Справа № 2а-1433/09
Категорія 6.11
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 січня 2009 року Луганський окружний адміністративни й суд у складі:
головуючого - судді Островс ької О.П.
при секретарі - Чукіній А.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі су ду м. Луганська справу за адмі ністративним позовом Луганс ького обласного відділення Ф онду Соціального захисту інв алідів до Приватного підприє мства «Ресурс» про стягнення коштів за невиконання 4% норма тиву робочих місць, -
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2008 року позивач Л уганське обласне відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів з вернувся до суду з позовом до відповідача ПП « Ресурс», в якому посилається на наступне. У відповідності до ст. 19 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року, для всіх підприємств, ус танов та організацій, в тому ч ислі підприємств, громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, які використовую ть найману працю, установлює ться норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі 4% від середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік. Відповідач у поруше ння вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» , не працевлаштувало необхід ну кількість інвалідів, у 2007 ро ці замість 2 інвалідів, працюв ав лише 1 інвалід. В порушення ст. 18 зазначеного Закону відпо відач протягом 2007 року не інфо рмував Лисичанський міський центр зайнятості про наявні сть вільних посад для забезп ечення працевлаштування інв алідів. У випадку, якщо кількі сть працюючих інвалідів на п ідприємствах, установах, у то му числі підприємства, орган ізації, громадські організац ії інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, де середньооблікова чис ельність працюючих інваліді в менша, ніж встановлено норм ативом, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визнач ається у розмірі середньоріч ної заробітної плати на відп овідному підприємстві, устан ові, організації. Тому відпов ідачеві у відповідності з ст . 20 вказаного Закону нарахован о за невиконання 4% нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів штрафні санк ції у сумі 3845, 00 грн. та пеню за по рушення строків сплати цих ш трафних санкцій у сумі 1200, 60 грн . Добровільно відповідач заз начені суми не відшкодував, т ому позивач просить стягнути з відповідача на користь Дер жавного бюджету України несп лачені адміністративно-госп одарські санкції за невикона ння 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів за 2007 рік у розмірі 3845, 00 грн., т а пеню за порушення терміну с плати санкції в розмірі 267, 96 гр н., а всього стягнути 4112, 96 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача уточнив позо вні вимоги у зв'язку з уточнен ня розрахунку пені, просить с тягнути з відповідача на кор исть Державного бюджету Укра їни несплачені адміністрати вно-господарські санкції за невиконання 4% нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів за 2007 рік у розмір і 3845, 00 грн., та пеню за порушення терміну сплати санкції в роз мірі 272, 58 грн., а всього стягнути 4117, 58 грн.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився з невідомих суду причин, про ч ас та місце слухання справи п овідомлявся належним чином, заяв про розгляд справи за йо го відсутності до суду не над ходило, заперечень проти поз ову не надав.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до наступного.
Справи за участю відділень Фонду, є адміністративними, о скільки відповідають вимога м пункту 1 частини першої стат ті 3 КАС стосовно визначення а дміністративної справи.
Відповідно до покладених н а нього завдань Фонд соціаль ного захисту інвалідів здійс нює контроль за своєчасним п ерерахуванням сум штрафних с анкцій, що надходять від робо тодавців за невиконання ними нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштува ння інвалідів (підпункт 3 пунк ту 4 «Положення про Фонд соціа льного захисту інвалідів Укр аїни», затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни №1434 від 26.09.2002 року).
Таким чином, Фонд соціально го захисту інвалідів та його відділення є органами держа вної влади, які у правовіднос инах з роботодавцям, зокрема у зв'язку із здійсненням конт ролю за перерахуванням штраф них санкцій, передбачених ст аттею 20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 23.03.1991 року №875-ХІІ, реалізують владн і управлінські функції, а пра во відділень Фонду на зверне ння до суду у відповідних від носинах визначено в законода вчому порядку (частина 9 статт і 20 ).
Пункт 4 частини першої статт і 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративн их судів відносяться спори з а зверненнями суб'єкта владн их повноважень у випадах, вст ановлених законом.
Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 КАС , на які не поширюється компет енція адміністративних суді в.
За таких обставин, суд вважа є, що справа підлягає розгляд у в порядку адміністративног о судочинства.
Статтею 43 Конституції Украї ни задекларовано право кожно го на працю, що включає можлив ість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджуєть ся. Виконання та реалізація з азначеної конституційної но рми забезпечується законами України, підзаконними актам и та актами ненормативного х арактеру, які встановлюють м еханізм реалізації права на працю.
Відповідно до частини вось мої статті 69 Господарського К одексу України підприємство з правом найму робочої сили з абезпечує визначену відпові дно до закону кількість робо чих місць для працевлаштуван ня, зокрема інвалідів. Відпов ідальність підприємства за н евиконання даної вимоги вста новлюється законом.
Спеціальним законом, який в изначає основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і і гарантує їм рівні з усіма і ншими громадянами можливост і для участі в економічній, по літичній і соціальній сферах життя суспільства, створенн я необхідних умов, які дають м ожливість інвалідам вести по вноцінний спосіб життя згідн о з індивідуальними здібност ями і інтересами, є Закон Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні»
Одним із аспектів соціальн ої захищеності інвалідів, ві дповідно до частини першої с татті 17 цього Закону, є право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, яка не заборонена законо м.
Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» для підприємств (об'єдн ань), установ і організацій не залежно від форми власності і господарювання встановлює ться норматив робочих місць для забезпечення працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків від загаль ної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 осіб - у кі лькості одного робочого місц я, якщо інше не передбачено за коном.
Виходячи з цієї норми, на пі дприємства (об'єднання), устан ови та організації покладено обов'язок самостійно встано влювати норматив робочих міс ць для забезпечення працевла штування інвалідів відповід но до законодавства. Нормати в створення робочих місць дл я інвалідів встановлюється щ орічно на весь рік, який є звіт ним періодом.
Статтею 20 вказаного Закону передбачено, що підприємства (об'єднання), установи і орган ізації, де кількість працююч их інвалідів менша, ніж устан овлено нормативом, зобов'яза ні щорічно сплачувати відділ енням Фонду України соціальн ого захисту інвалідів штрафн і санкції, сума яких визначає ться у розмірі середньої річ ної заробітної плати на відп овідному підприємстві за кож не робоче місце, незайняте ін валідом.
Відповідно до Порядку спла ти підприємствами (об'єднанн ями), установами і організаці ями штрафних санкцій до відд ілень Фонду соціального захи сту інвалідів, акумуляції, об ліку і використання цих кошт ів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 за N 1767 (далі - Порядок), сум а штрафних санкцій дорівнює розміру середньої річної зар обітної плати на даному підп риємстві, установі, організа ції за кожне робоче місце, не з айняте інвалідом, а для підпр иємств з чисельністю працююч их від 8 до 15 осіб - розміру поло вини такої середньої річної плати, при цьому зазначено, що штрафні санкції сплачуються підприємствами самостійно н е пізніше 15 квітня року, що нас тає за звітним, контроль за св оєчасним і повним надходженн ям штрафних санкцій від підп риємств, які не забезпечують нормативу робочих місць, зді йснюють відділення Фонду соц іального захисту інвалідів в ідповідно до законодавства, у разі несплати штрафних сан кцій в установлений термін, в ідділення Фонду вживають зах одів щодо їх стягнення у судо вому порядку.
Відповідно до Наказу Мінпр аці України №223 від 15 травня 2007 р оку та Постанови КМУ № 70 від 31 ж овтня 2007 року, за порушення стр оків сплати зазначеної санкц ії нараховується пеня у розм ірі 120% річних облікової ставк и Нацбанку України , що діяла н а момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за вес ь її строк .
Судом встановлено, що відпо відач є особою, яка повинна пр иймати заходи до створення р обочих місць для інвалідів, з а даними позивача, виходячи з кількості працюючих у відпо відача 40 осіб, у нього у 2007 році п овинно було працювати 2 інвал іди.
Згідно із Звітом про зайнят ість та працевлаштування інв алідів за 2007 рік, наданим відпо відачем, штатних працівників , які повинні працювати на роб очих місцях, створених відпо відно до чотирьохвідсотково го нормативу у 2007 році для прац евлаштування інвалідів, у 2007 р оці на підприємстві працював 1 інвалід (а.с.9).
Як вбачається з довідки Лис ичанського міського центру з айнятості, ПП «Ресурс» звіті в про наявність вільних робо чих місць для інвалідів прот ягом 2007 року не надавало (а.с.5).
Відповідач не надав жодног о доказу, який би підтверджув ав створення ним у 2007 році робо чих місць для двох інвалідів та інформування ним державн ої служби зайнятості та місц евих органів соціального зах исту населення про вільні мі сця та вакантні посади, на яки х може використовуватись пра ця інвалідів, або про роботу у нього у 2007 році 2 інвалідів, а не 1.
Таким чином, відповідач пов инен був сплатити штрафні са нкції у встановленому законо м розмірі, який у даному випад ку становить 3845, 00 грн. згідно на даному позивачем розрахунку , який ніким не оспорено (а.с. 6-7).
Оскільки відповідач вказа них штрафних санкцій доброві льно не сплатив у встановлен і строки, тому він має також сп латити пеню за порушення стр оків сплати, розмір якої стан овить 272, 58 грн., згідно наданому позивачем розрахунку, який н іким не оспорено (а.с. 18).
За таких обставин, суд вваж ає, що вимоги позивача підляг ають задоволенню.
Питання по судових витрат ах не вирішується, оскільки п озивач звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
Керуючись ст.ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 КАС, с т.ст. 19, 20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні», -
ПОСТАНОВИВ:
Уточнені позовні вимоги Л уганського обласного відділ ення Фонду Соціального захис ту інвалідів - задовольнити.
Стягнути на користь Держав ного Бюджету України з Прива тного підприємства «Ресурс» , зареєстрованого за адресою : 93100, Луганська область, м. Лисич анськ, пр-т Леніна, 119/211, АКІБ «Ук рсіббанк» м. Харків, МФО 351005, код 32909215, несплачені штрафні санкц ії за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів у 2007 році у с умі 3845 грн. 00 коп., та пеню за пору шення строків сплати цих сан кцій у сумі 272 грн. 58 коп.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в 10-денний строк з дня пр оголошення постанови заяви п ро апеляційне оскарження і п оданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений цим Кодексом, пост анова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2009 |
Оприлюднено | 21.08.2010 |
Номер документу | 10794167 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні