Рішення
від 20.12.2023 по справі 915/1010/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2023 року Справа № 915/1010/23

Господарський суд Миколаївської області у складі судді Алексєєва А.П. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельний дім Євротрубпласт, код ЄДРПОУ 33090871 (77300, Івано-Франківська область, Калуський район, м. Калуш, вул. Промислова, 7), яка пред`явлена до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю Центр технологій Вік, код 33437218 (54037, м. Миколаїв, пров. Івана Франка, буд. 6, корпус Б), про стягнення 267287,99 грн.

Стислий виклад позиції позивача.

11.01.2021 року між позивачем та відповідачем був укладений договір поставки №45 (далі - договір). За замовленнями відповідача та на виконання умов договору позивач поставив відповідачу товар на загальну суму 5280798,64 грн. Поставка товару оформлена видатковими накладними, які підписані уповноваженими представниками сторін договору. Умовами договору передбачено, що оплата товару здійснюється покупцем не пізніше 30 календарних днів з моменту передачі товару, якщо інший порядок розрахунків не визначений у рахунку-фактурі або у специфікації в порядку передбаченому договором. Всупереч умов договору, а саме п. 5.1, відповідач у повному обсязі за поставлений товар не розрахувався, в зв`язку із чим борг по оплаті товару становить 123968,46 грн. Договором передбачено відповідальність за прострочення оплати товару. Розмір нарахованої відповідно до п. 8.3 договору неустойки становить 67350,54 грн., розмір відсотків за користування коштами внаслідок порушення терміну оплати дорівнює 39992,56 грн., а розмір втрат від інфляції відповідно до ч. 2 ст. 625 ЦК України становить 35976,43 грн. Переговорами сторін досягти повної оплати товару не вдалося, в зв`язку із чим позивач прийняв рішення звернутися до суду із позовом за захистом свого права.

Як на правову підставу позову позивач послався на ст. 526 ЦК, ст. 193 ГК, ст. 611 ЦК, ст. 216 ГК, ст. 549 ЦК, ст. 625 ЦК, ст. 198 ГК, ст. 536, 692, 694 ЦК.

Позивач подав заяву про уточнення позову, згідно якої сума боргу по оплаті товару залишилася незмінною - 123968, 46 грн.

Стислий виклад позиції відповідача.

В обґрунтування своєї позиції відповідач послався на наступні аргументи:

- доказів вжиття позивачем заходів по досудовому врегулюванню спору до позову не приєднано;

- позивач не підтвердив виникнення боргу за поставлений товар, оскільки до позовної заяви не долучив докази, що передбачені як обов`язкові договором поставки на підтвердження поставки товару та можуть бути підставою для відрахування строку оплати вартості товару, а саме рахунок-фактура, який узгоджений сторонами або специфікація (додаток), замовлення покупця, товарно-транспортна накладна, довіреності на отримання товару, акт звірки взаєморозрахунків, який є неоспорюваним фактом підтвердження здійсненої господарської операції між сторонами, а саме фактом поставки, передачі, прийняття, оплати товару. Відсутність цих доказів не надає можливості відповідачу встановити обставини на дату виникнення боргу, на які посилається позивач у позові, а також перевірити правильність розрахунку відсотків, втрат від інфляції та пені;

- у позові не обґрунтовано, за якими поставками товару (на підставі яких накладних, товарно-транспортних накладних, рахунків-фактур) виникла заборгованість у розмір 123968,46 грн., з якої дати виникла заборгованіcть і чому розрахунок відсотків за користування коштами, пені та втрат від інфляції здійснено саме з 30.01.2022 року;

- різниця між сумами, які зазначені у приєднаних до позову видаткових накладних та платіжних інструкцій становить 121093,80 грн., а не 123968,45 як зазначає позивач, що додатково свідчить про необґрунтованість заявлених позовних вимог.

Відповідач просить відмовити у задоволенні позову.

Доказів до відзиву відповідач не приєднував.

Заяви та клопотання сторін (учасників).

09.08.2023 року до суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви разом із виправленим примірником позову.

14.09.2023 року до суду від представника відповідача надійшла заява із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

09.10.2023 року від відповідача надійшли аналогічні за змістом заяви про уточнення позову з розрахунком суми, яка заявлена до стягнення.

27.10.2023 року надійшла заява представника відповідача про ознайомлення із матеріалами справи.

10.11.2023 року до суду від представника відповідача надійшло клопотання про приєднання доказів до матеріалів справи. Відповідно до ч. 3, ч. 4 ст. 80 ГПК України відповідач, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, повинні подати суду докази разом з поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи. Якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк; докази, які підтверджують, що особа здійснила всі залежні від неї дії, спрямовані на отримання вказаного доказу. Отже, з урахуванням вказаних норм чинного законодавства, відповідач повинен був подати до суду докази разом з поданням відзиву. Проте, як встановлено, клопотання про долучення доказів представником відповідача було подано до суду 10.11.2023 року, тобто всупереч вимогам, визначеним ч. 3 ст. 80 ГПК України. Поважності причин пропуску встановленого строку для подання доказів та причин, з яких ці докази не могли бути подані у встановлений строк, відповідачем не зазначено. Зважаючи на це, суд відхилив клопотання представника відповідача про приєднання доказів до матеріалів справи.

30.11.2023 року до суду від позивача надійшли додаткові пояснення. Суд не прийняв зазначені пояснення до розгляду на підставі положень ч.1 та ч. 5 ст. 161 ГПК.

Рух справи.

26.06.2023 року позовну заяву зареєстровано у канцелярії господарського суду Миколаївської області.

03.07.2023 року ухвалою суду позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

21.08.2023 року ухвалою суду позов прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними матеріалами.

15.09.2023 року ухвалою суду позовну заяву, згідно, залишено без руху на підставі ч. 11 ст. 176 ГПК України і надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

10.10.2023 року ухвалою суду продовжено розгляд справи у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Як вбачається із змісту позовної заяви позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на наступні обставини.

1. 11.01.2021 року між позивачем та відповідачем був укладений договір поставки №45, за умовами якого позивач взяв на себе зобов`язання поставити відповідачу товар, а відповідач має прийняти товар і оплатити його.

2. За замовленнями відповідача позивачем було поставлено товар на суму 52800798,64 грн.

3. На неодноразові звернення позивача з приводу оплати відповідач на день підписання позову у повному обсязі не розрахувався, заборгованість становить 123968,46 грн.

4. Сторонами не було досягнуто згоди щодо вирішення даного спору, інші заходи досудового врегулювання спору не вживалися.

На підтвердження зазначених обставин позивач надав копії договору поставки №45, додаткової угоди №1 до договору, видаткових накладних та платіжних інструкцій.

Відповідач у відзиві на додаткові обставини не послався, додаткових доказів до відзиву не надав.

Згідно ч. 3 ст. 13 ГПК кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом (ч. 1 ст. 14 ГПК).

Обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованих підстав вважати їх недостовірними або визнаними у зв`язку з примусом. Обставини, які визнаються учасниками справи, можуть бути зазначені в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників (ч. 1 ст. 75 ГПК).

Частиною 1 та ч. 3 ст. 74 ГПК визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи ( ч. 1 ст. 73 ГПК).

Ці дані, зокрема встановлюються письмовими доказами (ч. 2 ст. 73 ГПК).

За результатами дослідження доказів та їх оцінки судом встановлені наступні обставини.

11.01.2021 року між позивачем та відповідачем був укладений договір поставки №45, за умовами якого позивач взяв на себе зобов`язання поставити відповідачу товар, а відповідач має прийняти товар і оплатити його.

Відповідачем у відзиві визнано факт укладення зазначеного договору.

03.11.2021 року до договору було укладено додаткову угоду №1, якою внесено зміни у п. 5.1 договору збільшивши суму договору до 5000000 грн.

Позивач на виконання умов договору передав відповідачу товар на суму 5280798,64 грн. за видатковими накладними:

1. № ЕТП РТ2606/007 від 26.02.2021 року на суму 97047,48 грн.;

2. №ЕТП ОД 1003/003 від 10.03.2021 року на суму 29160,00 грн.;

3. № ЕТП РТ1 103/005 від 11.03.2021 року на суму 56061,60 грн.;

4. № ЕТП РТ 1703/004 від 17.03.2021 року на суму 96606,00 грн.;

5. № ЕТП РТ2503/003 від 25.03.2021 року на суму 17368,00 грн.;

6. № ЕТП РТ 2903/008 від 29.03.2021 року на суму 57784,32 грн.;

7. № ЕТП РТ0604/003 від 06.04.2021 року на суму 7547,14 грн.;

8. № ЕТП КЛ1304/014 від 13.04.2021 року на суму 646491,51 грн.;

9. № ЕТП РТ2104/009 від 21.04.2021 року на суму 72414,00 грн.;

10. № ЕТП КЛ2704/006 від 27.04.2021 року на суму 134887,62 грн.;

11. № ЕТП КЛ1205/011 від 12.05.2021 року на суму 133308,00 грн.;

12. № ЕТП РТ2105/007 від 21.05.2021 року на суму 6632,32 грн.;

13. № ЕТП РТ 1406/005 від 14.06.2021 року на суму 6632,32 грн.;

14. № ЕТП РТ2206/003 від 22.06.2021 року на суму 33379,24 грн.;

15. № ЕТП КЛ 0207/006 від 02.07.2021 року на суму 436852,80 грн.;

16. № ЕТП РТ0208/007 від 02.08.2021 року на суму 12938,64 грн.;

17. № ЕТП КЛ0208/003 від 02.08.2021 року на суму 263,93 грн.;

18. № ЕТП РТ1108/002 від 11.08.2021 року на суму 15094,28 грн.;

19. № ЕТП КЛ1308/012 від 13.08.2021 року на суму144932,91 грн.;

20. №ЕТП РТ2508/006 від 25.08.2021 року на суму 19963,12 грн.;

21. № ЕТП КВ0109/006 від 01.09.2021 року на суму 3640,52 грн.;

22. №ЕТП РТ0609/004 від 06.09.2021 року на суму 1144,58 грн.;

23. №ЕТП КЛ1009/026 від 10.09.2021 року на суму 210205,05 грн.;

24. №ЕТП КЛ1009/025 від 10.09.2021 року на суму 154637,28 грн;

25. № ЕТП КЛ2909/004 від 29.09.2021 року на суму 118425,60 грн.;

26. № ЕТП КЛ2909/005 від 29.09.2021 року на суму 230515,20 грн.;

27. № ЕТП РТ0510/012 від 05.10.2021 року на суму 38295,00 грн.;

28. № ЕТП РТ0510/013 від 05.10.2021 року на суму 60134,40 грн.;

29. №ЕТП РТ2610/003 від 26.10.2021 року на суму 160938,36 грн.;

30. №ЕТП РТ2610/004 від 26.10.2021 року на суму 94714,92 грн.;

31. №ЕТП КВ411/001 від 04.11.2021 року на суму 4783,28 грн.;

32. №ЕТП ОД0511/003 від 05.11.2021 року на суму 2391,64 грн.;

33. №ЕТП КЛ0911/025 від 09.11.2021 року на суму 4783,28 грн.;

34. №ЕТП КЛ0911/026 від 09.11.2021 року на суму 226261,35 грн.;

35. №ЕТП КЛ0911/027 від 09.11.2021 року на суму 144940,32 грн.;

36. №ЕТП РТ0911/006 від 09.11.2021 року на суму 5561,01 грн.;

37. №ЕТП РТ1211/005 від 12.11.2021 року на суму 8628,03 грн;

38. №ЕТП РТ1711/011 від 17.11.2021 року на суму 24291,86 грн.;

39. № ЕТП РТ1711/010 від 17.11.2021 року на суму 142365,60 грн.;

40. №ЕТП РТ1711/009 від 17.11.2021 року на суму 220231,44 грн.;

41. №ЕТП РТ2311/006 від 23.11.2021 року на суму 4448,81 грн.;

42. №ЕТП РТ2311/007 від 23.11.2021 року на суму 1112,20 грн.;

43. №ЕТП РТ2411/009 від 24.11.2021 року на суму 11272,99 грн.;

44. № ЕТП РТ2411/010 від 24.11.2021 року на суму 3757,66 грн.;

45. №ЕТП РТ2411/011 від 24.11.2021 року на суму 3757,66 грн.;

46. №ЕТП КЛ0112/012 від 01.12.2021 року на суму 183798,42 грн.;

47. №ЕТП РТ0612/008 від 06.12.2021 року на суму 25888,80 грн.;

48. № ЕТП РТ0612/015 від 06.12.2021 року на суму 12145,93 грн.;

49. № ЕТП РТ0612/009 від 06.12.2021 року на суму 25518,96 грн.;

50. № ЕТП РТ0612/016 від 06.12.2021 року на суму 12145,93 грн.;

51. № ЕТП РТ0612/010 від 06.12.2021 року на суму 42354,72 грн.;

52. № ЕТП РТ0612/014 від 06.12.2021року на суму 24291,86 грн.;

53. №ЕТП КЛ1512/005 від 15.12.2021 року на суму 4148,26 грн.;

54. № ЕТП РТ1612/002 від 16.12.2021 року на суму 160880,40 грн.;

55. №ЕТП РТ1612/003 від 16.12.2021 року на суму 108519,10 грн.;

56. № ЕТП РТ1612/004 від 16.12.2021 року на суму 11272,99 грн.;

57. № ЕТП РТ2412/002 від 24.12.2021 року на суму 30954,00 грн.;

58. № ЕТП РТ2412/003 від 24.12.2021 року на суму 26532,00 грн.;

59. № ЕТП ОД3012/002 від 30.12.2021 року на суму 705744,00 грн.

Підставою передачі товару за видатковими накладними є рахунки-фактури, реквізити яких зазначені у видаткових накладних.

Товар на суму 1086690,37 грн., який переданий за видатковими накладними:

1. №ЕТП ОД 1003/003 від 10.03.2021 року,

2. № ЕТП РТ1 103/005 від 11.03.2021 року,

3. № ЕТП РТ2503/003 від 25.03.2021 року,

4. № ЕТП РТ0604/003 від 06.04.2021 року,

5. № ЕТП РТ2105/007 від 21.05.2021 року,

6. № ЕТП РТ2206/003 від 22.06.2021 року,

7. № ЕТП КЛ 0207/006 від 02.07.2021 року,

8. № ЕТП РТ0208/007 від 02.08.2021 року,

9. № ЕТП КЛ0208/003 від 02.08.2021 року,

10. № ЕТП РТ1108/002 від 11.08.2021 року,

11. №ЕТП РТ2508/006 від 25.08.2021 року,

12. № ЕТП КВ0109/006 від 01.09.2021 року,

13. №ЕТП РТ0609/004 від 06.09.2021 року,

14. №ЕТП КЛ1009/026 від 10.09.2021 року,

15. №ЕТП КЛ1009/025 від 10.09.2021 року,

16. № ЕТП РТ0510/013 від 05.10.2021 року,

17. №ЕТП КВ411/001 від 04.11.2021 року,

18. №ЕТП ОД0511/003 від 05.11.2021 року,

19. №ЕТП КЛ0911/025 від 09.11.2021 року,

20. №ЕТП РТ0911/006 від 09.11.2021 року,

21. №ЕТП КЛ1512/005 від 15.12.2021 року, оплачений відповідачем повністю на суму 1086690,37 грн. за платіжними інструкціями:

- №12621 від 09.03.2021 року на суму 29160,00 грн. (оплата - 09.03.2021 року),

- №12545 від 25.02.2021 року на суму 56061,60 грн. (оплата - 25.02.2021 року),

- №12738 від 24.03.2023 року на суму 17368,00 грн. (оплата - 24.03.2023 року),

- №12890 від 13.04.2021 року на суму 7547,14 грн. (оплата -13.04.2021 року),

- №13161 від 21.05.2021 року на суму 6632,32 грн. (оплата - 21.05.2021 року),

- №13211 від 25.06.2021 року на суму 33379,24 грн. (оплата - 25.06.2021 року),

- №13243 від 02.07.2021 року на суму 100000,00 грн. (оплата - 02.07.2021 року),

- №13384 від 27.07.2021 року на суму 336852,80 грн. (оплата - 27.07.2021 року),

- №13495 від 11.08.2021 року на суму 13202,57 грн. (оплата -11.08.2021 року),

- №13595 від 28.08.2021 року на суму 15094,28 грн. (оплата - 28.08.2021 року),

- №13581 від 27.08.2021 року на суму 19963,12 грн. (оплата - 27.08.2021 року),

- №13630 від 01.09.2021 року на суму 3640,52 грн. (оплата - 01.09.2021 року),

- №13661 від 03.09.2021 року на суму 1144,58 грн. (оплата - 03.09.2021 року),

- №13769 від 21.09.2021 року на суму 364842,33 грн. (оплата - 21.09.2021 року),

- №140010 від 22.10.2021 року на суму 60134,40 грн. (оплата - 22.10.2021 року),

- №14215 від 17.11.2021 року на суму 11958,20 грн. (оплата - 17.11.2021 року),

- №14152 від 09.11.2021 року на суму 5561,01 грн. (оплата - 09.11.2021 року),

- №14430 від 14.12.2021 року на суму 4148,26 грн. (оплата -14.12.2021 року).

Це вбачається з реквізитів рахунків-фактур, які зазначені у видаткових накладних (21 од.) та з призначення платежу платіжних інструкцій.

Товар на суму 2122075,90 грн., який переданий за видатковими накладними:

1. № ЕТП РТ2606/007 від 26.02.2021 року,

2. № ЕТП КЛ2704/006 від 27.04.2021 року,

3. № ЕТП КЛ1308/012 від 13.08.2021 року,

4. № ЕТП КЛ2909/004 від 29.09.2021 року,

5. № ЕТП КЛ2909/005 від 29.09.2021 року,

6. №ЕТП РТ2610/003 від 26.10.2021 року,

7. №ЕТП РТ1211/005 від 12.11.2021 року,

8. №ЕТП РТ2311/007 від 23.11.2021 року,

9. №ЕТП КЛ0112/012 від 01.12.2021 року,

10. № ЕТП РТ0612/010 від 06.12.2021 року,

11. № ЕТП РТ0612/014 від 06.12.2021року,

12. № ЕТП РТ1612/002 від 16.12.2021 року,

13. №ЕТП РТ1612/003 від 16.12.2021 року,

14. № ЕТП ОД3012/002 від 30.12.2021 року, оплачений відповідачем на суму 2353068,46 грн. із надлишком у розмірі 230992,56 грн. за платіжними інструкціями:

- №12561 від 26.02.2021 року на суму 200000,00 грн. (оплата - 26.02.2021 року),

- №13129 від 18.05.2021 року на суму 268195,62 грн. (оплата - 18.05.2021 року),

- №13768 від 21.09.2021 року на суму 138042,61 грн. (оплата - 21.09.2021 року),

- №13857 від 30.09.2021 року на суму 100000,00 грн. (оплата - 30.09.2021 року),

- №14054 від 28.10.2021 року на суму 187235,80 грн. (оплата - 28.10.2021 року),

- №14102 від 03.11.2021 року на суму 135179,28 грн. (оплата - 03.11.2021 року),

- №14122 від 05.11.2021 року на суму 20773,96 грн. (оплата - 05.11.2021 року),

- №14270 від 24.11.2021 року на суму 5561,01 грн. (оплата - 24.11.2021 року),

- №14431 від 14.12.2021 року на суму 200000,00 грн. (оплата - 14.12.2021 року),

- №14503 від 22.12.2021 року на суму 111272,99 грн. (оплата - 22.12.2021 року),

- №14268 від 24.11.2021 року на суму 31807,19 грн. (оплата - 24.11.2021 року),

- №14520 від 23.12.2021 року на суму 260000,00 грн. (оплата - 23.12.2021 року),

- №11 від 04.01.2022 року на суму 500000,00 грн. (оплата - 04.01.2022 року),

- №15395 від 16.08.2022 року на суму 60000,00 грн. (оплата - 16.08.2022 року),

- №14987 від 02.05.2022 року на суму 135000,00 грн. (оплата - 02.05.2022 року).

Наданими видатковими накладними з поставки товару на суму 3208766,27 грн. та платіжними інструкціями на суму 3439758,83 грн. з огляду на підставу їх складення, а саме зазначені у них рахунки-фактури, підтверджується оплата на суму 3439758,83 грн. При цьому, переплата становить 230992,56 грн.

З огляду на зазначені дані у призначенні платежу платіжних інструкцій на суму 1713313,69 грн., а саме

- №12786 від 31.03.2021 року на суму 777233,61 грн. (оплата - 31.03.2021 року),

- №13396 від 17.06.2021 року на суму 6632,32 грн. (оплата 17.06.2021 року),

- №14009 від 22.10.2021 року на суму 120474,00 грн. (оплата 22.10.2021 року),

- №14158 від 09.11.2021 року на суму 371201,67 грн. (оплата 09.11.2021 року),

- №14225 від 18.11.2021 року на суму 15903,59 грн. (оплата 18.11.2021 року),

- №14236 від 19.11.2021 року на суму 42207,24 грн. (оплата 19.11.2021 року),

- №14238 від 19.11.2021 року на суму 19661,26 грн. (оплата 19.11.2021 року),

- №14237 від 19.11.2021 року на суму 26000,00 грн. (оплата 19.11.2021 року),

- №14306 від 30.11.2021 року на суму 100000,00 грн. (оплата 30.11.2021 року), товар за видатковими накладними на суму 2072032,37 грн. не є оплаченим:

1. № ЕТП РТ 1703/004 від 17.03.2021 року на суму 96606,00 грн.,

2. № ЕТП РТ 2903/008 від 29.03.2021 року на суму 57784,32 грн.,

3. № ЕТП КЛ1304/014 від 13.04.2021 року на суму 646491,51 грн.,

4. № ЕТП РТ2104/009 від 21.04.2021 року на суму 72414,00 грн.;

5. № ЕТП КЛ1205/011 від 12.05.2021 року на суму 133308,00 грн.;

6. № ЕТП РТ 1406/005 від 14.06.2021 року на суму 6632,32 грн.;

7. № ЕТП РТ0510/012 від 05.10.2021 року на суму 38295,00 грн.;

8. №ЕТП РТ2610/004 від 26.10.2021 року на суму 94714,92 грн.;

9. №ЕТП РТ1711/011 від 17.11.2021 року на суму 24291,86 грн.;

10. № ЕТП РТ1711/010 від 17.11.2021 року на суму 142365,60 грн.;

11. №ЕТП РТ1711/009 від 17.11.2021 року на суму 220231,44 грн.;

12. №ЕТП РТ2311/006 від 23.11.2021 року на суму 4448,81 грн.;

13. №ЕТП РТ2411/009 від 24.11.2021 року на суму 11272,99 грн.;

14. №ЕТП КЛ0911/026 від 09.11.2021 року на суму 226261,35 грн.;

15. №ЕТП КЛ0911/027 від 09.11.2021 року на суму 144940,32 грн.;

16. № ЕТП РТ2411/010 від 24.11.2021 року на суму 3757,66 грн.;

17. №ЕТП РТ2411/011 від 24.11.2021 року на суму 3757,66 грн.;

18. №ЕТП РТ0612/008 від 06.12.2021 року на суму 25888,80 грн.;

19. № ЕТП РТ0612/015 від 06.12.2021 року на суму 12145,93 грн.;

20. № ЕТП РТ0612/009 від 06.12.2021 року на суму 25518,96 грн.;

21. № ЕТП РТ0612/016 від 06.12.2021 року на суму 12145,93 грн.;

22. № ЕТП РТ1612/004 від 16.12.2021 року на суму 11272,99 грн.;

23. № ЕТП РТ2412/002 від 24.12.2021 року на суму 30954,00 грн.;

24. № ЕТП РТ2412/003 від 24.12.2021 року на суму 26532,00 грн.

Як вбачається із позиції позивача, кошти в сумі 1713313,69 грн., які сплачені за платіжними інструкціями:

- №12786 від 31.03.2021 року на суму 777233,61 грн. (оплата - 31.03.2021 року),

- №13396 від 17.06.2021 року на суму 6632,32 грн. (оплата 17.06.2021 року),

- №14009 від 22.10.2021 року на суму 120474,00 грн. (оплата 22.10.2021 року),

- №14158 від 09.11.2021 року на суму 371201,67 грн. (оплата 09.11.2021 року),

- №14225 від 18.11.2021 року на суму 15903,59 грн. (оплата 18.11.2021 року),

- №14236 від 19.11.2021 року на суму 42207,24 грн. (оплата 19.11.2021 року),

- №14238 від 19.11.2021 року на суму 19661,26 грн. (оплата 19.11.2021 року),

- №14237 від 19.11.2021 року на суму 26000,00 грн. (оплата 19.11.2021 року),

- №14306 від 30.11.2021 року на суму 100000,00 грн. (оплата 30.11.2021 року), а також переплата у розмірі 230992,56 грн. позивачем було спрямовано на оплату товару на суму 2072032,37 грн. за видатковими накладними:

1. № ЕТП РТ 1703/004 від 17.03.2021 року на суму 96606,00 грн.,

2. № ЕТП РТ 2903/008 від 29.03.2021 року на суму 57784,32 грн.,

3. № ЕТП КЛ1304/014 від 13.04.2021 року на суму 646491,51 грн.,

4. № ЕТП РТ2104/009 від 21.04.2021 року на суму 72414,00 грн.;

5. № ЕТП КЛ1205/011 від 12.05.2021 року на суму 133308,00 грн.;

6. № ЕТП РТ 1406/005 від 14.06.2021 року на суму 6632,32 грн.;

7. № ЕТП РТ0510/012 від 05.10.2021 року на суму 38295,00 грн.;

8. №ЕТП РТ2610/004 від 26.10.2021 року на суму 94714,92 грн.;

9. №ЕТП РТ1711/011 від 17.11.2021 року на суму 24291,86 грн.;

10. № ЕТП РТ1711/010 від 17.11.2021 року на суму 142365,60 грн.;

11. №ЕТП РТ1711/009 від 17.11.2021 року на суму 220231,44 грн.;

12. №ЕТП РТ2311/006 від 23.11.2021 року на суму 4448,81 грн.;

13. №ЕТП РТ2411/009 від 24.11.2021 року на суму 11272,99 грн.;

14. №ЕТП КЛ0911/026 від 09.11.2021 року на суму 226261,35 грн.;

15. №ЕТП КЛ0911/027 від 09.11.2021 року на суму 144940,32 грн.;

16. № ЕТП РТ2411/010 від 24.11.2021 року на суму 3757,66 грн.;

17. №ЕТП РТ2411/011 від 24.11.2021 року на суму 3757,66 грн.;

18. №ЕТП РТ0612/008 від 06.12.2021 року на суму 25888,80 грн.;

19. № ЕТП РТ0612/015 від 06.12.2021 року на суму 12145,93 грн.;

20. № ЕТП РТ0612/009 від 06.12.2021 року на суму 25518,96 грн.;

21. № ЕТП РТ0612/016 від 06.12.2021 року на суму 12145,93 грн.;

22. № ЕТП РТ1612/004 від 16.12.2021 року на суму 11272,99 грн.;

23. № ЕТП РТ2412/002 від 24.12.2021 року на суму 30954,00 грн.;

24. № ЕТП РТ2412/003 від 24.12.2021 року на суму 26532,00 грн.

Із вказаного вбачається, що позивач здійснив зарахування сплачених відповідачем коштів без врахування даних про призначення платежу платіжних інструкцій.

Отже, різниця між вартістю поставленого товару за усіма видатковими накладними і здійсненою оплатою за усіма платіжними інструкціями становить 127726,12 грн., тоді як позивачем заявлено до стягнення 123968,46 грн.

Висновки суду, що заявлених позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 265 ГК України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Предметом спору у даній справі є плата за поставлений товар у розмірі 123968,46 грн., а також пеня, втрати від інфляції та 25% річних за несвоєчасне виконання зобов`язання по оплаті товару.

Відповідно до п. 1.1 договору постачальник зобов`язується поставити, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити труби комплектуючі та обладнання, а також супутні товари партіями в кількості асортименті та за цінами узгодженими сторонами в рахунках-фактурах або специфікаціях (додатках) до цього договору чи визначеними в порядку, передбаченому цим договором.

Пунктом 4.1 договору сторони визначили порядок узгодження умов постачання партії товару.

Згідно п. 4.1.1 покупець направляє постачальнику письмове замовлення з зазначенням асортименту та кількості партії товару. В замовленні також вказується кінцевий пункт доставки, крім випадків передбачених п. 4.3 даного договору. Замовлення покупця є пропозицією (офертою) до поставки партії товару (щодо асортименту та кількості партії товару) та його згодою (акцептом) з цінами постачальника, що діяли на момент замовлення товару.

Відповідно до п. 4.1.2 договору постачальник протягом нормального необхідного часу направляє покупцю засобами електронного пошти (факсу) рахунок - фактуру з зазначенням вартості вказаного у замовленні товару, строку його постачання та оплати. Рахунок - фактура є підтвердженням (акцептом) постачальника замовлення покупця. Відповідно до п. 3 ст. 205 ЦК України умови щодо строків поставки і оплати партії товару, та/або інші умови, визначені рахунком - фактурою, вважаються узгодженими покупцем, якщо протягом двох робочих днів з моменту отримання рахунку - фактури від нього не надійде зауважень, про що також свідчить підпис покупця за цим договором.

Згідно п. 4.1.3 договору достатнім підтвердженням всіх умов поставки, зазначених в товаросупровідних документах, буде також приймання покупцем товару в порядку, передбаченому п. 4.4 даного договору, незалежно від наявності замовлення або підтвердження покупцем умов поставки, зазначених у рахунку-фактурі.

Згідно п. 4.4 договору поставка партії товару повинна супроводжуватись передачею покупцю накладної постачальника та товарно-транспортної накладної (ТТН), підписання кожного з яких представником покупця або експедитором (у випадку доставки товару перевізником), буде свідчити про отримання покупцем товару.

Згідно п. 4.7 договору датою поставки товару та датою переходу права власності на товар вважається дата накладної постачальника, що передається покупцю.

Пунктом 5.1 договору визначено, що оплата товару покупцем, тобто відповідачем, здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника, тобто позивача, не пізніше 30 календарних днів з моменту передачі товару, якщо інший порядок розрахунків не визначений в рахунку-фактурі або специфікації, в порядку передбаченому даним договором.

Письмові докази, які наявні у матеріалах справи, а саме договір поставки, видаткові накладні та платіжні інструкції не містять даних щодо умов поставки та оплати партій товару. Інших товаросупровідних документів, у яких мали бути визначені умови поставки згідно п. 4.1.3, п. 4.4 договору, позивачем не надано.

З огляду на положення п. 4.1.2 договору ці дані мають міститися у рахунках-фактурах, посилання на які є як у видаткових накладних так і в платіжних інструкціях.

У п. 5.3 договору передбачене право позивача за наявності заборгованості за раніше поставлений товар зарахувати всі перераховані покупцем кошти у рахунок оплат за раніше поставлений неоплачений товар.

Як встановлено судом позивач скористався правом передбаченим п. 5.3 договору.

При цьому, у позові та додатках до позову відсутній обґрунтований розрахунок заборгованості, в тому числі підстави зарахування оплат за платіжними інструкціями без врахування призначення платежу.

При обґрунтуванні позовних вимог позивач також не звернув уваги на п. 5.4 договору щодо обов`язкового проведення щоквартальних звірок взаєморозрахунків. Обов`язок надати покупцю, тобто відповідачу, акт звірки лежить на постачальнику, тобто позивачі. Так, у період, за яких позивач просить стягнути з відповідача вартість переданого товару, тобто з лютого 2021 року по грудень 2021 року, сторони з ініціативи позивача мали підписати 3 акти звірки взаєморозрахунків.

З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що позивачем не обґрунтовано належним чином, зокрема згідно умов договору наявність боргу у розмірі 123968,46 грн. по оплаті поставленого товару за вищезазначеними видатковими накладними у кількості 59 од., що суперечить положенням ч. 3 ст. 13 ГПК, ч. 1 ст. 14 ГПК, ч. 1 та ч. 3 ст. 74 ГПК зміст яких було наведено вище за текстом.

Таким чином, позивачем не підтверджено порушення права з боку відповідача, що вказує на безпідставність позову.

З огляду на те, що позовні вимоги про стягнення пені, втрат від інфляційних та 25% річних є похідним від вимоги про стягнення заборгованості з оплати товару, ці вимоги також підлягають відхиленню.

Відповідно до ст. 129 ГПК України, у разі відмови у задоволенні позову, судовий збір покладається на позивача.

Керуючись ст. 237, 238 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано (ч. 1 ст.241 Господарського процесуального кодексу України).

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. 2 ст.241 Господарського процесуального кодексу України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення (ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження (ч. 2 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України).

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (ст. 257 Господарського процесуального кодексу України).

Суддя А.П. Алексєєв

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення20.12.2023
Оприлюднено25.12.2023
Номер документу115818706
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —915/1010/23

Ухвала від 09.07.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Губенко Н.М.

Постанова від 22.05.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 02.04.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 29.01.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Рішення від 20.12.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Алексєєв А.П.

Ухвала від 10.10.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Алексєєв А.П.

Ухвала від 15.09.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Алексєєв А.П.

Ухвала від 21.08.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Алексєєв А.П.

Ухвала від 03.07.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Алексєєв А.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні