Ухвала
від 18.09.2022 по справі 373/1351/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

19 вересня 2022 року справа № 373/1351/22

Суддя Київського окружного адміністративного суду Кушнова А.О., розглянувши позовну заяву настоятеля релігійної громади на честь преподобної Параскеви Бориспільської єпархії УПЦ с. Вовчків Київської області ОСОБА_1 до Переяславської міської ради про визнання незаконним та не чинним рішення,

в с т а н о в и в:

До Переяслав-Хмельницького міськрайонного суду Київської області звернувся настоятель релігійної громади на честь преподобної Параскеви Бориспільської єпархії УПЦ с. Вовчків Київської області ОСОБА_1 з позовною заявою до Переяславської міської ради, в якому позивач просить суд:

- визнати незаконним та не чинним рішення Переяславської міської ради №01-32-VІІІ від 19.05.2022 в частині застосування формулювання Українська православна церква, до якої належить парафія на честь преподобної Парескеви Української православної церкви, яка є суб`єктом правовідносин, у яких було застосовано це рішення;

- визнати незаконним та не чинним рішення Переяславської міської ради №01-32-VІІІ від 19.05.2022 в частині заборони у межах Переяславської міської територіальної громади діяльності Української православної церкви, до якої відноситься парафія на честь преподобної Парескеви;

- стягнути з Переяславської міської ради на користь парафії на честь преподобної Параскеви Української православної церкви судові витрати, пов`язані з розглядом справи.

Як третіх осіб позивач у позовній заяві зазначає Виконавчий комітет Переяславської міської ради, Громадську організацію "Правозахисна організація "Боротьба з корупцією в Україні".

Ухвалою Переяслав-Хмельницького міськрайонного суду Київської області від 16.08.2022 адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Переяславської міської ради, треті особи: Виконавчий комітет Переяславської міської ради, Громадська організація "Правозахисна організація "Боротьба з корупцією в Україні" про оскарження рішення Переяславської міської ради №01-32-VІІІ від 19.05.2022 передано за підсудністю до Київського окружного адміністративного суду.

13.09.2022 матеріали адміністративної справи №373/1351/22 надійшли на адресу Київського окружного адміністративного суду та в результаті автоматизованого розподілу судової справи між суддями були передані для розгляду судді Кушновій А.О.

Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Наданий адміністративний позов не відповідає вимогам статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України з огляду на таке.

Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Так, у вказаній позовній заяві до суду звертається настоятель релігійної громади на честь преподобної Параскеви Бориспільської єпархії УПЦ с. Вовчків Київської області ОСОБА_1 , тобто як фізична особа.

При зазначенні адреси позивача у позові вказується місцезнаходження парафії, як юридичної особи: 08411, вул. Молодіжна, буд. 11, с. Вовчків Бориспільського району Київської області, ЄДРПОУ 33488346, тел. 050-159-41-36.

Отже всупереч вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві не вказано відомостей про позивача як фізичної особи, а саме: реєстраційний номер облікової картки платника податків ОСОБА_1 , адресу місця проживання позивача, адресу електронної пошти позивача, а також не вказано адреси офіційної електронної пошти відповідача та третіх осіб.

У зв`язку з викладеним, позивачу в порядку усунення недоліків позову необхідно надати уточнену позовну заяву із зазначенням реєстраційного номеру облікової картки платника податків ОСОБА_1 , адреси місця проживання позивача, адреси електронної пошти позивача, адреси офіційної електронної пошти відповідача та третіх осіб.

Також суд звертає увагу на те, що в матеріалах позовної заяви відсутня копія паспорту позивача як документа, що підтверджує наявність у ОСОБА_1 процесуальної правосуб`єктності.

Так, згідно з частини 1 статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).

Адміністративна процесуальна правоздатність - абстрактна умова володіння всіма процесуальними правами і обов`язками, яка передбачає можливість конкретної особи стати суб`єктом конкретних процесуальних правовідносин, стати персоніфікованим носієм прав і обов`язків, передбачених законом для даного суб`єкта і даних правовідносин. Тому особою, що бере участь у справі, можуть бути лише особи, які володіють процесуальною правоздатністю.

Для особистої участі в адміністративній справі недостатньо володіти лише правоздатністю, необхідна ще й адміністративна процесуальна дієздатність, тобто здатність особисто здійснювати процесуальні права та виконувати свої обов`язки в суді.

Відповідно до частини 2 статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить фізичним особам, які досягли повноліття і не визнані судом недієздатними, а також фізичним особам до досягнення цього віку у спорах з приводу публічно-правових відносин, у яких вони відповідно до законодавства можуть самостійно брати участь.

Таким чином, змістом адміністративної процесуальної дієздатності є здатність особисто здійснювати процесуальні права та обов`язки, яка породжує відповідні юридичні наслідки. Вона визнається за фізичними особами, які досягли повноліття.

Відповідно до частини 1 статті 21 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" від 20.11.2012 №5492-VІ (далі - Закон № 5492) паспорт громадянина України є документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України на території України.

Пунктом 6 частини 7 статті 21 Закону №5492 встановлено, що до паспорта громадянина України вноситься така інформація як дата народження.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що в даному випадку належним доказом наявності у ОСОБА_1 адміністративної процесуальної правосуб`єктності є саме паспорт громадянина України, копія якого до позовної заяви не додана.

Також, згідно з частиною третьою ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до частини другої ст.132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" №3674-VI від 08.07.2011 (зі змінами та доповненнями) передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно з пунктом 3 частини другої статті 4 Закону №3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою встановлюється ставка судового збору - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру (ч.3 ст.6 ЗУ №3674-VI).

Положеннями статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" від 02.12.2021 № 1928-IX установлено у 2021 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня 2022 року - 2481 гривня, з 1 липня - 2600 гривень, з 1 грудня - 2684 гривні.

Позовна заява містить дві вимоги немайнового характеру, сума судового збору за звернення з якими становить 1984,80 грн. ((2481,00 грн. х 0,4)х2).

У той же час, до позовної заяви позивачем додано квитанцію про сплату судового збору від 11.08.2022 №0.0.2637228140.1 на суму 2481,00 грн., який сплачено на рахунок Переяслав - Хмельницького міськрайонного суду Київської області - UA368999980313171206000010832.

Таким чином, позивачу у порядку усунення недоліків позовної заяви слід надати до суду оригінал платіжного доручення (квитанції) про сплату судового збору у розмірі 1984,80 грн., сплачений на рахунок Київського окружного адміністративного суду за наступними реквізитами:

Отримувач коштів: ГУК у Київ. обл./м.Київ/22030101;

код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37955989;

Банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.);

код банку отримувача (МФО): 899998;

рахунок отримувача: UA718999980313151206084010001;

код класифікації доходів бюджету: 22030101;

призначення платежу: *;101; (код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має відповідну відмітку у паспорті); Судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Київський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа).

Інформація щодо реквізитів сплати судового збору за подання позовних заяв до Київського окружного адміністративного суду є загальнодоступною, оприлюднена на офіційному веб-порталі "Судова влада України" за інтернет-адресою https://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/gromadyanam/tax/, а також розміщена на інформаційних стендах Київського окружного адміністративного суду.

Також, відповідно до пункту 9 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Суд зазначає, що пункт 9 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України вказує на невичерпний перелік інформації, яка може бути висвітлена в адміністративному позові задля правильного вирішення спору.

Відповідно до частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Позов в адміністративному процесі - це письмово оформлена і адресована суду письмова вимога, яка складається з вимоги процесуального характеру (відкрити провадження по справі) і вимоги матеріального характеру (захистити невизнане, оспорюване чи порушене право).

При цьому складовими частинами позову є предмет позову та підстави позову.

Предмет позову - це матеріально-правові вимоги позивача до відповідача, направлені на захист порушеного чи оспорюваного права або охоронюваного законом інтересу.

Підстави позову - це факти, які обґрунтовують вимогу про захист права чи законного інтересу. Тобто це обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, які об`єктивуються у поданих доказах. Під підставами позову слід розуміти обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, а не самі по собі посилання позивача на певну норму закону. До підстав позову входять лише юридичні факти, тобто ті, з якими норми матеріального права пов`язують виникнення, зміну чи припинення прав та обов`язків суб`єктів спірного матеріального правовідношення, та які у своїй сукупності дають право особі звернутися до суду з вимогами до іншої особи.

Зі змісту прохальної частини позовної заяви вбачається, що позивач просить суд визнати незаконним та не чинним рішення Переяславської міської ради №01-32-VІІІ від 19.05.2022 в частині застосування формулювання Українська православна церква, до якої належить парафія на честь преподобної Парескеви Української православної церкви, яка є суб`єктом правовідносин, у яких було застосовано це рішення; визнати незаконним та не чинним рішення Переяславської міської ради №01-32-VІІІ від 19.05.2022 в частині заборони у межах Переяславської міської територіальної громади діяльності Української православної церкви, до якої відноситься парафія на честь преподобної Парескеви.

Суд зазначає, що позовні вимоги мають бути конкретними та чіткими, натомість позовні вимоги з приводу оскарження спірного рішення в частині неможливо встановити, в якій саме частині позивач не погоджується із оспорюваним рішенням чи з окремими його формулюваннями.

У зв`язку з цим, позивачу в порядку усунення недоліків позовної заяви необхідно надати уточнену позовну заяву із зазначенням, в якій саме частині позивач не погоджується із оспорюваним рішенням чи з окремими його формулюваннями.

Більш того, як вже було зазначено вище, позивач у вступній частині позовної заяви визначає третіх осіб у даній справі: Виконавчий комітет Переяславської міської ради, Громадську організацію "Правозахисна організація "Боротьба з корупцією в Україні".

У той же час, відповідно до вимог ч.ч. 2 та 4 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі /може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи.

У заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

Згідно з частиною п`ятою цієї статті про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.

Проте, у позові не міститься клопотання/заяви про залучення третьої особи до участі у справі із зазначенням, на якій стороні виступають вказані юридичні особи та на які права, свободи, інтереси або обов`язки цих осіб може вплинути рішення у справі.

Так, згідно з частинами першою та другою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 161, 169, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Позовну заяву залишити без руху.

2. Протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху позивачу необхідно усунути недоліки позовної заяви, а саме:

- надати уточнену позовну заяву (у кількості примірників відповідно до кількості учасників справи), з урахуванням вказаних судом зауважень, а саме із зазначенням реєстраційного номеру облікової картки платника податків ОСОБА_1 , адреси місця проживання позивача, адреси електронної пошти позивача, адреси офіційної електронної пошти відповідача та третіх осіб; конкретизувати прохальну частину позову (із зазначенням, в якій саме частині позивач не погоджується із оспорюваним рішенням чи з окремими його формулюваннями);

- надати копію всіх заповнених сторінок паспорта громадянина України - ОСОБА_1 ;

- надати докази сплати судового збору у розмірі 1984,80 грн. за подання даного адміністративного позову (оригінал платіжного документу або докази звільнення від сплати судового збору, сплаченого на рахунок Київського окружного адміністративного суду);

- надати письмове обґрунтування щодо залучення третіх осіб до участі у справі із зазначенням, на стороні якої зі сторін у справі має бути залучена третя особа та на які права, свободи, інтереси або обов`язки третіх осіб може вплинути рішення у справі.

3. Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

4. Копію ухвали надіслати позивачу, зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2022
Оприлюднено22.09.2022
Номер документу106332168
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —373/1351/22

Ухвала від 14.04.2023

Адміністративне

Переяслав-Хмельницький міськрайонний суд Київської області

Залеська А. О.

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 24.03.2023

Адміністративне

Переяслав-Хмельницький міськрайонний суд Київської області

Залеська А. О.

Ухвала від 08.03.2023

Адміністративне

Переяслав-Хмельницький міськрайонний суд Київської області

Залеська А. О.

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 14.10.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні