Ухвала
від 09.02.2023 по справі 320/6887/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

09 лютого 2023 року № 320/6887/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши у порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації про визнання неправомірними дій, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення грошових коштів та моральної шкоди,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації, у якому просить суд:

- визнати неправомірними дії Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації щодо безпідставної та незаконної зміни профілю лікування;

- визнати неправомірними дії Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації щодо ненадання публічної інформації, яка потрібна для реалізації своїх законних прав на лікування інвалідом ІІ групи;

- стягнути з Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації вартість путівок за період з 2017 по 2019 роки (відповідно до наказу Мінсоцполітики №146 від 21.03.2019, особам з інвалідністю з захворюванням хребта та спинного мозку встановлена вартість путівки 22000,00 грн. без ПДВ), що дорівнює 52800,00 грн. (з ПДВ);

- стягнути з Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації 100000,00 грн. моральної шкоди;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації надати достовірну інформацію щодо кількості наданих путівок по профілю лікування "захворювання хребта та спинного мозку" та осіб, яким вони були надані.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 11.03.2021 адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації щодо ненадання ОСОБА_1 у 2018 році путівки на санаторно-курортне лікування до санаторію (відділення) спінального профілю з лікуванням строком 35 днів.

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.08.2021 відмовлено у задоволенні заяви Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації про роз`яснення судового рішення.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.09.2021 залишено без розгляду заяву ОСОБА_1 про ухвалення додаткового судового рішення в адміністративній справі №320/6887/19.

02.02.2023 на адресу суду від позивача надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження - Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації, на Управління соціального захисту населення Білоцерківської районної державної адміністрації.

За результатами автоматизованого розподілу вказана заява була передана для розгляду судді Дудіну С.О.

Відповідно до частини другої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Суд зазначає, що у зв`язку із розпочатою військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ.

У подальшому, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 22.05.2022 №2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 12.08.2022 №573/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 15.08.2022 №2500-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 07.11.2022 №757/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 16.11.2022 №2738-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Відповідно до рішення Ради Суддів України від 24.02.2022 "Щодо вжиття невідкладних заходів для забезпечення сталого функціонування судової влади в Україні в умовах припинення повноважень ВРП та воєнного стану у зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації", рекомендовано, зокрема, особливості роботи суду визначати виходячи з поточної ситуації у відповідному регіоні; по можливості відкладати розгляд справ (за винятком не відкладних судових розглядів), зважаючи на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя; справи, які не є невідкладними, розглядаються лише за наявності письмової згоди на це усіх учасників судового провадження; процесуальні строки по можливості продовжуються щонайменше до закінчення воєнного стану.

Враховуючи встановлення на території України воєнного стану та недопущення створення можливої небезпеки для життя учасників справи, суд дійшов висновку про необхідність розгляду вищевказаної заяви у порядку письмового провадження.

Розглянувши заяву позивача про заміну боржника у виконавчому провадженні, суд зазначає таке.

Згідно з частиною першою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (частина четверта статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до статті 1 Закону України Про виконавче провадження від 02.06.2016 №1404-VIII (далі-Закон №1404) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно з частинами першою та другою статті 15 Закону №1404 сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 3 Закону №1404 відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.

Частинами першою та третьою статті 373 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Виконавчий лист, а у випадках, встановлених цим Кодексом, - ухвала суду є виконавчими документами. Виконавчий лист, ухвала мають відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом.

Отже, заміна сторони виконавчого провадження здійснюється на підставі ухвали суду у разі наявності відкритого виконавчого провадження.

У випадку відсутності виконавчого провадження, суд може замінити сторону у виконавчому листі.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону №1404 у виконавчому документі зазначаються:1) назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище, ім`я, по батькові та посада посадової особи, яка його видала;2) дата прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ;3) повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи;4) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків);5) резолютивна частина рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень;6) дата набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню); 7) строк пред`явлення рішення до виконання.

Як зазначено вище, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 11.03.2021 визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Тетіївської районної державної адміністрації щодо ненадання ОСОБА_1 у 2018 році путівки на санаторно-курортне лікування до санаторію (відділення) спінального профілю з лікуванням строком 35 днів.

Суд звертає увагу позивача на те, що Київським окружним адміністративним судом не видавався виконавчий листі у даній адміністративній справі, оскільки підстави для його видачі відсутні з огляду на те, що резолютивна частина рішення суду від 11.03.2021 не передбачає вжиття жодних заходів примусового виконання рішення.

Враховуючи відсутність в адміністративній справі №320/6887/19 виконавчого листа, та відповідно, відсутність виконавчого провадження з примусового виконання судового рішення, підстави для заміни сторони виконавчого провадження відсутні.

Таким чином, заява позивача про заміну сторони виконавчого провадження не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 243, 248, 373, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. У задоволенні заяви ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження відмовити.

2. Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Суддя Дудін С.О.

Дата ухвалення рішення09.02.2023
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу108878711
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —320/6887/19

Ухвала від 09.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 03.09.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 05.08.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Рішення від 11.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні