16/377
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"29" жовтня 2007 р. Справа № 16/377
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Коротченко Л.С. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу № 16/377
за позовом: управління Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі, смт. Онуфріївка, Кіровоградська область
до відповідача: Онуфріївського районного споживчого товариства, смт. Павлиш Онуфріївського району, Кіровоградської області
про стягнення 22 926,90 грн.
за участю секретаря судового засідання Котенко В.О.
та представників сторін:
від позивача - Шапоренко О.П., довіреність № 3 від 05.09.07;
від відповідача - участі не брав.
Час прийняття постанови - 11 год. 25 хв.
Управління Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі звернулося до господарського суду Кіровоградської області з адміністративним позовом про стягнення з Онуфріївського районного споживчого товариства заборгованості по страховим внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 22 926,90 грн.
Відповідач в судовому засіданні 29.10.07 р. участі не брав, адміністративний позов не заперечив, однак про дату, час і місце проведення судового засідання належним чином повідомлений, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення № 2234987 (а.с. 23).
Відповідно до ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які не прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, надані докази, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд встановив наступне.
Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.01 р. № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків.
Пунктом 4 цього ж Положення, Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо стягнення, з метою накопичення коштів в бюджеті Пенсійного фонду України, у передбаченому законом порядку несплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, та з метою недопущення утворення дефіциту бюджету та використання акумульованих коштів для виплати пенсій одній з самих незахищених верств населення.
Відповідно до Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 року № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.02 р. за № 442/6730 (далі - Положення), управління Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі є органом Фонду, підвідомчим головному управлінню Фонду в Кіровоградській області, що разом утворюють систему органів Фонду, яке здійснює управління фінансами пенсійного забезпечення в межах міста.
Згідно п. 6 ч. 2.2 Положення управління контролює надходження збору та інших платежів до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-господарської діяльності платників щодо правильності нарахування і сплати страхових внесків та цільового використання коштів Фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.
Відповідно до п. 6 та п. 7 ч. 2.3 Положення Управління має право стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків; застосовувати фінансові санкції, передбачені законом.
Таким чином, управління Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі, звертаючись із позовом до суду про стягнення заборгованості по виплатах сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, діє як орган державної влади при здійсненні управлінських функцій і відповідно, як суб'єкт владних повноважень.
Відповідно до п. 4 ст. 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.03 р. № 1058-IV (надалі - Закон) страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство.
До страхових внесків згідно статті 1 Закону, відносяться кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
Згідно п. 2 ст. 20 Закону сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду України.
Відповідно до статей 18, 19, 20 п.п. 1 п. 8 Розділу 15 Закону страхові внески, що перераховуються до солідарної системи, сплачуються страхувальниками та застрахованими особами на умовах і в порядку, визначеному цим Законом, та у розмірах, передбачених Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 № 400/97, тобто платник нараховує та сплачує страхові внески у встановлений граничний термін за визначеною ставкою відповідно до Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” (до 31.03.2005р. - 32%, з 31.03.2005 р. - 32,3%, з 01.01.2006 р. - 31,8%) від суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників і відраховує та перераховує страхові внески від об'єкті оподаткування застрахованих осіб - найманих працівників за ставкою 1-2 % від їх сукупного оподатковуваного доходу.
Згідно з пунктами 6 та 12 ст. 20 Закону страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески нараховані за відповідний базовий звітний період (календарний місяць), не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовий період дорівнює 1 календарному місяцю. Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Відповідно до п. 2 ст. 106 Закону суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальником у визначені строки вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків.
Онуфріївське районне споживче товариство зареєстроване в Управлінні Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі, а тому відповідно до цього є платником по платежах до бюджету управління.
Згідно поданих позивачем копій розрахунків сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті Онуфріївським районним споживчим товариством за липень та серпень 2007 року відповідач повинен сплатити 1 491,95 грн. (а.с. 15-18).
04.09.07 р. та 04.10.07 р. відповідачу були виставлені вимоги про сплату боргу: № Ю-107 на суму 745,50 грн. та № Ю-108 на суму 746,45 грн. (а.с. 28, 31). Зазначені вимоги отримані відповідачем та не оскаржені у встановленому законом порядку.
Рішенням № 279 від 07.09.07 р. про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду начальник управління Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі застосував до Онуфріївського районного споживчого товариства штраф в розмірі 7 970,43 грн. та нарахував пеню в розмірі 13 464,52 грн. (а.с. 19). Дане рішення отримане відповідачем 17.09.07 р., що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 20) та не оскаржено у встановленому законом порядку.
Таким чином, загальна заборгованість Онуфріївського районного споживчого товариства перед управлінням Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі становить 22 926,90 грн., з яких 1 491,95 грн. - заборгованість по страховим внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, 7 970,43 грн. - фінансові санкції та 13 464,52 грн. - пені.
На день звернення до суду відповідач вказану заборгованість в сумі 22 926,90 грн. не сплатив, у зв'язку з чим Управління Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі звернулося до господарського суду Кіровоградської області з даним адміністративним позовом.
В судовому засіданні позивач повідомив суд, що Управління Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі не направляло для виконання до відділу державної виконавчої служби вимоги № Ю-107 від 04.09.07 р. та № Ю-108 від 04.10.07 р.
Відповідач не надав суду доказів сплати боргу в сумі 22 926,90 грн., в матеріалах справи вказані докази відсутні, а тому позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню повністю.
Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 186, ч.ч. 1-4 ст. 254, п. 6 Розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з Онуфріївського районного споживчого товариства (28110, Кіровоградська область, Онуфріївський район, смт. Павлиш, вул. Леніна, 2, р/р 2600733075531 ОПЕРВ ОУ ОБ м. Кіровоград МФО 323475, код 01756740) на користь Управління Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі (28100, Кіровоградська область, смт. Онуфріївка, вул. Графа Толстого, 68, МФО 323475, р/р 256003011238 в ОПЕРВ ОУ ОБ м. Кіровоград, код 20650183) заборгованість в сумі 22 926,90 грн.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Кіровоградської області. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Копії постанови надіслати сторонам у справі.
Суддя
Л. С. Коротченко
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2007 |
Оприлюднено | 02.11.2007 |
Номер документу | 1076952 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні