Ухвала
від 10.11.2023 по справі 369/15791/23
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/15791/23

Провадження №2/367/5704/2023

УХВАЛА

Іменем України

10 листопада 2023 року м. Ірпінь

Суддя Ірпінського міського суду Київської області Шестопалова Я.В., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Комунального підприємства "Благоустрій Крюківщини" Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, Крюківщинського сільського голови 2016-2020 р.р. ОСОБА_2 , Голови Комісії з реорганізації Крюківщинської сільської ради та Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Ломінського Євгена Леонідовича, Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського районну Київської області, Голови Вишневої міської громади Дікова Іллі Валерійовича, Виконавчого комітету Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, Бучанської районної державної адміністрації Київської області, Управління соціального захисту населення Бучанської районної державної адміністрації Київської області, Київської обласної державної адміністрації, Кабінету Міністів України, Міністерства соціальної політики України, Офісу Президента України про відшкодування шкоди завданої незаконними рішеннями, діями та бездіяльністю органів державної влади, місцевого самоврядування і комунальним підприємством "Благоустрій Крюківщини" Вишневої міської ради Бучанського району Київської області,

в с т а н о в и в:

До Ірпінського міського суду Київської області надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Комунального підприємства "Благоустрій Крюківщини" Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, Крюківщинського сільського голови 2016-2020 р.р. ОСОБА_2 , Голови Комісії з реорганізації Крюківщинської сільської ради та Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Ломінського Євгена Леонідовича, Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського районну Київської області, Голови Вишневої міської громади Дікова Іллі Валерійовича, Виконавчого комітету Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, Бучанської районної державної адміністрації Київської області, Управління соціального захисту населення Бучанської районної державної адміністрації Київської області, Київської обласної державної адміністрації, Кабінету Міністів України, Міністерства соціальної політики України, Офісу Президента України про відшкодування шкоди завданої незаконними рішеннями, діями та бездіяльністю органів державної влади, місцевого самоврядування і комунальним підприємством "Благоустрій Крюківщини" Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.

З поданої позовної заяви вбачається, що в ній об`єднано вимоги:

1. Про стягнення з Комунального підприємства «Благоустрій Крюківщини» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області на користь ОСОБА_1 240000 (двісті сорок тисяч) гривень на відшкодування моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Комунального підприємства «Благоустрій Крюківщини» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, що полягають: 1) невиконанні постанови Київського апеляційного суду від 26 серпня 2020р. та Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 19 жовтня 2022р. по об`єднаній цивільній справі №369/8564/16 за позовом ОСОБА_1 до КП «Благоустрій Крюківщини». треті особи: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 і за позовом КП «Благоустрій Крюківщини» до мене, в частині зобов`язання надання повної інформації визначення вартості усіх послуг (обчислення) тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території з централізованого опалення, водопостачання та водовідведення за адресою багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 та витрат, з відповідними підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися під час проведення розрахунків; здійснення перерахунку розміру плати за житлово-комунальні послуги через перерву в надані послуг, їх иенаданні та наданні не в повному обсязі, зниження їх якості, згідно актів-' претензій від 20 липня 2017 року, 29 листопада 2017 року, 07 серпня 2018 року, 08 серпня 2018 року, 27 серпня 2018 року, відповідно аргументації та мотивів викладених у описовій і мотивувальній частині постанови Київського апеляційного суду від 26.08.2020р. і Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 19.10.2022р. по об`єднаній справі №369/8564/16, згідно ст.ст. 18, 20, 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» 1875-ІV (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин), п. 9 ч. 1 ст. 7, ч. 1, 5-7 ст. 27, ч. 2 ст. 28 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» №2189-VII (у редакції чинній на момент складання спірних актів-претензій) за весь період перерви в надані послуг, їх ненадані та наданні не в повному обсязі, зниження їх якості, не усунення усіх вказаних у актах-претензіях порушень; 2) ігноруванні визнаних судом протиправними незаконних вимог до ОСОБА_1 сплатити борг нарахований на попереднього власника квартири ОСОБА_8 по укладеним з ним договорам на житлово-комунальні послуги і необгрунтованої відмови їх розірвати в передбаченому порядку; 3) перешкоджанні судочинству очевидно створюючи штучний характер спору, незважаючи на наявність у провадженні Київського апеляційного суду та Касаційного цивільного суду Верховного Суду об`єднаної судової справи №369/8564/16-ц зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав (п. 3 ч. 1 ст. 186 ЦП К України), тричі звертаючись до суду щодо стягнення з ОСОБА_1 коштів у порядку наказного провадження, ігноруючи ухвали Києво-Святошинського районного суду Київської області по справі №369/4947/20 від 29.04.2020 р. та Ірпінського районного суду Київської області по справі №369/11815/20 від 13.01.2021р. про відмову КГІ «Благоустрій Крюківщини» у видачі судового наказу про стягнення з ОСОБА_1 заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг з роз`ясненнями, що відмова у видачі судового наказу унеможливлює повторне звернення з такою самою заявою і заявник у цьому випадку має право звернутися з тими самими вимогами у позовному порядку та не виконуючи в повному обсязі рішення суду по об`єднаній справі №369/8564/16; 4) відмові здійснити перерахунок вартості житлово-комунальних послуг за період їх ненадання, надання не в повному обсязі та невідповідної якості згідно актів-претензій від 17.01.2019р., 22.02.2020р., 28.05.2020р., 10.06.2020р.; 5) неналежному і неусесторонньому розгляді, ненаданні ОСОБА_1 обгрунтованої та повної відповіді, інформації, на запити від 22.01.2019р. (вх.№15 23.01.2019р.), від 25.01.2019р. (вх.№17 25.01.2019р.), колективний запит від 24.06.2019р. (вх.№166 26.06.2019р.), запити від 07.08.2019р., від 30.09.2019р. (вх.№263 01.10.2019р1), колективний запит від 15.06.2020р., запити від 24.04.2021р. (вх.№56 26.04.2021р.), від 14.05.2021р., заяву від 03.04.2020р. (вх.№81 від 04.04.2020р.).

2. Про зобов`язання Комунальне підприємство «Благоустрій Крюківщини» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області здійснити перерахунок вартості житлово-комунальних послуг за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі та невідповідної якості згідно актів-претензій від 17.01.2019р., 22.02.2020р„ 28.05.2020р., 10.06.2020р.

3. Про стягнення солідарно з голови Вишневої міської громади (міського голови) Дікова Іллі Валерійовича, Виконавчого комітету Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, в тому числі як правонаступників прав і обов`язків Крюківщинського сільського голови і Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, на користь ОСОБА_1 120000 (сто двадцять тисяч) гривень на відшкодування моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю Крюківщинського сільського голови Кріпака Андрія Петровича, відповідальної особи з питань доступу до публічної інформації ОСОБА_9 . Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, що полягають: 1) в неналежному, необ`єктивному, неусесторонньому розгляді та ненаданні ОСОБА_1 обґрунтованої і повної відповіді, інформації, на звернення від 16.01.2018р., запити від 07.08.2019р. (вх.№К-50 08.08.2019р.), від 30.09.2019р., колективний запит від 15.06.2020р., запит від 20.12.2018р. вх.№К-64, на який було надано листом виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради від 22.01.2019р. №02-26/63 неправдиву інформацію, що виконавчим комітетом Крюківщинської сільської ради був отриманий протокол зборів співвласників багатоквартирного житлового будинку із проханням призначити управителя, колективної скарги від 27.03.2019р., колективну заяву від 11.05.2020р.; 2) призначенні управителем багатоквартирних будинків по АДРЕСА_2 , 2/1, АДРЕСА_3 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , 4, АДРЕСА_4 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_10 . 4, 6, АДРЕСА_6 Комунальне підприємство «Благоустрій Крюківщини» Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, нині Комунальне підприємство «Благоустрій Крюківщини» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області з порушенням частини 5 ст. 18, частини 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» №2189-VІІІ (в редакції чинній на момент спірних правовідносин), завданої незаконними діями та бездіяльністю голови Вишневої міської громади (міського голови) Дікова Іллі Валерійовича. Виконавчого комітету Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, що полягають: 1) в неналежному, необ`єктивному, неусесторонньому розгляді колективної скарги від 17.01.2021р. (вх.№3/07-К-23,2 18.01.2021р.), моїх ( ОСОБА_1 ) скарги від 12.02.2021р., листа звернення від 14.11.2022р., скарг від 18.01.2023р. (вх.№3/07-К-28.2), від 20.03.2023р. (вх.№3/07-К151.2 21.03.2023р.), від 24.05.2023р. (вх.№3/07-К-380.2 25.05.2023р.), 2) направлення скарг для розгляду до органу і посадових осіб, дії та рішення яких оскаржуються, 3) не проведення особистого прийому громадян, 4) не розгляді ОСОБА_10 звернень відповідно до повноважень визначених п. 1. 2, 10, 17-20 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування» та згідно ч. 2 ст. 147 КЗпП України, 5) невиконання і порушення ст. 40 Конституції України, ст.ст. 4, 7, 18, 19, 22, 24, 28 Закону України «Про звернення громадян».

4. Про стягнення з Бучанської районної державної адміністрації Київської області, в тому числі як правонаступника всіх прав і обов`язків Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області, на користь ОСОБА_1 майнову шкоду в розмірі 51084 (п`ятдесят одна тисяча вісімдесят одна) гривень і 120000 (сто двадцять тисяч) гривень на відшкодування моральної шкоди, завдані незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Києво-Євятошинської районної державної адміністрації Київської області, що полягають: 1) в неналежному, необ`єктивному, неусесторонньому розгляді звернень ОСОБА_1 ; невиконанні, порушенні ст.ст. 1, 3, 8, 19, 21,22, 24, 40, 46, 68, п. 1, 2 ст. 119, п. 9 ч. 2 ст. 129, ст. 129 Конституції України, ст. 14 Конвенції про захист прав людини з основоположних свобод, ч. 4 ст. 7, ст.ст. 18-20, 28 Закону України «Про звернення громадян», п. 1, 2 ст. 2, ст.ст. З, 10, 11, п. 1, 10 ст. 13, п. 2 ст. 20 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», п. 1, 2, 3 ст. 4, п. 1 ст. 5, п. 1-3, 6-8, 11, ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державну службу», постанови Києво-Святошинського районного суду Київської області від 08.08.2017р. по справі №826/5948/17, Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скріпленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 р. №848 (зі змінами в редакції чинній у відповідні періоди спірних правовідносин 2016-2020 років), вказівок і доручень Київської обласної державної адміністрації; незабезпеченні законності, 2) недодержання прав громадян і законних інтересів на соціальний захист у випадках передбачених законом, 3) не призначенні житлової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг з врахуванням рішення суду, обмежуючи за ознакою реєстрації місця проживання і з непередбачених законодавством підстав та необгрунтовано з підстав заборгованості за житлово-комунальні послуги незважаючи на її оскарження в судовому порядку; не утвердження і незабезпечення прав людини, що є головним обов`язком держави; 4) невиконанні основних завдань місцевих державних адміністрацій і принципів діяльності державної служби, повноважень в галузі житлово-комунального господарства, недотримані основних обов`язків державного службовця; Надсиланні 15.03.2018р. недостовірної (неправдивої) інформації в листі від 06.03.2018р. вих.№К137737.718.2, що «проживає без реєстрації в квартирі», 5) не вживанні заходів для усунення порушень і непритягненні винних посадових осіб до відповідальності за вчинені дисциплінарні проступки, протиправні дії, у визначеному законодавством порядку; неадекватній поведінці першого заступника голови Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області Кошика Артема Леонідовича, який головуючи на засіданні Комісії з питань призначення державних соціальних допомог, надання населенню пільг, житлових субсидій та соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам в актовій залі Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області неодноразово перебивав ОСОБА_1 , заважав висловитись, перекривляв, повторював за ОСОБА_1 слова;6) ігноруванні наданих ОСОБА_1 документів членами Комісії з питань призначення державних соціальних допомог, надання населенню пільг, житлових субсидій та соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, зокрема ухвали Вищого адміністративного суду України від 27.10.2017р. К/800/35115/17 про оскарження в суді протиправних дій щодо невиплати передбаченої законодавством і гарантованої ст.ст. 8, 46 Конституції України допомоги в період безробіття Київським міським центром зайнятості по справі №826/7424/16, постанови Києво-Святошинського районного суду Київської області від 08.08.2017р. по справі №826/5948/17 про визнання протиправними дій Управління соціального захисту населення Києво-Святошинської РДА щодо не призначення ОСОБА_1 житлової субсидії, ухвали про відкриття провадження по справі №369/8564/16-ц від 10.10.2016 р. щодо оскарження заборгованості по житлово-комунальним послугам, інформації про перебування на обліку в Подільській районній філії Київського міського центру зайнятості, ст.ст. 8, 24 Конституції України, норм Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скріпленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, від 21.10.1995р. №848 (зі змінами в редакціях чинних на момент спірних правовідносин) з передбаченими підставами для призначення житлової субсидії з урахуванням конкретних обставин, що склалися у випадку ОСОБА_1 ; 7) незаконній вимозі до ОСОБА_1 ) покинути приміщення Києво-Євятошинської райдержадміністрації Київської області під час розгляду його звернення щодо призначення житлової субсидії з урахуванням зазначених ним обставин, що є підставою для призначення житлової субсидії, не приймаючи рішення на засіданні Комісії з питань призначення державних соціальних допомог., надання населенню пільг, житлових субсидій та соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, ігноруючи письмове від 31.07.2018 р. та усні звернення про розгляд даного питання в присутності ОСОБА_1 ; 8) зазначенні у витягу з протоколу від 26.12.2019р. №91 недостовірної (неправдивої) інформації, що ОСОБА_1 не було подано на розгляд комісії жодних документів;?9) неподанні інформації на запит від 28.03.2020р. (вх.№К~64 від 30.03.2020р.) та від 16.08.2023р. (вх.№05-12/32-в 16.08.2023р.), який розмір житлової субсидії ОСОБА_1 міг і повинен був отримувати відповідно до поданих документів, якби посадові особи Управління соціального, захисту населення Києво-Святошинської райдержадміністрації Київської області не вчиняли протиправні дії щодо відмови в призначенні йому, житлової субсидії, що в тому числі встановлено постановою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 08.08.2017р. по справі №826/5948/17 та не ігнорували оскарження ним заборгованості в судовому порядку (ухвалу про відкриття провадження від 10.10.2016р. по об`єднаній справі №369/8564/ 16-ц), що є підставою для призначення житлової субсидії згідно останнього абзацу п. 14 і п. 15 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування втрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скріпленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995р. №848 (зі змінами у відповідній редакції діючій на момент спірних правовідносин); 9) створенні ОСОБА_1 складних життєвих обставин не призначаючи житлову субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг ігноруючи передбачені законодавством підстави для її призначення.

5. Про стягнення з Управління соціального захисту населення Бучанської районної державної адміністрації Київської області, правонаступника всіх прав і обов`язків Управління соціального захисту населення Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області на користь ОСОБА_1 120 000 (сто двадцять тисяч) гривень на відшкодування моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Управління соціального захисту населення Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області, що полягають: 1) в неврахуванні правової оцінки, наданої судом у постанові від 08.08.2017 р. по справі №826/5948/17, якою визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області щодо відмови в призначенні ОСОБА_1 - житлової субсидії з непередбачених законодавством підстав, обмежуючи за дискримінаційною ознакою реєстрації місця проживання ОСОБА_1 право на соціальний захист, житлову субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг; 2) необ`єктивному і неусесторонньому розгляді ОСОБА_1 звернень, чим порушенні ст.ст. 1, 3, 8, 19, 21, 22, 24, 40, 46, 68, п. 9 ч. 2 ст. 129, ст. 129-1 Конституції України, ст. 14 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ч. 2 ст. 2 Закону України «Про свободу пересування і вільний вибір місця проживання» (в редакції чинній на момент спірних правовідносин), ст.ст. 19-20 Закону України «Про звернення громадян», постанова Києво-Святошинського районного суду Київської області від 08.08.2017р. по справі №826/5948/17, п. 2, 3, 6, 7 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скріпленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, від 21.10.1995р. №848 (зі змінами в редакціях чинних на момент спірних правовідносин), зазначення у листі Управління соціального захисту населення Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області від 14.09.2018р. №3114 про чергову відмову в призначенні субсидії завідомо недостовірної (неправдивої) та необгрунтованої інформації, що ОСОБА_1 не було надано підтверджуючих документів і не зазначено поважні причини для прийняття позитивного рішення щодо призначення житлової субсидії.

6. Про стягнення з Київської обласної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 60000 (шістдесят тисяч) гривень на відшкодування моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Київської обласної державної адміністрації, що полягають: 1) в неналежному, необ`єктивному, неусесторонньому розгляді звернень від 03.03.2018р., 03.04.2018р. вх.№1127, 02.10.2018р. адресованої Прем`єр-міністру України, яку було з резолюцією Віце-прем`єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Г.Г.Зубка направлена для розгляду в тому числі до Київської облдержадміністрації, від 10.07.2019р. адресованого Президенту України, яке було направлено для розгляду в Київську обласну державну адміністрацію, від 15.08.2019р. вх.№41-К-011882/1ОП адресованої до Прем`єр-міністра України, яке було надіслано до КОДЛ 19.08.2019р., від 12.13.2019р. адресованого Прем`єр- міністру України, яке було надіслано до Міністерства соціальної політики України 14,11,2019р. за №41 -К-017194/10, від 18.09.2019 р., 18.12.2019 р. вх.№К.13.5115.2019, від 27.01.2020р., 04.02.2020р. вх. №К13.402.2020 р., 28.01.2020р. вх..№13.293.2020 р., 27.03.2020 р., відповідно до своїх повноважень; невиконанні, порушенні ст.ст. 1, 3, 8, 19, 21, 22, 24, 40, 46, 68, ч. 8 ст. 118, ст. 119, п. 9 ч. 2 ст. 129, ст. 129-1 Конституції України, п. 1,2 ст. 2, ст.ст. З, 10, 11, п. 1,10 ст. 13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»; 2) не усунення причин та умов, що спричинили порушенням; направлення скарг ОСОБА_1 для розгляду органам і посадовим особам дії та рішення яких оскаржуються; неприпинення протиправних дій посадових осіб Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області і Київської обласної державної адміністрації та не притягнення винних посадових осіб до дисциплінарної відповідальності згідно законодавства; 3) незабезпечення законності, поновлення порушених прав ОСОБА_1 на соціальний захист, отримання житлової субсидії та інформації по суті запитів про розмір Житлової субсидії яку міг отримати в період 2017-2020р.; 4) ігноруванні інформації про оскарження ОСОБА_1 в судовому порядку заборгованості по житлово-комунальним послугам та перебування на обліку по безробіттю в центрі зайнятості, що є підставою для призначення житлової субсидії враховуючи перебування в складних життєвих обставинах, що склались в тому числі через протиправні дії посадових осіб Києво-Святошинської РДА через не призначення житлової субсидії, що встановлено судом по справі №826/5948/17 та протиправні дії КП «Благоустрій Крюківщини» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, що встановлено судом по об`єднаній справі №369/8564/16; 5) неналежного виконання посадових обов`язків та бездіяльності посадових осіб Київської обласної державної адміністрації; 6) не утвердження і незабезпечення прав людини, що є головним обов`язком держави; 7) невиконання принципів діяльності місцевих державних адміністрацій; 8) нездійснення належного контролю за виконанням - - Конституції' України та інших актів законодавства України.

7. Про стягнення з Кабінету Міністрів України на користь ОСОБА_1 60000 (шістдесят тисяч) гривень на відшкодування моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Кабінету Міністрів України, що полягають: 1) в неналежному, необ`єктивному, неусестороцньому розгляді звернень ОСОБА_1 від 09.10.2017р. КВ-7382338, 01.02.2018р. вх.КВ-7803351, 02.10.2018р.. 08,08.2019р., а також повторно від 15.08,2019р. вх.№41-К-011882/1ОП, 12.11.201,9р., 08.05.2020р. № КВ-10623428, 24.05.2020 р. №КВ-10692069, 16.06.2020 р. вх.№10795116. в межах своїх повноважень і компетенції, відповідно ст.ст. 1, 3, 8, 19, 21, 22, 24, 40, 46, 68, п. 1, 2, 10 ст. 116, ч. 5 ст. 318 Конституції України, ч. 4 ст. 7, ст.ст, 19-20, 28 Закону України «Про звернення громадян», п.п. б, в п. 6 ст. 20, ч. З ст. 27, п. 2 ч. 1 ст. 42 Закону України «Про Кабінет Міністрів У країни», статей 1-5, 8, 9, п. 9 ст. 17, ст.ст.44, 61 -82, 87 Закону України «Про державну службу», Порядку здійснення дисциплінарного провадження стосовно міністрів та їх заступників, керівників інших центральних органів влади та їх заступників, керівників місцевих органів виконавчої влади та їх заступників, на яких не поширюється законодавство про державну, службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1087 від 27.12.2017 р.; 2) незабезпечення верховенства права, права ОСОБА_1 на соціальний захист у випадках передбачених законом, призначення житлової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг; не запобігання обмеженням і дискримінації за ознакою реєстрації місця проживання; не утвердження і незабезпечення прав людини, що є головним обов`язком держави не здійснення контролю за виконанням органами виконавчої влади Конституції та інших актів законодавства України; 3) незабезпечення законності, дотримання законодавства про звернення громадян, направлення скарг ОСОБА_1 для розгляду органам і посадовим особам дії та рішення яких оскаржуються; 4) ненадання обгрунтованої відповіді у встановлений законом строк; 5) не усунення причин та умов, що спричинили порушення; 6) не притягнення до дисциплінарної відповідальності голови місцевої державної адміністрації та інших винних посадових осіб; 7) не компенсування ОСОБА_1 завданої протиправними діями матеріальної і моральної шкоди з подальшим стягненням зворотної вимоги (регресу) до посадових осіб, які заподіяли шкоду.

8.Про стягненняз Міністерствасоціальної політикиУкраїни на користь ОСОБА_1 60000(шістдесяттисяч)гривень навідшкодування моральноїшкоди,завданої незаконнимидіями табездіяльністю посадовихосіб Міністерствасоціальної політикиУкраїни,що полягають:1)в неналежному,необ`єктивному інсусесторонньому розглядізвернень від25.06.2018р.вх.№41-К-013763/26П,02.10.2018р.адресованого Прем`єр-мініструУкраїни,яке булоз резолюцієюВіце-прем`єр-міністраУкраїни -Міністра регіональногорозвитку,будівництва тажитлово-комунальногогосподарства УкраїниГ.Г.Зубканаправлено длярозгляду втому числідо Міністерствасоціального захистунаселення,від 12.11.2019р.адресованого Прем`єр-мініструУкраїни,яке булонадіслано доМіністерства соціальноїполітики України14.11.2019р.за №41-К-017194/10,від 24.04.2020р.вх.№7619/0/4-20,відповідно своїхповноважень ікомпетенції;2)порушенні,недотриманні таігноруванні ст.ст.1,З,8,19,22,24,40,46Конституції України,ст.ст.1,4,7,19-22,24,28Закону України«Про зверненнягромадян»,п.1,2,3ч.1ст.4,ч.1ст.5,п.1-3,6-8,11ч.1ст.8,п,9,10,13ч.2ст.17,ст.ст.61-64,ч.1,п.1,4,5,7,15ч.2ст.65,ст.66,ч.1,п.4ч.4ст.67, ст.ст.68-77, 80-82, п.4 ч.І ст.83, ст.ст.87-87-1, 89 Закону України «Про державну службу»; 3) зазначенні недостовірної (неправдивої) інформації у відповіді від 05.06.2018р. №420/0/186-18, «що станом на 30 травня 2018 р. нового пакету документів для призначення житлової субсидії від Вас до управління не надходило», та у відповіді №2705/0/5-1856 від 20.07.2018 р., що «на сьогодні Ви до Управління та до вищевказаної комісії з заявою не зверталися»; 4) ігнорування рішення суду, яким встановлено протиправні дії Управління соціального захисту населення Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області щодо неправомірної відмови в призначенні ОСОБА_1 житлової субсидії та поданий ОСОБА_1 новий пакет документів для призначення житлової субсидії 24 травня 2018 р., обмеження за дискримінаційною ознакою реєстрації місця проживання права на соціальний захист у передбачених законом випадках, не призначення житлової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, не утвердження і незабезпечення прав людини, що є головним обов`язком держави; 5) ігноруванні службової недбалості, неналежного виконання посадових обов`язків, невідповідності займаним посадам та бездіяльності посадових осіб Мінсоцполітики щодо притягнення винних посадових осіб до дисциплінарної відповідальності згідно законодавства; 6) надсилання скарг ОСОБА_1 для розгляду посадовим особам дії та рішення яких оскаржуються; 7) не усунення порушень законодавства; 8) не забезпечення поновлення порушених прав ОСОБА_1 шляхом призначення житлової субсидії з березня 2017р.; 8) не здійснення контролю за виконанням органами виконавчої влади Конституції і законодавства про звернення громадян; 9) не вжито заходів щодо усунення недоліків у роботі.

9. Про стягнення з Офісу Президента України, в тому числі як правонаступника Адміністрації Президента України, на користь ОСОБА_1 60000 (шістдесят тисяч) гривень на відшкодування моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Адміністрації Президента України. Офісу Президента України, що полягають: 1) в неналежному, необ`єктивному, неусесторонньому розгляді звернень від 10.10.2017р., 31.01.2018р., 17.05.2018р., 21.08.2018р„ 12.11.2019р., 12.05.2020р. №КВ-10635256, відповідно до повноважень і компетенції Президента України, визначених ст. 102, ч. 8 ст. 118 Конституції України, ст.ст. 19, 28 Закону України «Про звернення громадян», п. 1 ч. 1, п. 4-5 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»; 2) не гарантування додержання Конституції та законів України, верховенства права, прав ОСОБА_1 на соціальний захист у випадках передбачених законом, щодо призначення житлової субсидії для відшкодування витрат па оплату житлово-комунальних послуг; не запобігання обмеженням і дискримінації за ознакою реєстрації місця проживання; 3) не утвердження і незабезпечення прав людини, що є головним обов`язком держави; 4) неприпинения визнаних судом протиправних дій Управління соціального захисту населення Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області; 5) не здійснення контролю за дотриманням законодавства про звернення громадян; 6) не усунення причин та умов, які, призвели до порушень; 7) направлення скарг ОСОБА_1 для розгляду органам і посадовим особам дії та рішення яких оскаржуються з порушенням ч. 4 ст. 7 Закону України «Про звернення громадян»; 8) не неприпинения повноважень голів місцевої адміністрації за порушення ними Конституції і законів України, невиконання (неналежне виконання) посадових обов`язків, визначених законодавством.

10. Про забезпечення виконання рішення суду шляхом зобов`язання КП «Благоустрій Крюківщини» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, голову Вишневої міської громади (міського голову) Дікова Іллю Валерійовича, Виконавчий комітет Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, Бучанську районну державну адміністрацію Київської області, Управління соціального захисту населення Бучанської районної державної адміністрації Київської області, Київську обласну державну адміністрацію, Кабінет Міністрів України, Міністерство соціальної політики України, Офіс Президента України, протягом одного місяця з дня набрання чинності цим рішенням подати звіт про його виконання.

Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 185 Цивільного процесуального кодексу України, суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи також у разі, якщо порушено правила об`єднання позовних вимог (крім випадків, в яких є підстави для застосування положень статті 188 цього Кодексу).

За своїм процесуальним призначенням інститут об`єднання позовних вимог забезпечує правильність і одностайність розгляду та вирішення окремих позовних вимог, які можуть бути розглянуті як самостійні справи, але об`єднуються однорідністю вимог, тобто вимог, які випливають з одних і тих же правовідносин.

Порушенням правила об`єднання вимог, є об`єднання неоднорідних вимог, тобто таких, які не пов`язані між собою підставами виникнення або доказами, що підтверджують ці вимоги.

Відповідно до ч. 1 ст. 188 Цивільного процесуального кодексу України, в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги. Похідною позовною вимогою є вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги)..

За приписами ч. 2 ст. 188 Цивільного процесуального кодексу України, суд з урахуванням положень частини першої цієї статті може за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи об`єднати в одне провадження декілька справ за позовами: 1) одного й того самого позивача до одного й того самого відповідача; 2) одного й того самого позивача до різних відповідачів; 3) різних позивачів до одного й того самого відповідача.

Таким чином, позивачем в одній позовній заяві об`єднано вимоги про відшкодування шкоди завданої незаконними рішеннями, діями та бездіяльністю органів державної влади, місцевого самоврядування і комунальним підприємством "Благоустрій Крюківщини" Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, у зв`язку з чим для встановлення обставин справи при розгляді такої позовної заяви, судом має бути досліджено ряд питань, обставини виконання кожного з яких сторонами підтверджується різними доказами та крім того, при вирішенні спору судом мають бути оцінені на предмет документального підтвердження та відповідності чинному законодавству заявлені позивачем вимоги про відшкодування шкоди завданої незаконними рішеннями, діями та бездіяльністю органів державної влади, місцевого самоврядування і комунальним підприємством "Благоустрій Крюківщини" Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.

Частиною 1 статті 5. Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: 1) спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження; 1-1) спорах адміністратора за випуском облігацій, який діє в інтересах власників облігацій відповідно до положень Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спорах між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; 4) спорах, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; 5) за зверненням суб`єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб`єкту законом; 6) спорах щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму; 7) спорах фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації; 8) спорах щодо вилучення або примусового відчуження майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності; 9) спорах щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов`язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб; 10) спорах щодо формування складу державних органів, органів місцевого самоврядування, обрання, призначення, звільнення їх посадових осіб; 11) спорах фізичних чи юридичних осіб щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності державного замовника у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про оборонні закупівлі", крім спорів, пов`язаних із укладенням державного контракту (договору) про закупівлю з переможцем спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель, а також зміною, розірванням і виконанням державних контрактів (договорів) про закупівлю; 12) спорах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів охорони державного кордону у справах про правопорушення, передбачені Законом України "Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень"; 13) спорах щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років"; 14) спорах із суб`єктами владних повноважень з приводу проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства; 15) спорах, що виникають у зв`язку з оголошенням, проведенням та/або визначенням результатів конкурсу з визначення приватного партнера та концесійного конкурсу; 16) спорах щодо здійснення державного регулювання, нагляду і контролю у сфері медіа.

Як вбачається зі змісту позовної заяви, позивач ОСОБА_1 об`єднав кілька вимог до різних суб`єктів відповідальності, що підлягають розгляду в порядку цивільного та адміністративного судочинства. Так, позовні вимоги до Комунального підприємства «Благоустрій Крюківщини» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області на користь ОСОБА_1 про відшкодування моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Комунального підприємства «Благоустрій Крюківщини» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області та про зобов`язання Комунального підприємства «Благоустрій Крюківщини» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області здійснити перерахунок вартості житлово-комунальних послуг за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі та невідповідної якості згідно актів-претензій від 17.01.2019р., 22.02.2020р„ 28.05.2020р., 10.06.2020 р. підлягають розгляду в порядку цивільного судочинства.

Водночас, позовні вимоги про стягнення моральної шкоди солідарно з голови Вишневої міської громади (міського голови) Дікова Іллі Валерійовича, Виконавчого комітету Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, в тому числі як правонаступників прав і обов`язків Крюківщинського сільського голови і Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, на користь ОСОБА_1 , завданої незаконними діями та бездіяльністю Крюківщинського сільського голови Кріпака Андрія Петровича, відповідальної особи з питань доступу до публічної інформації ОСОБА_9 . Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області; про стягнення з Бучанської районної державної адміністрації Київської області, в тому числі як правонаступника всіх прав і обов`язків Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області, на користь ОСОБА_1 майнової шкоди та моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області; про стягнення з Управління соціального захисту населення Бучанської районної державної адміністрації Київської області, правонаступника всіх прав і обов`язків Управління соціального захисту населення Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Управління соціального захисту населення Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області; про стягнення з Київської обласної державної адміністрації моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Київської обласної державної адміністрації; про стягнення з Офісу Президента України, в тому числі як правонаступника Адміністрації Президента України, моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Адміністрації Президента України, Офісу Президента України підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства як спір фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації.

Статтею 20 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: 1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності суб`єктів у сфері медіа, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників суб`єктів у сфері медіа, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; 3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні, або особами без громадянства; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років". Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частинами першою та третьою цієї статті. Вищому антикорупційному суду підсудні справи про застосування санкції, передбаченої пунктом 1-1 частини першої статті 4 Закону України "Про санкції".

Так, позовні вимоги про стягнення з Кабінету Міністрів України моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Кабінету Міністрів України; про стягнення з Міністерства соціальної політики України моральної шкоди, завданої незаконними діями та бездіяльністю посадових осіб Міністерства соціальної політики України підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства окружним адміністративним судом.

Відповідно до ч. 4 ст. 188 Цивільного процесуального кодексу України, не допускається об`єднання в одне провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи вищевикладене, перевіривши матеріали позовної заяви, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги про відшкодування шкоди завданої незаконними рішеннями, діями та бездіяльністю органів державної влади, місцевого самоврядування і комунальним підприємством "Благоустрій Крюківщини" Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, не є такими, що підлягають розгляду в порядку як цивільного, так і адміністративного судочинства, а також заявлені позовні вимоги подані з порушенням правил підсудності, що виключає можливість застосування положень статті 185 Цивільного процесуального кодексу України щодо об`єднання даних позовних вимог в одній позовній заяві.

Одночасно суд наголошує, що відповідно до частини 1 статті 2 Цивільного процесуального кодексу України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням цивільного судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі. (частина 2 статті 2 Цивільного процесуального кодексу України).

Відтак, суд дійшов висновку щодо наявності правових підстав для повернення позовної заяви та доданих до неї документів заявнику на підставі п. 2 ч. 4 ст. 185 Цивільного процесуального кодексу України.

Відповідно до частини 7 статті 185 Цивільного процесуального кодексу України повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню із заявою до суду, якщо перестануть існувати обставини, що стали підставою для повернення заяви.

Керуючись ст.ст. 185, 353-355 ЦПК України, суддя,-

у х в а л и в:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Комунального підприємства "Благоустрій Крюківщини" Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, Крюківщинського сільського голови 2016-2020 р.р. ОСОБА_2 , Голови Комісії з реорганізації Крюківщинської сільської ради та Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Ломінського Євгена Леонідовича, Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського районну Київської області, Голови Вишневої міської громади Дікова Іллі Валерійовича, Виконавчого комітету Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, Бучанської районної державної адміністрації Київської області, Управління соціального захисту населення Бучанської районної державної адміністрації Київської області, Київської обласної державної адміністрації, Кабінету Міністів України, Міністерства соціальної політики України, Офісу Президента України про відшкодування шкоди завданої незаконними рішеннями, діями та бездіяльністю органів державної влади, місцевого самоврядування і комунальним підприємством "Благоустрій Крюківщини" Вишневої міської ради Бучанського району Київської області - вважати не поданою та повернути позивачу.

Ухвала може бути оскаржена в 15-денний строк з дня її проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Київського апеляційного суду.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи за веб-адресою: http://ip.ko.court.gov.ua/sud1013/.

Суддя: Я.В. Шестопалова

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення10.11.2023
Оприлюднено20.11.2023
Номер документу114958006
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них

Судовий реєстр по справі —369/15791/23

Постанова від 11.12.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мазурик Олена Федорівна

Ухвала від 25.11.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Кашперська Тамара Цезарівна

Ухвала від 22.11.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мазурик Олена Федорівна

Ухвала від 12.11.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мазурик Олена Федорівна

Ухвала від 12.11.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мазурик Олена Федорівна

Ухвала від 28.10.2024

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Шестопалова Я. В.

Ухвала від 25.10.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мазурик Олена Федорівна

Ухвала від 25.10.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мазурик Олена Федорівна

Ухвала від 18.09.2024

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Шестопалова Я. В.

Ухвала від 05.08.2024

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Шестопалова Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні