Центральний районий суд м.Миколаєва
справа №490/180/21
провадження 1-кс/490/1907/22
У Х В А Л А
28 вересня 2022 року м.Миколаїв
Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 погоджене з прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей і документів,-
В С Т А Н О В И В:
До Центрального районного суду м.Миколаєва надійшло клопотання слідчого СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 погоджене з прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей і документів з можливістю вилучення їх оригіналів, які зберігаються в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ). зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування вказаного клопотання слідчий вказав, що СУ ГУНП в Миколаївській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12020150020003086 від 23.10.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, за фактом заволодіння грошовими коштами під час виконання будівельних робіт за договорами підряду, укладеними з ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Так, в ході аналізу матеріалів, надісланих ІНФОРМАЦІЯ_3 , викладених в Акті планової виїзної ревізії фінансово - господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_2 за період з 01.01.2018 року по 30.06.2020 року №15-14-11/16 від 27.10.2020 року, було встановлено наступне:
Протягом періоду з 01.01.2018 року по 30.06.2020 року ІНФОРМАЦІЯ_4 (Замовник), в особі начальників Управління ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , заступника начальника Управління ОСОБА_7 укладено з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (Підрядник, Товариство), в особі директора ОСОБА_8 , 16 договорів на загальну суму 3 835 633,41 грн, в тому числі, 4 договори на виготовлення проектно-кошторисної документації з виконанням функції замовника експертизи, 6 договорів на капітальні ремонти систем автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення в дитячих навчальних закладах, загальноосвітніх школах та будинку творчості дітей та юнацтва м. Миколаєва та 6 договорів на проведення авторського нагляду:
-Договір на виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту « ІНФОРМАЦІЯ_5 по АДРЕСА_2 » від 08.05.2018 №52, вартість договору - 71 137,07 грн з ПДВ, у т. ч. виготовлення ПКД - 65 377,07 грн, експертиза ПКД - 5 760,00 грн; термін дії договору - до 31.12.2018 року.
-Договір на виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту « ІНФОРМАЦІЯ_6 по АДРЕСА_3 » від 08.05.2018 №53, вартість договору - 71 137,07 грн з ПДВ, у т. ч. виготовлення ПКД - 65 377,07 грн, експертиза ПКД - 5 760,00 грн; термін дії договору - до 31.12.2018 року.
-Договір на виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «ІНФОРМАЦІЯ_16 по АДРЕСА_4 » від 08.05.2018 №54, вартість договору - 65 793,71 грн, у т. ч. виготовлення ПКД - 61 185,71 грн, експертиза ПКД - 4 608,00 грн; термін дії договору - до 31.12.2018 року.
-Договір на виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту « ІНФОРМАЦІЯ_7 по АДРЕСА_5 » від 08.05.2018 №55, вартість договору - 74 212,25 грн з ПДВ, у т.ч. виготовлення ПКД - 71 812,25 грн, експертиза ПКД - 2 400,00 грн; термін дії договору - до 31.12.2019 року.
До виконання робіт по виготовленню проектної документації та проведенню її експертизи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » залучало 3 субпідрядні організації: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) на підставі договору на виконання проектних робіт від 26.07.2018 №18-07 (вартість договору - 16 800,00 грн з ПДВ); ПП ОСОБА_9 (ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ) на підставі договору на надання послуг від 05.05.2018 №15-19 (вартість договору - 229 068,70 грн); ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Одеська філія (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) на підставі договорів на виконання експертизи проектно-кошторисної документації від 12.10.2018 №ЕК-1439/10-18, №ЕК-1440/10-18, №ЕК-1441/10-18 та від 23.07.2018 №ЕК-1110/07-18. Загальна вартість проведення експертизи Виконавцем за договорами №ЕК-1439/10-18 - ЕК-1110/07-18 складає 19 996,32 грн з ПДВ.
-Договори на ведення авторського нагляду по об`єкту «Капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ІНФОРМАЦІЯ_5 по АДРЕСА_2 » від 22.11.2018 №199 (без вартості, термін дії - до 31.12.2018 року) та від 04.03.2019 №18 (вартість договору - 14 580,0 грн з ПДВ, термін дії - 31.12.2020 року).
-Договори на ведення авторського нагляду по об`єкту «Капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ІНФОРМАЦІЯ_16 по АДРЕСА_4 » від 05.03.2019 №21 (вартість договору - 9 720,0 грн з ПДВ, термін дії - до 31.12.2020 року) та від 25.07.2019 року №113 (без вартості, термін дії - 31.12.2020 року).
-Договори на ведення авторського нагляду по об`єкту «Капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ІНФОРМАЦІЯ_6 по АДРЕСА_3 » від 27.11.2018 року №215 (без вартості, термін дії - до 31.12.2018 року) та від 26.02.2019 року №16 (вартість договору - 12 960,00 з ПДВ - 31.12.2020 року).
Для виконання робіт по авторському нагляду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » залучило ПП ОСОБА_10 (реєстраційний №11681, кваліфікаційний сертифікат ІНФОРМАЦІЯ_11 НОМЕР_5) за договором на ведення авторського нагляду від 05.05.2018 №15-18.
-Договір підряду на виконання капітального ремонту системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ІНФОРМАЦІЯ_12 по АДРЕСА_6 від 02.11.2018 року №164. Ціна договору визначена на підставі Договірної ціни згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та є динамічною, вартість договору складає 882 143,00 грн з ПДВ, термін дії договору - до 31.12.2018 року.
До договору від 02.11.2018 року №164 протягом його дії укладено чотири додаткові угоди: від 03.12.2018 року №1, від 28.12.2018 року №2, від 25.07.2019 року №3, від 11.10.2019 року №4, якими продовжено термін дії договору до 31.12.2019 року та зменшено його суму до 799 342,24 грн з ПДВ.
-Договір підряду на виконання капітального ремонту системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ІНФОРМАЦІЯ_5 по АДРЕСА_2 від 22.11.2018 року №197. Ціна договору визначена на підставі Договірної ціни згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та є динамічною, вартість договору складає 632 772,80 грн з ПДВ, термін дії договору - до 31.12.2018 року.
До договору від 22.11.2018 року №197 протягом його дії укладено додаткові угоди: від 04.03.2019 року №2, від 29.07.2019 року №3, якими продовжено термін дії договору до 31.12.2019 року та визначено обсяги фінансування на 2018-2019 роки.
-Договір підряду на виконання капітального ремонту системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ІНФОРМАЦІЯ_13 по АДРЕСА_7 від 27.11.2018 року №11. Ціна договору визначена на підставі Договірної ціни згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та є динамічною, вартість договору складає 1 434 789,56 грн з ПДВ, термін дії договору - до 31.12.2019 року.
До договору від 27.11.2018 року №11 протягом його дії укладено додаткові угоди: від 05.03.2019 року №2, від 28.03.2019 року №3, якими зменшено суму договору до 1 421 420,41 грн з ПДВ.
-Договір підряду на виконання капітального ремонту системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ІНФОРМАЦІЯ_14 по АДРЕСА_8 від 18.05.2018 року №57. Ціна договору визначена на підставі Договірної ціни згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та є динамічною, вартість договору складає 384 112,50 грн з ПДВ, термін дії договору - до 31.12.2018 року.
До договору від 18.05.2018 року №57 укладено додаткову угоду від 25.07.2018 року №1, якою Замовник та Підрядник дійшли взаємної згоди розірвати договір №57 та протягом 3 (трьох) днів повернути кошти отримані Підрядником в якості попередньої оплати у сумі 192 056,25 гривень.
- Договір підряду на виконання капітального ремонту системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ІНФОРМАЦІЯ_17. по АДРЕСА_7 (корегування) 2 черга від 21.11.2019 року №189. Ціна договору складає 14 110,37 грн з ПДВ, термін дії договору - до 31.12.2019 року.
-Договір підряду на виконання капітального ремонту системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ІНФОРМАЦІЯ_17 по АДРЕСА_9 (корегування) 2 черга від 14.08.2019 року №124. Ціна договору визначена на підставі Договірної ціни згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та є динамічною, вартість договору складає 168 165,08 грн з ПДВ, термін дії договору - до 31.12.2019 року.
Проведеною зустрічною звіркою в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » охоплено обсяг коштів - 3 355 170,75 гривень.
Згідно до наданих до зустрічної звірки довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми КБ-3), актів приймання виконаних будівельних робіт (форми №КБ-2в), актів виконаних робіт з виготовлення проектно-кошторисної документації, актів виконаних робіт з авторського нагляду, за період з 01.01.2018 року по 30.06.2020 року Товариством виконано робіт по вказаним об`єктам на загальну суму 3 355 170,75 грн (з ПДВ), які ІНФОРМАЦІЯ_4 оплачені в повному обсязі, в тому числі за договорами: від 08.05.2018 №52 - на суму 71 137,07 грн (з ПДВ); від 08.05.2018 року №53 - на суму 71 137,07 грн (з ПДВ); від 08.05.2018 року №54 - на суму 65 793,71 грн (з ПДВ); від 08.05.2018 року №55 - на суму 74 212,0 грн (з ПДВ), з них силами субпідрядників - на 265 865,02 грн; від 04.03.2019 року №18 - на суму 14 580,00 грн (з ПДВ); від 05.03.2019 року №21 - на суму 9 720,00 грн (з ПДВ); від 26.02.2019 року №16 - на суму 12 960,00 грн (з ПДВ), в тому числі силами субпідрядника - на 31 050,0 грн; від 02.11.2018 року №164 - на суму 799 342,24 грн (з ПДВ); від 22.11.2018 року №197 - на суму 632 772,80 грн (з ПДВ); від 27.11.2018 року №11 - на суму 1 421 240,41 грн (з ПДВ); від 21.11.2019 року №189 - на суму 14 110,37 грн (з ПДВ); від 14.08.2019 року №124 - на суму 168 165,08 гривень (з ПДВ).
Станом на 01.07.2020 року по розрахункам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » дебіторська чи кредиторська заборгованість відсутня.
Зустрічною звіркою встановлено, що в межах виконання робіт з виготовлення проектно-кошторисної документації «Капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу» по об`єктам: «ІНФОРМАЦІЯ_16 по АДРЕСА_4 » (договір від 08.05.2018 року №54) та « ІНФОРМАЦІЯ_6 по АДРЕСА_3 » (договір від 08.05.2018 року №53), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » залучено субпідрядну організацію ПП ОСОБА_9 на підставі договору від 05.05.2018 року №15-19.
Звіркою відповідності генпідрядних актів виконаних робіт субпідрядним актам по даним об`єктам в рамках договорів 08.05.2018 року №53 та №54 встановлено розбіжності.
Так, Генпідрядником - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » включено до генпідрядних актів роботи аналогічні субпідрядним актам, проте за більшою вартістю ніж було відображено Субпідрядником - ПП ОСОБА_10 в субпідрядному акті на суму 9 849,36 грн (в прямих витратах), внаслідок чого Підрядником - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » завищено вартість виконаних робіт на суму 11 819,23 грн з ПДВ (9 849,36 грн + 1 969,87 грн(ПДВ)), чим порушено вимоги п. п. 6.2.11 ДСТУ-Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та завдано матеріальної шкоди міському бюджету в 2018 році на відповідну суму.
Таким чином, виникають обґрунтовані сумніви щодо достовірності даних про фактичні обсяги виконаних будівельних робіт, зазначених у звітній документації.
Зважаючи на викладене, для проведення подальшого досудового розслідування, з метою підтвердження або спростування фактів завдання матеріальної шкоди місцевому бюджету в особі ІНФОРМАЦІЯ_2 , на даний час виникла необхідність у тимчасовому доступі до оригіналів документів та їх вилученні, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , які стосуються виконання будівельних робіт по об`єкту «Капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу» по об`єктам: «ІНФОРМАЦІЯ_16 по АДРЕСА_4 » (договір від 08.05.2018 №54) та « ІНФОРМАЦІЯ_6 по АДРЕСА_3 » (договір від 08.05.2018 №53), а саме: - договорів про виконання робіт та додатків до них; - договорів коригування; - додаткових угод та додатків до них; - дефектних актів; - проектно-кошторисної документації; - специфікацій; - актів приймання-передачі виконаних будівельних робіт КБ-2в; - довідок про вартість виконаних будівельних робіт і витрати КБ-3; - рахунків-фактур; - платіжних доручень; - актів на закриття прихованих робіт; - загальних журналів робіт; - журналів авторського нагляду; - видаткових накладних; - сертифікатів якості на використані матеріали; - завірені належним чином копії статуту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ); - завірені належним чином копії наказів про прийняття на роботу, переведення або звільнення директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та його посадових інструкцій; - оригіналів із вільними зразками підпису та почерку директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_8 ; - договорів субпідряду, актів приймання-передачі виконаних будівельних робіт КБ-2в, довідок про вартість виконаних будівельних робіт і витрати КБ-3 (у випадку залучення до проведення будівельних робіт субпідрядних організацій).
Вказані документи необхідні органу досудового розслідування для проведення судових будівельно-технічних, судово-почеркознавчих та судово-технічних експертиз документів, з метою перевірки факту заволодіння грошовими коштами, встановлення обставин вчинення кримінальних правопорушень та причетних до цього осіб. Також відомості, що містяться у вказаних документах можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні.
Враховуючи, що без проведення відповідних експертиз не можливо встановити чи спростувати факт привласнення бюджетних грошових коштів, встановити фактичні обставини вчинення правопорушення і коло причетних осіб, органу досудового розслідування необхідно отримати тимчасовий доступ до оригіналів документів, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 .
Слідчий в судове засідання не з`явився про дату, час та місце розгляду клопотання повідомлений належним чином, проте до суду надійшла заява від слідчого ОСОБА_3 в якому він зазначив, що подане клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.
Разом з тим, слідчим доведено, що існує достатньо підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, у зв`язку з чим клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Дослідивши подане клопотання та матеріали кримінального провадження додані до клопотання, вислухавши доводи слідчого, слідчий суддя приходить до наступних висновків
Відповідно до вимог ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Статтею 163 КПК України, встановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Зазначені докази в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для з`ясування обставин злочину або встановлення осіб, які їх вчинили.
Таким чином, слідчим, крім обставин встановлених ч. 5 ст. 163 КПК України, було доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також доведено наявність достатніх підстав вважати, що без вилучення вказаних речей і документів існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, а таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
На підставі вищевикладеного, дослідивши надані матеріали досудового розслідування та клопотання слідчого, вивчивши доводи та пояснення, слідчий суддя приходить до висновку, що подане клопотання підлягає задоволенню на підставі ч. 5 ст. 163 КПК України, оскільки вивчення вказаних документів має суттєве значення для встановлення важливих обставин справи, які є предметом зазначеного вище досудового розслідування.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 163 - 166 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Надати слідчим СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , начальнику відділу СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_16 , тимчасовий доступ до наступних речей і документів з можливістю вилучення їх оригіналів, які зберігаються в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , які стосуються виконання будівельних робіт по об`єкту «Капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу» по об`єктам: «ІНФОРМАЦІЯ_16 по АДРЕСА_4 » (договір від 08.05.2018 №54) та « ІНФОРМАЦІЯ_6 по АДРЕСА_3 » (договір від 08.05.2018 №53),, а саме:
-договорів про виконання робіт та додатків до них;
-договорів коригування;
-додаткових угод та додатків до них;
-дефектних актів;
-проектно-кошторисної документації;
-специфікацій;
-актів приймання-передачі виконаних будівельних робіт КБ-2в;
-довідок про вартість виконаних будівельних робіт і витрати КБ-3;
-рахунків-фактур;
-платіжних доручень;
-актів на закриття прихованих робіт;
-загальних журналів робіт;
-журналів авторського нагляду;
-видаткових накладних;
-сертифікатів якості на використані матеріали;
-завірені належним чином копії статуту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 );
-завірені належним чином копії наказів про прийняття на роботу, переведення або звільнення директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та його посадових інструкцій;
-оригіналів із вільними зразками підпису та почерку директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_8 ;
-договорів субпідряду, актів приймання-передачі виконаних будівельних робіт КБ-2в, довідок про вартість виконаних будівельних робіт і витрати КБ-3 (у випадку залучення до проведення будівельних робіт субпідрядних організацій).
Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними та зробити їх копії.
Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала діє до 27 жовтня 2022 року, оскарженню не підлягає та набирає законної сили негайно після її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2022 |
Оприлюднено | 03.05.2024 |
Номер документу | 108279082 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Скрипченко С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні