Рішення
від 06.08.2010 по справі 2-458-10
ТРОЇЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-458/10

Р І Ш Е Н Н Я

ІМ'ЯМ УКРАЇНИ

06 серпня 2010 року Троїцьки й районний суд Луганської об ласті у складі:

головуючого судді - Бондаре нко Л.І.,

при секретарі - Соломіній В. В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в смт. Трої цьке цивільну справу за позо вом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України у Т роїцькому районі Луганської області про стягнення недоп лаченої щомісячної державно ї соціальної допомоги дітям війни, -

В С Т А Н О В И В:

Позивачка звернулася д о суду з вказаним позовом, в як ому зазначила, що вона має пра вовий статус "Дитини війни", ві дповідачем їй не оплачувалос я підвищення до пенсії перед бачене ст. 6 Закону України "Пр о соціальний захист дітей ві йни".

Позивачка просить суд зобо в'язати відповідача виплатит и їй щомісячне підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімаль ної пенсії за віком, за періо д, як випливає із заявлених ви мог, з 01 січня 2009 року по 30 червня 2010 року та звільнити її від спл ати судових витрат по справі .

Позивачка у судове засідан ня не з'явилася, про час і місц е слухання справи була повід омлена належним чином, згідн о поданої позовної заяви про сить розглянути дану справу без її участі.

Представник позивачки у су дове засідання не з'явився, пр о час і місце слухання справи був повідомлений належним ч ином, надав суду заяву про роз гляд справи без його участі, п озовні вимоги підтримує у по вному обсязі.

Відповідач свого представ ника у судове засідання не на правив, надав суду письмові з аперечення проти позову з пр оханням справу розглянути бе з участі його представника. У своїх запереченнях проти по зову посилається на те, що йог о дії є правомірними, оскільк и вони здійснені на підставі Постанови КМ України № 530 від 28 .05.2008р.

Суд вважає за можливе справ у розглянути у відсутності с торін, на підставі наявних у н ій доказів.

Суд, дослідивши докази зібр ані у справі вважає що позовн і вимоги підлягають задовол енню, за наступними підстава ми.

Згідно реєстраційного ном еру позов надійшов до суду 06.07.2 010 р.

Згідно з посвідченням сері ї НОМЕР_1, позивач має стат ус "дитини війни".

Згідно зі ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією України.

При прийнятті нових законі в або внесенні змін до чинних законів не допускається зву ження змісту та обсягу існую чих прав та свобод. Також, згід но ч. 2 ст. 3 ЗУ "Про соціальний за хист дітей війни" визначено, щ о державні соціальні гаранті ї дітям війни, встановлені ци м Законом, не можуть бути обме жені або скасовані іншими но рмативно-правовими актами.

Проте, абзацом першим пункт у 8 постанови КМУ від 28.05.2008 року № 530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій г ромадян" встановлено, що підв ищення пенсії дітям війни пр оводиться у таких розмірах: з окрема, з 1 жовтня 2008 року - 49 гр.80к оп. У такому розмірі відповід ач здійснював виплату підвищ ення до пенсії дітям війни пр отягом 2009 року, не зважаючи на т е, що відповідно до ст. 8 Консти туції України в Україні визн ається та діє принцип верхов енства права. Конституція Ук раїни має найвищу юридичну с илу. Закони та інші нормативн о-правові акти приймаються н а основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Пунктом 1 частини 1 статті 92 К онституції України передбач ено, що виключно законами Укр аїни визначаються права і св ободи людини і громадянина, г арантії цих прав і свобод. Отж е, за конституційними нормам и, виходячи з пріоритетності законів над підзаконними ак тами, при визначенні розміру підвищення до пенсії дитині війни застосуванню підлягаю ть ст. 6 ЗУ "Про соціальний захи ст дітей війни", а не Постанова КМУ № 530 , яка істотно звужує об сяг встановлених законом пра в.

Статтею 71 Закону України "Пр о Державний Бюджет України н а 2009 рік" Кабінету Міністрів Ук раїни надано право у 2009 році в становлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми. Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих випл ат, вихідним критерієм розра хунку яких є розмір мінімаль ної заробітної плати. Відпов ідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки р озмір зазначених соціальних виплат згідно із законом Укр аїни "Про соціальний захист д ітей" залежить від розміру мі німальної пенсії за віком. Су д вважає, що розрахунок заявл ених сум необхідно проводити з розміру мінімальної пенсі ї за віком, встановленого ч. 1 с т. 28 Закону України "Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування", оскільки ін шого розміру такої пенсії за конодавством не передбачено . Відповідно до ст.28 ч.1 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання" мінімальний розмір пе нсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового міні муму для осіб, які втратили пр ацездатність, визначеного за коном.

Законом України "Про Держав ний Бюджет України на 2009 рік" ус тановлено у 2009 році прожитков ий мінімум на одну особу та дл я тих, хто відноситься до осно вних соціальних і демографіч них груп населення, в розміра х, що діяли у грудні 2008 року.

З огляду на загальні засади пріоритету законів над підз аконними нормативними актам и суд вважає, що відповідач п ротягом 2009 року та і в 2010 році по винен був нараховувати та пр овадити виплату щомісячної соціальної допомоги позивач у згідно Закону України "Про с оціальний захист дітей війни ", а не постанови КМУ № від 28.05.2008 р оку №530, які істотно звужують о бсяг установлених законом пр ав позивача.

Відповідно до ст. 4 ЦПК Украї ни, здійснюючи правосуддя, су д захищає права, свободи та ін тереси фізичних осіб у спосі б, визначений законами Украї ни. У силу вимог частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Суд приходить до висновку, щ о Управління Пенсійного фонд у України в Троїцькому район і Луганської області як орга н, якому делеговано повноваж ення щодо призначення і випл ати пенсій та доплат до них, по винно було діяти у відповідн ості з вимогами статті 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни" і здійснити п озивачу відповідні нарахува ння, але у порушення вимог ука заної статті таких нарахуван ь не проводило, чим і допустил о протиправну діяльність, що призвело до порушення прав п озивача. Тому суд вважає, що ви моги позивача підлягають зад оволенню з зобов'язанням від повідача провести перерахув ання та виплату належних сум позивачу відповідно до Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни" . Враховуючи , що позивачу сплачується під вищення до пенсії у розмірі 10% прожиткового мінімуму для о сіб, які втратили працездатн ість, то відповідач повинен п ровести позивачу перерахуно к та виплату щомісячної держ авної соціальної допомоги зг ідно зі ст.6 Закону України "Пр о соціальний захист дітей ві йни" з урахуванням здійснени х виплат за заявлений позива чем період не виходячи за меж і позовних вимог.

Суд не приймає до уваги вим оги позивачки стосовно стягн ення конкретних сум згідно н аданих нею розрахунків, оскі льки вирішує питання лише пр о спонукання відповідача до здійснення перерахунку та ви плати належних сум згідно За кону №2195-IV.

Позивачкою заявлена вимог а про нарахування та виплату недоплаченої щомісячної дер жавної соціальної допомоги я к дитині війни. Формулювання позовної вимоги є некоректн им з огляду на те, що у даному в ипадку стягненню підлягає не доплачена сума підвищення до пенсії як дитині війни.

Відповідно до ст. 88 ЦК Україн и з відповідача на користь де ржави підлягають стягненню в итрати на інформаційно-техні чне забезпечення розгляду сп рави у розмірі 37 гривень. Згід но Декрету Кабінету Міністрі в України "Про державне мито" П енсійний фонд України звільн ений від сплати судового збо ру.

На підставі викладеного та у відповідності до ст. ст. 8, 19, 22, 5 5, 92, 147, 152 Конституції України, ст. 6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни", керую чись статтями 10, 11, 15, 60,88, 213-215 ЦПК Укр аїни, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 з адовольнити.

Визнати неправомірною без діяльність Управління Пенсі йного фонду України у Троїць кому районі Луганської облас ті щодо не підвищення ОСОБА _1 до пенсії за віком, як дити ні війни з 01.01.2009 року по 30.06.2010 рік.

Зобов'язати Управління Пен сійного фонду України у Трої цькому районі Луганської обл асті здійснити нарахування т а виплату на користь ОСОБА_ 1 щомісячної соціальної дер жавної допомоги до пенсії у р озмірі 30% мінімальної пенсії, передбаченої ст.6 Закону Укра їни "Про соціальний захист ді тей війни" з 01.01.2009 року по 30.06.2010 рік з урахуванням здійснених ви плат.

Стягнути з Управління Пенс ійного фонду України у Троїц ькому районі Луганської обла сті на користь держави - 37 (трид цять сім) гривень витрат з інф ормаційно-технічного забезп ечення розгляду цивільної сп рави.

Апеляційна скарга на рішен ня суду подається протягом д есяти днів з дня його оголоше ння.

Суддя

СудТроїцький районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення06.08.2010
Оприлюднено13.08.2010
Номер документу10708461
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-458-10

Рішення від 20.07.2010

Цивільне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Савіцький Л. П.

Рішення від 05.08.2010

Цивільне

Розівський районний суд Запорізької області

Кущ Тетяна Миколаївна

Рішення від 21.09.2010

Цивільне

Попільнянський районний суд Житомирської області

Рудник Микола Іванович

Рішення від 29.09.2010

Цивільне

Мар`їнський районний суд Донецької області

Ліпчанський Сергій Миколайович

Рішення від 03.06.2010

Цивільне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Тетяна Олександрівна

Рішення від 06.08.2010

Цивільне

Чернігівський районний суд Запорізької області

Пода Наталія Миколаївна

Рішення від 06.08.2010

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Бондаренко Леонід Іванович

Рішення від 24.06.2010

Цивільне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Разумовська Ольга Георгіївна

Рішення від 06.07.2010

Цивільне

Покровський районний суд Дніпропетровської області

Пустовар Оксана Савеліївна

Рішення від 24.06.2010

Цивільне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Свиненко Михайло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні