповідно до пункту 9 частини першої статті 4 КАС України відповідач суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
При цьому, суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (підпункт 7 частини 1 статті 4 КАС України).
Як передбачено частинами четвертою, п`ятою статті 46 КАС України, відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, громадські об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень:
1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності громадського об`єднання;
2) про примусовий розпуск (ліквідацію) громадського об`єднання;
3) про затримання іноземця або особи без громадянства чи примусове видворення за межі території України;
4) про встановлення обмежень щодо реалізації права на свободу мирних зібрань (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо);
5) в інших випадках, коли право звернення до суду надано суб`єкту владних повноважень законом.
Як слідує з позовної заяви, позивач вказує відповідачем у справі - Комунальне підприємство Луцькреклама та відповідно заявляє позовні вимоги до вказаного підприємства. Разом з тим, Комунальне підприємство Луцькреклама не може бути відповідачем в даній адміністративній справі згідно вищенаведених норм.
Крім того, у позовній заяві позивач просить зобов`язати Виконавчий комітет Луцької міської ради в особі Департаменту містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради надати інформацію про рівноцінне місце у м. Луцьку для розміщення світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1 замість рекламоносія, який розміщувався до моменту демонтажу за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1 на підставі дозволу на розміщення зовнішньої реклами від 07.11.2018 №96; визнати неправомірним та скасувати рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 №1045-1 в частині проведення демонтажу рекламної конструкції світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1
Разом з тим, позивач у позовній заяві зазначає другим відповідачем Виконавчий комітет Луцької міської ради в особі Департаменту містобудування, земельних ресурсів та реклами, хоча Виконавчий комітет Луцької міської ради та Департамент містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради є окремими суб`єктами владних повноважень.
Отже, позивачу необхідно визначити відповідача (відповідачів), до якого (яких) заявлено позовні вимоги з чітким викладенням змісту позовних вимог щодо нього (щодо кожного з відповідачів) у відповідності до вимог КАС України.
Відповідно до частини третьої статті 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з частиною першою статті 3 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 №3674-VI (далі - Закон №3674-VI) судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством. Відповідно до частини першої статті 4 Закону №3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову: немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою підприємцем - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Законом України Про Державний бюджет України на 2022 рік з 01.01.2022 встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2 481 грн.
Згідно з частиною третьою статті 6 Закону №3674-VI у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Оскільки позивач подав позовну заяву, у якій об`єднано дві вимоги немайнового характеру, не враховуючи позовну вимогу, заявлену до Комунального підприємства Луцькреклама (заявлено позовні вимоги: 1) про зобов`язання надати інформацію про рівноцінне місце у м. Луцьку для розміщення світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1 замість рекламоносія, який розміщувався до моменту демонтажу за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1 на підставі дозволу на розміщення зовнішньої реклами від 07.11.2018 №96, 2) про визнання неправомірним та скасування рішення від 15.12.2021 №1045-1 в частині проведення демонтажу рекламної конструкції світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1), кожна з яких повинна бути оплачена судовим збором у розмірі 2481,00 грн. - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Відтак, заявлені позовні вимоги повинні бути оплачені судовим збором у сумі 4962,00 грн. (2481 грн. х 2).
В порушення вимог частини третьоїстатті 161 КАС Українипозивач до позовної заяви не додав документ про сплату судового збору у сумі 4962,00 грн. грн.
Позивачу слід усунути недоліки позовної заяви, а саме: сплатити судовий збір у розмірі 4962,00 грн та надати до суду оригінал відповідного розрахункового документу (квитанції, платіжного доручення тощо).
Крім того, згідно із частиною шостоюстатті 161 КАС Україниу разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Частинами першою, другоюстатті 122 КАС Українивизначено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Як слідує з позовної заяви, позивач оскаржує рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 №1045-1 в частині проведення демонтажу рекламної конструкції світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1.
Разом з тим, позовну заяву надіслано до суду поштовим зв`язком лише 23.07.2022, тобто з пропуском шестимісячного строку звернення до суду.
В порушення вимог пункту 5 частини п`ятоїстатті 160 КАС України, позивач в позовній заяві жодним чином не обґрунтував дотримання ним строку звернення до суду з даним позовом у вказаній частині позовних вимог, як і не подав заяву про поновлення цього строку в частині позовних вимог, чим не дотримав вимог частини шостоїстатті 161 КАС України.
Згідно із частинами першою, другою статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Таким чином, оскільки подана позовна заява не відповідає зазначеним вище вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України, її належить залишити без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Позивачу у цей строк необхідно усунути зазначені недоліки позовної заяви шляхом: сплати судового збору в розмірі 4962,00 грн та подання до суду оригіналу платіжного документу (платіжного доручення, квитанції, тощо); подання до суду нової редакції позовної заяви (разом з її копіями відповідно до кількості учасників справи), у якій необхідно визначити відповідача/відповідачів, до якого (яких) заявлені позовні вимоги з чітким викладенням змісту позовних вимог щодо нього (них), у відповідності до вимог КАС України та відповідно уточнити позовні вимоги, при цьому, необхідно врахувати, що Комунальне підприємство Луцькреклама не може бути відповідачем в даній адміністративній справі; крім того, у новій редакції позовної заяви необхідно чітко вказати, з якого моменту (з якої дати) позивач дізнався про оскаржуване рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 №1045-1, тобто, обґрунтувати строк звернення до суду в цій частині позовних вимог, а у разі пропуску цього строкуподати заяву про поновлення строку звернення до суду в цій частині позовних вимог, у якій вказати поважність причин пропуску цього строку та надати докази для їх підтвердження.
Керуючись статтями 161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Брок-Інвест до Комунального підприємства Луцькреклама, Виконавчого комітету Луцької міської ради в особі Департаменту містобудування, земельних ресурсів та реклами про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви десять днів з дня вручення копії ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Роз`яснити позивачеві, що у випадку невиконання вимог цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачеві.
Копію ухвали надіслати особі, що звернулася із позовною заявою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена.
СуддяО. О. Андрусенко
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2022 |
Оприлюднено | 02.08.2022 |
Номер документу | 105506093 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні