Справа № 939/873/22
УХВАЛА
Іменем України
13 грудня 2023 рокуБородянський районний суд
Київської області в складі: головуючого судді - Унятицького Д.Є.
при секретарі - Щербаковій К.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Бородянка заяву адвоката Васильняка Романа Івановича, який діє в інтересах ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення у цивільній справі,
ВСТАНОВИВ:
Адвокат Васильняка Р.І., який діє в інтересах ОСОБА_1 звернувся до суду із вказаною заявою, яку мотивував тим, що постановою Київського апеляційного суду від 20 червня 2023 року, по справі №939/873/22, стягнуто з Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади Бучанського району Київської області на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі в сумі 86747 гривень. На виконання вказаної постанови Бородянський районний суд Київської області видав виконавчий лист про стягнення з Пісківської селищної територіальної громади Бучанського району Київської області на користь ОСОБА_1 заборгованості по заробітній платі в сумі 86747 гривень. Вказаний виконавчий лист ОСОБА_1 подав для виконання до Державної казначейської служби України, яка листом від 26 вересня 2023 року повернула виконавчий лист стягувачу, оскільки боржник не має відкритих рахунків в органах Казначейства. 01 листопада 2021 року змінилась назва «Орган місцевого самоврядування виконавчий комітет Ради Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади» на виконавчий комітет Пісківської селищної ради». Листом Державної казначейської служби України №5-11-11/17536 від 26 вересня 2023 року підтверджується, що Пісківська селищна об`єднана територіальна громада не є розпорядником бюджетних коштів, натомість виконавчий комітет Пісківської селищної ради має відкриті рахунки в органах Казначейства. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. В даному випадку зміна способу виконання рішення не змінює суть судового рішення, ухваленого за результатами розгляду цивільної справи №939/873/22. Судові рішення, що набрали законної сили, обов`язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України (ч. 1 ст.18 ЦПК України). Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 11 та ч. 8 ст. 51 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97 від 21 травня 1997 року виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети, які є підконтрольними і підзвітними відповідним радам. Відповідно до ст. 28 Закону до відання виконавчих органів міських рад належать власні повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету. Відповідно до ст. 140 Конституції України через міські ради та їх виконавчі органи здійснюється місцеве самоврядування територіальними громадами в порядку, встановленому законом. Відповідно до ст. 5 Закону система місцевого самоврядування включає, серед іншого, міську раду та виконавчий орган міської ради. Положеннями статтей 1, 2 Закону встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. У статті 10 Закону зазначено, що міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Орган місцевого самоврядування Пісківська об`єднана територіальна громада не має відкритих рахунків в органі Державної казначейської служби України, натомість відповідно до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів обслуговується в управлінні Державної казначейської служби України та має відкриті рахунки виконавчий комітет Пісківської селищної ради (код ЄДРПОУ 41177899), який згідно з ч. 1 ст. 11 ЗУ №280/97-ВР є виконавчим органом Пісківської селищної ради. Відповідно до частини другої цієї статті виконавчі органи сільських, селищних, міських рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам. Таким чином, оскільки витрати на утримання Пісківської об`єднаної територіальної громади (код ЄДРПОУ 0883878) здійснює виконавчий комітет Пісківської селищної ради (код ЄДРПОУ 41177899), то для виконання судового рішення про стягнення коштів з Пісківської об`єднаної територіальної громади необхідно змінити порядок виконання рішення суду, шляхом безспірного списання таких коштів з відповідного рахунку виконавчого комітету Пісківської селищної ради. Тому просив змінити спосіб і порядок виконання рішення постанови Київського апеляційного суду від 20 червня 2023 року по цивільній справі №939/873/22, зазначивши наступне: стягнути з Пісківської селищної територіальної громади Бучанського району Київської області на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі в сумі 86747 гривень, шляхом списання коштів з відповідного рахунку виконавчого комітету Пісківської селищної ради (07820, Київська область, Бучанський район, селище міського типу Пісківка, вул. Дачна, будинок 66, ЄДРПОУ 41177899).
Заявник ОСОБА_1 та його представник адвокат Васильняк Р.І. в судове засідання не з`явились, просили розглянути справу без їх участі, заяву підтримали.
Представник Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади адвокат Козадаєв В.С. в судове засідання не з`явився, про час місце розгляду справи повідомлений належним чином. Надіслав заперечення проти заяви в яких зазначив, що у заяві про зміну способу виконання рішення суду, позивач намагається здійснити заміну сторони справи, а саме одного відповідача на іншого. Стороною (відповідачем) у справі була Пісківська селищна об`єднана територіальна громада, ідентифікаційний код юридичної особи (код за ЄДРПОУ) 40883878. Натомість шляхом подання заяви про зміну способу виконання рішення позивач намагається стягнути кошти з іншої юридичної особи виконавчого комітету Пісківської селищної ради, яка не була учасником справи. Пісківська селищна об`єднана територіальна громада (код за ЄДРПОУ 40883878) не відповідає за зобов`язаннями інших юридичних осіб, зокрема виконавчого комітету Пісківської селищної ради, так само як виконавчий комітет Пісківської селищної ради не відповідає за зобов`язаннями Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади. Відповідно до ч. 1 ст. 96 УК України юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов`язаннями. Отже задоволення заяви позивача по суті призведе до зміни рішення суду, що є недопустимим. Тому вважав, що необхідно відмовити у вчиненні процесуальних дій за заявою ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення від 09 жовтня 2023 року.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заява підлягає задоволенню.
За положеннями статті 18 ЦПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання.
Статтею 129-1 Конституції України встановлено обов`язок держави забезпечити виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Стаття 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод захищає право кожного на ефективний доступ до суду, що включає в себе у тому числі і право на виконання судового рішення без невиправданих затримок.
Порядок виконання судового рішення визначено Законом України«Про виконавче провадження»та за статтею 1 визначено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню, одними із основних засад виконавчого провадження за статтею 2 є верховенство права, обов`язковість виконання рішень, законність, справедливість, неупередженість та об`єктивність, розумність строків виконавчого провадження, співмірність заходів примусового виконання рішень та обсягу вимог за рішеннями.
Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, рішення про стягнення коштів за час роботи стягувача на посаді директора КП «Пісківка тепловодопостачання», у тому числі при звільненні з такої посади, виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (ч. 2 статті 6Закону України«Про виконавче провадження»).
Частиною третьою статті 33 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.
Відповідно до ч. 1, 3 статті 435 ЦПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Встановлено, що рішенням Бородянського районного суду Київської області від 17 лютого 2023 року позов ОСОБА_1 до Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади про стягнення заборгованості по заробітній платі за період дії трудового контракту задоволений частково; стягнуто з Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі в сумі 81 980,95 грн.
Постановою Київського апеляційного суду від 20 червня 2023 року стягнуто з Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади Бучанського району Київської області на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі в сумі 86747 гривень.
На виконання вказаної постанови Бородянський районний суд Київської області видав виконавчий лист про стягнення з Пісківської селищної територіальної громади Бучанського району Київської області на користь ОСОБА_1 заборгованості по заробітній платі в сумі 86747 гривень.
Відповідно доПорядку виконаннярішень простягнення коштівдержавного тамісцевих бюджетівабо боржників,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни від03серпня 2011року №845(далі Порядку№ 845),до Державноїказначейської службиУкраїни надійшоввиконавчий лист,виданий Бородянськимрайонним судомКиївської області,про стягненняз Пісківськоїселищної об`єднаноїтериторіальної громади(кодЄДРПОУ 40883878)на користь ОСОБА_1 заборгованості по заробітній платі в сумі 86747 гривень.
Листом від 26 вересня 2023 року (вих. №5-11-11/17536) Державна казначейська служба України повідомила ОСОБА_1 про те, що повертає оригінал виконавчого листа у справі №939/873/22 без виконання, у зв`язку з тим, що у боржника (Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади) відсутні відкриті рахунки в органах казначейства та Пісківська селищна об`єднана територіальна громада відсутня в мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Таким чином, Державною казначейською службою України було виявлено обставину, що унеможливлює його виконання.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів боржників, що обслуговуються в органах Державної казначейської служби України, визначено Порядком № 845, відповідно до якого стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Державної казначейської служби України, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.
Згідно з пунктом 2 Порядку № 845 боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів, державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в територіальних органах Державної казначейської служби України, крім рахунків із спеціальним режимом використання.
Таким чином, органи Державної казначейської служби України, враховуючи положення Порядку № 845, при здійсненні виконання судових рішень про стягнення коштів боржників, можуть вживати заходи лише у відношенні тих боржників, які мають відкриті рахунки в органах Державної казначейської служби України, а не у відношенні будь-яких боржників.
Тобто, виконання виконавчого документу про стягнення коштів з Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади є неможливим, оскільки вказана установа не має відкритих рахунків в органах Державної казначейської служби України.
Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів міських рад належать власні повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
Відповідно до ст. 140 Конституції України через міські ради та їх виконавчі органи здійснюється місцеве самоврядування територіальними громадами в порядку, встановленому законом. Відповідно до статті 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» система місцевого самоврядування включає, серед іншого, раду та виконавчий орган ради.
Положеннями статей 1, 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
У статті 10 цього ж Закону зазначено, щосільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 11 та ч. 8 ст. 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчими органами рад є їх виконавчі комітети. Виконавчі комітети рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.
Згідно ч. 3 ст. 16 цього ж Закону, фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, доходи місцевих бюджетів.
До виключної компетенції місцевих рад належить, зокрема,розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету(п. 23 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та статей 75, 76 Бюджетного кодексу України складення проекту місцевого бюджету, його попереднє схвалення належить до повноважень виконавчих органів місцевої ради та місцевих фінансових органів.
Статтею 22 Бюджетного кодексу України визначено, що до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Таким чином, виконавчий комітет Пісківської селищної ради уповноважений на здійснення витрат бюджету.
Так, з наведеного вбачається, що фінансування Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади здійснюється з казначейського рахунку виконавчого комітету Пісківської селищної ради.
Проте, відсутність відкритих рахунків у Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади не може звільнити орган місцевого самоврядування від необхідності виконання судового рішення. В свою чергу, інший висновок дозволить органу місцевого самоврядування використовувати такий підхід, щоб уникати виконання судового рішення, одночасно таке виконання було і залишається обов`язком вказаного органу, незалежно від того, який конкретно орган відповідає за виконання цієї функції у будь-який момент часу.
Європейський суд з прав людини, рішення якого відповідно до статті 17 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3477-IV «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» застосовуються судом як джерело права, неодноразово наголошував щодо недопустимості невиконання або затягування виконання рішення національного суду в порушення прав іншої сторони.
Підставою для зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим судом способом.
Під зміною способу і порядку виконання слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленим.
Таким чином, оскільки витрати на утримання Пісківської селищної об`єднаної територіальної громади здійснює виконавчий комітет Пісківської селищної ради, то для виконання судового рішення про стягнення коштів з виконавчого комітету Пісківської селищної ради необхідно змінити порядок виконання рішення суду шляхом безспірного списання таких коштів з відповідного рахунку Пісківської селищної ради.
За таких обставин, суд вважає за необхідне заяву задовольнити.
Керуючись ст.435 ЦПК України,
УХВАЛИВ:
Заяву адвоката ВасильнякаРомана Івановича,який дієв інтересах ОСОБА_1 прозміну способувиконання рішенняу цивільнійсправі задовольнити.
Змінити спосіб і порядок виконання постанови Київського апеляційного суду від 20 червня 2023 року у цивільній справі №939/873/22, зазначивши наступне: «Стягнути з Пісківської селищної територіальної громади Бучанського району Київської області на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі в сумі 86747 гривень, шляхом списання коштів з відповідного рахунку виконавчого комітету Пісківської селищної ради (07820, Київська область, Бучанський район, селище міського типу Пісківка, вул. Дачна, будинок 66, ЄДРПОУ 41177899).
На ухвалу суду може бути подано апеляційну скаргу до Київського апеляційного суду через Бородянський районний суд Київської області протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту ухвали.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.
Повний текст ухвали суду складено 13 грудня 2023 року.
Головуючий-суддяД. Унятицький
Суд | Бородянський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2023 |
Оприлюднено | 15.12.2023 |
Номер документу | 115618695 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Бородянський районний суд Київської області
Унятицький Д. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні