Рішення
від 02.11.2022 по справі 140/5089/22
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2022 року ЛуцькСправа № 140/5089/22

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Андрусенко О. О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Брок-Інвест» до Виконавчого комітету Луцької міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Департамент містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради, Комунальне підприємство «Луцькреклама» про визнання неправомірним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Брок-Інвест» звернулось з позовом до Комунального підприємства «Луцькреклама», Виконавчого комітету Луцької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Департамент містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради про визнання неправомірним та скасування рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 №1045-1 в частині проведення демонтажу рекламних конструкцій світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1; зобов`язання Виконавчий комітет Луцької міської ради ухвалити рішення про надання рівноцінного місця у м. Луцьку для розміщення світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1, який розміщувався до моменту демонтажу за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1 на підставі дозволу на розміщення зовнішньої реклами від 07.11.2018 №96; зобов`язання Комунальне підприємство «Луцькреклама» безоплатно повернути світлодіодний екран розміром 2,3 м х 4,1 м, який був демонтований за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1 (а.с. 46-50).

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 23.08.2022 відмовлено у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог до Комунального підприємства «Луцькреклама» про зобов`язання безоплатно повернути світлодіодний екран розміром 2,3 м х 4,1 м, який був демонтований за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 23.08.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в даній адміністративній справі, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Комунальне підприємство «Луцькреклама» та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на підставі дозволу на розміщення зовнішньої реклами від 07.11.2018 №96 зі строком дії такого з 07.11.2018 до 01.11.2023 та договору тимчасового користування місцем розміщення засобу зовнішньої реклами від 01.04.2020 №01-02/10ТК, ТзОВ «Брок-Інвест» встановило за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1 світлодіодний екран розміром 2,3 м х 4,1 м.

Однак, 17.01.2022 працівники КП «Луцькреклама» демонтували належний ТзОВ «Брок-Інвест» світлодіодний екран розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1, мотивуючи демонтаж рішенням Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 №1045-1. При цьому, про демонтаж та про рішення від 15.12.2021 №1045-1 позивачу стало відомо з акта проведення демонтажу спеціальних конструкцій від 17.01.2022, який ним отриманий 24.01.2022.

Позивач не погоджується з оскаржуваним рішенням Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 №1045-1 та зазначає, що частиною першою статті 19 Конституції України гарантовано, що ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, а чинним законодавством України не передбачено право органу місцевого самоврядування безпідставно зобов`язати суб`єкт господарювання демонтувати засіб зовнішньої реклами (далі ЗЗР), якщо дозвіл на його розміщення діючий та не анульовано. Крім того, зазначає, що відповідач прийняв оскаржуване рішення з порушенням вимог пункту 2.27.1 Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади, затвердженого рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 19.02.2020 №96-1 (далі Порядок № №96-1), та пункту 28 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 (далі Типові правила), без здійснення комплексу заходів, необхідних для надання позивачу нового місця розташування рекламного засобу (не надано інше рівноцінне місце розташування рекламного засобу взамін рекламоносія за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1).

У відзиві на позовну заяву (вх. №30413/22 від 09.09.2022) представник відповідача позовних вимог не визнав. На обґрунтування такої позиції зазначив, що дозвіл на розміщення засобів зовнішньої реклами (далі - ЗЗР) №96 був виданий позивачу на підставі рішення виконавчого комітету Луцької міської ради від 07.11.2018 №706-1 в межах повноважень, визначених статтею 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»; позивач використовував місце, яке належить Луцькій територіальній громаді. Департаментом містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради 18.11.2021 на адресу позивача був направлений лист №20.2.2-2/1213/2021 з пропозицією перенесення рекламної конструкції та проханням повідомити про своє рішення до 23.11.2021. 07.12.2021 під час обстеження місць розміщення рекламних засобів, які належать ТзОВ «Брок-Інвест» працівниками КП «Луцькреклама» було складено вимогу № 252 «Про усунення порушень Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади», яка рекомендованим листом була направлена на адресу позивача і запропоновано останньому до 10.12.2021 самостійно демонтувати ЗЗР. У зв`язку із невиконанням позивачем вимоги № 252 та з метою можливості проведення реконструкції скверу, 15.12.2021 відповідачем прийняте рішення №1045, яким зобов`язано позивача демонтувати ЗЗР. 22.12.2021 вказане рішення з супровідним листом КП «Луцькреклама» було направлене позивачу, однак він і надалі проігнорував та залишив листи без відповіді та виконання. 14.01.2022 позивачу було повторно направлений аналогічний лист з пропозицією самостійного демонтажу ЗЗР та проханням повідомити про результат, однак порушене в листі питання так не було вирішене позивачем по суті. Враховуючи, що Департаментом містобудування земельних ресурсів та реклами та КП «Луцькреклама» неодноразово пропонувалося перенести позивачу ЗЗР на інше місце, але ним було проігноровано вищевказані листи, та не було подано відповідних документів на таке погодження нового місця розташування ЗЗР, 17.01.2022 з метою виконання рішення виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 № 1045-1 «Про демонтаж засобів зовнішньої реклами» - КП «Луцькреклама» було проведено демонтаж ЗЗР ТзОВ «Брок-Інвест». Тобто саме власною бездіяльністю та ігноруванням пропозицій відповідача, щодо врегулювання питання по суті, позивач сприяв настанню відповідних наслідків. Таким чином, позивачем було порушено вимоги статті 16 Закону України «Про рекламу», пункту 3 Типових Правил, Порядку № 96-1. Враховуючи вищенаведене, вважає, що рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 № 1045-1 «Про демонтаж засобів зовнішньої реклами» є законним та таким, що відповідає вимогам діючого законодавства. Також зазначив, що надання рівноцінного місця у м. Луцьку для розміщення світлодіодного екрану є дискреційними повноваженнями органів місцевого самоврядування. З урахуванням вищенаведеного просив у задоволенні позову відмовити повністю.

У поясненнях щодо позовної заяви (вх. №30758/22 від 12.09.2022) третя особа - КП «Луцькреклама» зазначила, що рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 19.02.2020 № 96-1 затверджено Порядок № 96-1, цим же рішенням на КП «Луцькреклама» було покладено функції уповноваженої особи Луцької міської ради (виконавчого комітету) за проведенням необхідних заходів, щодо припинення порушень розміщення ЗЗР та забезпечення організації проведення демонтажу протиправно розміщених рекламних засобів. Вказує, що ТзОВ «Брок-Інвест» було порушено вимоги статті 16 Закону України «Про рекламу», пункту 3 Типових правил, Порядку № 96-1. Позивачу було двічі запропоновано інше місце для розміщення ЗЗР, однак він не погодився, саме тому 15.12.2021 Виконавчим комітетом Луцької міської ради було ухвалено рішення № 1045-1 «Про демонтаж засобів зовнішньої реклами», яке було виконане КП «Луцькреклама». З урахуванням наведеного просив у задоволенні позову відмовити повністю.

30.09.2022 за вх. №32741 до суду надійшли письмові пояснення позивача від 26.09.2022. У вказаних поясненнях позивач зазначив, що робочий орган повинен був надати ТзОВ «Брок-Інвест» інформацію про інше рівноцінне місце у десятиденний строк з початку капітального ремонту скверу біля готелю «Україна» на вул. Словацького у місті Луцьку, а про прийняття рішення щодо проведення цього капітального ремонту повідомити у семиденний строк. При цьому, необхідною і достатньою умовою внесення змін у дозвіл є одностороння згода ТзОВ «Брок-Інвест» щодо нового місця розташування рекламного засобу, із числа запропонованих робочим органом. Відтак з вимогою про демонтаж рекламного засобу уповноважена особа може звернутися до розповсюджувача зовнішньої реклами лише після відповідного внесення змін у дозвіл на розміщення зовнішньої реклами. При цьому зазначає, що позовна вимога про зобов`язання відповідача надати рівноцінне місце розташування рекламного засобу не є втручанням у дискреційні повноваження органу місцевого самоврядування, оскільки у разі проведення капітального ремонту, який зумовлює необхідність зміни місця розташування рекламного засобу, у відповідача, як суб`єкта владних повноважень, є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки надати нове рівноцінне місце розташування рекламного засобу із подальшим внесення змін у діючий дозвіл.

03.10.2022 за вх. №32801/22 до суду надійшла заява представника відповідача про залишення пояснень позивача без розгляду, оскільки такі пояснення за своїм змістом є відповіддю на відзив та подані з пропуском строку, встановленого в ухвалі від 23.08.2022 про відкриття провадження у справі, при цьому, судом не надавався дозвіл позивачу на подання додаткових пояснень. Однак, суд зазанчає, що позивачем подано не відповідь на відзив, а письмові пояснення, що є його правом відповідно до пункту 3 частини третьої статті 44 КАС України, відтак заява представника відповідача про залишення пояснень позивача без розгляду є безпідставною, тому задоволенню не підлягає.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що на підставі рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 07.11.2018 №706-1 ТзОВ «Брок-Інвест» видано 07.11.2018 дозвіл №96 на розміщення зовнішньої реклами - світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м без аудіозвуку за адресою: м.Луцьк, вул.Винниченка, 1 (навпроти Центрального універмагу «Луцьк»), строк дії дозволу з 07.11.2018 до 01.11.2023.

01.04.2020 між КП «Луцькреклама» (далі - за текстом договору Уповноважена особа) та ТзОВ «Брок-Інвест» (далі - за текстом договору Розповсюджувач зовнішньої реклами) укладено договір тимчасового користування місцем розміщення засобу зовнішньої реклами №01-02/10ТК, відповідно до пункту 1.1 якого сторони погодили, що відповідно до умов цього договору та Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади, затвердженого рішенням виконавчого комітету, Уповноважена особа передає Розповсюджувачу зовнішньої реклами у тимчасове користування місце для розташування ЗЗР за адресою, вказаною у Додатку, який є невід`ємною частиною цього договору, згідно з виданим у встановленому порядку дозволом на розміщення зовнішньої реклами, а Розповсюджувач зовнішньої реклами використовує надане місце за цільовим призначенням - для розміщення ЗЗР, здійснює оплату за тимчасове користування місцем та звільняє місце після закінчення терміну дії (анулювання) дозволу та/або цього договору в частині наданого права користування місцем, на яке анульовано/припинено дію дозволу та/або цього договору.

Відповідно до договору від 01.04.2020 №01-02/10ТК та додатку №1 від 01.04.2020 до нього Уповноваженою особою передано ТзОВ «Брок-Інвест» у тимчасове користування місце розміщення ЗЗР світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м без аудіозвуку за адресою: м.Луцьк, вул.Винниченка, 1 та сторонами погоджено плату за таке користування.

Департамент містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради направив на електронну адресу ТзОВ «Брок-Інвест» лист від 18.11.2021 №20.2.2-2/1213/2021 «Про розміщення ЗЗР на вул.Винниченка, 1», яким повідомлено, що у зв`язку із плануванням робіт з капітального ремонту скверу біля готелю «Україна» необхідно провести демонтаж рекламної конструкції, яка знаходиться в зоні проведення робіт, передбачених передпроектною документацією (відповідно до інформаційного листа департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради). Запропоновано розглянути можливість перенесення рекламної конструкції на територію приєднаних до м. Луцька громад, враховуючи межі Луцької міської територіальної громади, оскільки виникла містобудівна необхідність щодо облаштування об`єктів благоустрою міста на місці розташування світлодіодного екрана на вул. Винниченка, 1 (сквер). Про прийняте рішення Департамент містобудування, земельних ресурсів та реклами повідомити до 23.11.2021.

07.12.2021 Уповноваженою особою - КП «Луцькреклама» складено та направлено позивачу вимогу № 252 «Про усунення порушень Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади», в якій зазначено, що у зв`язку із плануванням робіт з капітального ремонту скверу біля готелю «Україна» (рекламна конструкція світлодіодний екран розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1, знаходиться в зоні проведення робіт капітального ремонту скверу) ТзОВ «Брок-Інвест» запропоновано у триденний термін провести демонтаж рекламної конструкції або перенести її в інше місце на територію приєднаних громад.

15.12.2021 Виконавчим комітетом Луцької міської ради прийнято рішення №1045-1 «Про демонтаж засобів зовнішньої реклами», пунктом 1 якого зобов`язано власників ЗЗР, вказаних у додатку, провести демонтаж рекламних конструкцій. Пунктом 2 вказаного рішення вирішено: КП «Луцькреклама», у разі невиконання власниками ЗЗР пункту 1 цього рішення, провести демонтаж рекламних конструкцій, за вказаними у додатку адресами; витрати, пов`язані з демонтажем ЗЗР, покласти на власників рекламних конструкцій.

При цьому, Додатком до рішення від 15.12.2021 №1045-1 визначено перелік ЗЗР, що підлягають демонтажу, в якому під номером 21 зазначено власник ЗЗР - ТзОВ «Брок-Інвест»; характеристика ЗЗР - світлодіодний екран розміром 2,3 м х 4,1 м; адреса розташування ЗЗР: вул.Винниченка, 1; причина демонтажу проведення робіт з капітального ремонту (реконструкції) скверу біля готелю «Україна».

Листом від 22.12.2021 №01-06/274 КП «Луцькреклама» повідомило позивача про прийняте Виконавчим комітетом Луцької міської ради рішення від 15.12.2021 №1045-1 та запропоновано власними силами здійснити демонтаж рекламного засобу - світлодіодного екрана розміром 2,3 м х 4,1 м, розміщеного на вул. Винниченка, 1, про що письмово повідомити КП «Луцькреклама»; у випадку ігнорування такої пропозиції, рекламоносій буде демонтовано силами КП «Луцькреклама».

Крім того, Департамент містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради направив на електронну адресу ТзОВ «Брок-Інвест» лист від 14.01.2022 №20-34/88/2022 «Про розміщення ЗЗР на вул.Винниченка, 1», яким також повідомив про необхідність демонтажу вказаної вище рекламної конструкції; запропоновано розглянути можливість перенесення рекламної конструкції на територію приєднаних до м. Луцька громад, враховуючи межі Луцької міської територіальної громади. Крім того, повідомлено, що подальше розміщення світлодіодного екрана на території скверу (вул. Винниченка, 1) неможливе відповідно до пункту 3.8 Концептуальних основ порядку розміщення та розвитку зовнішньої реклами в місті Луцьку, затверджених рішенням міської ради від 25.09.2019 №63/44; експлуатація рекламного засобу здійснюється з порушенням вимог передбачених п. 3.4 Концептуальних основ.

17.01.2022 працівниками КП «Луцькреклама» на підставі рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 №1045-1 здійснено демонтаж ЗЗР - світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1, про що складено акт проведення демонтажу спеціальних конструкцій від 17.01.2022.

При вирішенні даного спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Згідно із частиною першою статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Закон України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280/97-ВР, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

За приписами частини першої статті 51 Закону № 280/97-ВР виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.

Відповідно до частини шостої статті 59 Закону № 280/97-ВР виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.

Відповідно до підпункту «а» пункту 13 частини першої статті 30 Закону №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить надання дозволу в порядку, встановленому законодавством, на розміщення реклами.

Закон України від 03.07.1996 №270/96-ВР «Про рекламу» (далі - Закон № 270/96-ВР, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначає засади рекламної діяльності в Україні, регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.

Відповідно до статті 1 цього Закону №270/96-ВР зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг; рекламні засоби - засоби, що використовуються для доведення реклами до її споживача.

Статтею 3 Закону № 270/96-ВР передбачено, що законодавство України про рекламу складається з цього Закону та інших нормативних актів, які регулюють відносини у сфері реклами.

Згідно із абзацом першим частини першої статті 16 Закону №270/96-ВР розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставітипових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Частиною другою статті 16 Закону №270/96-ВР визначені вимоги, яким має відповідати зовнішня реклама. Водночас частинами третьою - четвертою статті 16 Закону №270/96-ВР перелічені місця, де заборонено розташовувати засоби зовнішньої реклами, перелік яких відповідно до частини 5 цієї статті є вичерпним.

Відносини, що виникають у зв`язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України №2067 від 29.12.2003, якою затверджені Типові правила розміщення зовнішньої реклами.

Відповідно до пункту 3 Типових правил зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі - робочий орган) (пункт 5 Типових правил).

Відповідно до пункту 24 Типових правил виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.

Як передбачено пунктом 28 Типових правил, у разі зміни містобудівної ситуації, проведення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу, які зумовлюють необхідність зміни місця розташування рекламного засобу, робочий орган у семиденний строк письмово повідомляє про це розповсюджувача зовнішньої реклами. У десятиденний строк з початку зміни містобудівної ситуації, реконструкції, ремонту, будівництва робочий орган надає розповсюджувачу зовнішньої реклами інформацію про інше рівноцінне місце. У разі досягнення згоди щодо нового місця розташування рекламного засобу вносяться зміни у дозвіл.

Рішенням Виконавчого комітету Луцької міської ради від 19.02.2020 №96/1 затверджено Порядок розміщення зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади. Пунктом 3 вказаного рішення вирішено функції уповноваженої особи згідно з Порядком покласти на КП «Луцькреклама».

Відповідно до пунктів 1.1, 1.2 Порядку №96/1 цей Порядок регулює відносини, що виникають у зв`язку з розміщенням зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади та визначає процедуру видачі (відмови у видачі) дозволу на розміщення зовнішньої реклами, його анулювання, переоформлення, продовження строку дії та внесення змін, визначає механізм сплати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, вимоги до розміщення зовнішньої реклами та процедуру здійснення демонтажу, обліку, зберігання демонтованих засобів зовнішньої реклами, атакож процедуру здійснення контролю за дотриманням цього Порядку. Порядок розроблено відповідно до законів України «Про рекламу», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», «Про адміністративні послуги», «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067 зі змінами, з врахуванням Концептуальних основ порядку розміщення та розвитку зовнішньої реклами в місті Луцьку, затверджених рішенням міської ради (далі Концептуальні основи).

Зовнішня реклама розміщується на підставі Дозволу та відповідно до цього Порядку та Концептуальних основ (пункт 1.4 Порядку №96/1 ).

Відповідно до пункту 2.27.1.Порядку №96/1 у разі зміни містобудівної ситуації, проведення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу, які зумовлюють необхідність зміни місця розташування рекламного засобу, робочий орган у семиденний строк з наступного робочого дня за днем надходження відповідного повідомлення письмово повідомляє про це розповсюджувача ЗР та уповноважену особу.

У десятиденний строк з наступного робочого дня за днем надходження до робочого органу повідомлення про зміну містобудівної ситуації, реконструкції, ремонту, будівництва робочий орган надає розповсюджувачу ЗР інформацію про інше рівноцінне місце. У разі досягнення згоди щодо нового місця розташування рекламного засобу вносяться зміни у Дозвіл.

Строк дії Дозволу продовжується на час, необхідний для вирішення питання про надання рівноцінного місця. Після закінчення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу розповсюджувач ЗР має пріоритетне право на розташування рекламного засобу на попередньому місці, у разі можливості такого розташування.

Згідно з пунктами 2.27.2, 2.27.3 Порядку №96/1 для зміни місця розташування рекламного засобу розповсюджувач ЗР подає робочому органу через адміністратора наступні документи: заяву про зміну місця розташування рекламного засобу; оригінал зареєстрованого Дозволу;кольорову фотокартку розміром 10смх15см місця розташування рекламного засобу та кольорову фотокартку розміром 10смх15см з комп`ютерним макетом рекламного засобу на фоні оточуючої забудови на аркуші формату А4 за формою згідно з додатком 4 до Порядку, належним чином завірені суб`єктом господарювання у 2 (двох) примірниках; топогеодезичний знімок місця розташування рекламного засобу (М1:500) з прив`язкою місця розташування із ситуаційною схемою, визначений додатком 3 до Типових правил, за формою згідно з додатком5 до Порядку, завірений підписом та печаткою відповідального за топогеодезичне знімання (для наземних ЗЗР - з нанесеними мережами підземних інженерних комунікацій) у 2 (двох)примірниках.

Робочий орган погоджує розміщення ЗР на новому місці з органами (особами), зазначеними в п. 2.7 Порядку. Процедура отримання погоджень відбувається відповідно до п. 2.8, п. 2.9 Порядку. Після отримання необхідних погоджень щодо нового місця розташування рекламного засобу робочий орган готує та подає проєкт рішення виконавчому комітету міської ради щодо внесення відповідних змін у Дозвіл.

У разі ухвалення рішення робочий орган вносить зміни в Дозвіл та надсилає Дозвіл зі змінами заявнику через адміністратора не пізніше наступного робочого дня після дня одержання зареєстрованого у встановленому порядку рішення виконавчого комітету міської ради.

Аналізуючи норми пункту 28 Типових правил та пункту 2.27.1.Порядку №96/1 слід дійти висновку, що за такого правового регулювання, в контексті предмету спору, має значення лише така зміна містобудівної ситуації або проведення реконструкції, ремонту, які плануються на місці розташування рекламного засобу та зумовлюють необхідність зміни місця розташування.

При вирішенні даного спору суд враховує письмові пояснення відповідача від 28.10.2022, надані на виконання вимог ухвали суду від 25.10.2022, з яких слідує, що рішенням Луцької міської ради від 31.01.2018 №37/25 (вказане рішення розміщене на офіційному сайті Луцької міської ради) погоджено перелік об`єктів капітального ремонту вулиць та прибудинкових територій міста Луцька на 2018-2019 роки; згідно з додатком 1 до цього рішення до переліку об`єктів капітального ремонту вулиць комунальної власності, що фінансуватимуться за кошти місцевого бюджету віднесено, у тому числі проспект Волі та вулиця Винниченка у м. Луцьку. Рішеннями Луцької міської ради від 26.02.2020 №70/68 та від 27.01.2022 №25/75 (вказані рішення розміщені на офіційному сайті Луцької міської ради) внесено зміни до рішення міської ради від 31.01.2018 №37/25 «Про погодження переліку об`єктів капітального ремонту вулиць та прибудинкових територій міста Луцька на 2018-2019 роки», продовживши строк дії рішення на 2020-2021 роки, а в подальшому і на 2022 рік. Рішенням Луцької міської ради від 23.12.2020 №2/51 (вказане рішення розміщене на офіційному сайті Луцької міської ради) затверджено Програму економічного та соціального розвитку Луцької міської територіальної громади на 2021 рік. Рішенням Луцької міської ради від 23.02.2022 №26/58 (вказане рішення розміщене на офіційному сайті Луцької міської ради) заслухано інформацію щодо виконання Програми економічного та соціального розвитку Луцької міської територіальної громади за 2021 рік; як слідує з додатку 1 до вказаного рішення, у 2021 виготовлено проєктно-кошторисну документацію щодо капітального ремонту скверу біля готелю «Україна» на вул. Винниченка в м.Луцьку. Департаментом житлово-комунального господарства Луцької міської ради, за результатами проведення обстеження КП «Луцькреклама» від 18.11.2021, повідомлено Департамент містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради, що у зв`язку з плануванням робіт з капітального ремонту скверу біля готелю «Україна» у місті Луцьку необхідно провести демонтаж рекламних конструкції, які знаходяться в зоні проведення робіт передбачених передпроєктною документацією.

Отже, фактичною підставою для прийняття рішення від 15.12.2021 №1045-1 в частині проведення демонтажу ЗЗР - світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: вул.Винниченка, 1 у м. Луцьку, стало саме проведення робіт з капітального ремонту (реконструкції) скверу біля готелю «Україна», що зумовлює необхідність зміни місця розташування рекламного засобу.

При цьому, матеріалами справи підтверджено, що Департаментом містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради 19.11.2021 на електронну адресу ТзОВ «Брок-Інвест» направлено лист від 18.11.2021 №20.2.2-2/1213/2021 з повідомленням про те, що у зв`язку із плануванням робіт з капітального ремонту скверу біля готелю «Україна» у місті Луцьку необхідно провести демонтаж рекламної конструкції, яка знаходиться в зоні проведення робіт передбачених передпроєктною документацією; запропоновано позивачу розглянути можливість перенесення рекламної конструкції на територію приєднаних до м. Луцька громад, враховуючи межі Луцької міської територіальної громади, оскільки виникла містобудівна необхідність щодо облаштування об`єктів благоустрою міста на місці розташування світлодіодного екрана на вул. Винниченка, 1 (сквер).

Крім того, 07.12.2021 КП «Луцькреклама» складено та направлено позивачу вимогу № 252 «Про усунення порушень Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади», в якій зазначено, що у зв`язку із плануванням робіт з капітального ремонту скверу біля готелю «Україна» (рекламна конструкція світлодіодний екран розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м.Луцьк, вул.Винниченка, 1, знаходиться в зоні проведення робіт капітального ремонту скверу) ТзОВ «Брок-Інвест» у триденний термін провести демонтаж рекламної конструкції або перенести її в інше місце на територію приєднаних громад.

Як встановлено в ході розгляду даної справи, позивачем жодним чином не відреагував на лист робочого органу - Департаменту містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради від 18.11.2021 №20.2.2-2/1213/2021 та вимогу уповноваженої особи - КП «Луцькреклама» від 07.12.2021 № 252 щодо демонтажу вказаного вище ЗЗР, фактично проігнорувавши викладені у вказаних документах пропозиції. Наведені обставини та проведення робіт з капітального ремонту (реконструкції) скверу біля готелю «Україна» стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 №1045-1, яким зобов`язано провести демонтаж ЗЗР світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: вул.Винниченка, 1.

Крім того, листом Департаменту містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради від 14.01.2022 №20-34/88/2022 повідомлено ТзОВ «Брок-Інвест» про необхідність демонтажу вказаної вище рекламної конструкції та про те, що подальше розміщення світлодіодного екрана на території скверу (вул. Винниченка, 1) неможливе відповідно до пункту 3.8 Концептуальних основ порядку розміщення та розвитку зовнішньої реклами в місті Луцьку, затверджених рішенням міської ради від 25.09.2019 №63/44; експлуатація рекламного засобу здійснюється з порушенням вимог передбачених п. 3.4 Концептуальних основ.

Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи те, що позивача неодноразово було повідомлено про необхідність демонтажу ЗЗР світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул.Винниченка, 1, однак останнім такі вимоги були проігноровані, враховуючи також проведення робіт з капітального ремонту (реконструкції) скверу біля готелю «Україна», суд вважає, що рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 15.12.2021 №1045-1 в частині проведення демонтажу ЗЗР світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул.Винниченка, 1, є правомірним, у зв`язку з чим у вказаній позовній вимозі належить відмовити.

Доводи позивача про те, що відповідачем не здійснено комплекс заходів, необхідних для досягнення згоди щодо нового місця розташування рекламного засобу (не надано інше рівноцінне місце розташування рекламного засобу взамін рекламоносія за адресою: м. Луцьк, вул.Винниченка, 1), суд не бере до уваги, оскільки зі змісту пунктів 2.27.1-2.27.3 Порядку №96/1 слідує, що на робочий орган покладено обов`язок надати розповсюджувачу ЗР інформацію про інше рівноцінне місце; у разі досягнення згоди щодо нового місця розташування рекламного засобу вносяться зміни у Дозвіл. Водночас саме на розповсюджувача ЗР покладено обов`язок подати робочому органу перелік документів, наведений у пункті 2.27.2 Порядку №96/1, для зміни місця розташування рекламного засобу. Як встановлено судом, позивачу неодноразово пропонувалося розглянути можливість перенесення рекламної конструкції на територію приєднаних до м. Луцька громад, враховуючи межі Луцької міської територіальної громади. Однак, позивачем не було вчинено жодних дій, в тому числі передбачених пунктом 2.27.2 Порядку №96/1, необхідних для зміни місця розташування рекламного засобу та внесення відповідних змін у Дозвіл.

Щодо позовних вимог про зобов`язання Виконавчий комітет Луцької міської ради ухвалити рішення про надання рівноцінного місця у м.Луцьку для розміщення світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1, який розміщувався до моменту демонтажу за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 1 на підставі дозволу на розміщення зовнішньої реклами від 07.11.2018 №96, то такі також задоволенню не підлягають, оскільки ні Типовими правилами, ні Порядом №96/1 не передбачено, що саме на виконавчий орган ради покладено повноваження щодо надання іншого рівноцінного місця для розміщення ЗЗР. Водночас із аналізу пункту 2.27.3 у взаємозв`язку з пунктом 2.16 Порядку №96/1 слідує, що після отримання необхідних документів та погоджень щодо нового місця розташування рекламного засобу робочий орган готує та подає проєкт рішення виконавчому комітету міської ради щодо внесення відповідних змін у Дозвіл, у свою чергу, Виконавчий комітет міської ради на черговому засіданні ухвалює рішення про внесення змін у Дозвіл. При цьому, суд звертає увагу, що позивач у зв`язку із проведенням проведення робіт із капітального ремонту (реконструкції) скверу біля готелю «Україна» та враховуючи те, що дозвіл від 07.11.2018 №96 на розміщення зовнішньої реклами - світлодіодного екрану розміром 2,3 м х 4,1 м без аудіозвуку за адресою: м.Луцьк, вул.Винниченка, 1, є чинним (строк дії дозволу до 01.11.2023), має право вибрати місце розташування ЗЗР з урахуванням пропозиції робочого органу (на території приєднаних до м. Луцька громад, враховуючи межі Луцької міської територіальної громади) та подати робочому органу для зміни розташування рекламного засобу перелік документів, передбачений пунктом 2.27.2 Порядку №96/1.

Враховуючи встановлені обставини справи суд дійшов висновку про безпідставність заявлених позовних вимог, а тому у задоволенні позову слід відмовити повністю.

При цьому, суд зазначає, що у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain, заява № 30544/96, пункт 26, ECHR 1999-1), Суд зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід.

Згідно з пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О. О. Андрусенко

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2022
Оприлюднено04.11.2022
Номер документу107078371
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —140/5089/22

Постанова від 12.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 24.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 02.11.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 25.10.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 22.08.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 22.08.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 01.08.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні