3/299
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"06" листопада 2007 р. Справа № 3/299
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Н.В. Болгар розглянув у судовому засіданні 06.11.07 о 16:05 адміністративну справу № 3/299
за позовом: Фермерського господарства "Берізка";
до відповідача: Знам'янської районної ради;
про визнання протиправними та нечинними п. п. 1 та п. 3 рішення від 24.10.06 № 81,
за участю:
секретаря судового засідання Кузьмичової О.О;
представників
позивача - голови ФГ "Берізка" Березовського В.В.;
позивача - Кулібаби М.І., довіреність № 1 від 06.11.07;
відповідача - заступника голови районної ради Бойчук Л.Г.;
відповідача - радника голови районної ради з питань юридичного забезпечення Гаврилюка П.П., довіреність № 10 від 15.05.06.
Фермерське господарство "Берізка" (далі по тексту - ФГ "Берізка") звернулося до господарського суду в порядку адміністративного судочинства з позовною заявою, у якій просить визнати протиправним та нечинним п. 1 та п. 3 рішення Знам'янської районної ради Кіровоградської області (далі по тексту - Знам'янська районна рада) від 24.03.06 № 979 "Про погодження надання в оренду ФГ "Берізка" (голова Березовський В.В.) земельної ділянки загальною площею 162,8 га із земель водного фонду Диківської та Дмитрівської сільських рад" .
Відповідач вимоги заявника не визнає, просить у їх задоволенні відмовити з тих підстав, що
на дату прийняття районною радою рішення № 81 від 24.10.06 проект землеустрою, погоджений в порядку п. 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 № 677, був відсутній, позивач не міг звертатися з клопотанням про надання погодження, так як тільки 24.07.06 йому по акту приймання-здачі від ТОВ "Алтей" був переданий проект землеустрою, і взагалі у справі відсутні докази звернення позивача до відповідача з відповідним клопотанням для одержання погодження;
районна рада як орган місцевого самоврядування не входить до переліку тих осіб, які за п. 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 № 677, повинні погоджувати проект відведення земельної ділянки;
дії по погодженню проекту відведення земельних ділянок повинен здійснювати виконавець проекту, у конкретному випадку - ТОВ "Алтей", а не фермерське господарство;
звернення позивача до районного відділу земельних ресурсів для звернення останнього до районної ради є незаконним і має ознаки перевищення повноважень, що є однією з підстав скасування незаконного рішення районної ради від 23.03.06 № 979;
докази звернення до районного відділу земельних ресурсів з метою надання погодження районною радою та докази складення проекту землеустрою позивач не надав;
твердження позивача про те, що межі земельної ділянки загальною площею 224,7 га не виносилися в натурі на місцевості спростовують листом Дмитрівської сільської ради від 02.10.07 № 249, довідкою виконавчого комітету Диківської сільської ради від 02.10.07 № 430, планами землекористування колгоспу "Дружба", с. Диківка та землеустрою колгоспу "Путь Ілліча", м. Знам'янка;
так як у рішенні № 979 від 24.03.06 незаконно занижена дійсна площа земельної - 224,7 га, і вона зазначена як 162,8 га, таке рішення підлягало скасуванню;
оскаржуючи п. 3 рішення районної ради від 24.10.06 № 81позивач не обґрунтував того, як рекомендації голові Знам'янської районної державної адміністрації можуть порушувати його права та інтереси, оскільки такі рекомендації не обов'язкові до виконання.
Представники позивача просять позов задовольнити; представники відповідача просять у задоволенні позову відмовити.
При дослідженні обставин справи, письмових доказів, заслуховуванні пояснень представників сторін господарський суд встановив наступне.
На підставі інформації районного відділу земельних ресурсів про клопотання ФГ "Берізка" щодо надання йому в оренду строком на 20 років земельної ділянки загальною площею 162,8 га, із земель водного фонду Диківської сільської ради - 86,66 га та із земель водного фонду Дмитрівської сільської ради - 76,14 га, для рибогосподарських потреб, враховуючи клопотання Диківської та Дмитрівської сільських рад, згоду комісії із земельних питань районної державної адміністрації, керуючись п. "б" ст. 10 Земельного кодексу України, на двадцять дев'ятій сесії четвертого скликання Знам'янської районної ради було прийнято рішення від 24.03.06 № 979 про погодження надання в оренду ФГ "Берізка" строком на 20 років земельної ділянки загальною площею 162, 8 га, із них із земель водного фонду Диківської сільської ради - 86,66 га та із земель водного фонду Дмитрівської сільської ради - 76,14 га, для рибогосподарських потреб.
Пунктом "б" ст. 10 Земельного кодексу України, на який містить посилання назване рішення, до повноважень районних рад у галузі земельних відносин віднесена підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок із земель державної власності, що проводяться органами виконавчої влади.
Законодавство у галузі земельних відносин не містить норм про порядок і строки підготовки надання висновків районною радою, про які йдеться у п. "б" ст. 10 Земельного кодексу України.
Знам'янська районна рада підготовила висновок щодо надання земельних ділянок із земель державної власності, що проводиться органами виконавчої влади, шляхом прийняття на пленарному засіданні рішення № 979 від 24.03.06 на підставі ст. ст. 43, 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Рішенням четвертої сесії п'ятого скликання Знам'янської районної ради від 24.10.06 № 81 скасоване рішення районної ради від 24.03.06 № 979 (п. 1), викладені рекомендації Знам'янському міжрайонному прокурору (п. 2), голові Знам'янської районної державної адміністрації - до 5 листопада 2006 року вжити заходи щодо припинення зниження рівня води до критичної межі на зазначеній й рішенні земельній ділянці, не укладати договір оренди на зазначену земельну ділянку із заниженою площею з ФГ "Берізка" та вжити заходів щодо приведення цієї ділянки у відповідність з обліковими даними районного відділу земельних ресурсів, подати позов до суду щодо стягнення заборгованості по тимчасовому договору оренди земельної ділянки з ФГ "Берізка" (п. 4), контроль за виконанням рішення покладений на відповідну комісію районної ради (п. 4).
Підставами для прийняття такого рішення зазначені інформація голови районної ради, взяття до уваги того, що в рішенні районної ради від 24.03.06 № 979 зазначено занижений розмір земельної ділянки, яку ФГ "Берізка" намагається взяти в оренду, та врахування того, що дійсний розмір земельної зазначеної ділянки становить 214,7 г, в тому числі із земель водного фонду Дмитрівської сільської ради - 127 га та Диківської сільської ради - 97,7 га, що підтверджується витягом з протоколу засідання районної комісії із земельних питань від 03.11.05, клопотанням Дмитрівської сільської ради від 01.11.05 № 49, рішенням Диківської сільської ради від 01.09.05 № 290, розпорядженням голови райдержадміністрації від 09.11.05 № 454-р, урахування згоди постійної комісії районної ради з питань агропромислового комплексу, земельних ресурсів, житлово-комунального господарства, будівництва, охорони навколишнього природного середовища.
ФГ "Берізка" просить визнати протиправними та нечинними п. 1 та п. 3 рішення № 81 від 24.10.07.
Відповідно до ч. 2 ст. 2, п. 8 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлений інший порядок судового провадження; позивачем є особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного позову, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Завданням адміністративного судочинства, як то встановлено ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, право та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Позивач вважає, що оспорюваними пунктами рішення Знам'янської міської ради № 81 від 24.10.07 порушені його права та інтереси, оскільки в результаті прийняття такого рішення повернута без розгляду землевпорядна документація, що підлягає державній експертизі; наслідком надання рекомендацій голові Знам'янської райдержадміністрації можливе не укладення договору оренди земельної ділянки.
За висновком державної землевпорядної експертизи від 27.12.06 № 4055, затвердженого першим заступником начальника Кіровоградського обласного головного управління земельних ресурсів, виготовлена у грудні 2006 року землевпорядна документація - "Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ФГ "Берізка" в оренду строком на 20 років для рибогосподарських потреб на території Диківської та Дмитрівської сільських рад Знам'янського району Кіровоградської області", погоджений належним чином, повернутий замовнику державної експертизи - ТОВ "Алтей" без розгляду до врегулювання спору, оскільки рішенням районної ради від 24.10.06 № 81 скасовано раніше наданий нею висновок (рішення від 24.03.06 № 979), що стало перешкодою в укладенні позивачем із орендодавцем договору оренди землі.
Господарський суд прийшов до висновку про наявність підстав для звернення позивача за захистом своїх порушених прав і інтересів у сфері публічно-правових відносин та для часткового задоволення його вимог.
На двадцять другій сесії Диківської сільської ради четвертого скликання було прийнято рішення від 01.09.05 № 290 клопотати перед Знам'янською райдержадміністрацією про надання дозволу на виготовлення проектної та іншої технічної документації відведення земельної ділянки ФГ "Берізка" ля надання в оренду строком на 49 років земельної ділянки загальною площею 97,7 га, в тому числі водного дзеркала - 97,7 га, для риборозведення із земель водного фонду Диківської сільської ради.
Дмитрівська сільська рада порушила клопотання про надання і оренду ФГ "Берізка" водоймище площею 127 га терміном на 5 років (Олександрійське водосховище), яке адресоване голові Знам'янської райдержадміністрації.
01.11.07 позивач звернувся до голови Знам'янської райдержадміністрації із клопотанням про надання в оренду на 49 років ставку на території Дмитрівської, Диківської сільських рад загальною площею 214,7 га, із них Диківської сільської ради - 97,7 га, Дмитрівської сільської ради - 127 га (тобто фактично не 214,7 га, а 224,7 га).
Розпорядженням голови Знам'янської райдержадміністрації від 09.11.05 № 453-р, відповідно до ст. 17, 118, 124, 125 Земельного кодексу України, на підставі клопотання ФГ "Берізка дозволена розробка в спеціалізованих організаціях проектної та іншої технічної документації відведення земельних ділянок для надання в оренду строком на 20 років земельної ділянки загальною площею 224,7 га, в тому числі під ставками - 224,7 га, із них із земель водного фонду Дмитрівської сільської ради - 127 га, із земель водного фонду Диківської сільської ради - 97,7 га для рибогосподарських потреб.
Як вбачається із листа Знам'янського районного відділу земельних ресурсів від 19.02.07 № 76, межі земельної ділянки загальною площею 224.7 га земель водного фонду Дмитрівської і Диківської сільських рад (Диківське водосховище) не виносились в натурі (на місцевості).
Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж в натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється. Таке положення містить ч. 3 ст. 125 Земельного кодексу України.
Згідно абзаців першого та другого ст. 55 Закону України "Про землеустрій" встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і картографічних матеріалів; встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Відповідно до ст. 50 Закону України "Про землеустрій" проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок. "Порядок розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок", який визначає механізм розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок (проект відведення земельної ділянки) затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 № 677.
Пунктами 9, 10 названого Порядку передбачено погодження проекту відведення земельної ділянки із землевласником або землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, після чого погоджений проект відведення земельної ділянки підлягає державній експертизі, яка проводиться органом земельних ресурсів відповідно до законодавства.
Районна рада не входить до переліку осіб, обов'язковість погодження із якими проекту відведення земельної ділянки передбачено викладеними вище нормами законодавства.
Проектна документація, яка передавалася для одержання висновку державної експертизи землевпорядної документації, розроблена на підставі клопотання замовника, технічного завдання на розробку проектної документації, розпорядження голови Знам'янської райдержадміністрації від 09.11.06 № 453-р, що слідує із п. 9 висновку від 27.12.06.
Із пояснювальної записки Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ФГ "Берізка" в оренду строком на 20 років для рибогосподарських потреб на території Диківської та Дмитрівської сільських рад Знам'янського району Кіровоградської області вбачається, що в ході проведення геодезичних робіт було уточнено площу земельної ділянки, яка склала 162,8 га та площу контурів угідь - у тому числі: пасовища 24,04 га, під гідротехнічними спорудами - 0,14 га, під ставками - 138,62 га, і даним проектом відповідно до ст. ст. 123, 124 Земельного кодексу України передбачено відвести ФГ "Берізка" в оренду строком на 20 років земельну ділянку площею 162,8 га для рибогосподарських потреб.
Оцінка змісту проекту відведення земельної ділянки, взаємовідносин замовника робіт із їх виконавцем до чи під час державної експертизи землевпорядної документації не є компетенцією районної ради, тому всі заперечення відповідача на позов господарський суд вважає такими, що не підтверджують правомірність прийняття ним рішення від 24.10.06 № 81.
Про висновок, який подається районною радою, йдеться у ч. 7 ст. 123 Земельного кодексу України. Висновок надається органом місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки відповідно обласній державній адміністрації при наданні земельної ділянки у користуванні обласними державними адміністраціями або Кабінетом Міністрів України.
Скасування чи зміна вже наданого висновку нормами Земельного кодексу України не передбачена.
Порядок погодження питань, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок, встановлений ст. 151 Земельного кодексу України, не передбачає підготовку чи надання висновку при погодженні питань, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок.
Отже, підготовка висновків, про якій йдеться у п. "б" ст. 10 Земельного кодексу України, є повноваженням Знам'янської районної ради у галузі земельних відносин на території району у випадку, передбаченому ч. 7 ст. 123 цього Кодексу.
Як зазначено вище та випливає із пояснень відповідача, висновок щодо погодження надання ФГ "Берізка" строком на 20 років земельної ділянки загальною площею 162,8 га, із них із земель водного фонду Диківської сільської ради - 86,66 га та із земель водного фонду Дмитрівської сільської ради - 76,14 га, для рибогосподарських потреб, підготовлений Знам'янською районною радою у формі рішення від 24.03.06 № 979.
Скасовуючи своє рішення № 979 від 24.03.06 як висновок, скасування якого не передбачено Земельним кодексом України, Знам'янська районна рада при прийнятті рішення № 81 від 24.10.06 діяла не на підставі закону.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Така редакція є нормою прямої дії, тобто інше, ніж передбачено Конституцією та законами України не є повноваженнями названих органів, і у інший спосіб вони не можуть діяти.
Одним з основних принципів місцевого самоврядування за ст. 4 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є законність. Відповідно до ч. 3 ст. 24 такого закону, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.
Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" закріплює норми, на підставі яких рішення органів місцевого самоврядування як акти таких органів, які приймаються згідно із ч. 1 ст. 59 цього Закону, ґрунтується тільки на законі, а у випадку їх невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку, що встановлено у ч. 10 названої статті.
Знам'янська міська рада не довела господарському суду законності прийняття нею рішення про скасування прийнятого нею ж раніше рішення.
За ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Крім того, господарський суд звертає увагу і на те, що у рішенні від 24.10.06 № 81 безпідставно зазначений "дійсний" розмір земельної ділянки - 217,7 га, оскільки при додаванні 127 на до 97,7 га підсумком є 224,7 га; про дані протоколу засідання районної ради із земельних питань від 03.11.05, клопотання Дмитрівської сільської ради від 01.11.05 № 49, рішення Диківської сільської ради від 01.09.05 № 290, розпорядження голови райдержадміністрації від 09.11.05 № 453-р було відомо на час прийняття рішення № 979 від 24.03.06.
Господарський суд задовольняє вимоги позивача про визнання протиправним та нечинним п. 1 рішення Знам'янської районної ради № 81 від 24.10.06.
У п. 3 рішення Знам'янської районної ради № 81 від 24.10.07 викладені рекомендації Знам'янській районній державній адміністрації. Відповідач не послався на норми законодавства, на підставі яких ним прийнято рішення щодо надання рекомендацій райдержадміністрації.
Однак господарський суд, при вирішенні спору у даній справі по суті враховує те, що рішення органу місцевого самоврядування в частині рекомендацій Знам'янській райдержадміністрації до 5 листопада 2006 р. вжити заходів щодо припинення зниження рівня води до критичної межі на земельній ділянці, зазначеній у рішенні, подати позов до суду щодо стягнення заборгованості по тимчасовому договору оренди земельної ділянки з ФГ "Берізка" (результатом позову є рішення господарського суду Кіровоградської області від 15.05.07 у справі № 16/377 про відмову у задоволенні вимог, яке набрало законної сили), не порушують у даний час права та інтереси позивача у сфері публічно-правових відносин, і тому не потребують захисту їх судом.
Рекомендація Знам'янської районної ради голові Знам'янської райдержадміністрації не укладати із ФГ "Берізка" договорі оренди земельної ділянки фактичною площею 162,8 га та вжити заходів щодо приведення цієї ділянки у відповідність з обліковими даними районного відділу земельних ресурсів насправді по своїй суті при прийнятті рішення є вказівкою (зобов'язанням).
Повноваження надавати рекомендації (вказівки) голові райдержадміністрації не укладати договір із господарюючим суб'єктом на оренду певної площі земельної ділянки свідчить про те, що принцип законності районною радою при прийнятті рішення не дотриманий. Підстави і порядок укладання договорів оренди врегульований законодавством України. Орендодавець, який в межах своїх повноважень укладає договір оренди зобов'язаний керуватися законом, а не рекомендаціями органу місцевого самоврядування.
П. 3 рішення в частині рекомендації Знам'янською районною радою голові Знам'янської райдержадміністрації не укладати із ФГ "Берізка" договорі оренди 162,8 га земель водного фонду для риборозведення порушує права та інтереси останнього, тому підлягають захисту судом.
Позов про визнання протиправним та скасування рішення від 24.10.06 № 81 у названій частині задовольняється господарським судом.
Визнані судом і такими, що порушують інтереси позивача і рекомендація (зобов'язання) відповідача голові райдержадміністрації вжити заходів щодо приведення земельної ділянки у відповідність із обліковими даними районного відділу земельних ресурсів.
Із тексту рішення неможливо встановити про яку конкретної земельну ділянку - площею 214,7 га як "дійсного" розміру земельної ділянки чи 162,8 га як "заниженого" розміру земельної ділянки йдеться при зазначенні у рішенні "цієї" земельної ділянки.
Знам'янська районна рада не доводила господарському суду того, якими фактично є облікові дані районного відділу земельних ресурсів, і яким чином має приводитися земельна ділянка у відповідність із обліковими даними.
Знам'янський районний відділ земельних ресурсів погодив проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 162,8 га для надання її в оренду ФГ "Берізка".
Рекомендація (зобов'язання) вжити заходів щодо приведення "цієї" земельної ділянки у відповідність із обліковими даними районного відділу земельних ресурсів є затягуванням вирішення у встановленому законом порядку питання щодо надання в оренду позивачеві землі.
Позов про визнання протиправним та скасування рішення від 24.10.06 № 81 у названій частині задовольняється господарським судом.
Враховуючи викладене та редакцію ч. ч. 3, 5 ст. 105 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд по результатах судового засідання прийняв судове рішення, вступна і резолютивна частина якого були оголошенні на підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ч. 1 ст. 94, ч. ч. 1, 2, 3 ст. 160, ст. 163, п. 6 "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та нечинним п. 1 рішення Знам'янської районної ради від 24.10.06 № 81.
3. Визнати протиправним та нечинним п. 3 рішення Знам'янської районної ради від 24.10.06 № 81 в частині рекомендації голові Знам'янської районної державної адміністрації не укладати договір оренди з фермерським господарством "Берізка" та вжити заходів щодо приведення цієї земельної ділянки у відповідність із обліковими даними районного відділу земельних ресурсів.
4. Присудити з Державного бюджету України на користь фермерського господарства "Берізка" (адреса: 27428, Кіровоградська обл., Знам'янський р-н, с. Диківка; вул. Котовського, 62; і. к. 31850852) 3 грн. 40 коп. судового збору.
5. Виконавчий лист про стягнення судового збору видати за заявою позивача після набрання судовим рішенням законної сили..
6. У задоволенні позову в іншій частині відмовити.
7. Копії постанови направити сторонам.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але не була у встановлений строк подана апеляційна скарга, постанова набирає чинності після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Кіровоградської області.
Суддя
Н. В. Болгар
підписана 08.11.07
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2007 |
Оприлюднено | 12.11.2007 |
Номер документу | 1106648 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні